Seuraa 
Viestejä54
Liittynyt29.10.2013

Pääseekö näistä eroon muuten kuin ympäröimällä koko mökki minkkiverkolla?

Kommentit (15)

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
Woodstock

Pääseekö näistä eroon muuten kuin ympäröimällä koko mökki minkkiverkolla?

Rotanmyrkyllä.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Woodstock
Seuraa 
Viestejä54
Liittynyt29.10.2013

Rotanmyrkkyä olen tarjoillut. Enkä ole todistettavasti saanut sillä yhtään hengiltä. Nykyään epäilen, että syökö ne edes sitä.

Naapurilla on kaksi kissaa, ei ne aikusta oravaa saa kiinni, mutta tappavat poikaset. Silti oravat ei lopu, vaan jostakin tulee aina uusia tilalle.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Niin kauan kuin siellä on runsaasti evästä niin niistä et pääse eroon. Naapurustossa on todennäköisesti joku, joka ruokkii niitä. Tehokkainta olisi poistaa niiltä kaikki ylimääräinen eväs.

En voi olla kysymättä, että mitä ne oravat haittaa?

Hämmentää.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
Vatkain

En voi olla kysymättä, että mitä ne oravat haittaa?

Sama mulle tuli mieleen, mut jos niistä jostain syystä on pakko päästä eroon niin tehokas ja tarkka ilmakivääri harventaa oravia merkittävästi mikäli sitä osaa käyttää.
Oravalle ruokaa ruokintapaikalle ja talon ikkunasta, naps!

Lainaus Wikistä

Oravaa metsästettiin Suomessa 1900-luvun alussa satojatuhansia yksilöitä. Nahkoja vietiin lähinnä Saksaan ja Englantiin. Laji rauhoitettiin vuonna 1929, ja metsästysaikaa lyhennettiin. Oravakannat elpyivätkin nopeasti. Nykyään oravan metsästys Suomessa on vähäistä.[4] Suomessa oravan metsästyskausi alkaa koko maassa 1.12. ja päättyy 31.1.

Eli kaks kuukautta saa metsästää talvella. Silloin niitten turkki onkin pörheimmillään.

Miltähän tuo maistus krillissä? Ei varmaan peltorottaa huonompaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907189949138_uu.shtml

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Woodstock
Seuraa 
Viestejä54
Liittynyt29.10.2013

Eihän niistä olisi mitään haittaa, jos ne pysyisivät pihalla, mutta kun ne kulkevat varastossa ja välikatolla sekä silppovat kaikken pesämateriaaliksi kelpaavan sohvasta lasivillaan.

Kyllä mun lapsuudenkodin pihapiiriin kuului aina orava, mutta ne eivät koskaan tulleet rakennuksiin ja välttelivät ihmistä, ei niitä nähnyt kuin ikkunasta. Täällä kanta on huomattavasti kesympi, joten kai niitä joku ymmärtämätön ruokkii.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

^Selvä tapaus, joku ruokkii. Ota selvää että kuka ja käy pyytämässä että olisko mahollista lopettaa em. syistä. Eihän se passaa että omaisuus tuhotaan.

Toivottavasti se ruokkija on joku järkevä eikä mikään vänkääjä-hippi. Että käsittää kun selittää että tuhoja tulee.

Hämmentää.

Woodstock
Seuraa 
Viestejä54
Liittynyt29.10.2013

Ainoa kerta kun olen saanut oravan hengiltä oli perinteinen rotanloukku ilman syöttiä. Minkkiloukkuun ne eivät mene kananmunan tai pähkinöiden perässä. Varmaan loukun sijoituspaikka on tärkeämpi kuin syötti.

Ilmakiväärillä olen myös niitä ammuskellut, mutta piippu on sen verran kiero, ettei sillä osu kovin kauas. Kyllähän ne sitä pakoon lähtevät, mutta tulevat kohta takaisin, joten häirintäkään ei auta.

Yksi ajatus on virittää sähköpaimen ja talvilanka kiertämään mökin ympäri, mutta varmaan ne pystyvät hyppäämään pystysuoralla lautaseinällä langan yli.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Vaikka nykyisessä pihapiirissä on oravia pyörinyt reilut 10v ei ongelmia ole esiintynyt, tulevat oksaa myöten puolen metrin päähän työhuonetta joten mukava seurailla. Tutuilta kuultu kauhujuttuja oravan tuhoista joten itse käyttäisin ongelman kyseessä ollessa oravalinkoa

Ueberweg
Seuraa 
Viestejä1218
Liittynyt12.9.2008
Jerry Cotton

Sama mulle tuli mieleen, mut jos niistä jostain syystä on pakko päästä eroon niin tehokas ja tarkka ilmakivääri harventaa oravia merkittävästi mikäli sitä osaa käyttää.

Ilmakiväärin käyttö metsästykseen tai tuhoeläinten hävittämiseen on lailla kielletty.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ueberweg
Jerry Cotton

Ilmakiväärin käyttö metsästykseen tai tuhoeläinten hävittämiseen on lailla kielletty.

Oisko tähän jotain viitettä? Mun sadisti-isä ampuu räksiä ja variksia ja haluaisin saaha sen loppumaan. Laittomuuteen vetoaminen vois toimia.

Hämmentää.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Kastakaa niiden herkut sinolissa, jää tenatuurin maku. Tepsii ehkä tai saa filkalle hyviä ilmeitä.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

salai
Seuraa 
Viestejä7537
Liittynyt17.3.2005
Jodi

Kastakaa niiden herkut sinolissa, jää tenatuurin maku. Tepsii ehkä tai saa filkalle hyviä ilmeitä.

Tuosta muistuukin mieleen juttu, jonka työkaverini Eero aikoinaan 30 vuotta sitten kertoi tuttavastaan.

Tämä oli ostanut hienon, siihen aikaan kalliinkiin järjestelmäkameran. Ainoa asia, mitä se sitten kuvaili (laajakulmalla) oli kuulemma irvistelevät hevoset, joille se syötti varmuuden vuoksi vahvimpia pastilleja.

Harmi, ettei siihen aikaan ollut sosiaalista mediaa, jonne lähetellä kuvia.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä3697
Liittynyt10.10.2011

Suosittelen kissaa ja/tai koiraa (toinen tappaa toinen räksyttää). Ja puhuttelua sille ruokkijalle kun hänet löydät.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat