Seuraa 
Viestejä43
Liittynyt30.7.2013

Muisttko ukot vielä armeija ajoilta niitä tulenjohto paukkuja, punakeltaisia pahvitötsiä, melkoinen voima niilläkin suljetussa tilassa.

Muistan pöllineeni semmoisia muutaman , ja lomilla ollessani velimies oli irrottanut autostaan (Datsun) bensatankin kun oli vuotanut, se oli vettä täynnä jotta pääsee hitsaamaan saumaa umpeen, minä kaadoin vedet pois, ja tj-paukku sisään ja puutulppa putkeen ja nurkan taakse.

Jumalavita oli kuulkaa pullee tankki varmaan 15 l tuli tilavuutta lisää, ainoa huonopuoli, ettei se mahtunut sille tarkotettuun tilaan, turpiin tuli että kolisi.

Vieläkin pottuilee siitä.  

Paasikivi-Kekkosen linjalla!

Sivut

Kommentit (26)

Goswell
Seuraa 
Viestejä11017
Liittynyt8.3.2010

Joo, tulihan niitä pöllittyä, vanhempi velimieskin kantoi niitä kotiin ja 55 singon rättipaukkuja, noista sai yhdessä melkoisen mällin, etenkin kun tunki koko roskan tiiliseen salaojaputkeen, tuo kävi kasikranaatista, tiilenpalat upposi 20 metrin päästä 10 mm lautaseinään, ihanan vaarallista.

Kertausharjoituksissa kouluttaja laittoi tuollaisen teltan ulkopuolelle, sen kaveri nukkui siinä telttarätin toisella puolella, oli äkäinen herätys, mahtoi kaverilla korvat soida, hauskaa oli.

Minun mielestä noin.

Obama
Seuraa 
Viestejä26
Liittynyt11.10.2014

Kyllä muistan joskus purettiin semmonen ja katsottiin mitä se oli "syönyt" hopean väristä jauhetta oli ja paloi nopeesti aivan kuin salamavalo yksi väläys ja se oli siinä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä pöllin armeijasta latausharjoituspatruunan. En ole vielä päättänyt mitä sillä teen, ehkä herätän pahennusta kaupungilla esittelemällä sitä ohikulkijoille. 

くそっ!

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Tarttuihan niitäkin matkaan. Ajat oli vapaammat ja varusmiehillä enemmän omaa vastuuta, kuten ihmisillä oli yleensäkin. Suomi oli melkoinen lintukoto siihen aikaan kun itse olin harmaissa. Asekin oli toisinaan mukana siviilissä kun oli jotain siirtoja. Kukaan puuttunut vaikkei ollut edes suojusta. Siihen aikaan näki baarien naulakoissakin aseita kun metsämiehet poikkesivat niissä. Itsellänikin on ollut joskus. Ei enää nykyään puhettakaan.

- Ubi bene, ibi patria -

Goswell
Seuraa 
Viestejä11017
Liittynyt8.3.2010
Pacanus Rusticanus

Tarttuihan niitäkin matkaan. Ajat oli vapaammat ja varusmiehillä enemmän omaa vastuuta, kuten ihmisillä oli yleensäkin. Suomi oli melkoinen lintukoto siihen aikaan kun itse olin harmaissa. Asekin oli toisinaan mukana siviilissä kun oli jotain siirtoja. Kukaan puuttunut vaikkei ollut edes suojusta. Siihen aikaan näki baarien naulakoissakin aseita kun metsämiehet poikkesivat niissä. Itsellänikin on ollut joskus. Ei enää nykyään puhettakaan.

Joo, mekin kerran kertausharjoituksissa eksyttiin paikalliseen juottolaan kaljoille, rynkyt kourassa tiskille tilaamaan juotavaa, eikä saatu edes alennusta.  Ei niitä uskaltanut narikkaankaan jättää, oi aikoja.

Minun mielestä noin.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Oikea termi on tulenosoituspanos (TOP). Niiden merkitys harjoituksissa on siis osoittaa erilaista räjähtävää tulenkäyttöä (käsikranaatit, joskus myös epäsuora tuli) ja tositilanteessa niillä tuskin on mitään roolia. Teoriassa merkkiäänen tuottaminen olisi mahdollista mutta käytännön taistelukentällä vaikkapa kovaäninen kiroilu toimii paremmin, koska pauke ympärillä.

Eivätpä nuo tavallisia ilotulitteita kummempia värkkejä ole. Kakaraikäisenä myytiin marketisa uuden vuoden alla vaarallisempia ja kovaäänisempiä ilotulitteita. Sittemmin niitä kai on hieman kukkahattuiltu.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
CE-hyväksytty

Mää käräytän teidät.

Ei taida onnistua, rikokset on vanhentuneet ei voi edes tutkia saati nostaa syytettä.

Hakkeroimalla voit saada henk.tiedot, kun sussa on tommosia trollin piirteitäkin.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
Vatkain

Toppeiksi niitä taijettiin sanoa.

Muistelin että jossain ketjussa itteesi tytöksi tituleerasit, mutta saahan täällä sanoo mitä lystää.

Kukaan ei ole hyödytön:

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
Vatkain

Taisteluhaudan vyörytyksessä ne esitti käsikranaatteja.

Juu niin esitti ootko käyny intin , no nykyään tytötkin käy.

Kukaan ei ole hyödytön:

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Isäntämies
CE-hyväksytty

Mää käräytän teidät.

Ei taida onnistua, rikokset on vanhentuneet ei voi edes tutkia saati nostaa syytettä.

Hakkeroimalla voit saada henk.tiedot, kun sussa on tommosia trollin piirteitäkin.

Joo. Ilmeisesti sakoilla tai maksimissaan vuoden vankeudella tuollaisista selviää jolloin syyteoikeus vanhenee kahdessa vuodessa. Eli ehkäpä siinä tapauksessa esiin tulleet tapaukset ovat tosiaan jo vanhentuneet. Toisaalta kantelemista viranomaisille se ei estä.

Sitä en tajua miten hakkerointi ja trollaaminen liittyvät toisiinsa.

salai
Seuraa 
Viestejä7374
Liittynyt17.3.2005

Tulipa tuosta mieleen.

Ensimmäisellä lomalla nukahdin Kaivopihan vessaan, ja tulin Haminaan vasta maanantaina klo 11. Poistumiskieltoa tuli 2 viikkoa. Se estänyt kuitenkaan vartiopäällikkönä toimimista, kun saatoin pari kaveria putkaan konepistoolin kanssa. 5 (vai 3?) patia oli rintataskussa, eikä kukaan vaatinut niitä kuitattavaksi takaisin.

Alokkaana vuonna 1972, joten rikos lienee vanhentunut?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä11888
Liittynyt16.3.2005

Minä en ole ikinä pöllinyt yhtään mitään. Mitä nuo TJ-vehkeet ovat? Tänään jäljellä?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat