Seuraa 
Viestejä26
Liittynyt11.10.2014

Hieno peli kerrassaan tässä tapauksessa myös väri.

Syksyllä saapuva viisiovinen Mini ei olekaan enää mikään pikkuauto. Aikanaan ensimmäisen Minin kohdalla lisäovet eivät tulleet edes kysymykseen, koska auto oli niin pieni. Nykyään ajat ovat muuttuneet ja Mininkin on taivuttava käytännön vaatimuksiin, kertoo Autozeitung.

Ovien myötä myös akseliväli (72 mm) ja kokonaispituus (16 cm) on kasvanut. Lisäpituudesta huolimatta auto ei eroa ulkoisesti paljoakaan kolmiovisesta Ministä. Maski ja peräpää ovat käytännössä jääneet identtisiksi, mutta sivukuvassa uusi malli erottuu selvemmin. Kolmiovisessa Minissä ikkunat ovat raamittomat, mutta käytännön syistä viisioviseen on tuotu kehystetyt ovet.

Suuremmista ulkomitoista hyötyvät eniten takapenkkiläiset. Viisiovisessa on enemmän polvi-, jalka- ja pääntilaa kuin tavallisessa Minissä. Myös takakontti on kasvanut 211 litrasta 278 litraan. Uudistuksen jälkeenkin tavaratila jää luokan keskiarvosta. Kasvun myötä tulee tietenkin lisää elopainoa, ja viisiovinen Mini kilauttaa puntariin 60 lisäkiloa.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/mini-paisui-taas-ja-sai-lisaovet-katso-kuvat

Kommentit (3)

Max Hunter
Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt28.11.2013

Kallis kun mikäkin, tuon hinnalla saa melko tuoreen saksalaisenkin.

Audi, BMW, VW, Mersu...?

Vaihdokas kirjoitti: Höh anteeksi. Yläpeukutin vahingossa Max Hunterin kommenttia. Ei olisi ollut aihetta. Sori.

Max Hunter
Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt28.11.2013

Tässä on mun tarpeisiin käypää kalustoo.

Vaihdokas kirjoitti: Höh anteeksi. Yläpeukutin vahingossa Max Hunterin kommenttia. Ei olisi ollut aihetta. Sori.

Science
Seuraa 
Viestejä48
Liittynyt22.9.2014

Nuorena oli lainassa sellanen kymppituuman renkailla oleva Mini oliko muuten Austin vai Morris????

No joka tapauksessa puusillalle kun ajoi tikkuja meni takapuoleen, nykyisessä autossani on hanska lokerokin suurempi kuin siinä takaluukku....

Life sucks and then you marry someone who doesn't.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat