Seuraa 
Viestejä6

Juoksin eilen liikunnankurssilla cooperissa 2440m +100m tuulihyvitystä. Olen pettynyt tulekseeni ja haluan parantaa tulostani. Uusi cooper järjestetään noin 6 viikon päästä. Ikää minulla on lähes 23 vuotta, käyn salilla 5-6 kertaa viikossa ja bmi:ni on 25,3. Oma ennätykseni on 2800 ja kaipaisin vinkkejä tulokseni parantamiseen. Päätelkää sukupuoleni nimimerkistäni

Sivut

Kommentit (24)

Brazzers
Seuraa 
Viestejä6

Voin vähentää salilla käyntiä 3-4 kertaan viikossa, lähinnä kaipaisin apua ruokavalion rakentamiseen ja miten pitkiä juoksulenkkejä tai muita tukevia harjoituksia minun olisi hyvä tehdä ja miten usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Varmaan pitää sitten juoksennella enempi. Ei kai siinä muu auta. Jos on noin vähän aikaa niin tee tehokasta intervallirääkkiä. Kyllä se varmaan vähän jeesaa tuohon mennessä. Hyvä pohja jo valmiina. 

Ja jos ei muu auta niin juokse vähän kovempaa silloin testissä niin pääset pidemmälle. 

Ruokavalioon en osaa ottaa kantaa. Pitkät juokselenkit ovat turhia. Shokkihoito toimii. Tutustu intervallijuoksuun. 

Olet uusi käyttäjä, ihmettelen miten päädyit koko internetin tarjonnasta juuri Tiede-foorumille kysymään vinkkejä urheiluun  onhan noita aiheeseen paremmin paneutuneita foorumeita aika lailla. 

くそっ!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Brazzers

Kiitos vastauksestasi Ronron! Päädyin Tiede-foorumille, koska luen tätä päivittäin sekä olen kiinnostunut myös foorumin muista aiheista

 

Asia selvä! Vähän jotain sellaista uumoilinkin. 

くそっ!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55607
Brazzers

Juoksin eilen liikunnankurssilla cooperissa 2440m +100m tuulihyvitystä. Olen pettynyt tulekseeni ja haluan parantaa tulostani. Uusi cooper järjestetään noin 6 viikon päästä. Ikää minulla on lähes 23 vuotta, käyn salilla 5-6 kertaa viikossa ja bmi:ni on 25,3. Oma ennätykseni on 2800 ja kaipaisin vinkkejä tulokseni parantamiseen. Päätelkää sukupuoleni nimimerkistäni

Juoksemalla voi parantaa juoksukuntoa.

Kimetto juoksi ennätyksessään satasen keskimäärin aikaan 17,48 sekuntia. Suurin osa suomalaismiehistä ei pysyisi tuossa vauhdissa mukana edes kilometriä.

Kenialaisen kilometrivauhti oli nimittäin keskimäärin hieman alle kolme minuuttia. Kahdentoista minuutin Cooperin testissä tuo vauhti olisi tarkoittanut yli neljän kilometrin tulosta, kun tavalliselle kuntoilijalle jo kolmen kilometrin rajan ylitys on erittäin kova suoritus.

Ja Kimetto siis piti yllä tuota neljän kilometrin Cooper-vauhtia yli kahden tunnin ajan.

http://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/2014092818701767_yl.shtml

Kenialaiset juoksee harjoittelussa arviolta yli 200 km viikossa josta noin kolmasosa on kovatempoisempaa.

Juokse vaikka noin 45 minuutin lenkkejä, säädä juoksuvauhti siten että jaksat juosta koko matkan ja sitten niitä laita x kertaa viikkoon kuntosi / jaksamisesi mukaan. Ei siinä kauaa nokka tuhise kun juokset sen 2800 ja yli...Mittaa lepopulssisi ja pistä ylös joka aamu , siitä näet kuntosi kohoamisen myös. Aina kun lepopulssi laskee verenkiertoelimistösi kapasiteetti on noussut ja jos tämä yhdistyy vielä painon tippumiseen niin sitä parempi juoksukunnon kannalta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Ite juoksisin: Kerran viikossa intervallin: 30 min josta 2 min hitaata ja sitten 1 min TÄYSIÄ. Tätä siis 30 min.

Kerran viikossa lyhyen, omavauhtisen lenkin 30 min.

Kerran viikossa maksimisuorituksen eli niin pitkään ku jaksaa ja mieluiten niin kovaa kuin jaksaa.

Tekisin myös lyhyen, reippaan kävelylenkin 30 min ja toisen vähän vähemmän reippaan mutta pitkäkestoisen 1-1,5 h lenkin.

Kaksi päivää pitäisin vapaana. Jaksottasin ehkä niin, että intervalli, lyhyt kävely, lepposa juoksu, vapaa, pitkä kävely, pitkä juoksu, vapaa.

Sitten pitäisin vapaata 4 päivää ennen cooperia. Ehkä jopa 5 päivää.

Hämmentää.

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2328

Lyhyehköjä intervalleja suurella teholla sain sitten varmaan vahingossa koska nuorena pelasin koko kesäajan jalkapalloa kaverien kanssa melkein joka päivä.

Syksyllä koulussa Cooperissa tein sitten kaikkien aikojen ennätykseni.

Lisäksi muutenkin pyöräiltiin paljon, sekin auttoi varmaan.

Lisävinkki: Kuningaskuluttajan testissä juostessa musiikki auttoi kestämään treeniä pitempään, ehkä se siivittäisi myös huipputulokseen ? Ei afrikkalaiset talkoolaiset turhaan laulele työn tahdisssa..

Lisävinkki 2: Prisma-tiede-ohjelmassa sokeriruokotyöläiset purskutti suussa sokerijuomaa mutta sylkäisivät sen pois, se huijasi elimistöä ottamaan sokerivarantonsa  täyskäyttöön, ja he saavuttivat kestävyydessä huipputuloksen.

 

 

 

 

 

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55607
Ronron

Kenialaiset.. nehän on syntyneet juoksemaan, suomalainen on syntynyt syömään makkaraa ja istumaan toimistossa. Ei voi verrata! 

Juoksin minä nuorempana 120km viikossa. Kuntoilua.

 

 

 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55607
MrKAT

 

Syksyllä koulussa Cooperissa tein sitten kaikkien aikojen ennätykseni.

 

Juu syksyllä tulee/tuli aurinkoisen kesän ja D vitamiinin avittamana myös parhaat tulokset.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55607
Ronron

Kenialaiset.. nehän on syntyneet juoksemaan, suomalainen on syntynyt syömään makkaraa ja istumaan toimistossa. Ei voi verrata! 

Lasse Viren, Munchenin 10000m (uusi maailmanennätys)

http://www.youtube.com/watch?v=MkXsjfVnG0k

Lasse Viren, Munchenin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=z3tnofZFcMc

Pekka Vasala, Munchen 1972

http://www.youtube.com/watch?v=B9Ud-UCMVQw

Lasse Viren, Montrealin 10000m

http://www.youtube.com/watch?v=Y6NPfl8igr4

Lasse Viren, Montrealin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=1H_JzBVqkuI

Brazzers
Seuraa 
Viestejä6

Kiitos vastauksista  Aion toteuttaa Vatkaimen ehdottaman ohjelman sovellettuna. Tällä hetkellä takana on yhdet noin 20 minuutin intervallitreenit ja noin 20 minuutin juoksulenkki. Testistä palautuminen vei yllättävän monta päivää, palaan aiheeseen viimeistään juostuani uuden testin. 

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
jussipussi
Ronron

Kenialaiset.. nehän on syntyneet juoksemaan, suomalainen on syntynyt syömään makkaraa ja istumaan toimistossa. Ei voi verrata! 

Lasse Viren, Munchenin 10000m (uusi maailmanennätys)

http://www.youtube.com/watch?v=MkXsjfVnG0k

Lasse Viren, Munchenin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=z3tnofZFcMc

Pekka Vasala, Munchen 1972

http://www.youtube.com/watch?v=B9Ud-UCMVQw

 

Lasse Viren, Montrealin 10000m

http://www.youtube.com/watch?v=Y6NPfl8igr4

 

Lasse Viren, Montrealin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=1H_JzBVqkuI

On päässyt Tsingis Khanin veri laimenemaan tässä välissä sen verran että ensimmäiseen kuntoluokkaan armeijassa pääsee suhteellisen harva.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55607
Hercules
jussipussi
Ronron

Kenialaiset.. nehän on syntyneet juoksemaan, suomalainen on syntynyt syömään makkaraa ja istumaan toimistossa. Ei voi verrata! 

Lasse Viren, Munchenin 10000m (uusi maailmanennätys)

http://www.youtube.com/watch?v=MkXsjfVnG0k

Lasse Viren, Munchenin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=z3tnofZFcMc

Pekka Vasala, Munchen 1972

http://www.youtube.com/watch?v=B9Ud-UCMVQw

Lasse Viren, Montrealin 10000m

http://www.youtube.com/watch?v=Y6NPfl8igr4

Lasse Viren, Montrealin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=1H_JzBVqkuI

On päässyt Tsingis Khanin veri laimenemaan tässä välissä sen verran että ensimmäiseen kuntoluokkaan armeijassa pääsee suhteellisen harva.

Aatu ei oikein diggaa...

1936 Berlin Olympics - Finnish Triple Win 10000 Meter Run

http://www.youtube.com/watch?v=_MoQr52oxqU

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Brazzers

Kiitos vastauksista  Aion toteuttaa Vatkaimen ehdottaman ohjelman sovellettuna. Tällä hetkellä takana on yhdet noin 20 minuutin intervallitreenit ja noin 20 minuutin juoksulenkki. Testistä palautuminen vei yllättävän monta päivää, palaan aiheeseen viimeistään juostuani uuden testin. 

Kiva! Laittele vaan kuulumisia muutenkin ja tuntemuksia lenkin jälkeen. Esim. että kulkeeko ja alkaako lenkkimatka pitenemään/vauhti kasvamaan jne. harjoituksen aikana. Ja tietenki sitte se tulos. Ja muista tosiaan pitää niitä lepopäiviä, koska kuten varmaan tiedät, niin kunto nousee nimenomaan levossa. Jos vaan rehkii niin kunto ei ehi nousta.

Hämmentää.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
jussipussi
Hercules
jussipussi
Ronron

Kenialaiset.. nehän on syntyneet juoksemaan, suomalainen on syntynyt syömään makkaraa ja istumaan toimistossa. Ei voi verrata! 

Lasse Viren, Munchenin 10000m (uusi maailmanennätys)

http://www.youtube.com/watch?v=MkXsjfVnG0k

Lasse Viren, Munchenin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=z3tnofZFcMc

Pekka Vasala, Munchen 1972

http://www.youtube.com/watch?v=B9Ud-UCMVQw

 

Lasse Viren, Montrealin 10000m

http://www.youtube.com/watch?v=Y6NPfl8igr4

 

Lasse Viren, Montrealin 5000m

http://www.youtube.com/watch?v=1H_JzBVqkuI

On päässyt Tsingis Khanin veri laimenemaan tässä välissä sen verran että ensimmäiseen kuntoluokkaan armeijassa pääsee suhteellisen harva.

Aatu ei oikein diggaa...

 

1936 Berlin Olympics - Finnish Triple Win 10000 Meter Run

http://www.youtube.com/watch?v=_MoQr52oxqU

Ei jaksa noi kansallisromanttiset orgiat oikeen sytyttää.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä4208
Brazzers

Juoksin eilen liikunnankurssilla cooperissa 2440m +100m tuulihyvitystä. Olen pettynyt tulekseeni ja haluan parantaa tulostani. Uusi cooper järjestetään noin 6 viikon päästä. Ikää minulla on lähes 23 vuotta, käyn salilla 5-6 kertaa viikossa ja bmi:ni on 25,3. Oma ennätykseni on 2800 ja kaipaisin vinkkejä tulokseni parantamiseen. Päätelkää sukupuoleni nimimerkistäni

Ensinnäkin pitää juosta ulkona, kuten varmaan teit. Sitten pitää juosta sateen jälkeen, jolloin ilma on helppoa hengittää. Pitää juosta tyynellä, sillä ei se tuulihyvitys mitään korvaa. Pitää juosta nykyaikaisella mondo-alustalla, joka on kuin trampoliini.

Kyllä se tulos siitä kohenee ihan teknisesti. 

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Brazzers
Seuraa 
Viestejä6

Puhuin liikunnanopettajan kanssa tavoitteistani. Hänen mielestään minun tulisi juosta aluksi vain kerran viikossa, koska harjoittelun tulisi olla aina nousujohteista ja liian kova treenaaminen syö motivaatiota. Ehdotti, että tulisi kesällä ottamaan matkaa ja tekisi minulle oikean harjoitteluohjelman. Sanoin miettiväni asiaa seuraavan cooperin jälkeen.

 

Haluan yhä maksimoida tulokseni ja haluasin kysyä kannattaako minun tänään lähteä juoksemaan tai edes kävelemään, kun juuri mittasin 37.0c ja on hieman nuhainen olo? Onko jotain muuta mitä voisin tehdä? Testi juostaan sisähallissa marraskuun 10. tai 17. päivä. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat