Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Minulla on ilmoitusluonteinen asia,

Olen päässyt niskan päälle ja joka päivä olen etääntynyt kiusaavista hahmoista, jotka minua vuosia ahdisteli. 

Eli mietit varmaan että miten pääsin niskan päälle?

Minä yksinkertaisesti tein äänten ja hahmojen kanssa lopputilin.

Päätin vain viimeisen kerran reagoida heihin. Se toimii ainakin jo kolmatta päivää.

Kun äänet sanoi "minä haluan voittaa", niin vastasin että "teillä on kaksi tuntia aikaa voittaa" ja kahden tunnin jälkeen totesin että ei voittoa tullut. Ja aina kun he tuli takas, rupesin kiusaa ääniä että ette voittanutkaan.

Sen jälkeen he ovat kokonaan pysynyt poissa. Kokeile sinäkin, eli anna heille kaksi tuntia aikaa voittaa. Jos he ei voita, vastaa ja vittuile heille että ETTEKÖS TE VOITTANUTKAAN?

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Sivut

Kommentit (20)

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
deep purpose

Olen päässyt niskan päälle ja joka päivä olen etääntynyt kiusaavista hahmoista, jotka minua vuosia ahdisteli. 

Päätin vain viimeisen kerran reagoida heihin. Se toimii ainakin jo kolmatta päivää.

Kun äänet sanoi "minä haluan voittaa", niin vastasin että "teillä on kaksi tuntia aikaa voittaa" ja kahden tunnin jälkeen totesin että ei voittoa tullut. Ja aina kun he tuli takas, rupesin kiusaa ääniä että ette voittanutkaan.

Sen jälkeen he ovat kokonaan pysynyt poissa. Kokeile sinäkin, eli anna heille kaksi tuntia aikaa voittaa. Jos he ei voita, vastaa ja vittuile heiole että ETTEKÖS TE VOITTANUTKAAN?

Hyvä juttu. En tiedä tarkkaan sisällöstä, mutta kirjaa Kerrasta poikki- itsehoitokirja on kuulemma tehokas opaskirja pakkoneurooseista kärsiville henkilöille.

Kannattaisi ehkä lukaista sekin.

Kirjan tekijä on Edna Foa.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
pohjanakka
deep purpose

Sen jälkeen he ovat kokonaan pysynyt poissa. Kokeile sinäkin, eli anna heille kaksi tuntia aikaa voittaa. Jos he ei voita, vastaa ja vittuile heiole että ETTEKÖS TE VOITTANUTKAAN?

Hyvä juttu. En tiedä tarkkaan sisällöstä, mutta kirjaa Kerrasta poikki- itsehoitokirja on kuulemma tehokas opaskirja pakkoneurooseista kärsiville henkilöille.

Kannattaisi ehkä lukaista sekin.

Juju on siinä ettei mene peliin mukaan vaan vittuilee aina että ette voittanutkaan. Uskomattoman helpot hommat, mulla ainakin toimii. Halusin kertoa kun ehkä toimii joillain toisillakin. Kiitti sulle!

Edit; kiitos kirja-ehdotukesta.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Eikös skitsofrenia ollut ihan oikea sairaus? Miten mikään ajattelukikka voi tepsiä siinä? Oletko varma että sinulla on skitsofrenia? Onko ne harhat olleet niin realistisia aistimuksia ettet ole voinut niitä erottaa todellisuudesta muuten kuin järkeilemällä?

No jos näin on niin saatat olla maailman ainoa ihminen joka on onnistunut kontrolloimaan skitsofreniaharhojaan tuossa määrin pelkällä ajattelulla. Kyseessä on aivosairaus joka ei parannu oikeastaan mutta lääkkeillä voidaan hillitä niin että pystyy elämään asian kanssa jopa jokseenkin normaalisti. Aina ei hoidotkaan auta. 

くそっ!

L
Seuraa 
Viestejä7878
Liittynyt17.3.2005

pohjanakka

Kirjoitit:

“Hyvä juttu. En tiedä tarkkaan sisällöstä, mutta kirjaa Kerrasta poikki- itsehoitokirja on kuulemma tehokas opaskirja pakkoneurooseista kärsiville henkilöille.”

Tuohan ei millään tavalla liity skitsofreniaan. Skitsofrenia on ihan toisenlainen tauti, mutta en usko, että sinä ilkeyttäsi suosittelet ihan vääriä hoitoja, sekoitit vaan asiat.

Wiki:

“Her research, aimed at determining causes and treatments of anxiety disorders, has been highly influential. Foa is an expert in post-traumatic stress disorders (PTSD) and obsessive-compulsive disorder (OCD). The program she has developed for rape victims is considered to be one of the most effective therapies for PTSD. She has published several books and over 200 articles and book chapters, has lectured extensively around the world, and was the chair of the PTSD work group of the DSM-IV.

Foa's research interests are development and evaluation of cognitive-behavioral treatment for obsessive compulsive disorder (OCD), post-traumatic stress disorder (PTSD), and social anxiety disorder (SAD); experimental psychopathology of anxiety disorders, especially post-traumatic stress disorder, social phobia, and obsessive-compulsive disorder; and dissemination of evidence-based treatment to mental health professionals.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Edna_B._Foa

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40495
Liittynyt6.12.2009
deep purpose

Sen jälkeen he ovat kokonaan pysynyt poissa. Kokeile sinäkin, eli anna heille kaksi tuntia aikaa voittaa. Jos he ei voita, vastaa ja vittuile heille että ETTEKÖS TE VOITTANUTKAAN?

Kannattaisiko hetki vielä pohtia?

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5363
Liittynyt9.1.2011

Skitsofrenia ja pakkoneuroosit kuuluvat samaan tautiperheeseen ja niiden oireet lomittuvat toistensa kanssa. Joten ei kyse ole ihan niin eriasioista, etteikö skitsofreniaakin sairastava pysytyisi hyötymään tuosta Foan kirjasta. Skitsofrenia fyysisille oireille, kuten depressiolle ja käsityskyvyn heikkenemiselle tuskin voi mitään tehdä itsehoidolla, mutta kyllä harhat pitäisi saada kuriin helpostikin itsehoidolla, jos on määrätietoinen ja tunnistaa ne harhoiksi.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Ronron

Eikös skitsofrenia ollut ihan oikea sairaus? Miten mikään ajattelukikka voi tepsiä siinä? Oletko varma että sinulla on skitsofrenia? Onko ne harhat olleet niin realistisia aistimuksia ettet ole voinut niitä erottaa todellisuudesta muuten kuin järkeilemällä?

No jos näin on niin saatat olla maailman ainoa ihminen joka on onnistunut kontrolloimaan skitsofreniaharhojaan tuossa määrin pelkällä ajattelulla. Kyseessä on aivosairaus joka ei parannu oikeastaan mutta lääkkeillä voidaan hillitä niin että pystyy elämään asian kanssa jopa jokseenkin normaalisti. Aina ei hoidotkaan auta. 

No on minulla apuna pieni määrä lääkkeitäkin. 

Kikka taas puolestaan auttoi minua hallitsemaan pakkoneuroosisia oireita. 

Ratkaiseva tekijä oli se, etten ole mennyt mukaan äänien ja hahmojen pelleilyihin. Annoin pikkusormen, se vei koko käden. 

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Ai niin, telkkarissa oli dokumentti englantilaisesta kuinkaalisesta joka parani pitkän taistelun jälkeen. Eli kyllä joitakin tapauksia on, jotka on parantunut.

Goswell
Seuraa 
Viestejä11596
Liittynyt8.3.2010

Tulee mieleen elokuva kaunis mieli, siinä päähenkilö lopetti harhanäkyjen noteeraamisen mitenkään, koska tunnisti ne harhoiksi "henkilöiden" vanhenemattomuuden takia.

Minun mielestä noin.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Goswell

Tulee mieleen elokuva kaunis mieli, siinä päähenkilö lopetti harhanäkyjen noteeraamisen mitenkään, koska tunnisti ne harhoiksi "henkilöiden" vanhenemattomuuden takia.

Ja sai kauniin naisen sekä nobelin.

Goswell
Seuraa 
Viestejä11596
Liittynyt8.3.2010
deep purpose
Goswell

Siinä sinulle tavoitetta, naisesta en tiedä vaikka jo olisi, mutta nobelia ei sinulla vielä liene?

Minun mielestä noin.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Goswell
deep purpose
Goswell

Siinä sinulle tavoitetta, naisesta en tiedä vaikka jo olisi, mutta nobelia ei sinulla vielä liene?

Ei ole tällä hetkellä kumpaakaan. Nainen olisi ensisijaisempi saada kuin nobeli.

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
L

pohjanakka

Kirjoitit:

“Hyvä juttu. En tiedä tarkkaan sisällöstä, mutta kirjaa Kerrasta poikki- itsehoitokirja on kuulemma tehokas opaskirja pakkoneurooseista kärsiville henkilöille.”

Tuohan ei millään tavalla liity skitsofreniaan. Skitsofrenia on ihan toisenlainen tauti, mutta en usko, että sinä ilkeyttäsi suosittelet ihan vääriä hoitoja, sekoitit vaan asiat.

Wiki:

“Her research, aimed at determining causes and treatments of anxiety disorders, has been highly influential. Foa is an expert in post-traumatic stress disorders (PTSD) and obsessive-compulsive disorder (OCD). The program she has developed for rape victims is considered to be one of the most effective therapies for PTSD. She has published several books and over 200 articles and book chapters, has lectured extensively around the world, and was the chair of the PTSD work group of the DSM-IV.

Foa's research interests are development and evaluation of cognitive-behavioral treatment for obsessive compulsive disorder (OCD), post-traumatic stress disorder (PTSD), and social anxiety disorder (SAD); experimental psychopathology of anxiety disorders, especially post-traumatic stress disorder, social phobia, and obsessive-compulsive disorder; and dissemination of evidence-based treatment to mental health professionals.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Edna_B._Foa

Voin vakuuttaa, että en todellakaan ilkeyttäni  sotke vakavia asioita.

Kirjan tekniikoista saattaa olla hyötyä muillekin, kuin pakkoneurootikoille.

Itse en tosin ole kirjaa lukenut, mutta jos se osoittauttuu mitättömäksi lukijalleen, sen voi viskata romukoppaan.

Enemmän haittaa taitaa koitua niistä kirjoituksista jotka tyrmäävät henkilön positiiviset paranemiskokemukset.

Sen pilkahduksen joka on askel parempaa kohti.

Ollaanpa varovaisempia.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Minusta tekniikka että sinulla on aina sama vastaus riivaville äänille joka kerta kun ne ilmestyy, on nerokasta.

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010

[quote author="deep purpose" time="24.09.2014 klo 11:10"]

Minusta tekniikka että sinulla on aina sama vastaus riivaville äänille joka kerta kun ne ilmestyy, on nerokasta.

[quote]

Äitini joka on jo varsin ikääntynyt, sai muutama vuosi sitten aivoverenvuodon pudottuaan jakkaralta. Puhekyky meni hetkellisesti eikä osannut lukea eikä kirjoittaa.

Kaksi kertaa otettiin verta pois pääkopasta. Hän toipui kuitenkin varsin hyvin ja on aivan normaali, mutta alkoi kuulla ääniä. Ei puhetta, mutta laulua ja musiikkia.

Hänen onnekseen musiikki ja laulu on kaunista. Ja merkillistä on se, että laulaja joka on miesääni, on aina sama.

Joskus harvoin kuulee kuinka juna kiitää kovaa vauhtia.

Hän sanoo, että piru kiusaa häntä. Olen yrittänyt vakuuttaa, ettei mitään pirua toki ole, vaan hänellä vammautui jokin kohta aivoissa verenvuodon vuoksi.

Aikamoisia nämä jutut. Onko sinulla ollut jokin kolhu ennen näitä ääniä?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat