Kommentit (6)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

No jopas. Mielenkiintoinen juttu. Mietin, että voikohan tuo olla myös toisinpäin? Jos oppii erottamaan tavuja ja äänteitä, voi oppia pysymään rytmissä. Tulevalle rumpalille kannattaa alkaa lukemaan jo pienenä ja sisällyttää valikoimaan myös nelipoviset trokeet.

Hämmentää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12802
Liittynyt12.7.2010

Eli rumpaleiden täytyis siis olla matemaattisesti ja kielellisesti lahjakkaita?
Mitenhän olis jos tutkittais aikuisia rumpaleita?
Tai miten olis harlemissa pöntttöä rummuttava katusoittaja tai afrikkalaisen kylän kongorumpali?

Eli onko tuo ero vaan lapsena vai säilyykä se myös aikuisena?

ID10T
Seuraa 
Viestejä2077
Liittynyt3.10.2007
Vatkain

Mietin, että voikohan tuo olla myös toisinpäin? Jos oppii erottamaan tavuja ja äänteitä, voi oppia pysymään rytmissä.

Opin lukemaan jo ennen kouluun menoa, mutta rytmitajusta ei ole mitään hajua

SamikoKu

Ei tuo ainakaan toisin päin toimi, koska rumpaliksi minusta ei kertakaikkiaan ole.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27433
Liittynyt13.5.2005
SamikoKu

Mitenhän olis jos tutkittais aikuisia rumpaleita?
Tai miten olis harlemissa pöntttöä rummuttava katusoittaja tai afrikkalaisen kylän kongorumpali?

Eli onko tuo ero vaan lapsena vai säilyykä se myös aikuisena?

Voisi olettaa, että jos koulunkäynti tuntuu alussa helpolta, se lisännee ainakin itseluottamusta, jolla voi olla ominaisuutena sitten paljonkin hyötyä elämässä myöhemmin. Siis vaikka tutkimuksessa havaittu efekti jäisikin vain alakouluasteelle.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Gibran
Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt10.7.2007

Ei toimi ainkaan minulla. Opin lukemaan ennen kouluun menoa mutta olen käytännössä rytmikuuro.

Tosin, minulla on lähes absoluuttinen sävelkorva ja minkään kielen tai murteen ääntäminen ei tuota vaikeuksia.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

^Joo ja muistakaa ihmiset se, että tämä ei ole mikään yksi yhteen että voidakseen oppia lukemaan aikaisin, lapsella on automaattisesti oltava hyvä rytmitaju tms.

Ei munkaan rytmitaju kaksinen ole vaikka tamburiisia osaankin soittaa. Lukemaan opin silti hyvin varhain.

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat