Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Valmistetaanko Uudessakaupungissa MB A45AMG- autoa, vai tehdäänkö vain joitain tiettyjä A-malleja?

Paljonko kestää ajoa tuollainen 360hevosvoimainen kaksilitrainen moottori? 

http://www.nettiauto.com/artikkeli/mercedes_benz_a_45_amg_peto

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Kommentit (9)

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Kai tommosen revittelemällä voi ajaa loppuun nopeestikkin.

 

Jos 3.0l diisseli noin 170 hp, kestää helposti 600.000km niin varmaan tuollakin normiajamisella ainakin sen 200.000 pääsee.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005

Jerry sen sanoi. Käyttöikä riippuu käytöstä sitä enemmän mitä korkeaviritteisempi kone on. Jos ajat laiskaa pappa-ajoa, etkä koskaan käytä kuin ensimmäistä 50 kW:ta, niin todennäköisesti tuo kone kestää sen minkä nykyaikaiset henkilöautonmoottorit yleensä kestävät. Jos taas ajat kisavauhtista ajoa kovavauhtisella moottoriradalla, niin tuskin se kestää kovin montaa ajotuntia. Kaahaava mantieajo asettunee johonkin tuohon väliin riippuen siitä kuinka usein ja kuinka raskaalla kaasujalalla sikailee.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Aina kiehtoneet nuo sleeper-tyyppiset tavallisen näköiset kiesit joissa on hirviömoottori. Ajo olisi normaaliajoa, muutamaa silloin tällöintapahtuvaa nopeaa liikennevaloista poistumista ja terävää ohitusta lukuunottamatta. Maantiellä ajellaan yleensä rajoitusta mukaillen +10kmh.

Moottori siis kestäisi todennäköisesti tarpeen mukaan. Entä toinen kysymys, tehdäänkö tuota AMG-mallia Suomessa?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Kontra
Seuraa 
Viestejä981
Liittynyt22.3.2013
Neutroni

Jerry sen sanoi. Käyttöikä riippuu käytöstä sitä enemmän mitä korkeaviritteisempi kone on. Jos ajat laiskaa pappa-ajoa, etkä koskaan käytä kuin ensimmäistä 50 kW:ta, niin todennäköisesti tuo kone kestää sen minkä nykyaikaiset henkilöautonmoottorit yleensä kestävät. Jos taas ajat kisavauhtista ajoa kovavauhtisella moottoriradalla, niin tuskin se kestää kovin montaa ajotuntia. Kaahaava mantieajo asettunee johonkin tuohon väliin riippuen siitä kuinka usein ja kuinka raskaalla kaasujalalla sikailee.

Voi ajella laiskaa pappa-ajoakin tehokkaampaa keskimääräisen kuskin ajotyyliä.

http://www.lut.fi/green-campus/asiantuntijat-aanessa/autojen-hybridisointi

........

Kuinka tehokas auton moottorin pitäisi olla?

Tavallinen perheauto kulkee noin 15 kW:n teholla 100 km/h, mikä on Suomessa tyypillinen maksiminopeus. Tarvitaanko autossa siis tätä suurempaa moottoria? Kun ajetaan polttomoottorilla, sen suurta tehoa tarvitaan kiihdytyksissä. Muulloin iso polttomoottori käy lähes tyhjäkäyntiä ja kuluttaa suhteettoman paljon. Jos nopeus nostetaan tasaiseen sataan kahteen kymppiin, nousee tehotarve, mutta jää silloinkin alle 25 kW:n. 

Suomessa kukaan ei pysty ajamaan juuri missään oloissa laillisesti edes satasen keskinopeutta. Kun otetaan huomioon auton erilaisten apulaitteiden kulutus, voidaan todeta, että 25 kW on maksimiteho, jota tarvitaan auton reippaan matkanopeuden ylläpitämiseksi keskimäärin.

.......

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005
Kontra
Suomessa kukaan ei pysty ajamaan juuri missään oloissa laillisesti edes satasen keskinopeutta. Kun otetaan huomioon auton erilaisten apulaitteiden kulutus, voidaan todeta, että 25 kW on maksimiteho, jota tarvitaan auton reippaan matkanopeuden ylläpitämiseksi keskimäärin.

Wanhassa dieselmersussa (noin 1980 tai jotain sinnepäin) oli muistaakseni 40 kW ja se oli aika painava auto. Ajoin sellaista nuorempana jonkun verran, ja vaikka tavarajunamainen rauhallisuus ei aina ollut mukavaa nuoren miehen hätäisllle hermoille, ei yksikään reissu jäänyt tekemättä tehon puutteen takia. Kyllä minä olisin valmis ostamaan 30-40 kW:n auton, jos sen todelliset käyttökulut olisivat merkittävästi pienemmät kuin nykyään tavallisilla 100 kW:n perheautoilla.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Appiukolla on edelleen käytössä 2.5l 89hp  vanha Nissanin pick up (äännöstä ei tietoa). 
Nykyisissä samankokosissa uusissa pickupeissa on n.oin 170-180hp ja vääntöä noin 400Nm.

 

Kuitenkin tuo vanha Nissani liikkuu mielestäni ihan rivakasti ja tavarankuljetuksessakin olen sitä lainannut ja kuskannut muutaman sadan kilon kuormia.

Vääntö se on se mikä ratkasee ja vaihdelaatikko.
Hevosvoimia käytetään vaan tyhmän kusettamiseen myyntiartikkelina.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005
Jerry Cotton
Vääntö se on se mikä ratkasee ja vaihdelaatikko.
Hevosvoimia käytetään vaan tyhmän kusettamiseen myyntiartikkelina.

Ei, vaan teho tuottaa liike-energiaa. Teho voidaan aina muuttaa väännöksi tai voimaksi, mutta päinvastaisen tekevää konetta kutsutaan ikiliikkujaksi. Hydrauliset järjestelmät voivat tuottaa muutaman sadan watin teholla satojen tonnien voimia.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat