Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

"Ahneutta On monenlaista... Kateuskin On eräänlaista ahneutta...

Tässä alla esimerkki positiivisesta ja negatiivisesta kateudesta... Kumman koet rakentavaksi:

Naapuri osti Mersun kaikilla tilpehööreillä ja mukavuuksilla... Oli paikannintutka ym. ym...

No! Englantilainen  olisi tuumannut:

- Voi kuinka hieno, todella ihanan... Annas kun istun ja kokeilen millainen  tämä menopeli oikein On?

Amerikkalainen purisi hammasta ja ajattelisi:

- Minä teen työtä ja aherran ja ensi vuonna minullakin on vähintään yhtä hieno auto...

Mutta mitä tekee suomalainen?
Sanoo eukolleen:

- Ajaisipa paskaksi tuon menopelin... Ja minua ottaa aivoon tuollainen rehentely... Ai että sieppaa (ovatkohan kaikki suomalaiset edes tuollaisia)...

Positiivista oli ainakin edellä se, että otettiin kantaa... Kukin omalla tavallaan...

K.K.

PS. Itseäni ei kyllä ko. asia olisi paljoa stressannut... Minulle riittää, että On jonkinlainen menopeli, nykyinenkin on hankittu 1999 Nissan ja vielä pelittää ihan hyvin... Huollettu ja hoivattu kaikkien taiteen sääntöjen mukaan... Ajettukin vasta noin 170000...
Oletko kateellinen minulle?
Uteliaana..."

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (8)

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10206
Liittynyt20.1.2013

No en ehkä välttämättä ole kateellinen sinulle, mutta voisin todeta sinun olevan sikäli onnekas, että tuossa 1999 vm Nissanissasi saattaa olla vielä se kautta aikojen Nissanin paras moottori ja yksi maailman parhaista tähän asti tuotetuista henkilöautonmoottoreista, eli Nissanin legendaarisen kestävä 1600 cc TwinCam MPI moottori.

Hyvin huollettuna ja pääosin maantieajolla sellaisella voi jopa saavuttaa puolen miljoonan etapin ilman moottoriin kajoamista.

2.0 kone ei ole yhtä hyvä kuin tuo 1.6 kone - eri lohkot.

1.4 sama peruslohko kuin 1.6, mutta 1.6 on tasapainoisempi luonteeltaan eikä kuluta yhtään enempää kuin 1.4, joka lähinnä verotussyistä kehitetty versio.

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Mulla On Nissan Almera vuosimallia 1999...

Kiva kun kehuit rotiskoani... Kuhmuja on ja naarmuutumisia, mutta pohja matattu viimeisen päälle ja autoni huoltomieskin sanoi ihan samaa kuin edellinen viestittäjä (en viitsinyt lainat pitkää kuvallista viestiä, mutta jokainen ymmärtänee sen kenelle viestini tänään on suunattu).

Oletan, että ajalen autollani vielä monta, monta vuotta...

Terveisin...

K.K.

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

---
Seuraa 
Viestejä3439
Liittynyt6.9.2006

Kateutta on paljon vähemmän mitä ihmiset antavat ymmärtää. Herkästihän täällä ollaan kyllä kateudesta syyttämässä ja se varmmaankin synnyttää mielikuvan että kateus olisi kovin yleistä. En usko että on.

Mä olen kyllä tyytyväinen jos jollakulla onni potkii tai jollain on johonkin varaa, olkoon nyt sitten auto tai talo tai kuuraketti(anteeksi absurdi etuliite), en siis koe tuntevani kateutta, vaikka persaukinen olenkin. No joidenkin osalta ehkä hyvä parisuhde on sellainen mistä aika ajoin saattaisin olla kade, mutta en sillä tavoin, että toivoisin kyseiselle pariskunnalle jotain huonoa karmaa sen vuoksi. En tiedä voisiko sellaisen toivomista edes kutsua kateudeksi, ehkä ennemminkin ihan puhtaasti mielenvikaisuudeksi.

Enemmän mua kyrsii sellaiset lottovoittajat jotka jatkaa köyhän näyttelemistä ja ostaa ehkä uudet kumisaappaat ja saattaa nyt sitten käydä vaimon kanssa bulgariassa viikon lomalla, mutta ei ehkä vaimolle kerro ja sen sellaista paskaa. Rahat pois tuollaisilta apinolta. En mä nyt sitä tarkoita että pitäis heti Ferrari ostaa, mutta miten voi joku silti olla niin urpo että tekee elämästään sellaista taidetta jonkun lottovoiton peittelemiseksi.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jäärä

Kateutta on paljon vähemmän mitä ihmiset antavat ymmärtää. Herkästihän täällä ollaan kyllä kateudesta syyttämässä ja se varmmaankin synnyttää mielikuvan että kateus olisi kovin yleistä. En usko että on.

Oon samaa mieltä.

Jos vaikka on sillain, että naapuri on niin epärehellinen kusipää että sen kanssa ei tule toimeen, joku saattaa alkaa väittämään että porukka on kateellinen sille kun sillä on mersu...

Jos suhde naapuriin on toverillinen, on ihan kiva jos se on saanut auton josta tykkää. Jos suhde on neutraali, miksi sen auto kiinnostaisi vähääkään? Ei mersussa nyt sentään mitään yliluonnollista ole...

---
Seuraa 
Viestejä3439
Liittynyt6.9.2006

Se iänikuinen tarinahan menee niin, että joku naapurustosta ostaa uuden auton, niin ei aikaakaan kun joku toinenkin ostaa, mutta ehkä hieman kalliimman auton. Tämähän sitten aiheuttaa vaikka jos mitä supinaa naapurustossa.

Tietenkin kaikkien mielestä "vika" on siinä kalliimman auton ostajassa. Hänen ei olisi pitänyt vaihtaa autoansa lainkaan. Ja jos nyt ihan pakosti, niin ei olisi saanut hankkia omalle tulotasollensa sopivaa autoa, vaan nöyrtyä vähän karvalakkisempaan malliin kuin ensimmäisenä autonsa uusinut.

Mulle ei vaan koskaan ole selvinnyt, että miksi helvetissä?

Autostahan sanotaan, että se on suomalaiselle pyhä lehmä. On tietenkin kiva, jos omistaja pitää kotterostaan hyvää huolta. Mutta miksi sen toisen oma auto on pyhä lehmä myös muille, joilla ei välttämättä ole edes omaa autoa.

Vähän sama asiahan toistuu työpaikoissakin, jos siellä on joku vähän joviaalimpi tyyppi joka tulee toimeen myös ns. "ikävempien ihmisten" kanssa, etenkin jos ne on jotain johtoportaan mulkkuja, niin tällainen ihminen on heti perseennuolija. Niin ettäkö paljon fiksumpaa olisi vaan istua naama rutussa siellä kahviossa ja manata kuinka virman pikkupomot on ihan mulkkuja ja vielä laittaa vessan pideen liipaisimeen kuminauha, että kun se mulkku pesee käsiänsä niin kastelee samalla etumuksensa. Silleen olisit hyvä jätkä.

Useinhan ne mulkkuja ovatkin, mutta kun niiden kanssa vois yrittää tehdä duunia siinä samassa virmassa, niin vähän pääsee helpommalla kun löystää hieman omaa kiristävää esinahkaansa ja yrittää tulla toimeen. Siinä on toki riski, että tällainen perseennuolija vielä ylennetään tai sille annetaan muuten vaan vähän parempia hommia, niin ai ai, kyllä siinä on hiekkalaatikolla taas karmea riita käynnissä.

Että näillä eväillä "Suomi nousuun" ja "puhalletaan yhteiseen hiileen" ja mitä näitä sketsejä nyt onkaan..

Click
Seuraa 
Viestejä24
Liittynyt17.6.2014

Kateus ja ahneus on hyvin luonnolsista ihmisen olemukselle.

Rikkaat on ahneita, ja köyhät kateellisia, puoliväliin itsensä voi sijoittaa jotka ovat kumpaakin.  

Vaispuukki on perseestä

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Jäärä

Se iänikuinen tarinahan menee niin, että joku naapurustosta ostaa uuden auton, niin ei aikaakaan kun joku toinenkin ostaa, mutta ehkä hieman kalliimman auton. Tämähän sitten aiheuttaa vaikka jos mitä supinaa naapurustossa.

Tietenkin kaikkien mielestä "vika" on siinä kalliimman auton ostajassa. Hänen ei olisi pitänyt vaihtaa autoansa lainkaan. Ja jos nyt ihan pakosti, niin ei olisi saanut hankkia omalle tulotasollensa sopivaa autoa, vaan nöyrtyä vähän karvalakkisempaan malliin kuin ensimmäisenä autonsa uusinut.

Mulle ei vaan koskaan ole selvinnyt, että miksi helvetissä?

Autostahan sanotaan, että se on suomalaiselle pyhä lehmä. On tietenkin kiva, jos omistaja pitää kotterostaan hyvää huolta. Mutta miksi sen toisen oma auto on pyhä lehmä myös muille, joilla ei välttämättä ole edes omaa autoa.

Vähän sama asiahan toistuu työpaikoissakin, jos siellä on joku vähän joviaalimpi tyyppi joka tulee toimeen myös ns. "ikävempien ihmisten" kanssa, etenkin jos ne on jotain johtoportaan mulkkuja, niin tällainen ihminen on heti perseennuolija. Niin ettäkö paljon fiksumpaa olisi vaan istua naama rutussa siellä kahviossa ja manata kuinka virman pikkupomot on ihan mulkkuja ja vielä laittaa vessan pideen liipaisimeen kuminauha, että kun se mulkku pesee käsiänsä niin kastelee samalla etumuksensa. Silleen olisit hyvä jätkä.

Useinhan ne mulkkuja ovatkin, mutta kun niiden kanssa vois yrittää tehdä duunia siinä samassa virmassa, niin vähän pääsee helpommalla kun löystää hieman omaa kiristävää esinahkaansa ja yrittää tulla toimeen. Siinä on toki riski, että tällainen perseennuolija vielä ylennetään tai sille annetaan muuten vaan vähän parempia hommia, niin ai ai, kyllä siinä on hiekkalaatikolla taas karmea riita käynnissä.

Että näillä eväillä "Suomi nousuun" ja "puhalletaan yhteiseen hiileen" ja mitä näitä sketsejä nyt onkaan..

Sanoit sen hyvin, se on juuri noin. Perseennuolijaksi leimautuminen on ikävää, ja hyvin helppoa. Ei tartte kuin hymyillä pomolle kerran. 

くそっ!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat