Kommentit (7)

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
SamBody

Ajokorttia ja autoa ei hankita, kun ei ole varaa - eikä ainakaan enää huimiin vakuutus-, käyttövero ja polttoainekuluihin. Olisiko tuo yksi mahdollinen selitys kansan köyhtyessä?

 

Tuo on muuten varmaan yksi painava syy noitten kirjotuksessa mainituiden lisäksi.

Nykyään ihmiset osaa laskea atoilun todelliset kustannukset verrattuna autottomuuteen.
Hyötyliikunta toivottavasti on myös valtaamassa alaa.

 

Itsellä ei nuorena ollut ajokorttia, tarve tuli vasta yli 30 vuotiaana.
Siittä huolimatta oli kavereita, sosiaalista elämää ja tyttöystäviä. Rahaakin tuntu olevan eritavalla kuin niillä kavereilla joilla oli auto.

Auto onkin kapine joka järkevien ihmisten keskuudessa hankitaan vasta sitten kun muu talous on kunnossa, mikäli rahaa ei ole polttaa ylenmäärin. Ennen siinä olis statusta ja nyt auton status on alkanut hiipumaan ja se todellakin on vain väline.

Vapautta auto kyllä tuo, mutta vapaudellakin on hintansa.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Ei autoa. Ellei siihen tulee halpaa ja saasteettomampaa konetta. 65km olis hyvään laskettelukeskukseen, että olisi se varmaan olemassa. Rahatilanteen ollessa toinen. Nollan kanssa ei niin väliä, kunhan ruuan saa.

Hyvin polkee.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

Autoilun todelliset kustannukset ovat verotuspoliittisia, auton omistaminen maksaa jo useita satasia vuodessa, sen käytöstä nyt puhumattakaan ja pakollisista ylihinnoitelluista vakuutuksista. Nuo em. maksavat vuodessa enemmän kuin auton hankintahinta.

 

Auto on käytännössä pakollinen väline, jos ei halua maksaa ylihinnoiteltua vuokraa ja asua Hellsingissä. Julkinen liikenne kehän ulkopuolella on huono vitsi, tai sitten se on sarkasmiksi tarkoitettukin.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010

Yksityisautoilun kasvu on selvää suuressa maassa, kun julkiset kulkuneuvot ovat älyttömän kalliita käyttää. Hintojenb kalleus johtuu valtion pitkään jatkuneesta kontrollista ja säätelystä hintoihin. Kilpailua ei ole ollut. Päinvastoin joitakin vuosia sitten julkista liikennettä ylläpiti liikenneministeriön kartelli.

SamBody
Seuraa 
Viestejä6058
Liittynyt3.5.2008

Yksityisautojen tehokkaampaan ja taloudellisempaan käyttöön olisi helppo, järkevä ja yksinkertainen ratkaisu, mutta kun se ei verotus- ja taksimafiasyistä nyt vain käy: todellisten km-kustannusten jakamisoikeus autolla matkaavien (kimppakyytiläisten) kesken. Käytännössähän tämä tarkoittaisi tuon verottajan laskeman 0,43 euroa/km kustannusten jakamista. Kaikkein vähiten tälläinen järkevä menettely kiinnostaa niin "päästövastaisia" virheitä.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat