Seuraa 
Viestejä415
Liittynyt20.2.2014

Nämä ovat outoja tapauksia, joihin ei tiedä miten pitäisi suhtautua. Näistä kuolemanrajakokemuksista on myös kirjoitettu paljon.

Itse laittaisin nuo tripit anestesia- ja morfiinihuurujen piikkiin. Mutta mitä ajatuksia tuollaiset teissä herättävät?

Tässä suomalaisen lääkärin kertomus:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014091318645525_uu.shtml

Sivut

Kommentit (83)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Ihmetyttää, mikä kehitysbiologinen hyöty on saanut evoluution kehittämään kyvyn nähdä kauniita näkyjä kun virta katkaistaan?

Ei tuollaisesta ominaisuudesta ole mitään etua lajin säilymiselle tai kilpailukyvylle.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

faq1
Seuraa 
Viestejä415
Liittynyt20.2.2014
ROOSTER

Ihmetyttää, mikä kehitysbiologinen hyöty on saanut evoluution kehittämään kyvyn nähdä kauniita näkyjä kun virta katkaistaan?

Ei tuollaisesta ominaisuudesta ole mitään etua lajin säilymiselle tai kilpailukyvylle.

Ei evoluutio edes voisi mitään tuollaista "kehittää", koska ominaisuus ei tässä tapauksessa enää siirry jälkipolville. Jos siitä ei ole hyötyä, niin ei haittaakaan ja se on vaan sivutuote, eikä mikään kehitelmän tulos. 

Tässä tapauksessa tuskin on kyseessä "rahan puutteessä kyhätyn kirjan myynninedistämiskikka," vaan ehkä kokija todellakin on kokenut jotakin tuollaista..

Japetus
Seuraa 
Viestejä10715
Liittynyt20.6.2009

Jaha, taas näitä. Kyseessä on varmasti ihan aito kokemus - jonka monet ovat saaneet sienilläkin - mutta mitään haamulentoa ei tietenkään tapahtunut.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
faq1
ROOSTER

Ei evoluutio edes voisi mitään tuollaista "kehittää", koska ominaisuus ei tässä tapauksessa enää siirry jälkipolville.

Onko tämä ko. lääkäri lisääntymiskyvytön?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40742
Liittynyt6.12.2009
Japetus

Jaha, taas näitä. Kyseessä on varmasti ihan aito kokemus - jonka monet ovat saaneet sienilläkin - mutta mitään haamulentoa ei tietenkään tapahtunut.

Ainakaan tässä välissä ei saisi olla mitään aitoja kokemuksia. Sienillä tai ilman.

Kuolemanrajakokemuksen tästä kaikesta tekee erityisesti se, että 20 minuuttia kestäneen sydämenpysähdyksen aikana Kiviluoto on lääketieteen määritelmien mukaan ollut niin kuollut kuin ihminen vain voi. Tuona aikana EKG-koneen sydänsähkökäyrä on piirtänyt tasaista viivaa, ilman nousuja ja laskuja.
Japetus
Seuraa 
Viestejä10715
Liittynyt20.6.2009
jussipussi
Japetus

Ainakaan tässä välissä ei saisi olla mitään aitoja kokemuksia. Sienillä tai ilman.

Kuolemanrajakokemuksen tästä kaikesta tekee erityisesti se, että 20 minuuttia kestäneen sydämenpysähdyksen aikana Kiviluoto on lääketieteen määritelmien mukaan ollut niin kuollut kuin ihminen vain voi. Tuona aikana EKG-koneen sydänsähkökäyrä on piirtänyt tasaista viivaa, ilman nousuja ja laskuja.

Sydänpysähdys ei ole kuolema. Jos Kiviluoto olisi ollut 20 minuuttia ilman aivotoimintaa, ei hänellä olisi sitä nytkään.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

faq1
Seuraa 
Viestejä415
Liittynyt20.2.2014
CE-hyväksytty
faq1

Ei evoluutio edes voisi mitään tuollaista "kehittää", koska ominaisuus ei tässä tapauksessa enää siirry jälkipolville.

Onko tämä ko. lääkäri lisääntymiskyvytön?

Yleensä kuolleet eivät tietääkseni lisäänny.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jussipussi
Japetus

Olen kuvitellut että kun sydän pysähtyy, peli on menetetty. Siis että sydäntä ei voi tosielämässä käynnistää niinkuin elokuvissa. Eikö se olekaan niin? Siis että ne sähköiskut toimii vain silloin jos sydämessä on sähkötoimintaa mutta rytmi sekaisin. Jos näyttää suoraa viivaa niin ei pitäisi olla enää mitään tehtävissä. 

くそっ!

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
Japetus

Sydänpysähdys ei ole kuolema. Jos Kiviluoto olisi ollut 20 minuuttia ilman aivotoimintaa, ei hänellä olisi sitä nytkään.

Kuoleman jälkeen on elämää.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10715
Liittynyt20.6.2009
Puuvilla Sami
Japetus

Jep, jep. Trollinelämää.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10715
Liittynyt20.6.2009
Ronron

Olen kuvitellut että kun sydän pysähtyy, peli on menetetty.

Yleensä se onkin.

Siis että sydäntä ei voi tosielämässä käynnistää niinkuin elokuvissa. Eikö se olekaan niin? Siis että ne sähköiskut toimii vain silloin jos sydämessä on sähkötoimintaa mutta rytmi sekaisin. Jos näyttää suoraa viivaa niin ei pitäisi olla enää mitään tehtävissä.

Pulssin voi asystolestakin palauttaa mutta ei defibrillaatiolla, kuten se elokuvissa tehdään.

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
ROOSTER

Voihan siitä hyötyä olla ollut. Toivo paremmasta paikasta on ehkä ollut tarpeellinen monille yksilöille kovassa maailmassa.

Puuvilla SamI
Seuraa 
Viestejä851
Liittynyt25.12.2008
Japetus
Puuvilla Sami
Japetus

Jep, jep. Trollinelämää.

Pitäisikö minun kantaa vastuu Japetuksesta? Miehelle on jäänyt trauma.

Huolehdi bisneksestä niin bisnes huolehtii sinusta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat