Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

"Jouduin vaihtamaan kännykkäni uuteen, kun lähes seitsemän vuotta ollut aikasempi kännykkäni alkoi hävittää nipukoita kyljestään...

Vaihdoin 3.5 pikselin kameralla varustetuun nokialaiseen... Olen tyytyväinen kännykkään, mutta en siihen, että giganttikauppias vaati yli 30 euroa tietojen siirtämisestä vanhasta uuteen... uusi kännykkäni maksoi 69 euroa...

Puhuttelin julkisissa tiloissa erästä kanssaveljeäni joka väitti että Telemen liikkeessä ei tiedonsiirtomaksua ollut vaan kännykän hintaan sisältyi ko. maksu...

Tiedoksi...

En tarvitse älypuhelinta... Tässä alla vitsin muodossa kommenttini älypuhelimesta:

Mummo meni kännykkäkauppaan ja tivasi puhelinta myyjältä kohteliaaseen sävyyn...

Myyjä alkoi esittelemään älypuhelimia ja kertoi kaikki viput ja vaput mitä älypuhelimella voi tehdä... Aikansa kuunneltuaan mummo nykäsi myyjää kyynärpäästä ja kysyi: - Voiko sillä soittaa?" Sen pituinen se..."

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Sivut

Kommentit (18)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
K.K.

Vaihdoin 3.5 pikselin kameralla varustetuun nokialaiseen... Olen tyytyväinen kännykkään, mutta en siihen, että giganttikauppias vaati yli 30 euroa tietojen siirtämisestä vanhasta uuteen... uusi kännykkäni maksoi 69 euroa...

Puhuttelin julkisissa tiloissa erästä kanssaveljeäni joka väitti että Telemen liikkeessä ei tiedonsiirtomaksua ollut vaan kännykän hintaan sisältyi ko. maksu...

Jos haluaa palvelua niin se maksaa. Joko suoraan näppiin tai vehkeitten katteeseen kätkettynä. Toinen vaihtoehto olisi ollut tehdä itse. Et tehnyt vaan maksoit mielummin jollekin, joka teki. Missä ongelma? Siinä että Gigantissa hinta oli näkyvillä ja toisessa kaupassa tuotteen hintaan kätkettynä?

Hämmentää.

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005
Vatkain
K.K.

Jos haluaa palvelua niin se maksaa. Joko suoraan näppiin tai vehkeitten katteeseen kätkettynä. Toinen vaihtoehto olisi ollut tehdä itse. Et tehnyt vaan maksoit mielummin jollekin, joka teki. Missä ongelma? Siinä että Gigantissa hinta oli näkyvillä ja toisessa kaupassa tuotteen hintaan kätkettynä?

Noinhan se tietysti onkin...

Vaikutti kanssaveljen sanailuista, että Teleme myö tuotteitaan ns. halvemmalla?

Onko Gigantti kallis liike?

Toisaalta... Pääasiani oli se, että 'läheskään kaikki' eivät tarvitse älypuhelimia, varsinkaan useimmat eläkeläiset joille parhaimmillaankin riittää läppäri mökillä ja pöytätietokone kotona...

Sitten vielä... Minusta älypuhelimet sopivat parhaiten nuorison ja liikekannalla olevien aikuisten tarpeisiin... Vakiintuneet, jo paikkansa löytäneet koti-ihmiset, lienevät koti- ja siirrettävien tietokoneiden vakiokäyttäjiä...

Jos ollaan eri mieltä... Kertokaa...

K.K.

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Mun mielestä pitäis luoda standardi joka määrittää mitä muistikortille on pakko sisällyttää. Eli henkilökohtainen data jonka vois siirtää puhelimesta toiseen muistikorttia siirtämällä. Kontaktit, viestit, osa henkilökohtasista asetuksista jne. 

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
K.K.

Toisaalta... Pääasiani oli se, että 'läheskään kaikki' eivät tarvitse älypuhelimia, varsinkaan useimmat eläkeläiset joille parhaimmillaankin riittää läppäri mökillä ja pöytätietokone kotona...

Sitten vielä... Minusta älypuhelimet sopivat parhaiten nuorison ja liikekannalla olevien aikuisten tarpeisiin... Vakiintuneet, jo paikkansa löytäneet koti-ihmiset, lienevät koti- ja siirrettävien tietokoneiden vakiokäyttäjiä...

Jos ollaan eri mieltä... Kertokaa...

K.K.

Juu. Kaikki eivät tarvitse kaikkea. Mikähän ihmeellisyys siinäkin on...

Ja tietenkään älypuhelin ei korvaa tietokonetta nuorisonkaan keskuudessa.

Moonis
Seuraa 
Viestejä101
Liittynyt2.2.2014

Otsikosta jotenkin luulin tämänkin ketjun koskevan Hannu Tanskasta..

Mutta itse asiasta, SIM-kortin muisti on sen verran tyhmää muistia ettei siinä kannata säilyttää mitään. Erilliset muistikortit yms. ovat kömplelöitä ja poistumassa laitteista. Kannattaa opetella siirtämään tieto verkon yli synkronoimalla laite verkkopalveluihin. Google, Facebook, Apple, Microsoft yms. kilpailevat tiedoistasi, heidän palveluiden avulla tiedot voi pitää ajan tasalla kaikissa laitteissa yhtä aikaa ja uutta laitetta käyttöön otettaessa riittää kun kirjautuu sisään niin tiedot tupsahtavat laitteelle.

Puhelimia alkaa olla joka hintaraossa jo vanhakantaisen älypuhelimen kriteerit täyttäviä malleja. Ei kaikkia uusia ominaisuuksia ole pakko käyttää mitä puhelimen mukana tulee. Puhelimen hinnassa ne eivät enää juuri näy halvimmassa päässä. Halvimmassa spektrisa hinta tulee raudasta, ei softasta. Jos uusia ominaisuuksia ei halua ollenkaan ostaa voi ostaa sellaisen halon kuin itse haluaa. 

Strooper
Seuraa 
Viestejä93
Liittynyt7.2.2013

Näinhän se on. Kivoja leluja ovat moiset, tullut kokeiltua monenmoista kapulaa mutta poltin päreet huonoon akkukestoon ja jatkuviin ongelmiin milloin missäkin osassa luuria. (softa)

Ratkaisu löytyi kenkälaatikon pohjalta, vanha Nokian peruspuhelin. Akku kestää sen viikon ja toimii kuin junan vessa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minäkään en tarvinnut älypuhelinta ennen kuin hommasin sellaisen.

Nyt olis kyllä enää tosi vaikeaa palata vanhaan. Jos palaisin, niin tarvitsisin puhelimen lisäksi automankan, navigaattorin, muistion, kalenterin, usb-muistitikun, firmojen etukortteja, läppäriä pitäisi raahata kouluun useammin (nyt luen seminaareissa työt ja latailen opettajien poverpointteja ja koulun kartan puhelimeen) jne. Kauppalappua pidän usein puhelimessa tai skannaan kaupassa qr-koodin tuotteesta ja katson reseptiä. Qr-koodista olen myös tarkistanut laitteen ohjeita tai käyttötarkoitusta kaupassa.

Käsilaukku on keventyny jonkun verran älykännyn myötä.

Meinaan hommata kännyyn vielä sen maksutarrankin niin ei tartte pikkureissuille ottaa enää lompakkoakaan mukaan.

Hämmentää.

Strooper
Seuraa 
Viestejä93
Liittynyt7.2.2013

Juu, sanoin ehkä huonosti kutsuessani niitä 'leluiksi'. Epäilemättä erittäinkin hyödyllisiä toiminnallisuuksia niitä tarvitsevalle. :)

Itselläni ainoa mitä jäi ikävä älypuhelimesta on tuo ostoslistan mukana kulkeminen! :)

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Ainoat asiat mitä tarvitsin kapulalta oli soiton mahdollisuus ja muutaman mahdollisen kuvan ottaminen silloin tällöin...

No... Ne sain ja maksoin koko lystistä ihan tarpeeksi...

Mokomiin älypuhelimiin ei tajuni riitä eikä ole halujakaan...

Oma älyni ja puhe että myös kirjoitustaitoni riittäköön alun pitkälle - toivottavasti - matkalle tulevaisuuteen...

K.K.

PS. Minulla n aikaa googlata ja tutkia nettiä aina siellä missä majailen kotona tai mökilläkin...

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Miten selvitä vanhuuden erillaisista ongelmista...

"Suurin ongelma on itselläni tällainen...

Olen 72 vuotias ja olen tullut yllättävän tilanteen eteen...

Jos haluan tavata vanhoja työkavereitani, pitänee ensin mennä hautuumaalle, sitten keskussairaalaan ja lopuksi vanhainkotiiin etsimään tuttuja?

Aivan sattumalta löytyy vielä vastaantulijoita (elämän)tien päältä jotka morjestavat, mutta niitä tilanteita On yhä harvemmin...

Olen kompenssoinut asiaani siten, että olen netissä mahdollisiman paljon ja saan näin kontakteja suht'koht tasapainoisiin ihmisiin...

Onko yhtä iäkkäitä muitakin samojen onglemian kanssa painiskelevia?

Jään odottamaan..."

K.K.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kun vuoden alkupuolella viimeksi ostin uuden puhelimen, se taisi maksaa 35 e ja siinä on kamera ja MP3-soitin. Vaihdoin "huonompaan" malliin kun kyllästyin aiemman puhelimeni liukukansisysteemeihin. Hivenen kehnompi resoluutio tässä nykyisessä mallissa, plus ladatut CD-levylliset musaa ovat iloisesti sekaisin, eivätkä nätisti omissa albumeissaan kuten aiemmassa mallissa (joka maksoi kaiketi jotain 50 e tarjouksessa ollessaan). USB-liitännän puutekin on hivenen hankalaa tässä uusimmassa puhelimessani, mutta sitä voi kiertää sillä että ottaa muistikortin ulos ja kytkee sen adapterin (korttia isontavan kehikon) kanssa suoraan tietokoneeni muistikorttiporttiin, tai mikä pirun reikä lie onkaan. Sillä minä valokuvatkin aina koneelle siirrän.

Kaikenkaikkiaan älyttömässä toiminnassa ei tarvita mitään älypuhelimia, ja itse en sellaisesta vempaimesta viitsisikään maksaa. Kalut tarpeen mukaan.

Remonttimies
Seuraa 
Viestejä477
Liittynyt9.7.2008

No, olisit antanut uuden ja vanhan puhelimen lapsenlapsilles tai omalle lapselles, niin olit tehty saman homma muutamassa minuutissa. Jos kopiointi ei toimi, niin se 10 tai max 50 yhteystietoa vaihtaa ihan manuaalisestikin laitteelta toiselle puolessa tunnissa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005

Ostin USB-varasähkön yhdellä 18650-akulla. 18650-akkuja saa jo yli 5 Ah. Siihen kun liittää mummopuhelimen, pelittää aika pitkään. Ei ole pahan kokoinen. Hiukan isompi kuin se akku. Eikä taskulamppuominaisuuskaan ole hassumpi.

http://www.ebay.com/itm/121218417231?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Tuossa on mukana USB-johto joka sopii molemmin päin eli pankin lataamiseen tietsikasta ja toisinpäin liitettynä puhelimen USB-liittimeen. Mutta tylsää on se, että Nokia Classicin USB ei ole liitetty lataavaksi. On vielä hommattava eri piuha, jolla saa sähköä tavalliseen latausreikään.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat