Seuraa 
Viestejä12762
Liittynyt12.7.2010

Aika persaukiset pääsee jo maailman yhden prosentin rikkaimman joukkoon.
Kuulutko korkeimpaan prosenttiin?
Paina yläpeukkua jos kuulut, alapeukkua jos et kuulu.

Köyhät kyykkyy!

______ 

Rikkaiden ylivalta kiihtyy: 1 % ihmisistä omistaa 48 % omaisuudesta

Uusi Suomi 14.10.2014 16:24
Raha

Rikkain prosentti maailman väestöstä vaurastuu entisestään, ja omistaa yli 48 prosenttia maailman varallisuudesta, kertoo brittilehti The Guardian.

Rikkaimpaan prosenttiin pääsee jos omistaa 798 000 dollarin eli noin 631 000 euron omaisuuden. Varakkaimpaan puoliskoon maailman asukkaista pääsee omistamalla 3650 dollarin eli 2886 euron arvosta omaisuutta.

Asia selvisi tänään tiistaina julkistetusta Credit Suisse global wealth report –raportista.

Sivut

Kommentit (64)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

En kuulu todellakaan :D Mutta onneksi edes rikkaimpaan puoliskoon, silloin voi ajatella että on käynyt keskimääräistä parempi tuuri. Toisaalta ihan yksi vitun hailee koska ihmisten onni ei tule absoluuttisesta omaisuudesta. Omaisuudella on kyllä jonkin sortin merkitys onnellisuudessa, mutta se on ensinnäkin hyvin henkilökohtaista ja toisekseen ihmiset vertailee omaa varakkuuttaan enempi lokaalisti kuin globaalisti. Ei Suomen Teppoa kiinnosta jos on vauraampi kuin Afrikan Sasha, vaan se onko hän varakkaampi kuin naapurin Pena tai työkaverit tai lähisukulaiset. Jos on helvetin rikas ja kaikki muutkin ympärillä yhtä rikkaita niin sillä ei ole oikein mitään merkitystä, sitä ehkä lähinnä tylsistyy ja alkaa tapella kaikkien kanssa ihme asioista koska ei ole mitään muutakaan tekemistä.

Ennen kuin joku alkaa valittamaan niin myönnän, että saattaa olla, ettei se suhteuttaminen omaan lähiympäristöön merkitse siellä köyhimmässä ääripäässä oikein mitään, kun joutuu oikeasti näkemään päivittäin nälkää ja kärsimään sairauksista joita ei osata hoitaa tai ei ole varaa/mahdollisuuksia hoitaa.

Oikeastaan olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä tilastoa itsareista esim Afrikassa. Paljonko siellä tehdään verrattuna Suomeen? Ja voiko niistä päätellä edes mitään? Tekeekö onnellinen itsarin tai jättääkö onneton tekemättä?

Sori, eihän aihe alunperin liittynyt mitenkään onneen, oli kyse vain varallisuudesta. Halusin vain kuitenkin tuoda tämän esille koska tuntuu että noilla uutisilla pyritään aina ikään kuin tyynnyttelemään meitä "hyväosaisia" että olkaa nyt vaan tyytyväisiä ja pysykää ojennuksessa älkääkä valittako. Ja seuraavaksi lasketaan taas lapsilisiä ja opintotukia.

くそっ!

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5977
Liittynyt8.11.2012
SamikoKu

Rikkaimpaan prosenttiin pääsee jos omistaa 798 000 dollarin eli noin 631 000 euron omaisuuden. Varakkaimpaan puoliskoon maailman asukkaista pääsee omistamalla 3650 dollarin eli 2886 euron arvosta omaisuutta.

Asia selvisi tänään tiistaina julkistetusta Credit Suisse global wealth report –raportista.

Ja keskivertokansalainen maailmassa on pakistanilainen 16v tyttö? Ei meinaan maailman väetön keski-ikä tuosta paljoa poikkea. Lapsilla taas hyvin harvoin on itsellään mitään omaisuutta, joten ei yllätä yhtään.

631 000 €:lla ei muuten saa edes keskinkertaista omakotitaloa pääkaupunkiseudulta, joten massiivinen kateellisuus on lievästi sanoen ylimitoitettua eritoten maassa jossa duunarikin saa 3k€ palkkaa josta hyvinkin voisi säästää 1k€/kk jos ei olisi tyhmä & saamaton.

Ainut oikea tapa mitata varallisuutta olisikin miettiä koko talouden ostovoimaa. Tätä ei suostuta tekemään, koska toimittajilta menisi kivat kohujutut sivusuun jos objektiivisuuteen pyrittäisiin yhtään.

Mm. parhaiten ansaitsevaan prosenttiin kuuluu elämänsä aikana yli 10% kaikista palkansaajista USA:ssa. Asia joka ei sinänsä yllätä yhtään, koska siitä maksetaan jos osaa jotain millä on paljon kysyntää. Asiaa ei uutisoida, koska ei kuulu agendaan.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5977
Liittynyt8.11.2012

Itse itselle vastaten maailman lapsista:

http://www.gapminder.org/news/world-peak-number-of-children-is-now/#.VD1hAxYzLFk

"Now there are 1,9 billion children  in the world, but they are but 27% of world population."

Tuon verran siis löytyy alle 15 vuotiaita. Eikö nyt herranjumala voisi edes noita siivota varallisuustilastoista pois?

Suomessakin muuten merkittävä osa väestöstä omistaa käytännössä ei mitään. Enemmistö näistä on lapsia, nuoria ja opiskelijoita. Pitäisikö palstalaisten mielestä lapsille paukauttaa 100k€ kouraan kiitoksena syntymisestä? Muuten tilastot näyttävät ikäviltä Suomen osalta, ja mitä ne muut sitten meistä ajattelee?

Merkittävä osa taas esimerkiksi työttömistä omistaa jotain esimerkiksi asunnon, koska myyteistä huolimatta on kohtuullisen harvinaista ettei ihminen olisi missään vaiheessa elämäänsä töissä missään.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitä sä Huuhaa taas ruikutat? Luuletko että muut eivät tajua lasten harvoin omistavan yhtään mitään tai että suomessa eläminen maksaa enemmän kuin pakistanissa?

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5977
Liittynyt8.11.2012
CE-hyväksytty

Mitä sä Huuhaa taas ruikutat? Luuletko että muut eivät tajua lasten harvoin omistavan yhtään mitään tai että suomessa eläminen maksaa enemmän kuin pakistanissa?

Tottakai ne tajuaa, mutta peilaavat omaa todella massiivisen säälittävää ihmisyyttään kateuteen, vihaan jne. hienoihin tunteisiin.

Josta syntyy tarve The Guardianille, Iltasanomille, Iltalehdelle, 7-päivää lehdelle jne.

Pääosaltaanhan palstaläsnäoloni on kettuilua ihmisille, joista ei ole mihinkään.

Jos osaa jotain voi kammeta yrityksen pystyyn ja tehdä sen miljoonan halutessaan toki massiivisella työllä mutta sen lisäksi ei se nyt niin vaikeaa nykyaikana ole. Ei kelpaa, koska on parempi elää myytissä jossa varallisuus tippuu tyhjästä niille toisille samalla kun todellisuudessa ainut yrittäminen enemmistölle suomalaisia on epätoivoinen baarivonkaus muutaman promillen nousuissa "rankan" työpäivän jälkeen.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014
HuuHaata

Pääosaltaanhan palstaläsnäoloni on kettuilua ihmisille, joista ei ole mihinkään.

No nyt kun otit puheeksi, niin onko susta mihinkään? Ei tää oo mikään asennekysymys.

https://www.youtube.com/watch?v=gmO_EUJep6Q

Päätellen siitä ettet vittuile mulle ..koskaan, niin mulla on oikeus esittää tää kysymys.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5977
Liittynyt8.11.2012
Hercules
HuuHaata

No nyt kun otit puheeksi, niin onko susta mihinkään?

Omien mittareideni mukaan on. Ja toisten mittarit eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Mittareideni mukaan olisi säälittävä nolla jos itkisin toisten menestymisestä kateellisena. Koen että itsessäni on tuota ominaisuutta hyvin vähän. Menestyjät saavat puolestani vapaasti menestyä. Mitä useampi menestyy sen parempi minulle, koska toisen rikastuminen (tai rakastuminen tai mikä vaan pärjääminen) ei ole minulta pois päinvastoin.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014
HuuHaata

Omien mittareideni mukaan on. Ja toisten mittarit eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Mittareideni mukaan olisi säälittävä nolla jos itkisin toisten menestymisestä kateellisena. Koen että itsessäni on tuota ominaisuutta hyvin vähän. Menestyjät saavat puolestani vapaasti menestyä. Mitä useampi menestyy sen parempi minulle, koska toisen rikastuminen (tai rakastuminen tai mikä vaan pärjääminen) ei ole minulta pois päinvastoin.

Mitä vittua mä sun mittareilla teen jos mulla on omani? Johan mä sanoin ettei tää oo niitä "asenne ratkaisee" spedeilyjä. Tää on totisinta totta. Joko sä oot syyllinen, tai sitten sä oot syyttömästi syyllinen.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014

Otetaan esimerkiksi tapaus deeppis. Taiteilija.. Ja paskanmarjat. Ehkä hänestä tulisi taiteilija, jos hän ymmärtäisi että hänestä joskus voisi tulla taiteilija. Sen sijaan hän määrittää mitä hän on ja jättää maailman ympärillään huomioimatta. Eli hän puhtaasti asennoituu olemassaoloonsa. Sen sijaan että hän ottaisi vaikutteita tullakseen kaltaiseksi, hän on kaltaisensa. Ja sekös vituttaa häntä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5977
Liittynyt8.11.2012

Sinänsä taiteilijat tai sellaista yrittävät ovat ihan arvostettavaa porukkaa vaikkeivät edes koskaan mihinkään suureen maineeseen nousisikaan. Eli 1% väestöstä.

95% raahautuu työpaikalleen vääntämään keskinkertaisella motivaatiolla melko kämäisen suoritteen ja ovat innokkaasti sitä mieltä että he sen kaiken todellisen työn tekevät ja kuinka väärin onkaan kun heille ei jaeta miljoonia niinkuin Räikkösen Kimille joka on hiedän paras mielikuvituskaverinsa. Kansan mielestä toki Kimi on ansainnut menestyksensä toisin kuin se paha pörssiyrityksen pääjohtaja joka ei osaa mitään, toisin kuin he itse.

Sinänsä tosiaan itselle tuokin on melkolailla se ja sama. Mutta kunhan kettuilen sitä kuinka tuo porukka muka kuvittelee jostain jotain osaavansa. Ja joo on osaltaan katkeraakin. Massiivisen äärivasemmistolaisessa Suolandiassa on aina ollut massiivisen masentava ilmapiiri kiitos massojen.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014

Taiteilijat eivät sinänsä ole mitään. He joko ovat, tai eivät ole. Eri asia on mitä haluaa olla. Me päätetään siitä jokainen erikseen olematta sen suurempi tekijä kuin Niinistön presidenttiydessä.

Ei sille voi mitään että jengi on seniileitä pienestä pitäen. Toki toivoisi parempaa ja aina saa, ja pitää sivistää, muttei sillä saa aikaan mitään merkittävää, jos asettaa itsensä fokukseen.

Mutta koska mulla on vastaus kaikkeen, niin annan vaikutteita.

https://www.youtube.com/watch?v=L0TvnWRSyr4

Ja muista että sä puhut vasurin kanssa. Et ehkä kuvittelemasi vasurin kanssa, et ehkä edes vasurin kuvitteleman vasurin kanssa. Sanotaan nyt vaikka liberaali reformisti. Mulle et vittuile, koska siinä vaiheessa sä tuut mun tielle.

Voisin ehkä lesota aika monen Suomen Pravdan artikkelin takaa, olematta millään muulla tavalla osallinen, ottamatta huomioon verbaaliakrobatiaa. Enkä mä kykenekkään todistamaan, koska ketä nyt vittu kiinnostaa kuka mä oon?

https://www.youtube.com/watch?v=iAhR6c1Agbw

Ehkä nyt yhtenä merkityksettömänä esimerkkinä voin antaa intin. Mietin että onko näistä teepeistä mihinkään, niin menin kapteenin juttusille. En tehnyt mitään tutkimuksia, vaan tutkin kapteenia. Ja onhan niistä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat