Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kadun huonoja opintoja. Koulu meni kasiluokasta eteenpäin persielleen kun oli vähän noita juomakiireitä. Näin ryssin sitten jatkokoulutusmahdollisuuteni, koska juomakiireet jatkui vielä lukiossakin, joka jäi ekaluokan syksyllä kesken.

Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä ja nyt 15 vuotta myöhemmin olen noussut takaisin satulaan.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (18)

syytinki
Seuraa 
Viestejä9287
Liittynyt18.8.2008

Huonosti kysytty.

Eka kysymys kattaa jo kaikki muut. Nehän ovat tyhmyyksien alalajeja.

Sitä on myös vaihtoehto "En mitään". Osoittaa, että tollo ei ole edes huomannut typeryyksiään tai on niin hölmö, että ei tajua miettiä tekojansa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
homer

Seuraavaksi pitäisi oppia ratsastamaan?, ilman satulaakin kuulemma harjoitella voi sitä.

Ratsastaa olen osannut aina. Siitä se ei ole ollut kiini. Vaan siitä että olin niin kännissä että en pysynyt hevosen selässä.

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Voisihan sitä katua sitä sun tätä, mutta hyödyttäneekö tuo mitään? Jos olisin välttänyt tietyt ihmiset, duunit ja tilanteet, tai opiskellut pidemmälle, niin olisinko välttämättä tullut yhtään sen onnellisemmaksi? Ehkä olisin törmännyt toisenlaisella tavalla vaikeisiin ihmisiin, tai kahta kamalampiinkin kuin joista nyt on kokemusta. Ja milläs sen estät että törmää johonkin ääshouliin, eihän sitä voi katua että "voi kun lähdin kävelylle sinä päivänä" - katukoon se toinen osapuoli, se jonka takia tuli paha mieli. Jos osaa. Tai ehkä olisi kiusattu siinäkin työssä jota varten olisin opiskellut lähes kolmikymppiseksi asti. Ei näistä voi tietää.

Erinäisiä rahaan liittyviä operaatioita toki kadun, mutta siinäkin on se seikka että läikähtänyttä maitoa et saa takaisin kannuun.

Kadun kaikkea, enkä mitään. Eikä hyödytä äänestää muutenkaan kun en kumminkaan näe tuloksia enää sitten kun kirjaudun seuraavan kerran (liikkuva laajakaista, IP vaihtuu - tulokset katoavat, on jo nähty pari kertaa).

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
syytinki

Huonosti kysytty.

Eka kysymys kattaa jo kaikki muut. Nehän ovat tyhmyyksien alalajeja.

Sitä on myös vaihtoehto "En mitään". Osoittaa, että tollo ei ole edes huomannut typeryyksiään tai on niin hölmö, että ei tajua miettiä tekojansa.

Lisäksi puuttuu vaihtoehto, että katuu kaikkia noita, tekemiään virheitä, väärää koulutusvalintaa, väärää ammatinvalintaa, valitsemaansa puolisoa/virheitä ihmissuhteissa.

Mouho_2
Seuraa 
Viestejä471
Liittynyt4.1.2014
syytinki

...

Ei, vaan osoittaa henkilön olevan kyllin viisas ymmärtääkseen, että menneiden katuminen tai muu märehtiminen on täysin turhaa ja energiaa kuluttavaa ajanhukkaa. Tekemistään typeryyksistä ja tekemättä jättämistään fiksuuksista voi ja pitää toki ottaa opikseen, se on eri asia. Mulla olisi kyllä paljonkin kaduttavaa, vaan enpä kadu. On mielekkäämpääkin tekemistä.

”The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.”

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005
Mouho

Ei, vaan osoittaa henkilön olevan kyllin viisas ymmärtääkseen, että menneiden katuminen tai muu märehtiminen on täysin turhaa ja energiaa kuluttavaa ajanhukkaa. Tekemistään typeryyksistä ja tekemättä jättämistään fiksuuksista voi ja pitää toki ottaa opikseen, se on eri asia. Mulla olisi kyllä paljonkin kaduttavaa, vaan enpä kadu. On mielekkäämpääkin tekemistä.

Nii just!

Ja mistä sitä mitään tietäs tehneensä, jos ei olisi joskus tehny höperyyksiä. Kukaan (ihminen) sunkas suoraan syntymästään kävele. Kompuroimisessa mitään väärää ole, kunhan muistaa nousta ja yrittää uudelleen.

Katuminen on vain jälkiviisastelun fiinimpi nimi. 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Katumus on ihmisen perusominaisuus joka toisilla voimakkaampi kuin toisilla. Siihen ei paljoakaan pysty itse vaikuttamaan.

Psykopaatti tms. pystyy välttämään katumuksen ja taas toisessa päässä äärikatuvalla myös mielisairaus.

- Ubi bene, ibi patria -

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005
Pacanus Rusticanus

Katumus on ihmisen perusominaisuus joka toisilla voimakkaampi kuin toisilla. Siihen ei paljoakaan pysty itse vaikuttamaan.

Psykopaatti tms. pystyy välttämään katumuksen ja taas toisessa päässä äärikatuvalla myös mielisairaus.

En ihan osta tuota väitettä, ettei voisi itse vaikuttaa, kun itse olen nimenomaan siihen vaikuttanut. Negatiivisia ja kuluttavia tunteita voi hallita ymmärtämällä niiden luonteen ja syyn melko hyvin. Tai sitten musta on vaan kehittynyt iän, erehtymisen ja oppimisen myötä psykopaatti, ei voi tietää. 

Psykopaatti ei edes tunne katumusta, ja se hieman eroaa siitä, että ei kadu mitään, koska ymmärtää katumuksen turhaksi ja se ei muuta menneisyyttä vaikka kuinka katuisi. Itsensä ja tekojensa hyväksyminen ja/tai itselleen armollisuus ei ole psykopatiaa, so far.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Mouho_2
Seuraa 
Viestejä471
Liittynyt4.1.2014
Pacanus Rusticanus

Kyllä siihen pystyy vaikuttamaan hyvinkin paljon itse. Esim. mun luonne on pohjimmiltaan juuri sellainen, etten muuta tekisikään kuin katuisin ja märehtisin ja murehtisin ja surisin ja surkuttelisin kaikkea jo taakse jäänyttä. Asenteeseensa pystyy vaikuttamaan ja on paljon erilaisia "työkaluja", joilla tuollaisia esim. katumukseen tai muuhun surkutteluun keskittyviä ajatusketjuja pystyy katkaisemaan. Aina se ei tietenkään onnistu, eikä täydellisesti.

Sitten on tietysti sellaisiakin henkilöitä, joiden ei edes tarvitse mitenkään erikseen pyrkiä katkaisemaan esim. katumukseen liittyviä ajatusketjuja, koska koko katumuksen tunne tai kokemus on kokonaan tuntematon.

Jos tässä sitä tarkoitetaan, niin sitten kyllä; katumuksen tunne on minulle hyvin tuttu. Se vain ei tarkoita sitä, että pitäisi ryhtyä harjoittamaan katumusta eli katumaan.

”The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.”

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Missä valinta "hyviä opintoja?" En varmasti ole ainoa joka pilasi elämänsä sillä että keskittyi opiskeluihin eikä siihen rellestämiseen ja opiskelijaelämään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat