Seuraa 
Viestejä4
Liittynyt10.7.2014

Valtio korvaa narkolepsialapsen tuottamat vahingot.. tätä uutista tänään lueskeltuani aloin ottamaan asioista selvää ja törmäsin tähän sivuun http://www.laakevahinko.fi  

Täällä sivulla sanotaan, että jos lääkkeet ovat aiheuttaneet jonkin sairauden sinulle saat siitä korvauksia. Miksei minulle kerrottu tästä kun 7 vuotta sitten sairastuin sepram nimisen ssri-lääkkeen vuoksi (tai se puhkaisi/aloitti) skitsoaffektiiviseen häiriöön masentuneeseen muodon. Tämä tauti on mm. pilannut sosioekonomisen kasvuni ja saanut sen pysymään pohjamudissa. Ainoat lähipiirini ovat narkomaaneja ja alkoholisteja, yhtään normaalia ihmistä ei enää ympärilläni ole. Olen yrittänyt riistää henkeni sairauden takia 5 kertaa, koska ei tätä paskan määrää vaan jaksa. Luojan kiitos olen vielä hengissä (ehkä elämä vielä hymyilee). En jaksa siis kouluttatua, enkä tehdä työtä. Luottotiedot menneet, en ole koskaan saanut seurustella koska ei naisille kelpaa sairas mies joka ei tee töitä.  "Perusasiani" ovat sinäänsä kunnossa. Urheilen/ulkoilen säännöllisen satunnaisesti ja ruokalautaselta löytyy terveellistä ruokaa. Yritän harrastaa ja elää aktiivistä elämää. En käytä huumeita, enkä dokaile kännejä (no okei joskus dokaan kännit mut tosi harvoin). MUTTA en vaan pysty tekemään mitään töitä tai kouluttautumaan, ahdistus on liian suurta ollakseni työpaikalla 8h päivässä, joka päivä, 5:nä päivänä viikossa.. Minulla on alkamassa todella pitkä sairasloma jonka aikana minut yritetään kuntouttaa terapioilla ja muilla jutuilla. Jos ei hommat natsaa tällä kertaa taitaa eläke paukahtaa. Kysymykseni on kuitenkin jos jotkut paremmin tietää.. kannattaako tuota korvausta edes hakea tässä tapauksessa? Summa on ilmeisestikin 2500-10800 euroon riippuen kuinka vakavaksi he katsovat tilanteeni. En kyllä väitä, että edes 10 000 korvais yhtään mitään tästä kärsimyksen määrästä jota olen 14 vuotta sairastanut, ensin normaalimasennusta ja sen jälkeen vielä tuota skitsoaffektiivista masennusta, mut kyllä se vähä piristäis jos sais ees ostettua matot kämpille ja jotai tehäki välillä. MUTTA SIIS.. kannattaako hakea korvauksia ja onko mulla vielä oikeus johonki muuhun korvaukseen?

Kommentit (2)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Totta kai kannattaa hakea korvausta! Ilman muuta.

Siinä on vaan se, että saadakseen jonkun korvauksen, tulee voida kiistattomasti todistaa, että juuri lääkeaine on laukaissut taudin tai tilan. Näissä MT-ongelmissa on se huono puoli, että ne voisivat periaatteessa puhjeta kenelle vaan ilman mitään altisteita.

Mutta joo, vie juttu eteen päin ja katso mitä käy. Eihän tuossa ole kuin voitettavaa.

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat