Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Kun kysyn itseltäni kysymyksen "Kuka minä Olen?" niin luulisi että minulla olisi vankka mielipide vastata jotain, mikä oikeastikin voisin olla. Eli, olen amatööri-muusikko-artisti, mutta tunnepuoli ei tue tätä faktaa tarpeeksi vahvasti. Itseasiassa tämä tunnepuoli on heikentynyt vuosi vuodelta. Musiikkini on parantunut ja olen kehittynyt 20-vuoden aikana jo melko korkealle, mutta tällä hetkellä en osaa samaistua Muusikko viittaan. Taisi viime kriisi tehdä tuhojaan agendani haitaksi.

Entäs sinä, tunnetko olevasi se mikä oikeastikin olet?

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Sivut

Kommentit (54)

MooM
Seuraa 
Viestejä6905
Liittynyt29.6.2012

Rooleja elämässä on niin monta ja jokaisessa on mukana oma persoona ja persoonallisuus. En usko, että on mitään paljasta sisintä, joka olisi se totuus. Olemme sosiaalisia ja tilannesidonnaisia konstruktioita, joissa on jotain pysyvää, jotain hitaasti muuttuvaa (mielellään kehittyvää)  ja jotain tilanteen vaatimaa. Painotus vaihtelee henkilöittäin, esim. hyvin tilannesidonnainen persoona on epävakaan oloinen tuuliviiri ja vastaavsti tilanteeseen sopeutumaton jonkinlainen asperger.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minulla lienee "identiteettikriisi" enkä todellakaan tiedä kuka olen. Oikeastaan en näe itseäni oikein minään. Ehkä kaipaisin jonkinlaista selkeää roolia, voisin olla vaikkapa gootti, niin hahmottaisin itseni paremmin. Nyt en ole mikään, minulla ei ole koulutusta eikä kunnollista imagoa, en harrasta mitään, olen täydellisen mitätön. Tai siis mitäänsanomaton. Vähän niin kuin kaikkien kaveri, joka ei kuulu mihinkään porukkaan varsinaisesti. Haluaisin selkeämmän roolin maailmassa, mutten ole sitä vielä kyennyt luomaan. Haluaisin tehdä sen huomioimalla syvimmät luonteen piirteeni, mutta ne eivät tunnu antavan kunnollista kaikua. Tai sitten en vain hyväksy sitä, että olen oikeasti tällainen mitäänsanomaton tyyppi, jota kiinnostaa hiukan jotkin asiat muttei tarpeeksi mikään. Huomaahan sen täällä foorumillakin että jotkut tyypit ovat selkeästi tieteilijöitä, jotkut filosofeja, jotkut maallikkoja, jotkut eläimiä rakastavia, jotkut haaveilijoita.. minä en vain ole mikään, olen vähän kaikkea ja en siksi osaa olla.

Joku rooli on hyvä olla.

くそっ!

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Ronron, jos olet kaikkea yhtaikaa, niin neuvoisin sinua olemaan sitä vielä isommalla volyymilla lisää. Ehkä toi suunta haarautuu jossain kohtaa ja löydät sen roolis. EI kannata siis palata lähtöruutuun, toi sun kulkutie voi jossain vaiheessa alkaa poikimaan.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Tota kysymystä joutuu päivittämään ajoittain.

Mä olen nimittäin sitä mieltä että ihminen on vaan sitä mitä se juuri nyt on ja mihin se juuri nyt pystyy ja kykenee. Menneet urotyöt ei enää lämmitä vaikka niillä voikin hieman ratsastaa ja saada arvostusta.

Se peilin katsominen on ihan luonnollinen ilmiö ja niin kuuluu tehdä. Ihminen päivittää sitä omaa realismiaan. Halut, tavoittet, pyrkimykset ja ihanteet muuttuu koko ajan. Kaikki muuttuu ja ne asiat joissa ei ennen nähnyt mitään hohtoa on nyt yksinkertasia ja kauniita. On vaikka ilo tehdä käsillään jotain puutarhassa ja istuttaa vaikka puu. Ennen se olis ollu hikistä paskahommaa.

Ihminen muuttuu itse ja vapaaehtosesti, joskus myös pakon sanelemana ja joutuu arvottamaan asioita uudestaan. Se on myös suojamekanismi. Jos on joskus ollu pilvissä ja nyt istuu tiukasti maan kamaralla niin yleensä luonto järjestää niin että se "kamara ja mullantuksu" on hyvä.

Uusiin olosuhteisiin ja asioihin sopeutuminen on osa onnellisuutta. Sopeutumattomuus tuo tyytymättömyyttä ja hyödytöntä räpiköintiä. 

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
deep purpose

Ronron, jos olet kaikkea yhtaikaa, niin neuvoisin sinua olemaan sitä vielä isommalla volyymilla lisää. Ehkä toi suunta haarautuu jossain kohtaa ja löydät sen roolis. EI kannata siis palata lähtöruutuun, toi sun kulkutie voi jossain vaiheessa alkaa poikimaan.

Toivon niin. Mutta kiitos.

くそっ!

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

On minullakin tällä hetkellä pelipaussi ajatella asioita uudella tavalla. Jotkut häiriötekijät pitää käydä läpi ja ajatella ne kuntoon, muuten on koko ajan apina selässä fiilikset.

Kysyin siis että "kuka minä olen"?

Ja olen lopultakin vastannut että "Amatööri-muusikko-taiteilija"

Ja arvaa että montako kiveä sain pois niskasta, että just "AMATÖÖRI" eikä Ammattilainen. :D

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
deep purpose

On minullakin tällä hetkellä pelipaussi ajatella asioita uudella tavalla. Jotkut häiriötekijät pitää käydä läpi ja ajatella ne kuntoon, muuten on koko ajan apina selässä fiilikset.

Ja arvaa että montako kiveä sain pois niskasta, että just "AMATÖÖRI" eikä Ammattilainen. :D

Mutta olet muusikko. Se jo tuo elämääsi kauneutta kun vehtaat musiikin parissa.

くそっ!

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Ronron
deep purpose

Mutta olet muusikko. Se jo tuo elämääsi kauneutta kun vehtaat musiikin parissa.

Joo ja painottaisin vielä että amatööri-muusikko. En haluaisi siis olla ammattimiehiä tällä alalla tai tekemässä tätä rahasta. :)

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265
Liittynyt16.3.2005

Hyvä säie. Jerryn ajatus siitä, että ihminen on "on vaan sitä mitä se juuri nyt on" on kiintoisa ja mieleen tulee idea siitä, että samaan jokeen voi astua vain kerran.

Jos laajentaa pohdintaa ajallisesta halkileikkauskuvasta, ensimmäisenä tulevat mieleen Moomin mainitsemat monet roolit, jotka muuttuvat myös ajassa. Sisarustapaamisessa nousee näkyville pikkuveli, kotona, työpaikalla, asiakkaana tai kaveriseurassa jotain muuta.

Muun muassa noista osatekijöistä pitäisi kai rakentua ja löytyä vastaus deep purposen kysymykseen, vaan ei ole helppo ynnäys. Ensimmäisenä tulee mieleen: Minkälainen olen itsekseni? Onko minulla silloinkin rooli?

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Sepi

Ensimmäisenä tulee mieleen: Minkälainen olen itsekseni? Onko minulla silloinkin rooli?

Itsekseni ei tarvi näytellä niin paljon kuin seurassa. Yksin ollessa voi "kalibroida" oman roolin kuntoon. Luulen että se kalibrointi tapahtuu jotenkin puol-automaattisesti. Se aito minä tulee esiin yksinollessa kun ei ole minkään ulkopuolisen tekijän vaikutuksen alaisena. Pääasia että tykkää omasta roolistaan.

Kylläkai
Seuraa 
Viestejä323
Liittynyt25.2.2010

Onko siis kyse roolista yhteisössä, porukassa? Siitä, miten muut mieltävät minut ja siis loppujen lopuksi siitä, millaisena uskon tai toivon heidän näkevän minut?

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1580
Liittynyt9.2.2012

Olin kerran koulutuksessa, jossa yhden kouluttajan pääaihe oli puolisen päivää vastata tuohon kysymykseen. Ei se ollut sellaista koulutusta mitä varsinaisesti olisin kaivannut.

Itse en esittäisi tuota kysymystä ollenkaan. Se ei johda mihinkään.

Ihmisestä on olemassa aina kaksi väärää käsitystä: se joka on itsellä ja se joka on muilla.

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Anomalia++

Olin kerran koulutuksessa, jossa yhden kouluttajan pääaihe oli puolisen päivää vastata tuohon kysymykseen. Ei se ollut sellaista koulutusta mitä varsinaisesti olisin kaivannut.

Itse en esittäisi tuota kysymystä ollenkaan. Se ei johda mihinkään.

Ihmisestä on olemassa aina kaksi väärää käsitystä: se joka on itsellä ja se joka on muilla.

En olisi itsekkään kysynyt tätä kysymystä aikaisemmin mutta nyt oli tarvetta. Identiteetti-ongelma täytyy saada jollain tavalla pois päiväjärjestyksestä. Luulen että koulutuksen kautta yritettiin saada teille vahvempi minä-käsitys joka auttaa vahvistamaan firman työasennetta (tai ainakin sen takia minä sen olisin järjestänyt).

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Anomalia++

Kuullostaa saatanan viisaalta, mutta mikä sitten on se oikea käsitys?

くそっ!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat