Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Olin just tsekannut Suomen tuloksen väestömäärissä, 116.

Ja kattoin Tapparan pisteet runkosarjasta 116.
Tein ÄO testin sen jälkeen, ja tulos oli, yllätys yllätys: 116.
http://www.ao-testi.eu

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_väkiluvun_mukaan
http://www.liiga.fi/tilastot/sarjataulukko.html

Vissiin joku Oulalainen psykopaatti, mielenterveyskuntoutuja tai
yliopisto-opiskelija sai 131, ja voittivat Tamuleumin jääkiekossakin sillä?
Ei tolla Mensaan pääse, nyyh, mutta "tää oli mun eka kerta, kai saan siit'
nauttia"(Pauli Hanhiniemi)...

Pelottava tuo tulos kai oli koska sanottiin, että "selvästi keskivertoa
älykkäämpi, 12 % kansasta yltää tollaseen".

Olin hiukan hidas, en ehtinyt varmasti vastata kaikkiin kohtiin....

Ei ole niin paha tulos varamsti, ettet pystyisi voittaan mua?
100:nen kai se keskiarvo?

En tiedä, mikä on maksimi ÄO, ehkä 300 tai 400? Vai olisiko maksimi vain 260?

Sivut

Kommentit (74)

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Pieni vihje, jos olet kaunis neiti, niin saisit silloin varmasti silti 140=>150. Tuo oli normaali "jätkän" tulos.... Älä jää alle 100:n - please....

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Silleen älyni on kyllä niin silmä ja tyhmä, että kun ykkösiä alkaa vilistä silmissä, niin minä ainakin luulisin olevani ykkönen, ellen tietäisi isomman pistemäärän silti olevan parempi.... Matikassa joskus matikkakilpailussa ylsin olla Suomessa 15. Yhden pisteen päähän jäi silloin suora paikka yliopistossa, mutta olipa niin helppo pääsykoe, ettei se haitannut etten päässyt silloin suoraan....

Julius
Seuraa 
Viestejä276
Liittynyt24.3.2013

Tein testin, mutta en saanut tulosta, koska en halunnut antaa kännynumeroani, kun sitä kysyttiin. Asioita yhdistelemällä päättelen, että äo:ni on suurempi kuin 116.

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Tein testin, mutta en saanut tulosta, koska en halunnut antaa kännynumeroani, kun sitä kysyttiin. Asioita yhdistelemällä päättelen, että äo:ni on suurempi kuin 116.

Hei, ei... Et sää sitä tiennyt oikein, jos et sitä antanut, olisi maksanut 5 euroa, mutta eihän se ole paljon... Tavallisempaa on siis saada 100:pintaan tai jopa hieman alle...

Arvatkaapa mikä mun shakkiseloni, noin 12 pelin jälkeen oli Tammer-shakkikerhossa?(Joka voitti tänä vuonna(Mika Karttunen Selo > 2500, ÄO 250?) myös kai pitkän shakin turnauksen.... Itte en tietenkään tuolla tuloksella vielä pääse edes A-ryhmään pelaamaan, vaikka B:ssä olin kerran jo vähällä voittaa... 5 minuutin turnauksissa olin vielä liian tupelo. 15:ssa saatan jo voittaa kenet tahansa B:ssä. Ens syksynä pääsee siis kohottamaan sekä ÄO:ta ja seloa... Älkää luulko, että ÄO:n suhteen huippua näkyy ennen kuolemaanne, jos koko ikänne elätte näissä..."Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä". Kuolema on siis palinkinto elämällenne, ei mitään muuta, älkää toivoko suurinta palkintoa, ennen kuolemaanne... Jos elämänne oli Jumalan LAin silmissä vain tappio, niin silloin tuleekin vain rangaistus....

Yllätys, yllätys se shakkiselonikin vielä pari kuukautta vain 1130=> 1190... Eikä kuukausibruttonikaan ole vielä "euroissa" eri....

1. Tim 4:15....

13. Lue, kehoita ja opeta ahkerasti, kunnes minä tulen. 

14. Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi. 

15. Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä. 

Maailman paras shakkipelaaja on Selossa hieman alle 2800(Norjalainen?) eli olisiko ÄO.nkin maksimi siis ihmisellä jotain 3000/10.

En mää vielä toista kertaa kokeile, tuota ÄO-testia, vaikkapa, epäilemättä, tulos olisikin lähempänä 150:ppiä sen jälkeen....Tai ei, jos en mitään oppinut....

Vierailija

Joo hyvä ettei enempää. Ei mulla ois varaa olla enää yhtään laiskempi.

..Sitä vain näkee ongelmat kauempaa, niin jää polku kulkematta. Eräänä esimerkkinä yksi kollektiivi josta jättäydyin pois, koska ihan päin persettähän se homma oli hoidettu. Kaikilla muilla oli kyllä helvetin siistii aina tutkintavankeuteen saakka, mulla edes sen vertaa.

Plussiksi voidaan laittaa vaikka se että mä saan hommattua rullan paskapaperia ihan mistä kylästä tahansa.

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Joo, jepjee, kunnioitan sinua, jos et narrannut. Ittelläni oli vain kolme-viisi kysymystä niistä  joista en ollut varma, eli ne tietysti meni väärin, tai muutama niistä, kun silti jäi tulos noin alas... Ja loput pisteet putosi mahdollisesti hieman hitaan suoritukseni takia....

Mutta sen kakkostestin teen ehkä jo ensiviikolla, ne anto siihen "koodit".... Sen antaisivat jopa ilmattex. Viisi euroa mulle makso se puh-numeron antaminen. Teoriassa tulos ei silti siitä paljoa muuttusi, tai edes parantuisi, koska en mää vieläkään käsitä puhumattakaan että ymmärtäisin, muutamaa niistä seuraavan kuvion arpomisista....Pitäisikö ne jättää vain vastaamatta? Mutta kylläpä silti kiinnostaa ehkä teoriassa helppo Mensapaikka, että kokeilen tuota testiä vielä useamminkin, luultavasti siinä ei ole mitään rajaaa yrityskerroille? Käsittääksen Mensaan pääsisi heti jo yli 140:llä? Vai pitikö siinä olla jopa yli 160? No, enpä viiti tarkistaa...

Tietysti totuus on se, että ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään, jos ÄO olisi vaikka yli 200, mutta ei tekisi työkseen yhtään mitään älykästä, tai edes esittelisi tiede-fiissä jotain helppoa matikanlaskua. 50-100 ÄO kirjanpitäjänä tai urheilijana on parempi kuin 200 ÄO, joka vain leuhkii ÄO tulokselllaan....En mää nyt kykene kyllä ylpeä tuolla tuloksella olemaan(116/300?) onneksi....

Vierailija

Aivan, mä voin valehdella. Ei kannata nostaa hattua lääkärille, sillä hän on saattanut juuri tuntia aikaisemmin tappaa potilaan hoitovirheeseen, sen enempää kuin tuomariin, joka hetkeä aiemmin tuomitsi syyttömän miehen elinkautiseen.

Mutta en valehtele.

Jos mä sanoisin sulle että te ootte tappanu jumalan, niin uskoisitko?

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Kyllä silti harmittaa tommonen tulos, koska ÄO-testinsa väitti siis mun matikan numeroni olevan jotain vain 7½=> 8 tai 8+ siis, vaikkapa se kyllä yllensä ala- ja ylä-asteella ja lukiossa oli aina päälle ysin ja lukion päästötodistuksessa kymppi ja Laudaturinkin kirjoitin. Yliopistossa on kyllä tullut aina alle viitosen, matikassakin, mutta keskiarvo  kyllä yli sen kouluarvosana 7:kan eli ykkösen, varmaan lähellä kolmosta, olisi luullut sillä saavan enemmän kuin tuo... Kakkosen olisin veikannut olevan 110 ja kolmosen yliopiston matikoissa jo päälle 130? Vaikka voisihan ton laskeekin, jos tietäisi sen maksiarvon, jos normaalijakauman keskiarvo oli pistetty 100, niin... ÖÖ, ei se sillloin normaalijakauma ole, koska maksimihan olisi kai 200 silloin?

Shakissa huonot tulokset tietysti selittyvät vain sillä mulla, että en mää ole paljoo sitä peliä vielä pelannut....

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011
jepajee

Aivan, mä voin valehdella. Ei kannata nostaa hattua lääkärille, sillä hän on saattanut juuri tuntia aikaisemmin tappaa potilaan hoitovirheeseen, sen enempää kuin tuomariin, joka hetkeä aiemmin tuomitsi syyttömän miehen elinkautiseen.

Mutta en valehtele.

Joo, kyllä mää uskon sua, jos noin sanot. Ja eipä tässätapauksessa ketään haittaa, vaikka ei totta olisikaan. Ja varmasti ihan kuka hyvänsä voisi harjoittelulla joskus saada täydetkin noista, ihan kuka hyvänsä, usko pois. Ja usko pois, minuakin, voin todistaa sen kelle tahansa, ton 116, printtasin sen lähettämänsä PDF:nkin, mutta eipä olllut liian kummallinen tulos tuo 116/200, jos kuitenkin about se 12% kaikista maailman AÖ-testin tehneistä tohon tulokseen yltää.. Tietysti on älykästä jo se, jos uskaltaa edes kokeilla mokomaa testiä... Eli paljonhan ihmisiä joiden ÄO ei ole oletusarvoisesti silti edes se 100, koska eivät ole tota testiä tehneet... Jos tekisivät, kaikki maaliman ihmiset, niin voisi kyllä tuloksenikin olla hieman tota parempi, koska keskiarvo varmasti laskisi pikemminkin kuin nousisi.

Oon tietokonohjelmaa juuri kohta yrittämässä aloittaa jatkaa, mutta kiireessä menisi se vain pilalle, ei mulla ole kiire kuolla, koska saisin palkintoni heti, jos tekisin sen ohjelman loppuun, ja bailut voisi olla niin rankat, että "ristille" joutuisin, jos se ohjelma olisi niin hyvä, mitä siitä näyttäisi nyt olevan tulossa... Kahta oon nyt tehnyt: Suuriluku, jopa megan kokoisillla luvuilla, peruslaskutoimituksia aluksi, ja sitten toinen, sitäkin kunnianhimoisempi hanke ehkä, Shakki2, shakkitekoäly, jossa voisi pelata myös "Harmgaeddon säännöillä".. Teksin siihen myös I Ching ennustuksen esim, joka ainoasta napun liikusta, ja tottakai shakkilaudan tapahtumilla on helppoa ennustaa, eikä se olisi edes varsinaisesti mitään arpapeliä tietenkään....

Luultavasti mun tupeksintani olli tossa testissa enemmän kuin väärät vastaukset, hieman hidas suoritus?

Vierailija

Mä oon luokalle jäänyt ongelmanuori jolla on 7.5 päättäri koulukodista, eikä mitään koulutusta siihen päälle.

Mä oon työtön, perheetön ja käytän huumeita satunnaisesti.

Sä taas rikoit systeemin. Miks sua nyt harmittais?

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

Eli vaikka sainkin testistä ehkä vain nyt 8-:n niin tottakai se on ihan hyvä tulos, en mää pelihousujani tuolla tuloksella repinyt koulussakaan, mutta hiukan pelottaa, että toka kerralla voisi tulla huonompikin, vaikka kyllä nopeemmin vastaisin, kun eka kerralla....

Mutta sain kyllä kerran Lukiossa, kokeesta matikasta 6½:nkin, mutta se meni muillakin huonosti, ja uusintakokeessa sain jo sitten 9:n pintaan.... Jos se tasoni olisi silloin romahtanut lopuissa yli viidessä kurssissa tohon 6½:een, niin en tietenkään olisi mennyt yliopistoon, tai Laudaturia pitkästä matikasta ja reealista kirjoittanut... No ehkä 8- = 116, ei liian hyvä, melkein tyydyttävä....

Auqino
Seuraa 
Viestejä232
Liittynyt3.1.2011

= "jepajee" kirjoitti:

Mä oon luokalle jäänyt ongelmanuori jolla on 7.5 päättäri koulukodista, eikä mitään koulutusta siihen päälle.

Mä oon työtön, perheetön ja käytän huumeita satunnaisesti.

Sä taas rikoit systeemin. Miks sua nyt harmittais?

Hyvä keskiarvo! Tuopa tulos olisi ollu 1100 7,5-keskiarvolla, mun mielestä, usko pois...

Mulla oli ylpeätä akatemista sukua, huonoimmillaan alasteella keskiarvo eka luokalla 8,2 lopulta se oli lukion päättärissä 9,2, paras oli joskus ala-asteen kolmosella 9,4, Ylä-aste päättyi tulokseen 8,7...

Mutta en mää silti 5/5 Laudaturia saannut... pari vain...

Mutta on meitä tässä vähintäänkin kax....

Oon määkin nimittäin "ongelmanuori"; mää sairastuin lukiovuoden päätteeksi skitsofreniaan, ja vaikka kävin sen jälkeen armeijan, vain pari viikkoa(vai oliko kuukausi) valehtelin vemppalommoo "rasitusmurtuman" takia armeijasta, ja pääsin yliopistoon, kun kävin ammattikoulunkin Raahessa, melko keskinkertaisin arvosanoin, ja on elämäni ollut samaan aikaan mielisairaalasta toiseen ramppaamista, ja kuntoutuskodit on kohta kaikki Tampereelta tullut käytyä... Mutta ovat antaneet opiskellakin yliopisossa silloin tällöin(koska tein pääsykokoeen, ja läpäisin sen)... Mutta pistin kahdeksi vuodeksi sapattilevoksi, kun antoivat vuosi takaperin TTY:ltä seitsemän nollaa... No oli mulla kurssejakin silti suoritettuna 142 pisteen edestä, ja sitäpä luulinkin kauan ÄO:kseni.... No, eipä tietysti kantalukuisesti pääty samaan numeroon kuin nuo ÄO.t helppohan tuo on suhteuttaa

116*3/2 = 174, jos max on opareissa kolmesataa ja ÄO:ssa 200?

Mutta eihän nuo suoraanverrannollisia asioita ehkä ole, vaan jonkun muun käyrän muodolla?

Mulla ei huumeongelmaa ole, en aio koskaan siihen koukkuun vapaaehtoisesti mennä, koska tupakki on jo tarpeeksi rahojani tuhoava ansa, mutta enpä silti henno kokonaan lopettaa, vaikka puolta vähemmän kyllä olen tässä kuussa sitä ostanut, mutta enpä polttanut sen vähempää, saan koko ajan kavereilta tupakkia, kun oon ittekin niille antanut:"Jos haluu saada on pakko antaa"(Raptori), ja tumpepja käärinyt kokonaiseksi, koska rahaa on vähän.... Alkoholia en itte kovin osta, muuta kuin kavereille kaljat silloin, kun katottiin viime kaudellakin sen luona Urholta melko monta Ilves- ja Tappara- ja HPK-matsia... Kuukausi takaperin sain nappurihuoneen Venäjältä tulleelta naiselta pari lasia shampanjaa... Olisin kai saanut koko pullon, mutta en rakasta krapulaa, olisi saanut sekin krapula hetikin tulla, vaikka joku nainen lauloikin:"Krapula tulee kyllä, mutta minä määrän päivän"; olisi vain tullu kankkunen heti, turhaan sitä viivyttää, koska jos paljon juo kaljaa tai viinaa, ja sitten tulee krapula, niin se on varmasti sitten jo niiri pois, jos ei viikon syklissä edes krapuloitaan muistanut tuntea pienemmäksi...

Mutta mitä susta, kysehän on susta, koska oot mua parempikin näissä Älyhommissa, minä puhun liikaa, olen idiootti. Mee isiis hmeessä johonkin pääsykokeeseen, varmasti tommosella ÄO:llsa saisi helposti työtä ja opiskelua, jostakin Tekusta vähintään....Ja vaikka siis olisi samaan aikaan mielenterveyskuntoutusta, niin ei mun uskollani Jesseihin sun muilla ole sen ansioista enää mahdotonta samaan aikaan käydä todellista kouluukin...

Joo, eli itte veikkaisis ton sun 135 olleen kyllä päälle kasin selvästi, ehkä jopa 8½

Koska siellä yläpäässä sitä asteikkoa on ÄO:ssa enempi arvosanoja, kuin koulussa varmaan, eli päälle 9½ tulokset on varmaan kaikki yli 180 ÄO:ta....

Vierailija

En kyllä tarkoittanut absoluuttista numeroa, vaan sitä että sä rikoit systeemin. Siitä sun pitäisi olla ylpeä.

Ylpein mä oon ollu numeroista joita mun ei olisi mitenkään pitänyt saada. Esimerkiksi kun matikankokeessa käsiteltiin polynomeja, niin mulla ei ollu mitään hajua mitä siihen mun naaman eteen tungettiin, mutta päättelyllä ja puolen tunnin lisäajalla sain siitä kasipuolen. (Jos sä katat koko setin, niin toisessa kysymyksessä kerrotaan se mitä toisessa kysytään.)

Idässä luovuttamista katsotaan pahalla ja oppilaat saattaa ratkoa mahdotonta ongelmaa tuntikaupalla luovuttamalla (on tästä eräs tarina matemaatikostakin, jolle annettiin joku Goldbach tms. ratkottavaksi kun oli niin ärsyttävä tapaus, kuten fiksut useimmiten ovatkin. Ei onnistunut, mutta hänen sinnikkyytensä takia ura sitten urkeni.) siinä missä meille ratkaisut joko ovat helppoja tai vaikeita.

Sivut

Thread has been locked.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat