Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Miten sinä käyttäydyt lomalla.?
Haetko tai antaudutko tilanteisiin joissa pääsee yhdyntään jonkin toisen henkilön kuin puolison kanssa?

Käytätkö lomalla runsaasti (runsaammin kuin muutoin) alkoholia?

Jos vierasta olis jatkuvasti tarjolla niin pettäisitkö useammin?

Jos pettäisit niin luuletko että olemassa oleva parisuhteesi pysyisi kasassa?

http://www.uusisuomi.fi/elama-ja-tyyli/70409-tata-suomalaisen-loma-22-lla-seksia-tuntemattoman-kanssa

Tätä on suomalaisen loma: 22 %:lla seksiä tuntemattoman kanssa

Uusi Suomi
Luotu: 9.7.2014 09:32

Kuva: EPA / All Over Press

Lomalla suomalainen päätyy romanssiin aiemmin tuntemattoman kanssa.

Useampi kuin joka viides suomalainen on kokenut elämänsä aikana lomaromanssin. Useammin lomalla romanssi syttyy suomalaiselle naiselle kuin miehelle.

Miehet kuitenkin päätyvät useammin naimisiin lomaromanssin seurauksena.

Matkahakupalvelu Momondo julkaisi tänään tuloksia tammikuussa teettämästään tutkimuksesta, jonka kerrotaan edustavan suomalaisia.

Tutkimuksen mukaan 22 prosenttia suomalaisista on joskus elämänsä aikana päätynyt romanssiin aiemmin tuntemattoman ihmisen kanssa. Vastanneista naisista 24 prosenttia ja miehistä 21 prosenttia oli päätynyt lomallaan romanssiin.

Suomalaiset hakevat lomaltaan erityisesti uusia elämyksiä. Romanssit ja suhdeseikkailut kuuluvat tähän kategoriaan.

Tutkimuksessa paljastui, että viidennes vastaajista haluaa lomalla myös useammin seksiä kuin arkena.

Kiinnostava luku on lomaromanssin jatkuminen töihinpaluun jälkeen. Lomaromanssin kokeneista naisista 6 prosenttia kertoo päätyneensä naimisiin lomaromanssin seurauksena. Miehistä jopa 11 prosenttia.

Kyselyssä selvitettiin myös lomailun erilaisia hyviä puolia. Noin puolet vastaajista kertoi olevansa lomalla rennompi, iloisempi, vähemmän stressaantunut ja avoimempi uusille kokemuksille.

Tutkimuksen toteutti Now Research useassa maassa. Suomesta tutkimukseen osallistui noin tuhat ihmistä, jotka edustavat Momondon mukaan Suomen väestöä.

Oletko kokenut lomaromanssin?
 32% Kyllä

68% En

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Sivut

Kommentit (98)

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

"Tätä on suomalaisen loma: 22 %:lla seksiä tuntemattoman kanssa"

No nyt minä taas en vaihteeksi tajua. :/ Tuota otsikointia siis. Jutussa kerrotaan siitä, miten usealla on ollut lomaromanssi aiemmin tuntemattoman henkilön kanssa. Mutta eihän se ole sama kuin seksiä tuntemattoman kanssa? Meinaan että tuttuhan se on jos sen kanssa on romanssi. Vai tarkoittaako "romanssi" nykyään panoa? Kuulostaa varmaan saivartelulta, mutta minusta seksi tuntemattoman kanssa ja romanssi ovat vaan selvästi eri asioita. Ja toinen juttu että eihän tuossa lomaromanssijutussa mitään puhuttu puolison pettämisestä. Luulisin, että useimmilla lomaromanssit on tapahtuneet silloin, kun vakisuhdetta ei ole ollut. Itselläni ainakin. Mutta tietty ihmiset puolisoitaan pettävätkin, en minä sillä. Ja lomalla varmaan herkemmin, kun on ehkä enemmän tilaisuuksia ja otetaan rennommin.

Niin ja tohon toiseen kysymykseen, että joo, käytän varmaan lomalla alkoholia enemmän kuin normaalisti. Pettämiskysymykseen oonkin jo aiemmin vastannut.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitä tarkoittaa romanssi? Riittääkö siihen molemminpuolinen ihastus? Jos ei, pitääkö mukana olla yksi vai useampi (kuinka monta?) romanttiselta tuntuvaa suuteloa? Vai edellytetäänkö tässä tarkoitettavan romanssin kohdalla coitusta? Jos edellytetään coitusta, tuleeko siihen sisältyä romanttiselta tuntuvaa suuteloa ja molemminpuolinen ihastus?
Entä kuinka pitkään romanssin toinen osapuoli pitää tuntea ennen romanssia että se ei olisi romanssin alkaessa "aiemmin tuntematon"?

Jerry Cotton

Miten sinä käyttäydyt lomalla.
Haetko tai antaudutko tilanteisiin joissa pääsee yhdyntään jonkin toisen henkilön kuin puolison kanssa?

Jos pettäisit niin luuletko että olemassa oleva parisuhteesi pysyisi kasassa.

Nämäkin kysymykset on siinä muodossa että pitäisi osata ennustaa tulevaa. Ei pysty vastaamaan.

Vai tarkoitetaanko tässä nyt menneiden lomien jonkinlaista keskiarvoa jonka sitten oletetaan olevan juuri nyt vallitseva tila?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jerry Cotton

Hitto, unohdin taas ihmiset jotka ei oo koskaan ollu lomalla. Eikä nus, nus...

Juu no kyllä mä ainakin oon ollu lomalla ja nussinu yhtä aikaa. Ja nussittava on ollut aikaisemmin mulle tuntematon. Että sitäkö tässä nyt kysellään vai mitä? Sitä en sitten tiedä että onko se ollut sellainen "lomaromanssi" mitä tässä sekavassa uutisessa ja loitusviestissä tarkoitetaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40495
Liittynyt6.12.2009
Jerry Cotton

Lomailkaa ja nussikaa niidenkin puolesta.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
Jerry Cotton

No täh? Oonhan minä ollut lomalla ja kohta olen taas. Ja olen ollut lomalla ja nussinut, tuttuja ja tuntemattomia. En tosin välttämättä samalla lomalla. Mutta siis minäkään en ihan kunnolla ymmärtänyt uutista, enkä uutisen otsikoinnin ja sisällön ja tämän aloituksen välistä yhteyttä.

Siis minusta jos nyt meen tonne pihalle ja joku random tulee mulle sanomaan, että mennäänkö naimaan, ja minä sanon että eikun mennään, niin minusta se on tuntemattoman naimista. Jos taas pihalla tulee joku random juttelemaan, haluu nähdä toistekin, pyytää vaikka kahville, jutellaan, tapaillaan, ihastutaan ja naidaan, niin se on minusta romanssi, mutta ei tuntemattoman naimista. Siis seksi tuntemattoman kanssa ja romanssi eivät minun ymmärrykseni mukaan ole synonyymejä. 

MooM
Seuraa 
Viestejä6889
Liittynyt29.6.2012

Joopa. Kyllä lomalla tulee nautittua alkoholia useammin (ja siksi enemmän) kuin arkena. Ei juuri kännättyä, mutta tissuteltua.

Ja en usko, että parisuhteeni päättyisi pettämiseen, mutta kyllä ainakin miehen puolelta murjotusta tulisi aika pitkään. Minulla se riippuisi enemmän pettämisen tyypistä, miehen suorittama kännipano ei paljon hetkauttaisi, mutta joku pitempi valehtelua vaativa kuvio kyllä.

En juuri käy baareissa yms, joten pettämiseen ei juuri tarjoudu tuollaisia klassisia tilanteita. ENkä usko, että loma erityisesti altistaa noihin, paitsi ehkä jaksoina, jolloin on yksin kotona ja jos kävisi silloin baareissa, olisi tietysti helpompi viritellä jotain kuin puolison ollessa kotona.

Mutta tuossa kyselyssähän ei puhuttu parisuhteessa olevien lomailusta erityisesti. Eikä heilläkään nimenomaan parisuhteen aikaisesta käyttäytymisestä. En epäile, etteikö pettämistä tapahdu ja erityisesti aikaan, jolloin ihmiset ovat humalassa liikeellä (kesä ja pikkujoulut), mutta ei tuo 22 % ole mikään pettämisprosentti.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

MooM
Seuraa 
Viestejä6889
Liittynyt29.6.2012

Ja piti vielä sanomani, että romassi on minusta pitempi kuin yksi ilta, tai sitten sanaa käytetään ironisessa mielessä. Mutta kyllä nykykielessä romanssi sisältää seksuaalista kanssakäymistä, vaikkei varsinaista penetraatiota olisikaan. Ainakin minun kielimaailmassani. Lomaromanssista tulee mielee lähinnä joku etelän rantalomalla tavattu carlos tai carmen, joka sitten jää ihan vain mukavaksi muistoksi.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Vierailija

Cottonin Sami haluaa vain tietää kuinka te rationalisoitte käyttäytymistänne.

Kysymyksen dikotomiahan on madonna ja huora, eikä täältä kyllä madonnaa löydä.

Ja hänen pointtinsahan on taas se sama. Kukaan ei voi tuomita toista, joten tuomitkaa itsenne. 

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minä en koskaan käyttäydy holtittomasti. En edes lomalla. Katson alaspäin niitä alkueliöitä, jotka käyttäytyvät "holtittomasti" niin että eivät koko ajan ole täydessä kontrollissa suhteessa itseensä, humalassa eli selvänä.

Hämmentää.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10169
Liittynyt20.1.2013

Mikä vitun uutinen tääki olevinaan?

Kaikkihan vetää lärvit ja paneskelee (l)omillaan, tuttujen ja vieraitten kanssa, sokka irti jne.

No ei sentään ehkä ihan kaikki.

Tääkin ketju venyy parisataametriseks kuten muutki jerrikoukin värkit.

Pitäkää hauskaa siellä miitissä!

Onks yhtään tietoo et missä ens vuonna?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005
Jerry Cotton

Miten sinä käyttäydyt lomalla.?

En.

Runsaammin kuin muutoin, mutta en erityisen runsaasti. Syöpöttelen myös piittaamattomammin.

Sitä on helppo sanoa, että en, mutta tiedä sitten mitä tositilanteessa tapahtuisi. Suhteessa on kuitenkin aina joskus tuskan ja turhautumisen hetkiä, ja jos jatkuvasti tulisi vastaan helppoja houkutuksia, joku niistä osuisi ennen pitkää sellaiseenkin hetkeen, jolloin mielessä velloo "en jaksa tätä paskaa enää" -ajatus. Niin kai ne "tavallisten ihmisten" pettämiset (jotka eivät erityisesti hae tilanteita, vaan hairahtuvat ja katuvat jälkeenpäin) usein tapahtuvat.

Jos pettäisit niin luuletko että olemassa oleva parisuhteesi pysyisi kasassa?

Riippuu tapauksesta. Voi olla, että se pysyisi jonkin aikaa kasassa teknis-taloudellisena liittona, kun vaimokin on muutospelkoinen ja ei kovin romanttinen ihminen, mutta ennalleen se ei tulisi.

Tätä on suomalaisen loma: 22 %:lla seksiä tuntemattoman kanssa

Vähän vedättävä otsikko, jos 22 %:iin lasketaan ne, joilla on kerrankin elämässään ollut seksiä lomalla. Samaa sarjaa kuin ne "puolet pettävät" -jutut. Jos niistä lasketaan pois nuoruuden kokeilut ja hairahdukset, luku onkin jotain aivan muuta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat