Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Olipa hankala valita laiskottelun ja herkuttelun väliltä! Valitsin sitten laiskottelun, koska kaikkista vaikeinta on tehdä jotain. Siis kotihommia. Tai oikeastaan mitään muutakaan. Lykkään ja lykkään, mutta kyse ei ole lykkäämisestä, vaan siitä että on paljon kivempaa maata sohvalla. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen.

Hämmentää.

Kommentit (15)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Ehkä herkuttelun, mutta minun herkuttelu sisältää eri hetkinä eri asioita. Koen herkuttelun kielteiseksi asiaksi silloin, kun se on epäterveellistä. Monesti herkuttelen ihan ok asioillakin tosin ne voi maksaa turhaa rahaa. Juustot, mäti jne on kalliita. Ja viini. 

Olen myös saamaton. En silloin kun asia kiinnostaa mutta jos ei kiinnosta niin hyvinkin saamaton. Kyllä olen kuitenkin toistaiseksi töihin pystynyt aina raahaantumaan. 

くそっ!

Emp3
Seuraa 
Viestejä46
Liittynyt21.8.2014

Vastaus ei varsinaisesti vielä kerro, kuinka onnistunutta tuo taistelu on. Itselleni ei oikein mikään esitetyistä ole kovinkaan ongelmallinen vastustettava. Mikä ei toisaalta tarkoita, etteikö jotakin taisteltavaakin löytyisi. Anorektikon, perfektionistin tai työhullun pitäisi esitetyt taistelut ennemminkin hävitä kuin voittaa - oman hyvinvointinsa tähden. 

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Lykkäämistä vastaan olen taistelut hävinnyt jo aikoja sitten. Kun ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Mutta taistelu raivoaa edelleen osteluhinkua vastaan. En kertakaikkiaan voi ostaa kaikkea sitä roinaa ja krääsää mitä mieli tekisi. Monta kertaa olen hävennyt itse itselleni silmät päästäni huomattuani että tuli tehtyä huono hankinta. Mikä perkele siinä onkaan että on muka "pakko" saada joku juttu, joka sitten hetken päästä ei tunnukaan miltään?

Olen metsästänyt täydellistä reppua, täydellisiä lenkkareita (olen siis koukussa hyödyllisiin käyttöesineisiin - outoa vai mitä?) Aina huomaan olevani lopulta tyytymätön hankintaani. Piruako edes yritän, miksen vain tyydy?!

Emp3
Seuraa 
Viestejä46
Liittynyt21.8.2014

Taistelu edellyttää, että olet eri mieltä itsesi kanssa. Haluat, mutta samaan aikaan et haluaisi haluta. Haluaisit olla ihminen, joka haluaa vähemmän. Mikä ei toisaalta takaa, että se olisi millään objektiivisella mittarilla parempi tilanne. Se ei välttämättä edes olisi parempi subjektiivisella mittarilla, mikäli oikeastaan kyse on siitä, ettet syystä tai toisesta ole tyytyväinen siihen, millainen olet. Kuten anorektikko ei koskaan tule mielestään tarpeeksi laihaksi, vaikka oikeastaan jo kuolee nälkään. 

Entäs, jos lopettaisi sen itsensä soimaamisen näistä "epäonnistumisista"? Tarkistaisi nyt vähintäänkin, onko se ideaalihaluton minä todella oma toive vai enemmän ympäristön itseen istuttama mukatärkeä moraalinen velvoite. 

asdf
Seuraa 
Viestejä11662
Liittynyt16.3.2005

Oletan, että tässä tarkoitetaan, mitä vastaan minun pitää taistella. Noista vaihtoehdoista se on laiskottelu ja sen seurauksena lykkääminen. Välillä pidän tarkoituksella taukoa juomisesta, mutta ei se taistelua vaadi. Herkuttelua vastaan en edes yritä taistella. Se vain on niin nautinnollista, etten halua sitä kieltää itseltäni. Eipä sekään ongelma ole, koska kulutan minkä syön. Rahan takia herkuttelua voisi joskus rajoittaa, mutta toisaalta siihen minusta kannattaa panostaa.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

No jaa. Laiskuutta vastaan sen ainakin pitäisi taistella, mutta ei se näytä kovin hääppöisesti taistelussaan pärjäävän. Taistelu herkuttelua vastaan sujuu vähän paremmin päätellen siitä, että mahdun ovista kulkemaan ja tuolit eivät useimmiten sorru allani. Piristävä ylläri olisi, jos tahdonvoima joskus vaivautuisi taistelemaan myös vaikkapa impulsiivisia tunnereaktioita vastaan, mutta eipä sillä näy paljon intoa olevan moiseen. Jos saisikin vaikka muutamaksi vuodeksi lainata joltain paremmin toimivaa tahdonvoimaa, niin tiedä mihin sitä pystyisi. 

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Itsellä on semmoinen tilanne, että tarvittaessa tahdonvoimaa on vaikka mihin, se on testattu joskus.

Nykyään ei vain oikein ole asioita joissa viitsisi sitä alkaa tosissaan hyödyntää, pienimmän käytettävän energian periaate on voittanut.

Ei kannata taistella tuulimyllyjä vastaan vaan niiden puolesta.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Vaihdokas

^Eli sulla siis olisi käyttämätöntä tahdonvoimaa nurkissa lojumassa?

Olisi kyllä. Jos laitettaisiin otsat vastakkain puoleksi tuntia niin siirtyisikö sinulle? Minulla ei kyllä ole ainakaan välitöntä tarvetta tällä hetkellä moiselle voimalle.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Vaihdokas

^No se pitänee testata jos joskus kohdataan, niin sittenhän sen tietää.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008

Nykyään ei tartte taistella mitään noista vastaan.
Seksuaalisia tilaisuuksia vastaan joutuu kyllä toisinaan taistelemaan.
Pari kiusankappaletta koettelee sitä toisinaan. Olen voitolla.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat