Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Paistinpannusta kahvinkeittimeen. Haluan ostaa uuden kahvinkeittimen, tuo vanha tekee paskaa. Haluaisin nauttia hyvästä kahvista, sellaisesta joka maistuu kunnon kahvilta. Samaan syssyyn olen tuumannut että voisi alkaa jauhaa niitä papuja itse, olisi vielä tuoreempaa se kahvi sitten.

Onkos teillä kokemuksia hyvistä keittimistä? Löysin jonkun Philipsin keittimen missä on se mylly integroituna, ensin kiinnostuin ideasta mutta jotenkin aloin sitten epäilemään. Sehän menee tietenkin heti rikki se myllysysteemi, voin hyvin kuvitella. Toisaalta jos on erikseen keitin ja mylly niin voi se mylly sittenkin hajota, mutta jotenkin intuitio sanoo että tuollaiset yhdistelmät on herkempiä hajoamaan.

Jos siis ostaisikin kunnon keittimen ja kahvimyllyn erikseen. Lähinnä olen vasta keittimiä ihmetellyt. Onko niissä edes niin suuria eroja loppujen lopuksi? Moccamasteria varmaan tullaan suosittelemaan, mutta en ehkä haluaisi sitä. Joku siinä on, en tiedä mikä, mutta en vain halua moccamasteria. Tietty jos se oikeasti tekee ylivertaista kahvia niin kai sitäkin voi sitten harkita. Sehän se kahvi on kuitenkin se itse tarkoitus.

くそっ!

Sivut

Kommentit (112)

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Meillä kahvi tehdään arkisin pressopannulla. Jos hifistellään, itetaan pakastimesta pavut ja jauhetaan, mutta paljon käytetään ihan tavallista valmiiksi jauhettua.

Keitin on niihin tilanteisiin, kun on enemmän porukkaa. Wilfan http://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/kahvinkeittimet/WSP1A/wilfa-svart-precision-kahvinkeitin-alumiini joka tuli tuon kahvimyllyn http://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/kahvitarvikkeet/WSCG2/wilfa-svart-kahvimylly-wscg-2 mukana jonain pakettitarjouksena ;)

Wilfa on tosi nopea ja kai se on ihan hyvä keittimenäkin, kallis ainakin verrattuna perusvempaimiin. Minä itse tosin tykkään enemmän pressolla tehdystä, kun siinä on rasva ja vaahto mukana.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Ronron

Paistinpannusta kahvinkeittimeen. Haluan ostaa uuden kahvinkeittimen, tuo vanha tekee paskaa. Haluaisin nauttia hyvästä kahvista, sellaisesta joka maistuu kunnon kahvilta. Samaan syssyyn olen tuumannut että voisi alkaa jauhaa niitä papuja itse, olisi vielä tuoreempaa se kahvi sitten.

Onkos teillä kokemuksia hyvistä keittimistä? Löysin jonkun Philipsin keittimen missä on se mylly integroituna, ensin kiinnostuin ideasta mutta jotenkin aloin sitten epäilemään. Sehän menee tietenkin heti rikki se myllysysteemi, voin hyvin kuvitella. Toisaalta jos on erikseen keitin ja mylly niin voi se mylly sittenkin hajota, mutta jotenkin intuitio sanoo että tuollaiset yhdistelmät on herkempiä hajoamaan.

Jos siis ostaisikin kunnon keittimen ja kahvimyllyn erikseen. Lähinnä olen vasta keittimiä ihmetellyt. Onko niissä edes niin suuria eroja loppujen lopuksi? Moccamasteria varmaan tullaan suosittelemaan, mutta en ehkä haluaisi sitä. Joku siinä on, en tiedä mikä, mutta en vain halua moccamasteria. Tietty jos se oikeasti tekee ylivertaista kahvia niin kai sitäkin voi sitten harkita. Sehän se kahvi on kuitenkin se itse tarkoitus.

Kahvinkeitin on turha laite. Jos kotona on vedenkeitin, kannattaa hankkia pressopannu (tai parikin eri kokoista eri tarkoituksiin). Jos välttämättä haluaa erillisen laitteen kahvin keittoon, perkolaattori on minusta paras, varsinkin jos pitää tummapaahtoisesta kahvista.

Lisäys: kas, molempia ehtivät jo muutkin suositella 

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006
Werkusonni

Onpa vittumainen kuvan lisäys toiminto venytti kuvan noin isoksi kokeillaan toista kikkaa.

No poistin tuon venytetyn viestin tämä makso siis 19 €.

Mut millasta tsufeeta tollanen tekee? Tässä muutamalla frendillä on näitä Motonetin keittimiä ja karseeta kuraa vaikka olen välillä saanut itse niillä keitellä ja varmistua sekoitussuhteista. Eräs tuttu vaihtoi parempaan ja nyt siellä kehtaa jo toisenkin kupillisen juoda. Iteltä löytyy sellanen reilu huntin Braun, ihan juotavaa mokkaa se kyhää mutta siinä on niin monta muuta lastentautia että en suosittele.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Jäärä

Mut millasta tsufeeta tollanen tekee? Tässä muutamalla frendillä on näitä Motonetin keittimiä ja karseeta kuraa vaikka olen välillä saanut itse niillä keitellä ja varmistua sekoitussuhteista. Eräs tuttu vaihtoi parempaan ja nyt siellä kehtaa jo toisenkin kupillisen juoda.

No voi nyt perkele, oikeesti. Tavallinen kahvinkeitin on imupumppuvehje, joka löröttää kuuman veden suodattimeen kahvin päälle ja siitä pannuun, joka on kuumalla levyllä. Jos lämpötilat ovat jotain muuta kuin ihan vitun haalea ja polttavan kuuma niin mitään eroa ei ole kuin etupaneeli ja aikakytkin.

Hämmentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009
Ronron

Paistinpannusta kahvinkeittimeen. Haluan ostaa uuden kahvinkeittimen, tuo vanha tekee paskaa. Haluaisin nauttia hyvästä kahvista, sellaisesta joka maistuu kunnon kahvilta.

Kokeile jotain laadukasta "pikakahvia", ihan testin vuoksi

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Se voi olla että kun suodatinkeittimen kahvinpurut laittaa perkolaattoriin, saa toiset kahvit, niin huonosti ne uuttaa.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6188
Liittynyt28.9.2008

Useimmiten pikakahvia juon, vaan kun se paras löytämäni on tuon epäeettisen Nestle'n kahvi enkä haluaisi sitä ostaa, vaan vaikiaa on löytää nuita merkkejä, jotka maistuvat kahville.

Aika lähelle on päässyt Gevalian pikakahvi, joka on "oikeudenmukaisuusmerkittyäkin"

Onko muita hyviä merkkejä suositella. (Tuo oikeudenmukaisuus ei ole vaatimus, koska kaikki muut taitavat olla oikeudenmukaisempia kuin Nestle' heh)

Keitintä ei minulla olekaan vaan silloin kun vielä oli niin niissäkään ei hyvä ja halpa menneet samaan keittimeen.

Mainittu mokkapannu on ok vaikkakin makuuni vähän turhan kitkerää kahvia.

Paras vieraskahvi on pannukahvi, Ite jauhetuista pöönistä.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Lidlin "granarom gold" tms pikakahvi on liki nestlen veroista ja paljon edullisempaa vaaleapaahtoista. Parasta vahvana.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jussipussi
Ronron

Paistinpannusta kahvinkeittimeen. Haluan ostaa uuden kahvinkeittimen, tuo vanha tekee paskaa. Haluaisin nauttia hyvästä kahvista, sellaisesta joka maistuu kunnon kahvilta.

Kokeile jotain laadukasta "pikakahvia", ihan testin vuoksi

ing geolog

Useimmiten pikakahvia juon, vaan kun se paras löytämäni on tuon epäeettisen Nestle'n kahvi enkä haluaisi sitä ostaa, vaan vaikiaa on löytää nuita merkkejä, jotka maistuvat kahville.

Aika lähelle on päässyt Gevalian pikakahvi, joka on "oikeudenmukaisuusmerkittyäkin"

Onko muita hyviä merkkejä suositella. (Tuo oikeudenmukaisuus ei ole vaatimus, koska kaikki muut taitavat olla oikeudenmukaisempia kuin Nestle' heh)

Keitintä ei minulla olekaan vaan silloin kun vielä oli niin niissäkään ei hyvä ja halpa menneet samaan keittimeen.

Mainittu mokkapannu on ok vaikkakin makuuni vähän turhan kitkerää kahvia.

Paras vieraskahvi on pannukahvi, Ite jauhetuista pöönistä.

Viimeksi olin ostanut töihin lidlistä jotain reilunkaupan luomu pikakahvia. Ihan hyvää oli, aromikasta, tosin oma makuni voi olla huono arvioimaan kun tottunut juomaan paskaa.  

くそっ!

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5359
Liittynyt9.1.2011

Itse kanssa suosittelen mutteripannua. Se on ehdottomasti helppokäyttöisin, ei tarvitse suodatinpusseja (säästää luontoa!), helppo pitää puhtaana (ei kalkkisaostumia), eikä tarvitse huolehtia sitä, jos on pitkään käyttämättömänä.  Niin ja tekee se ihan ok kahviakin.

Jos kahvi on liian kitkerää, niin vähän steviaa tai hunajaa sekaan niin pehmiää maku. Mutta tosiasiassa jos mokkapannun kahvi on liian kitkerää, niin se johtuu ihan siitä että on kehnoa kahvia. Rainbown tummapaahtoisesta kahvista esimerkiksi tulee aika tujua myrkkyä.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat