Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

Jättitelevision käyttötarkoitus jäi salaisuudeksi.

Kilpailu maailman suurimman television tittelistä on ollut vallalla jo pitkään. Vuosittain suurimmat tv-valmistajat esittelevät massiivisia tv-vastaanottimia CES-elektroniikkamessuilla.

Brittiläinen Titan Screens valmistaa jättitelevisioita mittatilaustyönä. Jos siis markkinoilta löytyvät tuumakoot eivät riitä, vaihtoehtona on aina asiakkaiden toiveiden mukaan valmistettu, taatusti yksilöllinen televisio.

Äskettäin Titan Screens myi peräti 370-tuumaisen television tuntemattomaksi jääneelle asiakkalle. Ostaja ei halunnut nimeään julkisuuteen.

Titan Zeus-televisiomalli on nimensä veroinen. Siinä missä tähän mennessä suurimmat televisiot ovat jääneet selvästi alle 200 tuumaan, tämä jättiläinen vaatii lähes urheilukentän kokoisen tilan ympärilleen. Television mitat ovat hulppeat 7,9 x 4,8 metriä.

Hintaa valtavalle töllölle tulee peräti 1,6 miljoonaa dollaria eli noin 1,2 miljoonaa euroa.

Jättiläiseksi tv:n tekee se, että kyse on nimenomaan tv-vastaanottimesta, ei valkokankaasta. Laite tukee erittäin tarkkaa 4K-resoluutiota.

Kylläpä kelpaa MM-futista kattoo.

Klick...

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

Sivut

Kommentit (26)

Brylkcrem
Seuraa 
Viestejä32
Liittynyt30.5.2014

Ei kyllä tavanomaisessa asunnossa tule seuraamisesta yhtään mitään, valtava huone täytyy olla parinkymmenen metrin päästä voi jo voida katsoa että tajuaa missä mennään. hölyn pölyä koko juttu.

Remonttimies
Seuraa 
Viestejä477
Liittynyt9.7.2008

Jos haluaa elokuvateatterin kotiin tai yhtäkkiä vaikka torille. Tolla on business mahdollisuuksia esim joidenkin urheilukilpailujen, konserttien ym mukana. 1.6 miljoona ei ole paljon jos saa myytyä 1.6 miljoona lippua 10 e per kipale innokkaille urheilun seuraajille esimerkiksi. Finnkinon monopoli Suomessa voisi saada stadionin täyteen 5 e lipuilla vaikka Cars III leffasta ymym. Yrittäjällä on riskinsä, mutta tämä kannattaa.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006
Brylkcrem

Ei kyllä tavanomaisessa asunnossa tule seuraamisesta yhtään mitään, valtava huone täytyy olla parinkymmenen metrin päästä voi jo voida katsoa että tajuaa missä mennään. hölyn pölyä koko juttu.

Finaalimatsit tuutataan 4K -resolla ja sitä voi katsoa kyllä jo suhteellisesti paljon lähempää. Tsekkailin kikantissa jotain hulppeeta 84" 4K -töllöä ja sitä teki juurikin mieli katsoa läheltä. Ymmärrän, että jos töllöä on pakko yytsata pitkältä, niin iso ruutu on pakkohankinta, mutta jos hankitaan ensin iso ruutu ja sitten mennään kauemmaksi, niin siinä ei ole järjen hiventä! Ostamalla pienempi ja menemällä lähemmäksi olisi sama lopputulos halvemmalla.

Olen sitä mieltä että ruudun kokoa ja resoa isommaksi ja katsomisetäisyys pysyy samana tai menee jopa astetta lähemmäksi.

SamBody
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt3.5.2008
Jäärä
Brylkcrem

Finaalimatsit tuutataan 4K -resolla 

Mitä kautta? 

Ei sinänsä etteikö YLEn HD riittäisi 180 cm leveälle kankaalle tykitettynä, 2...3 m sopiva katseluetäisyys eikä pixelöitöminen haittaa.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

pmk
Seuraa 
Viestejä1855
Liittynyt1.1.2010

SDTV aikana suositeltu katseluetäisyys oli 6 x kuvan korkeus

HDTV aikana 3 x kuvan korkeus.

Pelikäyttöön on myyty kaarevia näyttöjä, joita voi katsoa jo 1 x kuvan korkeuden etäisyydellä, vaikkei resoluutio juuri HD resoluutiota suurempi ollut.

Jos kaarevia 4k TV-näyttöjä alkaa saamaan järjelliseen hintaan, tämä olisi todella upeata.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että 1080p50 lähetysstandardi on oikein viritettynä aivan riittävä syöttämään 4k näyttöä. Aivan vastaavasti 576i50 SDTV tai 576p50 EDTV on aika lailla hyvä formaatti 1080p50 näytölle.

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014
Jäärä
Brylkcrem

Finaalimatsit tuutataan 4K -resolla ja sitä voi katsoa kyllä jo suhteellisesti paljon lähempää. Tsekkailin kikantissa jotain hulppeeta 84" 4K -töllöä ja sitä teki juurikin mieli katsoa läheltä. Ymmärrän, että jos töllöä on pakko yytsata pitkältä, niin iso ruutu on pakkohankinta, mutta jos hankitaan ensin iso ruutu ja sitten mennään kauemmaksi, niin siinä ei ole järjen hiventä! Ostamalla pienempi ja menemällä lähemmäksi olisi sama lopputulos halvemmalla.

Olen sitä mieltä että ruudun kokoa ja resoa isommaksi ja katsomisetäisyys pysyy samana tai menee jopa astetta lähemmäksi.

Joo mutta kun kuvaruutu on n. 8 metriä leveä ja 5 metriä korkea ei ole mielekästä kolmen metrin päästä katsoa.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Minun mielestä HD- kuva on jo liian tarkka itselläni ylen kanavat näkyy teräväpiirtona, ja jotenkin tulee sellainen piirretyn filmin vaikutelma. ( ei näytä luonnolliselta ) 

Tosin voi johtua TV pienuudesta että niin terävänä tulee 40".

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006
T Hanskanen

Joo mutta kun kuvaruutu on n. 8 metriä leveä ja 5 metriä korkea ei ole mielekästä kolmen metrin päästä katsoa.

Entäs 5m päästä? Ei sitä nyt ole järjen hiventä mistään 20m päästä yytsata, sama olis mennä tiiraamaan naapurin töllöä sen avaimenreiästä. Tsekkaathan sä reaalielämän tapahtumiakin suht räleen kokoiselta "ruudulta", eikä varmaan haittaa yhtään? Kyllä varmaan alkais pidemmän päälle syömään jos näkökenttä olis jotain 50"

Mä veikkaan et sadan vuoden päästä kun jengi pälyilee leffaa, niin ne itseasiassa on itse siinä leffan keskellä virtuaalisesti. Saa jopa päättää ketä roolihenkilöä seuraa ja näin ollen leffan voi tsiikata vaikka sata kertaa eri roolihenkilön näkökulmasta. Mä kasvan siinä vaiheessa voikukkaa, mut anywayss.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

55" on tuo 5 m hyvä etäisyyn, jos ruutu on 8 m leveä, 5m korkea niskat väsyy kun päätä joutuu kääntelemään sivu ja korkeus suunnassa.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013

Kyllä näin saattaa käydä kattelin tuossa olohuoneen seinää joka on n. 5x3 m aika paljon joutisi päätä liikuttamaan esim. jos tekstiä lukee, välleen pitäisi katsoa mitä muuta ruudulla tapahtuu.?

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006
Octopitos

55" on tuo 5 m hyvä etäisyyn, jos ruutu on 8 m leveä, 5m korkea niskat väsyy kun päätä joutuu kääntelemään sivu ja korkeus suunnassa.

Toki jos on silmämunissa jotain feelua et ne ei liiku. Itse uskoisin kääntelevän päätäni noin biljoona kertaa päivässä, eikä niskat varsinaisesti tunnu siitä kyttyrää tykkäävän. Vähän luulen että se on arkielämässä helpolla pääsemisen edellytys, että pää kääntyy. Millähän te autoa oikein osaatte ajaa jos ei pää käänny, saati silmät? Tosin liikennettä kun seuraa, niin aika monella se tuntuu jäävän kääntymättä. Älkää vaan menkö lätkämatsiin ikinä, siellähän voi pyörtyä siitä pään pyörittelemisestä.

Oli ihan pakko kaivaa mittanauha, meikäläisellä on sohvalta olkkarin seinään 3,4m ja seinän koko on 4,2 x 2,5 ja pakko sanoa, että ei kyllä tuolta katseluetäisyydeltä tarttis nuppia käännellä jos olis seinän kokoinen töllö. Eikä edes silmiä mitenkään ääriasentoihinsa.

naddis
Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt8.9.2006
Brylkcrem

ite katon projektorilla n. 4 metrin päästä about 150 " , ihan hyvin näkee tosin alussa oli vähän totutteleminen. tuntuu tuo 47" erihuoneessa ettei siitä nää mitään.

No-one
Seuraa 
Viestejä535
Liittynyt18.8.2008
naddis
Brylkcrem

ite katon projektorilla n. 4 metrin päästä about 150 " , ihan hyvin näkee tosin alussa oli vähän totutteleminen. tuntuu tuo 47" erihuoneessa ettei siitä nää mitään.

Sama vika. Mulla projektorilla käytössä 210". Sen verran vanha projektori, että 4:3 kuva. 4M katseluetäisyydellä mennään niin leffat kuin tietokonepelitkin. Joskin jälkimmäistä enää noin pari kertaa vuodessa. Täytyy olla flipperinkuulat silminä jos tuosta ei pysty katsomaan. Kukaan kylässäkäynyt ei ole valittanut liian isosta kuvasta, mutta muutama tuttu innostui ja hankki myös projektorin.

"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014
No-one
naddis
Brylkcrem

Sama vika. Mulla projektorilla käytössä 210". Sen verran vanha projektori, että 4:3 kuva. 4M katseluetäisyydellä mennään niin leffat kuin tietokonepelitkin. Joskin jälkimmäistä enää noin pari kertaa vuodessa. Täytyy olla flipperinkuulat silminä jos tuosta ei pysty katsomaan. Kukaan kylässäkäynyt ei ole valittanut liian isosta kuvasta, mutta muutama tuttu innostui ja hankki myös projektorin.

Mulle ainakin on aivan sama vaikka nenäsi on kiinni kuvaruudussa...muahhaah. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat