Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Onko poikasi jo kenties ehtinyt murrosikään tai sen kynnyksellä?

Kuinka haluaisit poikaasi kohdeltavan naisten taholta murrosikäisenä ja aikuisena?
Minkälaisen tyttöystävän tai vaimon toivoisit hännelle?
Toivotko monia vaihtuvia suhteita vaiko kestävää ja vahvaa liittoa jonka päälle on hyvä rakentaa perhe?
Kerro mitä toivot ja määrittele ominaisuudet naisella, poikasi luonne huomioiden, mikä toisi onnnen hänelle?

Äiti nyt kai toivoo aina lapsilleen parasta. Mikä olisi parasta naisessa pojallesi?

Jos sinulla ei ole poikaa niin voit vastata kuvitteellisesti ikään kuin sinulla olisi poika.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Kommentit (9)

MooM
Seuraa 
Viestejä6910
Liittynyt29.6.2012

Toivoisin, että poikani osaisivat vakiintua jossain vaiheessa, mutta on ihan hyvä, että seurustelu- ja seksikokemuksia on vähän useamman kuin yhden kanssa. Mutta jos jo nuorena löytää ihmisen, jonka kanssa pystyy kasvamaan samaan tahtiin ja pysymään mielekkäässä suhteessa, mikäs siinä, ei sitä kannata väkisin kokemusten saamiseksi rikkoa.

Naiselta toivoisin, että olisi mukava, selväjärkinen, reilu ja riittävän fiksu. Ja ulkomuodoltaan sellainen, että menee poikani minimirajojen yli, mitä ne sitten ovatkaan, koska sekin on iso riski suhteelle, jos toinen ei viehätä ulkomuodollaan yhtään.

Lapsistani vanhempi on aika mukavuudenhaluinen ja toisaalta kiinnostuksiinsa jumittava. Hän varmasti tarvitsee puolison, joka on joustava, itsenäinen, mutta tarvittaessa vaatii asioiden tapahtumisen... Pojan itsetunto ja sellainen itsekseen viihtymisen kyky on vahva, joten puolisokaan ei voi olla kovin symbioottista suhdetta tarvitseva. Ja kun lapsi on aika oudolla, nopealla  ja "älyllisellä" huumorintajulla varustettu, olisi sääli, jos puoliso ei osaisi arvostaa piirrettä.

Nuorempi taas on paljon sosiaalisempi, herkempi ja tunteellisempi. Ja arempi puolustamaan mielipidettään ja oikeuksiaan vieraammassa porukassa (hän on vielä aika pieni, mutta perusero esikoiseen on ollut selvä ihan pikkulapsesta asti). En tiedä, mitä tämä puolisolta sitten vaatii. Kunhan olisi mukava ja selväpäinen nainen. Tai mies, mistäs sitä tietää...

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Ainakin tyttäristään äidit leipoo omia kuviaan ja kun useimmiten tytär kapinoi alkaa kolkytvuotinen sota kaikkia tyttären valintoja kohtaan sisältäen miesvalinnat erityisesti. Tytär joko tappelee tai koettaa hyvitellä virhettään väheksymällä avoimesti miestään, käyden äidiltään kuulemassa ne kuolemattomat sanat "Mitäs minä sanoin!". Mies kärsii eikä voi mitään ja torbetoi lopulta liiton toisella suhteella.

Jos naisella näyttää olevan keskusteluvälit äitinsä kanssa tyyliin "Mennään tuonne keittiöön, mulla on..." nait myös anopin.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

MooM
Seuraa 
Viestejä6910
Liittynyt29.6.2012
Jodi

Ainakin tyttäristään äidit leipoo omia kuviaan ja kun useimmiten tytär kapinoi alkaa kolkytvuotinen sota kaikkia tyttären valintoja kohtaan sisältäen miesvalinnat erityisesti. Tytär joko tappelee tai koettaa hyvitellä virhettään väheksymällä avoimesti miestään, käyden äidiltään kuulemassa ne kuolemattomat sanat "Mitäs minä sanoin!". Mies kärsii eikä voi mitään ja torbetoi lopulta liiton toisella suhteella.

Jos naisella näyttää olevan keskusteluvälit äitinsä kanssa tyyliin "Mennään tuonne keittiöön, mulla on..." nait myös anopin.

Mulla ainakin on niin fiksu ja kiva anoppi, että jos hän olisi tyttärestään leiponut oman kuvansa, se olisi lottovoitto kenelle tahansa miehelle. Kauniskin hän vielä on, jopa näin 70 täyttäneenä. Tytärtä hänellä siis ei ole, mutta onneksi pari poikaa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Tää on ilmeisesti aika laaja kysymys ja kohtalaisen vaikee jäsennellä, varsinkaan jos ei ole omaa poikaa. Kuitenkin halusin avata tän keskustelun nimenomaan tätä kautta että nainen ensin miettii suhdettaan poikaansa tai poikiinsa. Hyvää Äidit aina lapsilleen kai haluaa vaikka joskus meneekin käteen. Eli sitä idelaalista naistapausta juuri oman pojan kohdalle minkä kanssa hänen on hyvä olla. Äiti jos joka tietää poikansa heikkoudet ja vahvuudet. Onhan pojat suurelta osin Äitinsä kasvattamia.

Kuitenkin ensin miettimällä sitä mikä olisi hyvä nainen pojalle ei ole enää pitkä matka mikä olisi hyvä nainen omalle aviomihelle. Eli jos omalle pojalle haluaa tai toivoo onnea niin ei ole kovin vaikea konvertoida sitä sen jälkeen omaan aviomiheensä ja miettiä sitä että onko itse hyvä paketti omalle aviomihelleen vai olisiko jossain kohti parantamisen varaa? Luulen että naisen päässä jäsentyy ajatus paremmin kun sen on ensin hammotttanut poikansa kautta. Usein tuntuu että kun asiaa aletaan hahmottamaan heti aviomihen näkökulmasta menee se välttömästi toisen syyttelyksi.

Me nimittäin ollaa mitä me ollaan ja ainoo asia mihin me pystytään eniten vaikuttamaan on oma itse.

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013

Kymmenen vuotta sitten poikani löysi nuoren naisen ja he aloittivat yhteiselämän. Tänä kuluneena aikana poikani on rakentanut kolmivuorotyön ohella talon, ja miniä on suorittanut yliopistotutkinnon ja löytänyt koulutustaan vastaavan työpaikan.

Kun ei minulta kysytty niin minä en vastannut mihinkään.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
pinklin1

Kymmenen vuotta sitten poikani löysi nuoren naisen ja he aloittivat yhteiselämän. Tänä kuluneena aikana poikani on rakentanut kolmivuorotyön ohella talon, ja miniä on suorittanut yliopistotutkinnon ja löytänyt koulutustaan vastaavan työpaikan.

Joskus todellakin näyttää siltä että osa porukasta saa asiat onnistumaan heti ekalla kerralla.
Ei siinä sitten paljo tartte neuvoja kysellä.

Onko ne niitä ihmisiä jotka jo syntyy vanhana ja ne koheltajat taas niitä joilla jää ikuinen teinimoodi päälle?

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013
Jerry Cotton
pinklin1

Joskus todellakin näyttää siltä että osa porukasta saa asiat onnistumaan heti ekalla kerralla.
Ei siinä sitten paljo tartte neuvoja kysellä.

Onko ne niitä ihmisiä jotka jo syntyy vanhana ja ne koheltajat taas niitä joilla jää ikuinen teinimoodi päälle?

Kyllä pojallanikin oli ensin yksi avioliiton harjoittelukerta.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mietin tätä teemaa joskus toiste omalta kohdaltani, mutta nyt teki mieli sanoa että onkohan se ihan kauhean hyvä homma että äiti harrastaa noin tiiviisti poikansa kanssa yhdessä:

http://www.iltalehti.fi/muoti/2014060618375817_mu.shtml

Vasta 9-vuotias massachussettsilaispoika Tobias Otting on pyörittänyt omaa Junior Sartorialist -blogiaan yhteistyössä äitinsä kanssa noin vuoden ajan. Ottingin Laura-äiti istuu poikansa kanssa päivittäin ideoimaan postausten sisältöä, jonka jälkeen äiti kirjoittaa blogia Ottingin ideoiden perusteella.

Tyylikäs bloggaaja käyttää solmiota koulussa joka ikinen päivä, vierailee säännöllisesti Bostonissa balettinäytöksissä sekä nauttii mielellään iltapäiväteetä kotikaupunkinsa luksushotelleissa. Blogi ei käsittele ainoastaan muotia, vaan myös muita elämän osa-alueita ruoasta tanssiin ja musiikkiin.

Suloinen mutta selvästi myös vakavasti otettava muotiblogi on jo kiinnittänyt maailmanlaajuista huomioita, ja nuori tyyliniekka jopa buukattiin puhumaan kesäkuun alussa järjestettyyn TEDxCambrigde -konferenssiin. Konferenssiin kutsutaan vuosittain puhujia, joilla on konferenssin sloganin mukaan "levittämisen arvoisia ideoita".

PAULA KOSKI

Miten kyseessä voi olla pojan oma blogi, jos sitä kirjoittaa hänen äitinsä? Ja jotenkin tulee helposti mieleen että tuossa äiti elää omaa unelmaansa poikansa kautta. Mahtaa olla pojalla seksuaalinen identiteetti vinksin vonksin vanhemmiten, ellei ole sitä sortimenttia että on jo varmudella homoksi kasvamassa. Eihän minulla mitään homoja vastaan ole, mutta liian painostavia äitejä kohtaan on. Tai mitä sanaa sitten käyttäisi, en parempaakaan keksinyt kuin "painostava". 

Mutta tietty jos idea on aidosti pojan, sitten ei mitään ongelmaa. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat