Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Huvittaa nämä sporttisten perheautojen (torboruuvit) aivan kuin se taikoisi lisää tehoja, asian voisi olettaan niinkin, että autossa on tietty määrä tehoa sport asennossa, ja niin sanottu normaali asento vähentää olemassa olevaa tehoa, tyhmä kansa tosiaan uskoo että näppylällä taiotaan ylimääräistä tehoa jostain atmosfääristä! 

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Kommentit (4)

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722
Liittynyt1.12.2006

Njoo, eikös nuo vaan yleensä jäykennä ohjausta ja muuta sitä miten moottori vastaa kaasun käyttöön?

Mulla kerran katkes 99 Saabista pakoputki heti pakosarjan jälkeen, metelin perusteella tuntu että tuli ainaki miljoona hevosvoimaa lisää

You just made the list, buddy.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Taitaa todellisuudessa vähentyä ilman pakoputkee...?

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

myl
Seuraa 
Viestejä224
Liittynyt18.11.2010

Automaattivaihteisessa autossa turbo- tai sport-nappula muuttaa vaihteiston ohjelmointia. 

Käytännössä sport-asennossa vaihteisto antaa kierrosten nousta korkealle, ennen isommalle vaihtamista, ja alaspäin vaihto tapahtuu myös suuremmilla kierroksilla. Näin ajo tapahtuu polttoaineen kulutuksen suhteen liian suurilla kierroksilla, mutta moottori toimii lähempänä maksimivääntömomentin aluetta. Tuloksena on selvästi suurempi kiihtyvyys normaaliasetukseen verrattuna.

Käsivaihteisissa nappula saattaa lisätä polttoaineen syöttöä ja antaa siten vaikutelman lisääntyneestä tehosta, mutta oikeasti moottorin teho ei tietenkään kasva.

-myl

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat