Sivut

Kommentit (6356)

Vierailija

Milleniaalit, lopettakaa ruikutus! Työtä on entistä enemmän tarjolla

Tästä Henristä tulee mieleen eräs lääkärissäkäyntini. Akateemikko ja kaikkea, joten ei varmasti ole kaukaa haettua, kun tieteestä puhutaan.

Kävin näyttämässä sieni-infektiotani todeten että nyt se on jo pikkuvarpaassakin varmaan, johon lekuri että otetaanpa näyte. Ei ollut levinnyt, joten lääkitykselle ei ollut tarvetta.

Mitvit?

Vierailija

Kyseessä oli siis dermatologin diagnosoima tauti, mutta paskaako sillä, kunhan ei pahene. Sen verran nyt kuitenkin että piti jo dermatologilla käydä, kun ei mistään tule yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15314

Hal9000 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

EU-kritiikki ei ole putinismia, sehän on aivan helvetin typerä ajatuskin.

Korjaan, EU-kritiikki= hyödyllistä idiotismia.

Ymmärrän jos et viitsi sinulle kirjoitettuja viestejä lukea, eihän se ole tietysti sinulle tarpeen. Olet omaksunut tai omaksumassa Toopen ja muiden valehtelijoiden tyylin unohtaa mitä sinulle on sanottu saman tien, koska niitä on liian vaikea kommentoida. 

Tässä kuitenkin lainaus kirjoittamastani:

EU-kriittisyys on ihan tavallista poliittista keskustelua. Kriittisyys on tervettä ja toivottavaakin. Putinin hyödylliset idiootit ovat EU-kriittisiä joiden tavoitteet ja keinot kritisoimiensa aisoiden suhteen ovat samat tai hyödyttävät tahattomasti Putinia. Putinin trollit taas ovat niitä jotka ajavat Putinin asiaa riippumatta siitä mikä se on. 

Suurin osa EU-kriittisitä ei ole Putinin hyödyllisiä idiootteja vaan kritisoivat EUta mutta etsivät kiritisoimiinsa ongelmiin muita ratkaisuja kun Venäjää hyödyttäviä.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Hal9000
Seuraa 
Viestejä2889

Pseudohippi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Ymmärrän jos et viitsi sinulle kirjoitettuja viestejä lukea, eihän se ole tietysti sinulle tarpeen. Olet omaksunut tai omaksumassa Toopen ja muiden valehtelijoiden tyylin unohtaa mitä sinulle on sanottu saman tien, koska niitä on liian vaikea kommentoida. 

EU-kriittisyys on ihan tavallista poliittista keskustelua. Kriittisyys on tervettä ja toivottavaakin. Putinin hyödylliset idiootit ovat EU-kriittisiä joiden tavoitteet ja keinot kritisoimiensa aisoiden suhteen ovat samat tai hyödyttävät tahattomasti Putinia. Putinin trollit taas ovat niitä jotka ajavat Putinin asiaa riippumatta siitä mikä se on. 

Suurin osa EU-kriittisitä ei ole Putinin hyödyllisiä idiootteja vaan kritisoivat EUta mutta etsivät kiritisoimiinsa ongelmiin muita ratkaisuja kun Venäjää hyödyttäviä. 

Toisin sanoen kaikki kritiikki EU:ta kohtaan on suotavaa ja sallittua, mutta vain niin kauan kuin siitä ei ole hyötyä Venäjälle? Sulkisiko tämä esimerkiksi suurempaa kansallista itsemäärämisoikeutta toivovat keskustelun ulkopuolelle?

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15314

Hal9000 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Toisin sanoen kaikki kritiikki EU:ta kohtaan on suotavaa ja sallittua, mutta vain niin kauan kuin siitä ei ole hyötyä Venäjälle?

Olen ennenkin huomannut että sinulla on vakavia hahmotusvaukeuksia mitä tulee kirjoitettuun tekstiin. Sinuna harkitsisin ammattiapua tähn pahaan ongelmaan.

Niille jotka ymmärtävät paremmin kertaan tähän kolmannen kerran mitä olen kirjoittanut, ja lihavoin olennaisen:

Putinin hyödylliset idiootit ovat EU-kriittisiä joiden tavoitteet ja keinot kritisoimiensa aisoiden suhteen ovat samat tai hyödyttävät tahattomasti Putinia.

Kyse ei ole kritiikistä sinänsä vaan siitä mitä ehdotetaan ratkaisuksi. (Koeta lukea tänä kohta kolme kertaa peilin edessä ääneen, se ehkä auttaa.) Brexit on tästä niin konkreettinen esimerkki että luulisi jopa putinisntin itsensäkin sen myöntävän (ei toki julkisesti mutta itselleen).

Minä kritisoin aikanaan rajusti tällä pastalla EUn reagointia pakolaiskriisiin muutama vuosi sitten. Kritiikkini seurauksena minusta tuli täällä ulkomaalaisvastainen punaniska ja rasisti. Jälkeenpäin on osoittautnut että kritiikkini oli oikea ja ehdottamani ratkaisut olisivat olleet parempia kun tehdyt (niihin pyritään nykyään). Minä ehdotin nimittäin ratkaisuksi sitä että EU-maat noudattaisivat tekemiään sopimuksia, kantaisivat yhdessä vastuuta ongemiesta ja tekisivät paremmin yhteistyötä keskenään niiden ratkaisemiseksi. Putinistit ja Putninin hyödylliset idiootit ehdottivat rajojen sulkemista ja Schengenin hajottamista jne.

Hajanainen EU on Putinin tavoite (tämä ikävä kyllä pätee myös Trumppiin, mutta hänen suhteensa kyse ei ole oveluudesta valtapelissä vaan tyhmyydestä) ja hän tukee kaikkia pyrkimyksiä jolla eripura ja hajanaisuus EUssa lisääntyy. Siinä häntä auttavat tietoisesti tai typeryyttään kaikki ne, joilla on sama tavoite. Esimerkiksi sinä tietoisesti, toope typeryyttään.

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Pseudohippi kirjoitti:

Mutta Toope, kyllä minuakin harmittaisi olla Putinin hyödyllinen pikku idiootti, ja suhtautuisin hyvinkin kielteisesti siihen että idiotismini ja hyödyllisyyteni tuotaisiin keskustelussa esille. En silti lähtisi puolustelemaan hyödyllisyyttäni ja idiotismiani valehtelemalla. Sinä olet valinnut tämän tien, ja kuten huomautin varmaan jo yli vuosi sitten, siltä tieltä on vaikea poiketa pois vaikka haluaisikin.

Minähän olen käyttänyt energiaani lähinnä keskusteluun, en keskustelijoiden solvaamiseen, kuten Pseudohippi.

Toistan toki taas itseäni, mutta millä perusteilla jatkuvasti leimailet toisia keskustelijoita valehtelijoiksi ja putinin trolleiksi, kun et kykene perustelemaan solvauksiasi?

Ei tuo ole nettikeskustelua. Ei lähelläkään sitä.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Hal9000 kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Käyttäjä18855 kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Tarkalleen ottaen Pseudo taisi kutsua Toopea  "Putinin hyödylliseksi pikku idiootiksi".  Onhan siinä vivahde-ero  jos ei muuta.

Siinä on varsin iso vivahde - ero ainakin minun mielestäni.

Putinin trolli on henkilö, joka tarkoituksellisesti ja omasta aloitteestaan mahdollisesti myös maksettuna yrittää muokata mielipiteitä Venäjän valtiojohdon kannalta myönteiseen suuntaan.

Hyödyllinen idiootti on henkilö, joka ei kirjoittaessaan itse tajua toimivansa Venäjän valtiojohdon haluamalla tavalla. 

Ensinmainittu on tahallista toimintaa, jälkimmäinen taas aiheutuu esimerkiksi ideologisesta sokeudesta eli siinä tekijä on mukana ymmärtämättömyyttään tai siksi, että viholliseni vihollinen on mukamas ystävä.

Toope esitti syytöksiä, nyt on hänen vuoronsa todistella. 

No juu, onhan noilla eroa. Toisaalta ymmärrän silti Toopen pointin. Itse ajattelisin, että EU-kriittisyyden pitäisi saada olla osa ihan tavallista poliittista keskustelua. Venäjä-kortin nykäisy keskusteluun on myös minun mielestäni sekä vähän hölmöä että epäreilua.

EU-kriittisyys on ihan tavallista poliittista keskustelua. Kriittisyys on tervettä ja toivottavaakin. Putinin hyödylliset idiootit ovat EU-kriittisiä joiden tavoitteet ja keinot kritisoimiensa aisoiden suhteen ovat samat tai hyödyttävät tahattomasti Putinia. Putinin trollit taas ovat niitä jotka ajavat Putinin asiaa riippumatta siitä mikä se on. 

Tämä ero on aivan olennainen. Jos jostain syystä Putin haluaisikin vahvaa EUta, trollit ajaisivat vahvaa EUta, mutta Putinin hyödylliset idiootit vain lakkaisvat olemasta Putinille hyödyllisiä. 

Toope valehtelee juuri siksi että häntä harmittaa olla Putinin hyödyllien pikku idiootti. SIksi hän yrittää systemaattisella ja pitkäkestoisella valehtelulla uhriutua väärinkohdelluksi EU-kritiikkinsä vuoksi. Sitä hän ei ole, mutta koska valehtelu on sen verran olennainen osa hänen argumentaatiotaan, asiallinen EU-kriittinen keskustelu on tietenkin mahdotonta. Toope ei halua asiallista keskustelua EU-kriittisyydestään, koska siinä hänen agendansa yhtenevyys Putinin vastaavaan paljastuisi.

Oireellista muuten on, että palstan päivystävä putinisti singahtaa tänne toopen valheita vähättelemään.

Mutta eikö Toope ole esimerkiksi sanonut suhtautuvansa periaatteessa positiivisesti Nato-jäsenyyteen? Miten sovitat tämän "hyödyllinen idiootti"-narratiiviisi? Entä oletko ajatellut kysyä Toopelta vaikkapa sitä, mitä mieltä hän olisi vaikkapa Euroopan energiariippuvuuden kasvattimisesta Venäjän suhteen? Vai onko vain helpompaa ja mukavampaa pitäytyä tässä vähän yksioikoisessa ja yksinkertaistavassa ajattelutavassa EU-kritiikki->Putinismi?

Tuollaiset asiat menevät Pseudohipiltä ohitse. Itse tosiaan olen varsin NATO-myönteinen, kritisoin paljonkin jotain Saksan typerää energiapolitiikkaa, joka ydinvoimasta luopumisessaan asettaa maan venäläisen kaasun varaan. Tuo on tyhmää politiikkaa!

Itse olisin varsin valmis liittämään Suomen NATO:on, vaikka tiedän, että Venäjä tulisi rankaisemaan Suomea rankalla kädellä. Riskejä hommassa on, jos NATO:oon liitymme. Toki minäkin venäjäpakotteista haluaisin eroon, mutta yhteistyössä EU:n ja NATO:n kanssa. Krimin ja Ukrainan kysymystä ei ratkaista Suomen ja Venäjän välillä, vaan Venäjän ja kv. yhteisön välillä. Silti saan kuulla solvauksia Pseudohipiltä, että jotain venäjämielistä agendaa ajaisin, koska olen samalla myös EU:n kehityksen kriitikko.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

Vierailija

Toope kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Mutta Toope, kyllä minuakin harmittaisi olla Putinin hyödyllinen pikku idiootti, ja suhtautuisin hyvinkin kielteisesti siihen että idiotismini ja hyödyllisyyteni tuotaisiin keskustelussa esille. En silti lähtisi puolustelemaan hyödyllisyyttäni ja idiotismiani valehtelemalla. Sinä olet valinnut tämän tien, ja kuten huomautin varmaan jo yli vuosi sitten, siltä tieltä on vaikea poiketa pois vaikka haluaisikin.

Minähän olen käyttänyt energiaani lähinnä keskusteluun, en keskustelijoiden solvaamiseen, kuten Pseudohippi.

Toistan toki taas itseäni, mutta millä perusteilla jatkuvasti leimailet toisia keskustelijoita valehtelijoiksi ja putinin trolleiksi, kun et kykene perustelemaan solvauksiasi?

Se on osoitettu lukemattomien kirjoittajien toimesta vuosi vuoden jälkeen.

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Pseudohippi kirjoitti:

Putinismia on Putinin etujen ajaminen ja pidättäytyminen arvostelemasta Venäjän toimia. Hyödyllistä idiotismia on tomiminen niin että se hyödyttää Putinia, vaikka se ei ole toimien tarkoitus.

Trump on yksi esimerkki Putinin hyödyllisestä idiootista, toope on toinen. Sinä taas olet esimerkki putinismista.

Trump juuri lisäsi pakotteita Venäjää kohtaan, joten sen sortin putinisti Trumpkin on...! Lol!

https://yle.fi/uutiset/3-10906775

"Yhdysvallat on asettanut uusia pakotteita Venäjää vastaan entisen kaksoisagentin Sergei Skripalin murhayrityksen takia.

Amerikkalaisilta pankeilta on kielletty lainojen myöntäminen Venäjälle. Lainat ovat sallittuja vain ruoan ja maataloustuotteiden ostamiseen.

Yhdysvallat myös vastustaa sitä, että kansainväliset rahoituslaitokset jatkaisivat lainojaan Venäjälle."

Trump toimii siis täsmälleen päinvastoin, mitä Pseudohippi esittää!

On kiva solvailla, mutta näyttöjen esittäminen on vaikeampaa Pseudohipille. HAL9000:kin taitaa olla kakkalistalla, valehtelija ja putinin trolli, kuten kaikki muutkin, jotka väittävät vastaan Pseudolle...

On varmaan hienoa olla norsunluutornissaan se foorumin ainoa rehellinen henkilö...`?

Vierailija

Ja taas samaa sontaa Toopen suusta. Monta kertaa se on nyt selvitetty että USA ei ole diktatuuri, joten Trumpin on tehtävä myös asioita joita ei erityisemmin haluaisi tehdä.

Niitä kutsutaan velvollisuuksiksi.

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Pseudohippi, miten voi kritisoida EU:n liittovaltiokehitystä siten, ettet pidä sitä venäjä/putinmielisenä hajottamisena?

Itse kansallismielisenä vastustan jyrkästi brysselkeskittymistä ja liittovaltioajattelua. Tämän näkökulman itse leimaat välittömästi putinismiksi. Miten voisi EU:a kritisoida niin, että herkkähipiäisenä prinsessana hyväksyisit sen?

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Käyttäjä19401 kirjoitti:
Ja taas samaa sontaa Toopen suusta. Monta kertaa se on nyt selvitetty että USA ei ole diktatuuri, joten Trumpin on tehtävä myös asioita joita ei erityisemmin haluaisi tehdä.

Trumpin velvollisuus on ajaa maansa etua. Mitä kuvittelet itse USA:n presidentin velvollisuuksiksi?

Vierailija

Toope kirjoitti:
Käyttäjä19401 kirjoitti:

Trumpin velvollisuus on ajaa maansa etua. Mitä kuvittelet itse USA:n presidentin velvollisuuksiksi?

Trump ei ole pakotteiden taustalla.

Ja kerrotko vielä mikä siinä Putinissa niin risoo? Sinähän olet Putinista huono kopio.

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Paluuta asiaan:

https://www.suomenuutiset.fi/immonen-sananvapautta-uhataan-monelta-suunn...

Professori Martin Scheinin ja vihreiden edustaja poliisissa Pekka Hätösellä on nyt vainonpoikasta kansanedustaja Juha Mäenpään kommenteista eduskunnassa. Typerinkin näkee, että hieman politisoitunutta vallankäyttöä tapahtuu.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/283151-kansanedustaja-puhui-vieraslajei...

En näe mitään kovin radikaalia kielenkäyttöä asiassa, mutta tietynlaiset ammattiloukkaantujat toki takertuvat lillukanvarsiin, jotta saisivat jotain poliittista rasismikohua aikaiseksi. Minusta Husu (SDP) puhuu pahempaa ja saakin puhua. Kaikki saavat puhua, mitä haluavat.

Toope
Seuraa 
Viestejä26295

Käyttäjä19401 kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Käyttäjä19401 kirjoitti:

Ja kerrotko vielä mikä siinä Putinissa niin risoo? Sinähän olet Putinista huono kopio.

Trump määräsi pakotteita. Putinissa risoo se, että on uusi tsaari. Edes Venäjä ei ansaitse noita.

Kiitos, kun rinnastat minua Putiniin, vaikka vaikutusvaltani lienee hieman vähäisempi...

Vierailija

Toope kirjoitti:
Käyttäjä19401 kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Käyttäjä19401 kirjoitti:

Trump määräsi pakotteita. Putinissa risoo se, että on uusi tsaari. Edes Venäjä ei ansaitse noita.

Kiitos, kun rinnastat minua Putiniin, vaikka vaikutusvaltani lienee hieman vähäisempi...

Mutta monokulttuurissahan ei tarvita mitään demokratioita, sillä yhtenäinen kansa tarvitsee vain yhden johtajan.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15314

Toope kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Minähän olen käyttänyt energiaani lähinnä keskusteluun,

Julistaminen, valehtelu ja kanssakeskutelijoiden kantojen huomiotta jättäminen ei ole keskustelua.

Lainaus:
en keskustelijoiden solvaamiseen, kuten Pseudohippi.

Valehtelusi olen todistanut moneen kertaan (erityisen törkeää se on koska liitöät sen systemaattisesti minuun kirjoittajana, et esimerkiksi esittämiini faktoihin). Viimeisin valheesi on tuossa yllä, sillä Putinin trolliksi en ole leimannut täällä ketään. Putnisteja täällä jokunen on, esimerkiksi sinua puolustamaan ilmaantunut HAL9000. Eikö olekin mukavaa kun olet putinistien kanssa samlla kannalla?

Lainaus:

Ei sinun kanssasi voi keskustella. Keskustelu kun edellyttäisi että otetaan huomioon mitä kanssakeskustelija sanoo. Sinä et ota, toistelet vain omia julistuksiasi muista piittaamatta. Esim. tuo Trumpin Venäjäpakoite-asia on siitä hyvä esimerkki.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat