Sivut

Kommentit (6110)

Toope
Seuraa 
Viestejä26034

ing geolog kirjoitti:

Tosin, tuosta kotimaassa lomailun yleisyydestäkään, et ole mitään lukuja esitellyt, että voisi päätellä kuinka iso ongelma se on, jos se nyt ongelma onkaan. Tietysti jos juuri on saanut lähimenneisyydessä turvapaikan, eikä tilanne ole parantunut, voi tuosta kulmakarvoja nostaa.

Mutta eikö tuo sinusta kuulosta hyväntahtoisuutemme kusetukselta, jos joku pääsee tänne "pakolaisena" Somaliasta ja sitten lähtee lomalle Somaliaan Kelarahat mukanaan? Minusta kuulostaa hyvinkin kusetukselta! Toki Somalia on rauhoittunut, mutta eivät he taida olla innokkaita palaamaan rakentamaan omaa yhteiskuntaansa. Kivempaa ja helpompaa lienee täällä...?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26034

SamBody kirjoitti:
Ihmiset kannattavatkin taas kommunismia, koska ilmastonmuutos. Pakko olla, kun ihan Yle kertoo!

.

Lainaus:
ilmastonmuutoksen vastainen taistelu on nostanut esiin myös liberaaleissa, itseään usein erityisen yksilöllisinä pitävissä ja vapaudesta nauttivissa ihmisissä ajatuksia, joissa samalla tavalla halutaan, että me muodostamme ylhäältä käsin annetun yhteisön, joka päättää rajoittaa siihen kuuluvien yksilöiden vapauksia yhteisen edun nimissä. Ilmastonmuutos uhkana on niin suuri, että vapaus ei tunnu enää relevantilta.

On vähän vaikea arvostaa tuollaisia toimittajia, jotka eivät ymmärrä esim. sitä, että kommunismista vapautuneet yhteiskunnat haluavat edelleen eroon sosialistisista rakenteistaan, kuten oikeuslaitosjärjestelmistään. Noissa Puolassa ja Unkarissa edelleen hallitsee paikallinen demla, kuten meilläkin. Emme mekään tuosta pidä. Toki noissa maissa on ongelmia asian suhteen, mutta väittäisin median ylikorostavan niitä.  Maat toimivat demokratioina, mutta edelleen rakentavina sellaisina. Kommunismin tauti ei kuole yhdessä sukupolvessa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toope
Seuraa 
Viestejä26034

asdf kirjoitti:
Toope kirjoitti:
asdf kirjoitti:

Pelle. Valehtelusta olet usein jäänyt kiinni, kuten tappouhkausten puolustamisestakin. Niitä pidit kritiikkinä toimittajaa kohtaan ja niihin puuttumista sananvapauden rajoittamisena.

No niin, nyt "asdf" menee henkilökohtaisuuksiin. Missä olen puolustellut tappouhkauksia? Kerro muillekin!

Minä olen puolustellut sitä, että jokainen toimittaja saa/ansaitsee palautetta (juu, nimenomaan negatiivista) uutisistaan, jos aihetta on. Dzuurnalistit nykyään leimaavat tuota palautettaan "vainoksi" ja "maalittamiseksi", vaikka kyse on siitä, että journalisti ansaitsee palautetta työstään. Oletko eri mieltä?

Journalisteilla on nykyisin kasvanut typerää herkkänahkaisuutta, kun kaikki kritiikki koetaan vainoksi, vaikka kyse on vain siitä, että journalistieliitti elää kuplassaan, eivätkä heidän näkemyksensä vastaa kovinkaan hyvin niitä tavisten ajattelumalleja. Siksi kritiikki on kovaa. Mutta ei ole olemassa mitään syytä, miksei kritiikkiä voisi esittää toimittajille, jotka eivät ole mitenkään kritiikin yläpuolella, vaikka kuinka toivoisivat.

"asdf" sanoo nyt minun jääneen "usein kiinni valehtelusta" ja "tappouhkausten puolustelusta". Nyt on sitten "asdf":n paikka osoittaa sanomansa todeksi, ole hyvä!

Toisten keskustelijoiden kutsuminen "pelleksi" on muuten sitä asiatonta keskustelua, ellet jo aiemmin tiennyt, kun modena kai olet toiminut?

Tällä palstalla sinä olet noita tehnyt. Hakutoiminto ei toimi, uskoakseni moni muistaa nuo jutut. Jos ei, en ota stressiä.

Sinun valheidesi esiin tuominen on muuten täysin turhaa, koska väität että ettet ole valehdellut, vaikka valheet olisivat nähtävillä. Näin on käynytkin. Keskustelu meni muutama vuosi sitten tähän tapaan:

Toope: Missä olen valehdellut?

Pseudohippi: Tässä [viesissä lainaus Toopen yksiselitteisestä valehtelusta].

Toope: Missä muka olen valehdellut?

Sinä et ole enää vuosiin nähnyt mitään, mitä et halua nähdä, joten keskustelu kanssasi on turhaa.

Edustat nyt sitä alemmantason keskustelua. Väität toisia valehtelijoiksi, muttet juuri tähän hätään löydä mitään näyttöä. = Paskapuhetta! Jos väität toisia valehtelijoiksi, juuri sinulla on velvollisuus osoittaa se!

Kuten Pseudohipillekin aikoinaan sanoin= Eri mieltä oleminen ei ole valehtelua, kyse on vain erilaisten näkemysten esittämisestä. On argumentaation puutetta leimata toisten näkemykset valheiksi, jos eivät itseä miellytä. Ongelma on myös siinä, että jotkut keskustelijat ottavat eri mielipiteet henkilökohtaisina loukkauksina, vaikka kyse olisi vain erilaisen näkökulman esittämisestä. Eriävä mielipide vaan ei ole henkilökohtaista. Nimimerkki "L" aikoinaan poistui koko palstalta, kun osoitin hänen virheellisen näkemyksensä WW2-ketjussa, noinkin henkilökohtaisia keskustelut voivat olla...

Virheellisiä näkemyksiä moni toki esittää, ehkä minäkin. Sekään ei ole valehtelua. Pidän hyvin ikävänä tyylinä tuota, että leimataan toisenlaisten näkemysten esittäjiä valehtelijoiksi. Itse olen pyrkinyt esittämään lähteitä ja linkkejä väitteilleni, mutta rohkenen toki esittämään myös omia mielipiteitäni. Olen minä joskus näkemyksiäni oikaissut, jos syytä on ollut. Vaikeaa on toki.

Toope
Seuraa 
Viestejä26034

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Kyllä sä Toope nyt vaan olet sivuston pahimpia näätiä ja jäät kiinni valehtelusta vähän väliä.

Sitten osoitat missä valehtelen. Jos et kykene, olet itse se valehtelija. Luot varsin ikävää keskustelua.

Kenraalimoottori
Seuraa 
Viestejä220

Toope kirjoitti:
SamBody kirjoitti:
Ihmiset kannattavatkin taas kommunismia, koska ilmastonmuutos. Pakko olla, kun ihan Yle kertoo!

.

Lainaus:
ilmastonmuutoksen vastainen taistelu on nostanut esiin myös liberaaleissa, itseään usein erityisen yksilöllisinä pitävissä ja vapaudesta nauttivissa ihmisissä ajatuksia, joissa samalla tavalla halutaan, että me muodostamme ylhäältä käsin annetun yhteisön, joka päättää rajoittaa siihen kuuluvien yksilöiden vapauksia yhteisen edun nimissä. Ilmastonmuutos uhkana on niin suuri, että vapaus ei tunnu enää relevantilta.

On vähän vaikea arvostaa tuollaisia toimittajia, jotka eivät ymmärrä esim. sitä, että kommunismista vapautuneet yhteiskunnat haluavat edelleen eroon sosialistisista rakenteistaan, kuten oikeuslaitosjärjestelmistään. Noissa Puolassa ja Unkarissa edelleen hallitsee paikallinen demla, kuten meilläkin. Emme mekään tuosta pidä. Toki noissa maissa on ongelmia asian suhteen, mutta väittäisin median ylikorostavan niitä.  Maat toimivat demokratioina, mutta edelleen rakentavina sellaisina. Kommunismin tauti ei kuole yhdessä sukupolvessa.

Sinun sekä SamBodyn ominaisuus näyttää olevan olevan, ettette ymmärrä mitä Riku Siivonen tekstissään sanoo. Toistuva kaava muuallakin.

Mutta ei se oikeastaan haittaa mitään.

Siitä vaan.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä5428

Toope kirjoitti:
JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Kyllä sä Toope nyt vaan olet sivuston pahimpia näätiä ja jäät kiinni valehtelusta vähän väliä.

Sitten osoitat missä valehtelen. Jos et kykene, olet itse se valehtelija. Luot varsin ikävää keskustelua.

Olen tehnyt sen jo monen monta kertaa, eli olet jälleen valehtelija.

Ja mistä lähtien mun tehtävä on ollut viihdyttää sua? Kato Toope se sananvapaus ja kaikkea.

asdf
Seuraa 
Viestejä12446

Toope kirjoitti:
asdf kirjoitti:
Toope kirjoitti:
asdf kirjoitti:

Pelle. Valehtelusta olet usein jäänyt kiinni, kuten tappouhkausten puolustamisestakin. Niitä pidit kritiikkinä toimittajaa kohtaan ja niihin puuttumista sananvapauden rajoittamisena.

No niin, nyt "asdf" menee henkilökohtaisuuksiin. Missä olen puolustellut tappouhkauksia? Kerro muillekin!

Minä olen puolustellut sitä, että jokainen toimittaja saa/ansaitsee palautetta (juu, nimenomaan negatiivista) uutisistaan, jos aihetta on. Dzuurnalistit nykyään leimaavat tuota palautettaan "vainoksi" ja "maalittamiseksi", vaikka kyse on siitä, että journalisti ansaitsee palautetta työstään. Oletko eri mieltä?

Journalisteilla on nykyisin kasvanut typerää herkkänahkaisuutta, kun kaikki kritiikki koetaan vainoksi, vaikka kyse on vain siitä, että journalistieliitti elää kuplassaan, eivätkä heidän näkemyksensä vastaa kovinkaan hyvin niitä tavisten ajattelumalleja. Siksi kritiikki on kovaa. Mutta ei ole olemassa mitään syytä, miksei kritiikkiä voisi esittää toimittajille, jotka eivät ole mitenkään kritiikin yläpuolella, vaikka kuinka toivoisivat.

"asdf" sanoo nyt minun jääneen "usein kiinni valehtelusta" ja "tappouhkausten puolustelusta". Nyt on sitten "asdf":n paikka osoittaa sanomansa todeksi, ole hyvä!

Toisten keskustelijoiden kutsuminen "pelleksi" on muuten sitä asiatonta keskustelua, ellet jo aiemmin tiennyt, kun modena kai olet toiminut?

Tällä palstalla sinä olet noita tehnyt. Hakutoiminto ei toimi, uskoakseni moni muistaa nuo jutut. Jos ei, en ota stressiä.

Sinun valheidesi esiin tuominen on muuten täysin turhaa, koska väität että ettet ole valehdellut, vaikka valheet olisivat nähtävillä. Näin on käynytkin. Keskustelu meni muutama vuosi sitten tähän tapaan:

Toope: Missä olen valehdellut?

Pseudohippi: Tässä [viesissä lainaus Toopen yksiselitteisestä valehtelusta].

Toope: Missä muka olen valehdellut?

Sinä et ole enää vuosiin nähnyt mitään, mitä et halua nähdä, joten keskustelu kanssasi on turhaa.

Edustat nyt sitä alemmantason keskustelua. Väität toisia valehtelijoiksi, muttet juuri tähän hätään löydä mitään näyttöä. = Paskapuhetta! Jos väität toisia valehtelijoiksi, juuri sinulla on velvollisuus osoittaa se!

Kuten Pseudohipillekin aikoinaan sanoin= Eri mieltä oleminen ei ole valehtelua, kyse on vain erilaisten näkemysten esittämisestä. On argumentaation puutetta leimata toisten näkemykset valheiksi, jos eivät itseä miellytä. Ongelma on myös siinä, että jotkut keskustelijat ottavat eri mielipiteet henkilökohtaisina loukkauksina, vaikka kyse olisi vain erilaisen näkökulman esittämisestä. Eriävä mielipide vaan ei ole henkilökohtaista. Nimimerkki "L" aikoinaan poistui koko palstalta, kun osoitin hänen virheellisen näkemyksensä WW2-ketjussa, noinkin henkilökohtaisia keskustelut voivat olla...

Virheellisiä näkemyksiä moni toki esittää, ehkä minäkin. Sekään ei ole valehtelua. Pidän hyvin ikävänä tyylinä tuota, että leimataan toisenlaisten näkemysten esittäjiä valehtelijoiksi. Itse olen pyrkinyt esittämään lähteitä ja linkkejä väitteilleni, mutta rohkenen toki esittämään myös omia mielipiteitäni. Olen minä joskus näkemyksiäni oikaissut, jos syytä on ollut. Vaikeaa on toki.

Ei minulla ole mitään itoa tähän tai mihinkään hätään ruveta kaivelemaan perseilyjäsi. Ohitat ne kuin niitä ei olisikaan, etkä ainakaan lopeta niiden uusimista. Ja kuten Jepakin tuossa totesi, kyllä pidempään keskusteluja seurannut jengi muutenkin tietää, millainen olet. Kuten tietää minutkin, kaikkine paskoine puolineni.

SamBody
Seuraa 
Viestejä6622

asdf kirjoitti:
Toope kirjoitti:
asdf kirjoitti:

Tällä palstalla sinä olet noita tehnyt. Hakutoiminto ei toimi,

Kyllä toimii, kirjoitat vain google-haun alkuun site:www.tiede.fi/keskustelu

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Keijona
Seuraa 
Viestejä13580

Tieteen käsityskin voi olla harhainen.

KÄSITYS lihasta on muuttunut 20:n viime vuoden aikana huomattavasti.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006143313.html?ref=rss

20-vuodessa tieteen käsitys voi muuttua päinvastaiseksi. Liha on pidetty hyvänä varsin pitkään ja huomattavasti pidempään kuin jumalaa olemattomana....    

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

SamBody
Seuraa 
Viestejä6622

Keijona kirjoitti:
Tieteen käsityskin voi olla harhainen.

KÄSITYS lihasta on muuttunut 20:n viime vuoden aikana huomattavasti.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006143313.html?ref=rss

20-vuodessa tieteen käsitys voi muuttua päinvastaiseksi. Liha on pidetty hyvänä varsin pitkään ja huomattavasti pidempään kuin jumalaa olemattomana....    

"Uutinen" voi olla puutteellinen ja siihen uskovat edelleen harhaisia...

Esim tuosta jutusta oli jätetty pois se oleellinen fakta että USAlaiset syövät lihaa keskimäärin +20% vs suomalaiset.

Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268

Toope kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Tosin, tuosta kotimaassa lomailun yleisyydestäkään, et ole mitään lukuja esitellyt, että voisi päätellä kuinka iso ongelma se on, jos se nyt ongelma onkaan. Tietysti jos juuri on saanut lähimenneisyydessä turvapaikan, eikä tilanne ole parantunut, voi tuosta kulmakarvoja nostaa.

Mutta eikö tuo sinusta kuulosta hyväntahtoisuutemme kusetukselta, jos joku pääsee tänne "pakolaisena" Somaliasta ja sitten lähtee lomalle Somaliaan Kelarahat mukanaan? Minusta kuulostaa hyvinkin kusetukselta! Toki Somalia on rauhoittunut, mutta eivät he taida olla innokkaita palaamaan rakentamaan omaa yhteiskuntaansa. Kivempaa ja helpompaa lienee täällä...?

Jospa ne harhaiset toimittajat eivä tuosta uutisoi, koska ei ole uutisoitavaa, sinä väitit ettei kirjoiteta oikeista aiheista.

Yleisesti kuulostaa se ns harhaisuus olevan uutisoinnissa maahanmuuttajista

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268

ing geolog kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Jospa ne harhaiset toimittajat eivä tuosta uutisoi, koska ei ole uutisoitavaa, sinä väitit ettei kirjoiteta oikeista aiheista.

Ja samaiset "kriitikot" löytävät harhoja useimmista ilmastonmuutos uutisita myöskin, 

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Merkkari
Seuraa 
Viestejä30

ing geolog kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Toopen kommenteissa on hieman tuota sama vaivaa kuin muissakin samaa ideologiaa ajavissa kommenteissa, että enempi niissä on sellaista innokkuutta keksiä todellisuus itse kuin ihan aidosti tutustua siihen.

Toope
Seuraa 
Viestejä26034

asdf kirjoitti:

...Ei minulla ole mitään itoa tähän tai mihinkään hätään ruveta kaivelemaan perseilyjäsi. Ohitat ne kuin niitä ei olisikaan, etkä ainakaan lopeta niiden uusimista. Ja kuten Jepakin tuossa totesi, kyllä pidempään keskusteluja seurannut jengi muutenkin tietää, millainen olet. Kuten tietää minutkin, kaikkine paskoine puolineni.

Juuri tuota kritisoin. Syytellään toisia, kun itsellä ei ole oikein sanottavaa. Leimataan valehtelijaksi, mutta ei ole mitään näyttöä valehtelusta. = Huonoa keskustelua.

Katsoin muuten edellisiltä sivuiltani mediakritiikin kommenttieni tykkäyksiä, niitä oli enemmän kuin vihaisuuksia... Joten mikäs jengi nyt sitten "tietää millainen olen"? Elätkö siinä kuplassa, joka kuvittelee valtamedian olevan automaagisesti rehellistä ja objektiivista sekä ilman poliittisia sidonnaisuuksia? Toimittaja puhuu asiasta ihan ilman omaa agendaansa...? Toimittaja jättää puhumatta ikävistä asioista, kuten juuri esimerkissäni Saksan tapauksessa. Kuinka rehellisinä itse pidät valtavirtatoimittajia?

Toope
Seuraa 
Viestejä26034

ing geolog kirjoitti:

Mitä harhaa on siinä, että maahanmuuttajien rikollisuus on suurempaa väkivalta- ja seksuaalirikoksissa, kun tilastot selkeästi kertovat näin olevan? Älkää ampuko viestintuojaa.

SamBody
Seuraa 
Viestejä6622

Kenraalimoottori kirjoitti:
SamBody kirjoitti:
SamBody kirjoitti:

.

Lainaus:

Jos vaikka alkuun opettelet erottamaan uutisen kolumnista.

Toimittajien harhainen maailmankuva

.

https://yle.fi/uutiset/3-10827336: Kirjoittaja on toimittaja

Ok. Mikä Riku Siivosen kolumnissa oli tarkkaan ottaen harhaista? Ilmastonmuutos itsessään vai että se alkaa vaikuttaa ihmisten ajatteluun ja asenteisiin?

Ei suinkaan ala vaan on vaikuttanut tiettyyn osaan (noin 1/5) populaa jo vuosia. Siihen jota esim V.I. Lenin nimitti "hyödyllisiksi hölmöiksi". Näitähän tunnetusti on ajasta, paikasta ja yhteiskunnasta riippumatta n 20% väestöstä.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268

Toope kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Mitä harhaa on siinä, että maahanmuuttajien rikollisuus on suurempaa väkivalta- ja seksuaalirikoksissa, kun tilastot selkeästi kertovat näin olevan? Älkää ampuko viestintuojaa.

Nyt ei ollut siitä puhe, vaan pitäisikö niitä tilastoja päivittäin kaikissa medioissa toistaa, että olisi mieluista sananvapautta?  Kuulostaa siltä?

Kenraalimoottori
Seuraa 
Viestejä220

SamBody kirjoitti:
SamBody kirjoitti:
SamBody kirjoitti:

.

Lainaus:

Jos vaikka alkuun opettelet erottamaan uutisen kolumnista.

Toimittajien harhainen maailmankuva

.

https://yle.fi/uutiset/3-10827336: Kirjoittaja on toimittaja

Ok. Mikä Riku Siivosen kolumnissa oli tarkkaan ottaen harhaista? Ilmastonmuutos itsessään vai että se alkaa vaikuttaa ihmisten ajatteluun ja asenteisiin?

Ei suinkaan ala vaan on vaikuttanut tiettyyn osaan (noin 1/5) populaa jo vuosia. Siihen jota esim V.I. Lenin nimitti "hyödyllisiksi hölmöiksi". Näitähän tunnetusti on ajasta, paikasta ja yhteiskunnasta riippumatta n 20% väestöstä.

Kritisoit kommunismin nousevaa virtausta ja tukeudut kommunismin pääteoreetikkoon ihmisryhmän laadun arvioinnissa. Sattuuhan näitä.

Tuo noin 20% saattaa silti olla oikein. Suoraviivaisesti päätellen tänne kirjottelijoista joka viides on ”hyödyllinen hölmö”.

Keitä he ovat?

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä5428

Tyttövauvan kasvaminen balettitanssijaksi oli liikaa: Seksistiset mainokset eivät ole enää sallittuja Britanniassa

Yksi testijoukolle esitetyistä mainoksista oli maidonkorvikemainos vuodelta 2017, jossa tyttövauvasta kasvoi balettitanssija ja poikavauvasta insinööri.

ASA:n mukaan osa tutkimukseen osallistuneista oli sitä mieltä, että tytöille ja pojille mainoksessa osoitetut tulevaisuudet olivat stereotyyppisiä eivätkä edustaneet oikeaa elämää.

Individuals • Rebecca Asher • Laura Bates • Dr Susan Berridge, Centre for Gender and Feminist Studies, University of Stirling • Jenny Biggam, The 7 Stars • Adrienne Burgess, Joint CEO and Head of Research • Capt Catherine Burton FRAeS, British Women Pilots' Association • Rhiannon Clapperton, Sport England • Dr Maddy Coy from the Centre for Gender Equal Media • Natasha Crookes, Director of Public Affairs and Communications, The British Toy & Hobby Association • Martin Daubney • Holly Dustin, Centre for Gender and Equality across all Media (GEM). • Gabby Edlin, Creative Consultant specialising in Gender Equality, Endangered Bodies • Dr Christopher Flower • Claire Fox, Director, Institute of Ideas • Caryn Franklin M.B.E. Fashion Commentator and Professor of Diversity at Kingston University • Rosalind Gill, Professor of Social and Cultural Analysis, University of London • Ikamara Larasi, Purple Drum/Imkaan • Rosamund McNeil, Head of Education and Equality, National Union of Teachers • Owen Meredith, Director of External Affairs, PPA • Tom Morrison, Stonewall • John Nicholls, Youth Work Director, LGBT Youth Scotland • Dr Shani Orgad, London School of Economics and Political Science • Jashmin Patel, Purple Drum • Pilar Peace, Mother London • Liam Preston, Be Real Campaign • Kathryn Rezai Edinburgh Napier University • Svetlana Speight, NatCen Social Research • Vic Valentine, Scottish Trans • Talat Yaqoob, Women 5050

Big effing surprise.

Sukupuolten tasa-arvon paradoksi

Siirry navigaatioonSiirry hakuun

Sukupuolten tasa-arvon paradoksi on odottamaton havainto, jonka mukaan sukupuolten tasa-arvoa edistävissä maissa on yleensä epätasaisempi sukupuolijakauma tieteen, teknologian, insinööritieteiden ja matematiikan aloilla ("STEM"). [1][2][3] Pohjoismaissa, jotka ovat ottaneet käyttöön hallitusten tasa-arvotason kiintiöt yrityksissä, tulokset ovat edelleen melko epätasaisia, varsinkin yritysten ylimmässä johdossa. [4][5][6] Yksi tämän paradoksin syystä johtuva hypoteesi on se, että sukupuolten tasa-arvoisemmissa maissa kaikkien sukupuolten ihmiset voivat vapaammin ilmaista itseään yksilöinä uravalinnoissaan sen sijaan, että valitsisivat uran ulkopuolisten vaikutusten perusteella.[7] Tämä teoria viittaa siihen, että eri sukupuolten välillä on luontaisia persoonallisuutta ja kykyjä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat