Seuraa 
Viestejä2513
Liittynyt3.10.2007

Jo pitkään on tiedetty sijoittamisen olevan arpapeliä, koska apinatkin sen osaavat (http://www.automaticfinances.com/monkey-stock-picking/), mutta nyt Nordea on päättänyt heittää virallisesti lekkeriksi, ainakin mitä sen asiakkaiden sijoituksiin tulee:

http://www.talouselama.fi/uutiset/nordea+palkkaa+vakea++kokemus+ei+ole+edellytys/a2270511?b=u_tivi

Lainaus:

Nordea hakee tällä hetkellä työntekijöitä uuteen Salon yksikköönsä. Kyse ei kuitenkaan ole varsinaisesti pankki- vaan asiakaspalvelutyöstä.

Pankin mukaan palvelu on muuttunut entistä enemmän neuvonnan suuntaan, sillä ihmiset kysyvät asiakaspalvelusta neuvoa säästämiseen ja sijoittamiseen. Ehdokkailta ei silti vaadita alan kokemusta.

Miten Nordea kuvittelee, että kukaan täysjärkinen kysyy enää heidän asiakaspalvelijoiltaan sijoitusneuvoja, jos työtekijällä ei ole alalta mitään kokemusta? Aika moni Nordean asiakas luultavasti kuitenkin lukee Talouselämää, joten mahdollinen kokemattomuus ei liene salaisuus.

Kommentit (9)

ID10T
Seuraa 
Viestejä2513
Liittynyt3.10.2007
Hercules

Jos sulla on nappi A, nappi B ja mahdollisesti nappi C, joista asiakaspalvelija auttaa valitsemaan, niin kuinka pitkää kokemusta kuvittelet sen vaativan?

Kai sen sijoitusneuvonnan nyt hieman syvällisempää tulisi olla? Vai mitä virkaa on esim. pankin analyytikoilla? Hekinkö vain spekuloivat, onko nappi A parempi kuin nappi B?

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014

Muuten tossa linkissähän sanotaan että prot veti 61-39. Ja se on aika helvetisti, varsinkin kun huomioidaan että "apinat" jäivät selkeästi indeksistä jälkeen. Voitoissa tämä näkyy selvemmin. Sitten itketään siitä että paperilla sijoittavat ottivat riskejä ja huomioivat keinotekoista hinnan muodostumista. Aivan. Nimenomaan. Niinhän sitä juuri pärjää. Pokerissakin ässäpari pelaa itsensä.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2513
Liittynyt3.10.2007
Hercules

Muuten tossa linkissähän sanotaan että prot veti 61-39. Ja se on aika helvetisti, varsinkin kun huomioidaan että "apinat" jäivät selkeästi indeksistä jälkeen. Voitoissa tämä näkyy selvemmin. Sitten itketään siitä että paperilla sijoittavat ottivat riskejä ja huomioivat keinotekoista hinnan muodostumista. Aivan. Nimenomaan. Niinhän sitä juuri pärjää. Pokerissakin ässäpari pelaa itsensä.

Tämä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että Nordea panee asiakkaitaan halvalla tuo uuden rekrytointipolitiikan perusteella. Jatkossa on siis aivan sama, kysyykö sijoitusneuvoja Nordean asiakaspalvelusta vai naapurin kissalta.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Jos on hyvä pälättämään varakkaiden eläkeläisten kanssa tuossa hommassa pärjää kyllä.

Kysymyshän on sijoiteltavan pääoman keräämisestä ja rahaa annetaan niille jotka jaksavat kuunnella ja selittää.

Jotkut menevät mieluummin mukavalle lääkärillekin. Itselle on sama, minkälainen kusipää on kyseessä, kunhan osaa hommansa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014

Et nyt ehkä ihan sisäistä sijoitusneuvojan toimenkuvaa. Sijoitusneuvojan tehtävänä on löytää sinulle sopivin sijoituspaketti. Näiden syvempi avaaminen ei ole sen järkevämpää kuin pitää kivijalkaliikettä vilkkaasti liikennöidyllä alueella, jos saman tuotteen saa netistä selvästi halvemmalla. Tällöin kyseinen yrittäjä maksaa siitä että ihmiset pääsevät koettamaan toisen tuotteita, joita ostavat toisesta yrityksestä. Kuluttaja minimoi omat riskinsä ja kulunsa palvelua tarjoavan yrityksen kustannuksella. Nyt yrittäjän tehtäväksi jääkin tuottaa jotain, jota ip-lafkasta ei saa. Ja se on palvelu.

Stokka esimerkiksi pärjäisi paremmin, jos he tarjoisivat parempaa palvelua. Ei, en tarkoita kymmentä lippua rintataskussa, vaan personoitua kokemusta esimerkiksi stailauksen muodossa. Tätä ei nettilafka tarjoa, eikä kykene tarjoamaan.

Mutta se siitä, ei ole minun ongelmani ettei ihmiset tajua mistään mitään.

Niin ja on muuten ihan turha selittää mulle että voihan sitä ostaa silti netistä, koska se kertoo vain susta, vitun vatipää. Suurin osa osaa ymmärtää miten suuri lahja se on ja kokevat kiitollisuutta sen verran että jopa valmistajatkin kiittelevät. Tosin joka oksalle ei sillä strategialla voi kurottaa. Stokkankin poteroituminen ennustaa nopeaa kuolemaa.

Itse olen koko elämäni hionnut puolustuspeliä ja mihin mä oon päässy? Aloitin sen neuroottisen skeidan jo ipanana pikkubroidin tuhovoimaa vastaan ja yritin luoda legorakennelmia jotka kestäisivät hänen sinnikkäät hyökkäyksensä - tuloksetta. Sossusta haen massit ja kaikki on viety. Hyökätähän olisi pitänyt kun oli vielä kalustoa. Sitä vain odotti pientä valonpilkahdusta sen koskaan saapumatta. Siinä teille manifesti.

MooM
Seuraa 
Viestejä6947
Liittynyt29.6.2012
ID10T

Tämä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että Nordea panee asiakkaitaan halvalla tuo uuden rekrytointipolitiikan perusteella. Jatkossa on siis aivan sama, kysyykö sijoitusneuvoja Nordean asiakaspalvelusta vai naapurin kissalta.

Tuollainen palvelu on taviksille. Luokitellaan asiakas muutaman piirteen perusteella ja suositellaan sellaista pakettia tai paria vaihtoehtoa, jotka on sen tyyppiselle sijoittajalle profiloitu. Asiakkaalle näyttää yksilölliseltä palvelulta, pankille on nopea ja helppo tuotteistaa ja helppo myös opettaa kenelle tahansa asiakaspalvelijalle. Voisin kuvitella, että ihan hintansa väärti palvelu useimmille, jotka parustason neuvoja kaipaavat eivätkä halua oman pankin ulkopuolisia palveluita mukaan.

Jos haluaa oikeasti yksilöllisen analyysin ja tietoa muistakin kuin pankin itsensä myymistä palveluista, sitten pitää maksaa siitä ammattilaiselle tai hankkia tieto itsenäisesti. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

ID10T
Seuraa 
Viestejä2513
Liittynyt3.10.2007
Hercules

...

Mutta se siitä, ei ole minun ongelmani ettei ihmiset tajua mistään mitään.

Niin ja on muuten ihan turha selittää mulle että voihan sitä ostaa silti netistä, koska se kertoo vain susta, vitun vatipää. Suurin osa osaa ymmärtää miten suuri lahja se on ja kokevat kiitollisuutta sen verran että jopa valmistajatkin kiittelevät. Tosin joka oksalle ei sillä strategialla voi kurottaa. Stokkankin poteroituminen ennustaa nopeaa kuolemaa.

Itse olen koko elämäni hionnut puolustuspeliä ja mihin mä oon päässy? Aloitin sen neuroottisen skeidan jo ipanana pikkubroidin tuhovoimaa vastaan ja yritin luoda legorakennelmia jotka kestäisivät hänen sinnikkäät hyökkäyksensä - tuloksetta. Sossusta haen massit ja kaikki on viety. Hyökätähän olisi pitänyt kun oli vielä kalustoa. Sitä vain odotti pientä valonpilkahdusta sen koskaan saapumatta. Siinä teille manifesti.

Jonkinmoista ahdistusta havaittavissa? En ehkä ihan tämäntyyppistä avautumista osannut odottaa (oliko ensimmäinen boldattu kohta kenties minulle?), mutta ehkä tästä saisi eriytettyä oman ketjunsa tuonne psylogia-osastoon

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat