Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Ahneus, mihin se johtaa?

"Muistuu mieleen vuorineuvoksien ajat paperi- ja selllukonserneissa...

Oli niissäkin niin myötä kuin myös vastamäkiä markkinoinneissa...... Mutta Kas kummaa... Firmojen johtajat tiesivät, että noususuhdanne korjaa lähes kaikki...

Ja niin tapahtuikin...

Casimir Ehnroth Oy Kaukas AB:n johtajana taikoi työntekijöille mieluisan osakeannin vähän ennen kuin Kaukas liitettiin suurempiin ympyröihin...

Itsekin lunastin, muistaakseni, 216 osaketta Oy Kaukas Ab:stä puoleen hintaan todellisesta arvosta... erikoista On myös se, että ympäri Kaukasta lopulta kävi niin, että osakkeiden lukumäärät jakautuivat määrille 216 tai 217. Kaikki saivat jomman kumman suuruisen määrän osakkeita ko. annissa...

Portin ulkopuolella oli kärkkyjiä jotka kaikin mahdollisin keinoin olivat osakeantia ostamassa työntekijöiltä, minulta ainakin turhaan...

Nykyään eletään kvarttaalitaloutta.. Johtajat eivät osaa ajatella kuin neljäsosavuosittain tulevaisuuteen... Stora Ensokin lopetti kvarttaalitalouden kurimuksessa täysin kannattavan Kemijärven sellutetaan, jota nyt kaivattaisiin sellumarkkinoiden vetäessä, tuotantoon...

Missä hitossa ne viisaat päät yhtiöiden johdossa oikein ovat?

Ainoa mitä osaavat tehdä On antaa kenkää hyvin palveleille työttekijöille... Nytkin Nordea irtisanoo satoja, vaikka tekee voittoa tähtitieteelisen määrän joka vuosi...

No... Minulla ei liene paljoakaan valittamasta... Kunhan purnaan nykyajan menoa...

Ehkä tarkoituksena onkin pitää työntekijät pelossa ja herran nuhteessa jotta nuo työntekijät eivät menisi lakkoon ja vaatisivat suolamakkaraakin voin lisäksi leipänsä päälle...

Vanha totuus taitaa tulla jälleen esiin historian lehdiltä:

Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät vaikka mitä tehtäisiin ihmisten välisissä työmarkkinasuhteissa...

K.K.

PS. 216 On muuten ihmeellinen luku... Sitä ei moni nassu ymmärrä työmarkkinarintamilla, mutta minä itse kyllä..."

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat