Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

Minulla on hiiri, jonka sivussa on kaksi nappia, joihin peukalo osuu usein vahingossa. Mikä typerintä, Firefox käyttää niitä edelliselle sivulle menemisessä. Saako sitä toimintoa jotenkin pois päältä, vai pitääkö käydä sabotoimaan hiirtä sisäisesti? En löytänyt Windowsista (7) enkä Firefoxista (32.0.3) konfigurointitoimintoa, jolla sen saisi pois päältä.

Kommentit (14)

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Kiilaa ne jollakin jumiin. Minulla winukan rullahiiren rullan painallus saa sen menemään googleen ubuntussa.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

salai
Seuraa 
Viestejä7528
Liittynyt17.3.2005

Osta normaali hiiri ilman niitä typeriä lisäpainikkeita. En ole ikinä ymmärtänyt sellaisia härpäkkeitä, joiden painamista saa koko ajan varoa. Aivan kuin autossa olisi vaihdekepin sivussa lisänappi, jota hipaisemalla pakki menee vauhdissa päälle.

Firefoxin selailussa olen vuosikaudet käyttänyt hiirieleitä (nykyisin FireGestures). Jostain omituisesta syystä Chromeen ei vieläkään löydy kunnolla toimivaa versiota, eikä Operan systeemikään ollut aikoinaan vapaasti itse ohjelmoitavissa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Jodi

Kiilaa ne jollakin jumiin. Minulla winukan rullahiiren rullan painallus saa sen menemään googleen ubuntussa.

Vai kiilaa, eiköhän ole viisainta hommata toinen hiiri, ei paljoa maksa...?

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014
Octopitos
Jodi

Hammastikku on halvempi ja käy myös toimihenkilön varustukseen.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Diam
Seuraa 
Viestejä2394
Liittynyt14.9.2006

On ohj.pan. helppokäyttötoiminnot, aseta hiirinäppäimet, voipi olla vaikutusta. Itse vaihdan aina koko hiiren, niin samalla vaihtuu kevyempi ajuri ja kursorin jumiminen lakkaa.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Obama
Seuraa 
Viestejä26
Liittynyt11.10.2014
Jodi
Octopitos
Jodi

Hammastikku on halvempi ja käy myös toimihenkilön varustukseen.

Kylläpä siinä on todellinen säästön paikka, varmaan autosikin korjaat klemmaireiilla ja rautalangoilla, meinaan vaan kun hinta on jo noin pienessä asiassa korostetussa roolissa.

Obama
Seuraa 
Viestejä26
Liittynyt11.10.2014

Tässä on ollut ongelmaton hiiri, on jämäkän tuntuinen ja ollut jo 5-6 vuotta käytössä.

Ainoa pikku harmi tuossa rullassa on kumipäällyste, ja se sai kai näpeistä jotain öljyä ja turposi niin, että ei sopinut kunnolla pyörimään.

Aukasin ja poistin kumin ja hyvin pyörii taas.paremmin kuin uutena.

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
Obama

Tässä on ollut ongelmaton hiiri, on jämäkän tuntuinen ja ollut jo 5-6 vuotta käytössä.

Ainoa pikku harmi tuossa rullassa on kumipäällyste, ja se sai kai näpeistä jotain öljyä ja turposi niin, että ei sopinut kunnolla pyörimään.

"ei sopinut kunnolla pyörimään", "aukaisin ja poistin kumin" - hmm, meillä taitaa olla himppasen eri kriteerit käsitteelle ongelmaton?

zz

raakeli
Seuraa 
Viestejä64
Liittynyt28.4.2011

Ajureilla onnistuu. Itselläni on ohjelmoitava hiiri useilla extra napeilla ja niihin saa ohjelmoitua käytännössä mitä tahansa komentoja, nopeuttaa erinäisiä toimintoja huomattavasti. 

NieVei3a

Ongelmista pääsee parhaiten eroon hankkimalla napittoman hiiren:

Ei ole tuokaan ongelmaton hiiri ja tuon lisäksi tarvii hommata os x kone, mutta ihan kiva kunhan tottuu muutamiin ongelmiin ja puutteisiin. En vain jaksa paristoja vaihtaa niin lojuu käyttämättömänä tuossa.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä2851
Liittynyt12.9.2012
NieVei3a
Obama

"ei sopinut kunnolla pyörimään", "aukaisin ja poistin kumin" - hmm, meillä taitaa olla himppasen eri kriteerit käsitteelle ongelmaton?

Tässäkin pätee vanha sananlasku: "Ongelma on katsojan silmissä, likinäköisyys tms.".

Muistaako joku vaari/muori  ajan, jolloin hiiren rulla tarkoitti jotain, joka sen TÄRKEÄN PELIN ratkaisevassa vaiheessa jämähti, eikä suostunut pyörimään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat