Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Hauska testi. Tehkää ihmiset niin nähdään, että millaisia olemme. Omalla kohdalla testi piti aika hyvin paikkansa.

"Teimme yhdessä professori Markku Niemivirran kanssa nettitestin, jonka avulla saat tietoa suhtautumisestasi epäonnistumisiin.

Testi kertoo myös kasvun asenteestasi eli käsityksistäsi mielesi joustavuudesta, optimismista ja yrittämisen merkityksestä. Kasvun asenne on yksi tärkeimmistä hyvinvointiin, oppimiseen ja yrittämiseen liittyvistä tekijöistä.

Nettitesti on laadittu Niemivirran johtaman Motivaatio, oppiminen ja hyvinvointi -tutkimusryhmän tutkimusten pohjalta. Niissä on kartoitettu eri ikäisten motivaatiota ja asennoitumista oppimiseen sekä niiden yhteyttä oppimistuloksiin, osaamisen kehittymiseen ja hyvinvointiin."

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/13/onko-sinulla-joustava-mieli-testaa

Meikän tulokset:

Olet Flowssa surffaaja

Flowssa surffaajat (vahva kasvun asenne ja vähäinen epäonnistumisille herkistyminen). Kuulut siihen onnekkaiden ryhmään, jota ei epäonnistumisen pelko pidättele. Uskot yrittämiseen ja heittäydyt rohkeasti tilanteisiin. Epäonnistumiset eivät ole sinulle esteitä, vaan astinkiviä uuden oppimiselle. Näin etenet kohti mieluisia tavoitteitasi. Flow saattaa olla sinua kiinnostavissa tilanteissa tuttu asia, mutta älä unohda tervettä realismia ja mahdollisten riskien huomioon ottamista.

Yllä (siis alla) oleva nelikenttä pohjautuu kahden ulottuvuuden – Kasvun asenne ja Epäonnistumisille herkistyminen – mukaiseen jaotteluun. Jaottelun rajat ovat laajan tutkimusaineiston (N > 5000) mediaaniarvoja, ja oma pisteesi kertoo sijaintisi mainitun kahden ulottuvuuden suhteen. Nelikentän ryhmät ovat tietysti yksinkertaistuksia, ja oma ryhmäsi on tuloksesi perusteella todennäköisin vaihtoehto. Sijainnistasi voi päätellä kuinka lähellä tai kaukana olet muista ryhmistä.

Kasvun asenne kuvastaa, missä määrin ajattelet tuloksen ja kyvykkyyden olevan yrittämisestä kiinni sekä sitä, miten halukas olet tarttumaan uusiin haasteisiin ja soveltamaan niihin uusia lähestymis- ja toimintatapoja. Tuloksesi on 6,00 (1–7)

Epäonnistumisille herkistyminen kuvastaa, missä määrin koet mahdolliset virheet ja epäonnistumiset uhkana, välttelet riskejä, ja sovellat erilaisissa tehtävissä mieluiten tuttuja toimintatapoja ja selkeitä ohjeita. Tuloksesi on 3,5 (1–7)

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (28)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tuon nelikentän saa helposti leikkaustyökalun avulla. Eli nettisivu auki, missä nelikenttä on ja Windows-valikosta valitaan Leikkaustyökalu. Löytyy myös löytyy myös Windows-valikon alareunaan laitetun haun avulla.

Leikkaustyökalulla sitten valitaan se kohta, jonka haluaa tallentaa. Kuvan voi tallentaa vaikka työpöydälle ja liittää viestiin viestilaatikon alareunan Selaa-nappulan avulla.

Eli kirjoita viestisi, valitse alareunan Selaa-nappi ja etsi kuvasi työpöydältä tai mihin sen nyt tallennatkaan. Kuva ei näy tekstilaatikossa, mutta viestin lähettäessä se ilmestyy viesti alle.

Hämmentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009

Kasvun asenne kuvastaa, missä määrin ajattelet tuloksen ja kyvykkyyden olevan yrittämisestä kiinni sekä sitä, miten halukas olet tarttumaan uusiin haasteisiin ja soveltamaan niihin uusia lähestymis- ja toimintatapoja. Tuloksesi on 6,5 (1–7)

Epäonnistumisille herkistyminen kuvastaa, missä määrin koet mahdolliset virheet ja epäonnistumiset uhkana, välttelet riskejä, ja sovellat erilaisissa tehtävissä mieluiten tuttuja toimintatapoja ja selkeitä ohjeita. Tuloksesi on 2,83 (1–7)

Sand
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt15.3.2011

Nämä kaikenlaiset nettitestit ovat ihan hauskoja vaikkeivat tietysti kerro mistään muusta kun siitä miten ihminen itse itsensä näkee/kokee. Jos haluaa oikeasti tietää miten toimii/ajattelee, pitää mennä aika paljon syvemmälle.

I have found the missing link between the higher ape and civilized man; it is we. Konrad Lorenz.
We do not see things as they are, we see things as we are. Anais Nin

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28272
Liittynyt16.3.2005

Tuo on sikäli heikko testi, että suhteutumiseni asioihin vaihtelee rajusti sen mukaan millaisesta ongelmasta on kyse. Minua kiinnostavissa asioissa kokeilen uusia tapoja, haluan oppia ja otan joskus riskejäkin. Pakkopullahommissa olen enemmän epäonnistumisten välttelijä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009
Sand

Nämä kaikenlaiset nettitestit ovat ihan hauskoja vaikkeivat tietysti kerro mistään muusta kun siitä miten ihminen itse itsensä näkee/kokee. Jos haluaa oikeasti tietää miten toimii/ajattelee, pitää mennä aika paljon syvemmälle.

Riittääkö sinulle tämä sanomasi kritiikkisi perusteluksi? 

Sand
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt15.3.2011
jussipussi
Sand

? En minä esittänyt kritiikkiä vaan kerroin miten ihmisen ajattelu toimii. Jos nyt on edes perusasiat omaksunut psykologiasta, ymmärtää tämän. 

I have found the missing link between the higher ape and civilized man; it is we. Konrad Lorenz.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Neutroni

Tuo on sikäli heikko testi, että suhteutumiseni asioihin vaihtelee rajusti sen mukaan millaisesta ongelmasta on kyse. Minua kiinnostavissa asioissa kokeilen uusia tapoja, haluan oppia ja otan joskus riskejäkin. Pakkopullahommissa olen enemmän epäonnistumisten välttelijä.

Sama juttu mielestäni useimmissa testeissä. Pitäisi olla jotenkin todella yksityiskohtaisia kysymyksiä, melkeinpä suoria esimerkkitilanteita, jotta osaisin vastata. Koen aina kaikki tällaiset testit vaikeina koska en yksinkertaisesti tunne omaa keskimääräistä käytöstäni tarpeeksi hyvin. Aina tulee mieleen esimerkkitilanteita joissa olen käyttäytynyt molempien äärivaihtoehtojen mukaisesti. 

くそっ!

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27430
Liittynyt13.5.2005

Esimerkiksi älykkyytttä ei voi juurikaan kehittää, joskin työmuistin määrää ilmeisesti joissain määrin voi ja joka toki ilmenee älykkyytenä joissain tehtävissä. Jos vastasin totuuden mukaisesti, ettei älykkyyttä voi juurikaan kehittää, olin passiivisen rentoilija ja jos vastasin, että älykkyyttä voi kehittää olin flowssa surffaaja. Eli mitä vähemmän tietää miten maailma toimii, sitä aktiivisempi on eikä se vaikuttanut lainkaan testissä siihen, kuinka altis epäonnistumisille on. Tuossa ei ole mielestäni mitään logiikkaa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Sand
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt15.3.2011

Esimerkiksi älykkyytttä ei voi juurikaan kehittää, 

Olipas varsinainen emävale.

Seuraa 
Viestejä27430
Liittynyt13.5.2005
Sand

Olipas varsinainen emävale.

Pahoittelen, olisi pitänyt kirjoittaa, että älykkyyttä ei voi juurikaan kehittää paitsi Sand. Hän kasvaa Einsteinin älykkyysosamäärän verran älykkäämmäksi jokaisen laukaisemansa onelinerin myötä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12795
Liittynyt12.7.2010

Kasvun asenne kuvastaa, missä määrin ajattelet tuloksen ja kyvykkyyden olevan yrittämisestä kiinni sekä sitä, miten halukas olet tarttumaan uusiin haasteisiin ja soveltamaan niihin uusia lähestymis- ja toimintatapoja. Tuloksesi on 6,00 (1–7)

Epäonnistumisille herkistyminen kuvastaa, missä määrin koet mahdolliset virheet ja epäonnistumiset uhkana, välttelet riskejä, ja sovellat erilaisissa tehtävissä mieluiten tuttuja toimintatapoja ja selkeitä ohjeita. Tuloksesi on 1,83 (1–7)

Pitänee ehkä jossain määrin paikkansa. Tottunu selviytymään epätavallisissa tilanteissa epätavallisilla menetelmillä. Vaihtelu virkistää vaikka jossain määrin rutiinikin on välillä kiva. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009
Sand
jussipussi
Sand

? En minä esittänyt kritiikkiä vaan kerroin miten ihmisen ajattelu toimii. Jos nyt on edes perusasiat omaksunut psykologiasta, ymmärtää tämän. 

Eli testin suunnittelija/suunnitelleet ei ymmärrä miten ihminen todella toimii ja ajattelee? Miksi hän ko testin suunnitelisi jos se ei hänen mielestään indikoi oikein?

En oikein ymmärrä mitä haluat sanoa?

"Teimme yhdessä professori Markku Niemivirran kanssa nettitestin, jonka avulla saat tietoa suhtautumisestasi epäonnistumisiin.
Simplex
Seuraa 
Viestejä2920
Liittynyt26.1.2010

Identtiset kaksoset, joista toinen kasvatetaan pienessä pahvilaatikossa ilman virikkeitä, koulutusta ja pidetään heikkotasoisella ravinnolla. Toiselle annetaan virikkeitä, tuetaan kehitystä ja oppimista kaikin mahdollisin keinoin ja hän saa ns. tavallista ravintoa.

Kaksikymppisinä molemmat laitetaan älykkyystestiin ja mitataan eri asioiden osaamista. Miten mahtaa käydä? Hypoteesisi mukaan molempien pitäisi pärjätä yhtä hyvin, koska heillä on samat geenit. Itse en uskaltaisi veikata kanssasi ihan noin rohkeasti.

No, laatikossa kasvaneelle annetaan mahdollisuus opiskeluun ja häntä tuetaan kaikin tavoin. Tehdään sama älykkyystesti ja mitataan asioiden osaamista 10v kuluttua. Joko saavat samat tulokset? Tuskin saavat. Mutta laatikossa kasvanut on todennäköisesti parantanut huimasti tuloksiaan. Olet edelleen sitä mieltä että älykkyyttään ei voi kehittää? Kyllä jopa sinä voit. ;)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat