Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Kaikilla ihmisillä lienee jotain itse elämään liittyviä salaisia "asiakirjoja" tai "reseptejä" joita hän muilta varjelee. Aina joskus alkaa tuntumaan että joku ulkopuolinen säntää liian lähellä omia henkilökohtaisia polkuja, eli haluan etäisyyttä tietynlaisiin, henkilökohtaisuuksiin.

En pidä sosiaalisuuden kulmakiveä, internettiä, työkaluna jakaa kaikki asiat muitten kanssa, vaan kallistun siihen että, on jopa parempi, kun pidän pienen jännityksen sulkemalla liialliset tiedot itseni suhteen pois, vieraitten ulottuvuudelta.

Netti-egoilu on hyvä asia, jos tavoite on se, että sinun postaukset lisää oman annoksen viihtyvyyttä ja jännitystä. Pitäkää pokerinaamanne valmiustilassa!

Se joka yrittää murtautua yksityisyyskammarriini, saa möröt ja mustat aukot kimmppunsa!

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Kommentit (8)

Vomies
Seuraa 
Viestejä2843
Liittynyt4.9.2010
deep purpose

Kaikilla ihmisillä lienee jotain itse elämään liittyviä salaisia "asiakirjoja" tai "reseptejä" joita hän muilta varjelee. Aina joskus alkaa tuntumaan että joku ulkopuolinen säntää liian lähellä omia henkilökohtaisia polkuja, eli haluan etäisyyttä tietynlaisiin, henkilökohtaisuuksiin.

En pidä sosiaalisuuden kulmakiveä, internettiä, työkaluna jakaa kaikki asiat muitten kanssa, vaan kallistun siihen että, on jopa parempi, kun pidän pienen jännityksen sulkemalla liialliset tiedot itseni suhteen pois, vieraitten ulottuvuudelta.

Netti-egoilu on hyvä asia, jos tavoite on se, että sinun postaukset lisää oman annoksen viihtyvyyttä ja jännitystä. Pitäkää pokerinaamanne valmiustilassa!

Se joka yrittää murtautua yksityisyyskammarriini, saa möröt ja mustat aukot kimmppunsa!

Onks tää sitä peniksen mittaamista, vain jotain muuta psykologiaa.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3276
Liittynyt30.5.2010

Toivottavasti minusta ei muisteta tulevaisuuden bittiavaruudessa muuta kuin tuo lumiukko, jota en edes itse ole piirtänyt. Sananpartta tuskin nykyisinkään ymmärretään.

Minulla raja julkisen ja yksityisen välillä on vedetty siihen.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Siksi juuri en olekaan ihastunut Facebookiin, koska en ole kiinnostunut raportoimaan tunnin tarkkuudella siitä missä olen ja mitä teen. Sehän on helvetin tylsää matskua enivei. Paljon mielenkiintoisempaa on kirjoitella foorumeille ja satunnaisesti vaikka blogi, mutta joku ajantasainen raportointi, fy fan.

Jos en olisi ollut muutenkin jo vakuuttunut siitä että online ei ole minun juttuni, asia kävi harvinaisen selväksi kun eräät tuntemani ihmiset ottivat tavakseen riidellä siitä mitä itsekukin oli sanonut tai ei ollut sanonut Facebookissa. Tuttuja ihmisiä voisi aivan hyvin kohdata ja heidän kanssaan riidellä (jos se on kerta pakko???) livenäkin, netissä voi olla tuntemattomien kanssa tekemisissä, mikä on kuitenkin ajoittain varsin antoisaa.

---
Seuraa 
Viestejä3439
Liittynyt6.9.2006
Rousseau

Siksi juuri en olekaan ihastunut Facebookiin, koska en ole kiinnostunut raportoimaan tunnin tarkkuudella siitä missä olen ja mitä teen. Sehän on helvetin tylsää matskua enivei.

Niin, en tiedä onko jossain facebook-etiketissä mainittu että näin olisi edes pakko tehdä? Eihän siellä ole tietenkään pakko olla edes, mutta ainakin siitä on usein myös hyötyä ja toisinaan hupia.

Omaa facebook käyttäytymistänsä voi aina näet vähän pohtia. Itse olen joskus ollut (etenkin humalapäissäni) melko ahkera postaaja, tosin tällä hetkellä pidän taas taukoa enkä juuri käy siellä. Samoin voi myös rajata sitä, kenen kommentteja siellä näkyy kenen ei, ihan lapsellista kiroilla jonkun koira- tai lapsipäivityksiä jos itse antaa niiden näkyä omalla seinällä.

Facebookissa on toki ongelmansa, mutta kaikkinensa se on mielestäni varsin oiva foorumi, etenkin erilaisten ryhmien kautta. 

On myös ollut ilo huomata, että entisiin työkavereihin on sitä kautta säilynyt jonkun tason "löyhä kontakti", joka voi tilanteen tullen olla arvaamattomalla tavalla avuksi. Ilman Facebookia näin tuskin olisi. Oma mielipiteeni on, että facebook ei mitenkään vähennä sosiaalisuutta ihmisten kesken, jos se ei aina sitä lisääkään, mutta kuten sanoin, kukin tavallansa. Ihan niin kuin myös irl.

Itse luen mielelläni toisten puuhasteluita facebookista, etenkin jos he osaavat jotenkin hauskalla tai positiivisella tavalla kuvailla niitä. En mä jaksa aina niistä silti "tykätä". En tiedä tuleeko ihmisille sellaisista asioista mieleen että "eiks toi tykkääkään mun jutuista"? Varmaan joillekin ehkä. Lärvikirja voi kyllä olla heikon itsetunnon omaaville joskus vähän julmakin paikka, etenkin nuorten osalta se voi helposti saada aikaan huolestuttavia ilmiöitä.

Toiset ihmiset ovat selkeästi tarkempia siitä, mitä rajaavat oman yksityisyytensä piiriin mitä ei. Siinä missä toinen on valmis kertomaan lähes kaikille kaiken diagnoosejaan myöten, on toinen taas vaivautunut jo pelkästään jos utelee mitä vakuutusyhtiötä hän käyttää. Mutta varmaan nämä sosiaaliset mediat muokkaavat tulevia sukupolvia enemmän avoimuuden suuntaan, tosin samaan aikaan syrjäytymisen riskikin kasvanee heillä, jotka eivät ole niin valmiita siihen kelkkaan astumaan, vai onko se vain oma pelkoskenaarioni aiheesta?

Facebookiahan moittivat eniten he, ketkä eivät siellä ole, joka on sinällään vähän merkillinen asia.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Heh, minä olen Facebookissa, mutta en oikealla nimelläni. Eniten tulee kirjauduttua "taiteilijanimellä" (alunperin sarjakuvahahmo, sittemmin jotain muuta) ja käyn tsekkaamassa sieltä elukka- ja huumorikuvia, satunnaisesti uutisia (joita ihmisiä toimittavat eteenpäin) ja harvemmin muutaman fiksun tyypin mietteitä. Löytyy myös henkilökohtaisempi profiili, mutta tämäkään ei ole täysin ristimänimelläni, koska en erikoisemmin kaipaa päätyä erinäisten tuntemieni ihmisten tutkaan. Siinä juuri olisi inhottavaa se etten halua heitä kavereikseni sinne, ja se on varmaankin loukkaavaa. Itsekin pahoitin mieleni kun kirjoitin yhdelle tyypille jonka tunsin 90-luvulla. En halunnut muuta kuin kuulla miten hänellä nykyään menee, mutta tyyppi ei vastannut. Kun en ollut varma saiko hän viestin, laitoin vielä kaveripyynnön, eikä siihenkään reagoitu. Olisi ollut mukava jos hän olisi edes pari sanaa sanonut, ei meidän olisi tarvinnut kaveerata sen kummemmin. Tuntuu oudolta että ihminen jota on pitänyt joskus merkittävänä tuttavuutena on näin jäätävä.

Kyllä FB rautaista itsetuntoa vaatii. Itse en kuitenkaan jää kyttäämään tuleeko tykkäyksiä jos siihen henkilökohtaisempaan profiiliini joskus hyvin harvoin jotain laitan, kuvia tai muuta sälää.

Mutta päivittäiseen nettirutiiniin välttämättä kumpikaan profiileistani ei kuulu. Henkilökohtaisemmassa saatan käväistä vaikka viikkojen viiveellä, kun välillä unohtuu koko juttu.

Teknisesti töppönä ja huonon huomio- ja toisinaan myös ymmärryskyvyn omaavana en katso olevani mikään pro FB:n kanssa, ja pelkään että en osaisi rajata siellä mitään asioita tietyille ryhmille, joten kaikki kamani on aina sellaista että kaikille tai ei kellekään. Aikoinaan yritin niitä kommervenkkeja oppia, mutta ei siitä mitään tullut kun se saitti muuttaa niitä toimintojaan kokoajan.

Jonkinlainen epäsosiaalinen nyreys ja "happamia sanoi kettu pihjalanmarjoista" -fiilis FB:n suhteen ei siis välttämättä aina juonnu ihmisistä, vaan pitkälti paskasta (vaikeasta) tekniikasta.

Niin... tietty FB-profiilia on tullut käytettyä myös miehenmetsästyksessä, ja senkään takia en ole halunnut koko nimeäni esille. Käytän samoja kuvia FB:ssä ja deittisaiteilla, joten olisi hyvin helppo juosta kuvieni perässä selvittämään koko nimeni. Miehille se tuskin on vaarallista jos nimi on selvillä, mutta näin naisena: ei kiitos! Olen käyttänyt myös FB:n Are You Interested -sovellusta, mutta siitä ei ole mitään iloa. Miehet vain klikkailevat, mutta eivät ota yhteyttä, tai jos joku ottaa niin takuulla [sensuroitu], öh, ulkonäöllisesti haasteellinen tapaus.

---
Seuraa 
Viestejä3439
Liittynyt6.9.2006

Nii jaa kun sulla on vielä siihen päälle tuo miehenmetsästys meneillään. Ei ole helppoa. Miten olis Tinder? Kuulema melko "tehokas" väline. Pitänyt itsekin kokeilla, mutta aina on jäänyt, ehkä joku kerta..

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Jäärä

Nii jaa kun sulla on vielä siihen päälle tuo miehenmetsästys meneillään. Ei ole helppoa. Miten olis Tinder? Kuulema melko "tehokas" väline. Pitänyt itsekin kokeilla, mutta aina on jäänyt, ehkä joku kerta..

En omista enkä diggaile älypuhelinta. Haluan että puhelin on mahdollisimman kevyt, joten kehittyi kehitys miksikä kehittyikin, niin mitään älymoloa en ala mukanani raahailemaan. Täytyy vain toivoa etteivät kaikki miehet ole jotain päkättäviä lampaita jotka ravaavat jokaisen viimeisimmän muoti-ilmiön perässä. Vaikka toisaalta alan jo uskoa ettei elämältä minulle enempää kumppaneita heru, joten pitäisi kai todeta että se siitä. Aikalailla puolisydämisesti olen jaksanut enää asiaan panostaakaan.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Olishan se mukava lähes päivittäin olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ei nyt lasketa siwan kassaa mukaan. Ja puhua mitä puhuu. + Eipä oikein keskity salaamiseen.

Joku keskikalja vertaisryhmä tuos olisi puistossa. On se tässä konkurssissa arvokasta tuo kaljanjuontikin ja veikkaisin, että kovin terveellistäkään. 

Hyvin polkee.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat