Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Juu, ei saa kurittaa ja jos kurittaa niin naapurit soittaa lastensuojeluviranomaisille.

Sitten ne haistattaa vittua opettajalle koulussa, mut sekään ei saa kurittaa. 

Lapselle pitää puhua, mut puhuminen ei satu.
Sitä pitää oivalluttaa sanoilla, mut se oivaltaa että puhuttelu ei oikeesti edes ole rangaistus.
Sen vois sulkee huoneeseen tai ottaa siltä pelivehkeet pois, se on kuulemma rangaistus joka toimii. Toimii kellä toimii...
Niillä joilla ei toimi niin ainoa tapa hillita skidiä on soittaa kouluun poliisit.
Poliisilla on oikeus käyttää voimaa. Eikö oo aika hassua?
Meillä suomessa tarvitaan lasten paimentamiseen poliisia.

Kyselen tässä että saako lasta ruumiillisesti kurittaa ja jos saa niin millä tavalla?

Täällä taikamaassa ei muuten huudella opettajaille "haista vittu" ja kouluissa on ruumiillinen rangaistus käytössä. Kasvatuksessa ja koulutuksessa on myös esillä vanhempien kunnioittaminen.

Meillä ainakin välillä vaimo antaa pojalle vitsaa jos puhe ei tehoo.
Turha varmaan muuttaa suomeen, joutuis poika hetkessä huostaan otetuks.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Sivut

Kommentit (746)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jerry Cotton

Kyselen tässä että saako lasta ruumiillisesti kurittaa ja jos saa niin millä tavalla?

Ei saa.

Ihmisten joiden lapset ei opi käyttäytymään ilman väkivaltaista ohjausta ei pitäisi lisääntyä.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Jerry Cotton

Sano vaimollesi, että hakeutuu hoitoon, idiootti ja/tai sairas täytyy olla, jos pahoinpitelee lapsia.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Kuinka moni on saannu ruumiillista kuritusta lapsena?

Minä olen, yleensä se oli tukkapöllyä tai luunappi. Ehkä musta sen takia onkin kasvanut tämmönen suoraselkänen mies joka ei aivan pienestä hätkähdä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kai sen nyt kaikki tajuaa mikä menee väkivallan puolelle.

Olen ollut aikoinani kova Supernanny-tv-sarjan fani, kun tuntui hyvältä nähdä että penikat saadaan ojennukseen pelkästään logiikkaan ja oikeudenmukaisuuteen pohjautuvin näppärin konstein, ilman että pitää rääkyä päänsä irti, saati käydä käsiksi. Mutta mietityttää että onkohan se sitten muka niin helppoa.

Lapsillahan ilmeisesti aivot ovat niin takkuiset parikymppisiksi asti että sinne ei mene mikään perille vaikka miten mökeltäisi. Mutta tuskinpa siinä rusikointikaan auttaa.

Ei, en hyväksy fyysistä kuritusta; mutta jos tulee hätätilanne niin asia on tietysti eri. Auton alta kakaran saa toki repiä vaikka tukasta, koska tuskinpa vanhempia kauheasti innostaisi ajatus että tämä on sitä normaalia luonnonvalintaa että tyhmimmät ja uhmakkaimmat jälkeläiset pääsevät hengestään ennen kouluikää.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
CE-hyväksytty
Jerry Cotton

Ei saa.

Ihmisten joiden lapset ei opi käyttäytymään ilman väkivaltaista ohjausta ei pitäisi lisääntyä.

Aiotko lisääntyä?

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
homer
Jerry Cotton

Sano vaimollesi, että hakeutuu hoitoon, idiootti ja/tai sairas täytyy olla, jos pahoinpitelee lapsia.

Henkinen kuritus on mielestäsi sitten parempi?

Vai ei kuritusta ollenkaan?

Mikä on mielestäsi paras keino opettaa vastuuta ja sitä että kiellettyjen asioiden tekemisestä saa rangaistuksen?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Jerry Cotton

Minä olen, yleensä se oli tukkapöllyä tai luunappi. Ehkä musta sen takia onkin kasvanut tämmönen suoraselkänen mies joka ei aivan pienestä hätkähdä.

Ei käyty käsiksi lapsena. Ei ollut tarvis, ja toisaalta tuskinpa se että minusta tuli masentunut ja ahdistunut ihminen olisi siitä muuksi muuttunut sillä että olisi hakattu, revitty tukasta jne. Pääasiallista kasvattajaani kyllä oli omassa perheessään uhattu jopa tappamisella, ja osaa sisaruksista oli hakattu vyönsoljella, joten perinne kurituksesta oli kyllä olemassa, mutta onneksi se katkaistiin niin etten päätynyt siitä osalliseksi.

Suurin ongelma, kuten olen aiemminkin horissut, oli kylläkin täydellinen välinpitämättömyys. Kotona vanhemmilla oli omat ongelmansa eikä heitä jaksanut kiinnostaa, koulussa opettajia ei kiinnostanut muuten vaan. Henkinen heittellejättö ei kyllä sekään mitään erinomaista kasvatusta ole, vaikka ei pahoinpideltäisikään.

Tiedän yhden miehen jota hänen isänsä juovuspäissään hakkasi, ko. mies alkoi lyömään omaa kihlattuaan ja oli sitten kovin masentunut kun tämä otti ja häipyi. Fyysinen kurittaminen on siitä vaikea taitolaji että osaavatko ihmiset olla ylittämättä rajaa väkivaltaan - vai onko sitä rajaa edes? Entä jos on vain väkivaltaa?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jerry Cotton

Minäkin olen. Ehkä musta sen takia onkin kasvanut tämmöinen selkärangaton ja vastuuton mielenterveysongelmainen juoppo.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jerry Cotton
CE-hyväksytty
Jerry Cotton

Ei saa.

Aiotko lisääntyä?

Todennäköisesti.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
Rousseau
Jerry Cotton

Fyysinen kurittaminen on siitä vaikea taitolaji että osaavatko ihmiset olla ylittämättä rajaa väkivaltaan - vai onko sitä rajaa edes? Entä jos on vain väkivaltaa?

Tuossa on mielestäni se avainkysymys. 
Lapsen mustelmille hakkaaminen ei ole kurittamista vaan lapsen pahoinpitelyä.
Myös ikä, lapsen luonne jne. edelleen vaikuttaa. Tietenkin on parempi ettei fyysistä rangaistusta koskaan tarvittaisi, mutta tuntuu että se ei läheskään aina ole saavutettavissa.

Tottakai lapsen täytyy saada myös rakkaustta, fyysistä ja henkistä eikä pelkkää kurmuutusta.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
Jerry Cotton

Oletteko muuten miettineet, miten hoidatte asian siinä vaiheessa, kun rajat olisivat ehkä enemmän tarpeen kuin koskaan, mutta vaimosta ei enää ole vastusta pojalle, eikä pian enää isästäkään, ja poika tajuaa sen?

Jerry Cotton

Minäkin olen. Ja jos minussa jotain hyvää on, en usko että se on tuon ansiota tai arvoista.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

On tullut vuosien saatossa sellainen käsitys, että lapsi ei vaan aina osaa hahmottaa käyttäytyvänsä huonosti, jollei tapahtumaketjua perinpohjin selvitetä. Jos ei pysty sanomaan lapselle selkeästi missä hän teki väärin, oliko kyseessä edes looginen vääryys  - vaiko vain omien odotustesi tai yhteisöpaineen vastainen, erilainen käyttäytyminen.

Selvittämättömästä huonosta käyttäytymisestä rangaistu lapsi alkaa kaikissa tilanteissa pelkäämään kasvattajiaan, koska hän ei voi tietää tai ymmärtää, milloin taas tulee turpaan. Välillä annetut hellyydenosoitukset eivät tätä epävarmuutta poista, saattavat jopa lisätä.

Itse olen saanut pienenä runsaasti keppiä takapuoleen, lähinnä kokeilevan luonteeeni ja hajamielisyyteni tähden. Tosin vanhempani lievensivät huomattavasti ruumiillista kuritusta itse saamastaan annoksesta. Sain katkaistua tuon väkivallan kierteen, elleivät sitten lasteni kumppanit sitä aloita, en tosin usko.

Lapsistani lienee kasvanut hellämielisiä maailmanhalaajia ja ihania ihmisiä, harmi vaan jos nuo kovemman kulttuurin ihannoijat puristavat heistä tuon inhimillisyyden pois tässä kovassa maailmassa.

Oman ikäluokkani ankarimman kasvatuksen saaneista on jo suurin osa poistunut päihteiden, onnettomuuksien ja/tai mielenterveydenhäiriöiden takia. Ne joita luultiin liian pehmeiksi jatkavat vaan tallaamistaan.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722
Liittynyt1.12.2006

Onhan tuota kuria tullut saatua, tukkapöllyä, luunappeja ja remmiä. Parasta oli se kun joutu ite käydä katkaseen pajunoksan jolla sit vedeltiin kankuille, mutta aiheestahan se aina tuli.

Uusi aika, uudet tavat kai. Vanhemmissahan se vika on, jos lapsi on kuriton ja vittuileva kusipää, mutta välillä vaan tuntuu että jos se Tero-Petteri olis ees kerran saanut kunnon tukkapöllyn niin oppis olemaan kunnolla.

You just made the list, buddy.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Jerry Cotton
homer
Jerry Cotton

Henkinen kuritus on mielestäsi sitten parempi?

Vai ei kuritusta ollenkaan?

Mikä on mielestäsi paras keino opettaa vastuuta ja sitä että kiellettyjen asioiden tekemisestä saa rangaistuksen?

Ei näytä olevan muita vaihtoehtoja kuin kurittaminen ja rangaistukset.

Eivät lapset yleensä ilkeyttään tee asioita, paitsi kun kapinoivat epäoikeudenmukaisesti käyttäytyviä vanhempiaan vastaan.

Jatkuva huutaminen ja turha komentelu esimerkiksi ei ole järkevää, vaan kersalle pitää pystyä perustelemaan miksi jälleen kielletään jotain.

Aika nuorena lapset jo tajuavat, että naama punaisena rääkyvä urpo on idiootti, jonka lässytyksiä ei viitsi kuunnella.

Eli tarpeeton komentelu pois, ei koskaan huutoa, vaan rauhallisesti perustelee miksi jotain ei saa tehdä.

Tarvittaessa voi ystävällisesti muistuttaa, miksi joku asia on kielletty, jos ei auta, ohjaa kakaran huomion muihin asioihin.

Pitkää pinnaa ja itsehillintää lasten kasvatus vaatii, mutta kun käyttäytyy järkevästi, ongelmia tulee huomattavasti vähemmän.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kyllähän se on niin, että jokaisen ihmisen fyysinen koskemattomuus on loukkaamaton. Niin suurta syntiä ei olekaan, että siitä pitäisi käsiksi käydä. Tätä voidaan laajentaa: sivistysvaltiossa rangaistus (sakot, vapauden rajoittaminen) on rangaistus teosta, ei kosto. Oikeus ei perustu kostamiseen eikä kurinpito terveillä ihmisillä perustu väkivaltaan.

Kuinka säälittävää onkaan, kun pitää käydä heikompaansa käsiksi? Kuinka suuri sen rikkeen onkaan täytynyt olla, että siitä rankaistaan lyömällä? Varmaan siinä on jo tapettu toinen tms. älytöntä.

Lapseen käsiksi käyvät vanhemmat on säälittäviä raukkoja, jotka ei uskalla ottaa matsia vertaisensa kanssa, ovat henkisesti epäkypsiä ja heidän tunne- ja sosiaalinen älykkyys on jotenkin vammautunut niin, että muita keinoja kommunikoida ei ole. Säälittävää vajaavaisuutta, jolle voisi tehdä jotain esimerkiksi ammattiauttajan avulla.

Varmaan siksi kun itseäni on kans kuritettu monenlaisilla tavoilla tunnen lähinnä säälinsekaista halveksuntaa ihmissaastoja kohtaan, jotka käyvät pienempäänsä käsiksi. Menkää hoitoon hei.

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat