Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011

Selailin kaikkien alueiden kaikkea viestitoimintaa ja tein mielenkiintoisen havainnon, lähes kaikki mielipiteet ja riidat voidaan antaa anteeksi mutta ei erästä. Jos olet uskovainen, kreationisti ja hieman tieteellisesti suuntautunut, sitä ei voida antaa anteeksi. Ei milloinkaan. Pahinta on, jos teeskentelee olevansa ateisti, vaikka onkin kristitty. Se on hirvittävää. Paha omatuntoni pakottaa minut nyt kertomaan totuuden: olen lahkolainen ja kreationisti. Jumala antakoon minulle anteeksi. Kerron tosiasioita mTeistä kreationisteista:

- Meidät tunnistaa hajusta. Peseydymme harvoin. Haisemme lialta, tunkkaiselta ja usein virtsalta. Monilla meistä on rakkovika. Me emme koskaan pese käsiämme käytymme käymälässä, me pyyhimme paperiin, emme käsiin.

- Useilla meistä on vikaa silmissä. Toinen silmä toljottaa johonkin suuntaan ja toinen kuitenkin kohteeseen. Jotkut meistä ovat kuitenkin saaneet laillisen ajokortin.

- Meillä on usein honottava ääni. Kun alat keskustella kanssamme, viittaamme usein ainoaan totuuteen: Pyhään kirjaan.

- Puhumme usein yksiksemme. Syynä on se, että keskustelemme kahden kesken Herramme kanssa.

- Kun olemme netin keskustelupalstoilla teeskentelemme ateistia. Tarkoitus on johdattaa syntisiä Herran  kasvojen ääreen.

- Saatamme etsiä perusteita vastakkaiseen mielipiteeseen, joka meillä itsellämme on. Esimerkiksi voimme etsiä todisteita sattumalta syntyneestä elämästä, vaikka tiedämme, että Jumalamme loi kaiken 6000 vuotta sitten. Teemme tämän Meidän Herramme suureksi kunniaksi. Pyydän Teiltä kaikilta anteeksi, kun olen teeskennellyt Etsijää, vaikka olen Herran oma. Myös Jumalaltani pyydän anteeksi, Hän antakoon minulle nöyryyttä.

,

Sivut

Kommentit (27)

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011
-:)lauri

Uskotko siis pitäneesi meitä muita jännityksessä tämän asian suhteen?

Unohdin sanoa, että meillä on on usein myös kaasuvaivoja. Jos hississä haisee, olemme pahoillamme. Liha on heikko mutta henki altis (Matt. 4:139.

,

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011

No, puhutaan vakavasti. Vaikka en itse ole saanut uskonnollista kasvatusta, enkä ole koskaan kuulunut kirkkoon, olen silti tullut opastetuksi sen suhteen, että muiden vakaumuksia on kunnioitettava. Mielestäni opastus on hyvä. Henkilökohtaisesti minua miellyttävät itämaiset uskonnot. Voin keskustella myös muiden uskontojen edustajien kanssa ilman riitaa. Näyttää kuitenkin siltä, että näillä palstoilla ensisijainen lähtökohta on halveksua kristittyjä/kreationisteja, tosiasioilla ei niinkään ole merkitystä. Yritin koota perusteita sattumalta syntyneelle elämälle, mutta vain pieni osa vastauksista oli asiallisia. Useimpien vastauksien lähtökohtana oli kysyjän perusteet ja persoona: piilouskovainen tai piilokreationisti. Yritin oikeasti löytää todisteita sattumalta syntyneestä elämästä, levyseppähitsaajan tai koneasentajan vastaukset eivät valitettavasti ole sitä mitä etsin. Mitä ilmeisemmin Tiede-lehden keskustelu ei anna vastauksia, joita tarvitsisin jo ensi viikolla.

,

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

Tiedeuskovaisten ja uskonnollistenuskovaisten välillä on jännä viharakkaussuhde. Se on söpöä mielestäni.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011
taucalm

Tiedeuskovaisten ja uskonnollistenuskovaisten välillä on jännä viharakkaussuhde. Se on söpöä mielestäni.

Olet pirun oikeassa. Jos suinkin jaksaisin, uskoisin Buddhan opetuksiin, ne ovat tosi kauniita. En vain ole vielä saanut uskoa riittävästi. - Nämä palstan tiedeuskovaiset kuvittelevat, että kaikki eri mieltä olevat uskovat Jeesukseen. Enpä pidä sitä luultavana, vain harvat palstalle kirjoittavat ovat kristittyjä.

,

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36462
Liittynyt6.12.2009
taucalm

Mikä tahansa tulee sinun mielestäsi on havaintoihin perustuen isolla todennäköisyydellä virheellistä. 

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011

Mieleeni juolahti suurenmoinen ajatus: entäpä jo kreationistit ja uskovaiset koottaisiin yhteen leireille keskustelemaan mielipiteistään? Ruumiillista työtä maaseudun raikkaassa ilmassa, kevyttä keittoruokaa ja runsaasti aikaa miettiä asioita.

,

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014
Follet

Mieleeni juolahti suurenmoinen ajatus: entäpä jo kreationistit ja uskovaiset koottaisiin yhteen leireille keskustelemaan mielipiteistään? Ruumiillista työtä maaseudun raikkaassa ilmassa, kevyttä keittoruokaa ja runsaasti aikaa miettiä asioita.

Mikä tarkkaan ottaen tekee ajatuksesta suurenmoisen?

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011
Follet

jussipussi:

Mikä tahansa tulee sinun mielestäsi on havaintoihin perustuen isolla todennäköisyydellä virheellistä.

Alan yhä enemmän innostua omasta ajatuksestani! Jussipussi voisi olla uudelleenkouluttajana leireillä. Hänen ajatuksiaan esitettäisiin illasta toiseen, kunnes ne täysin omaksuttaisiin. Ne, jotka eivät siihen kykenisi... no ymmärrätte varmaan mitä olisi pakko tehdä. Kuten Jussipussi sanoo: "Demokratia on tärkeintä. Ne, jotka sitä vastustavat, täytyy eliminoida".

,

Seuraa 
Viestejä27433
Liittynyt13.5.2005
Follet

No, puhutaan vakavasti. Vaikka en itse ole saanut uskonnollista kasvatusta, enkä ole koskaan kuulunut kirkkoon, olen silti tullut opastetuksi sen suhteen, että muiden vakaumuksia on kunnioitettava. Mielestäni opastus on hyvä. Henkilökohtaisesti minua miellyttävät itämaiset uskonnot. Voin keskustella myös muiden uskontojen edustajien kanssa ilman riitaa. Näyttää kuitenkin siltä, että näillä palstoilla ensisijainen lähtökohta on halveksua kristittyjä/kreationisteja, tosiasioilla ei niinkään ole merkitystä. Yritin koota perusteita sattumalta syntyneelle elämälle, mutta vain pieni osa vastauksista oli asiallisia. Useimpien vastauksien lähtökohtana oli kysyjän perusteet ja persoona: piilouskovainen tai piilokreationisti. Yritin oikeasti löytää todisteita sattumalta syntyneestä elämästä, levyseppähitsaajan tai koneasentajan vastaukset eivät valitettavasti ole sitä mitä etsin. Mitä ilmeisemmin Tiede-lehden keskustelu ei anna vastauksia, joita tarvitsisin jo ensi viikolla.

Ongelma kreationisteissa on se, ettei oikein löydy kreationistia, joka pystyisi keskustelemaan evoluutiosta taikka tieteestä asiallisesti ja rehellisesti. Asiallisuus ja rehellisyys eivät ole ongelma täysipäisille uskovaisille, joiden mielestä uskonnolla ei voida korvata tiedettä jos kohta ei myöskään tieteellä uskontoa. Ongelman elämää koskevissa kysymyksissä muodostavat nimenomaan kreationistit, jotka ovat korvaamassa tiedettä täysin kaistapäisillä uskomuksillaan.

Kun avasit ketjun "onko sattumalle mitään todisteita" -kreationistihölynpölyllä, et kyllä osoittanut olevasi täysipäinen (uskovainen). Ja vaikka tosiasiat ajatustesi taustalla on jo sinullekin asiallisesti auki kirjoitettu eivätkä ne ole hillinneet tarvettasi copypeistata aloitusviestissäsi olleita teesejäsi ikäänkuin kumoamattomina, et oikein onnistunut vakuuttaamaan ketään, että olisit täällä keskustelemassa vaan pikemminkin vain julistamassa, joka on nimenomaan leimallista hihhuleille kuten myös kreationisteille.

Ihmiset, jotka eivät käy muiden kanssa dialogia vaan copypeistaavat juslituksiaan keskusteluihin ilman, että muiden kommentoijien kanta muuttaisi niissä olleita teesejä mitenkään, ovat ikävä kyllä epäkohteliaisuudessaan sen verran vastenmielisiä, etteivät oikein ansaiste muiden kunnioitusta. Tai ainakin torjuvat palautteet ovat hyvin ymmärrettävä reaktio, jota perseily todennäköisesti aiheuttaa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011
Follet
Follet

jussipussi:

Alan yhä enemmän innostua omasta ajatuksestani! Jussipussi voisi olla uudelleenkouluttajana leireillä. Hänen ajatuksiaan esitettäisiin illasta toiseen, kunnes ne täysin omaksuttaisiin. Ne, jotka eivät siihen kykenisi... no ymmärrätte varmaan mitä olisi pakko tehdä. Kuten Jussipussi sanoo: "Demokratia on tärkeintä. Ne, jotka sitä vastustavat, täytyy eliminoida".

Anteeksi, unohdin sinut -:)lauri. Sinä voisit olla ulkosalla valvomassa työtä tiukasti, kreationistien ja uskovaisten omaksi parhaaksi tietenkin.

,

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011
Follet

Ongelma kreationisteissa on se, ettei oikein löydy kreationistia, joka pystyisi keskustelemaan evoluutiosta taikka tieteestä asiallisesti ja rehellisesti. Asiallisuus ja rehellisyys eivät ole ongelma täysipäisille uskovaisille, joiden mielestä uskonnolla ei voida korvata tiedettä jos kohta ei myöskään tieteellä uskontoa. Ongelman elämää koskevissa kysymyksissä muodostavat nimenomaan kreationistit, jotka ovat korvaamassa tiedettä täysin kaistapäisillä uskomuksillaan.

Kun avasit ketjun "onko sattumalle mitään todisteita" -kreationistihölynpölyllä, et kyllä osoittanut olevasi täysipäinen (uskovainen). Ja vaikka tosiasiat ajatustesi taustalla on jo sinullekin asiallisesti auki kirjoitettu eivätkä ne ole hillinneet tarvettasi copypeistata aloitusviestissäsi olleita teesejäsi ikäänkuin kumoamattomina, et oikein onnistunut vakuuttaamaan ketään, että olisit täällä keskustelemassa vaan pikemminkin vain julistamassa, joka on nimenomaan leimallista hihhuleille kuten myös kreationisteille.

Ihmiset, jotka eivät käy muiden kanssa dialogia vaan copypeistaavat juslituksiaan keskusteluihin ilman, että muiden kommentoijien kanta muuttaisi niissä olleita teesejä mitenkään, ovat ikävä kyllä epäkohteliaisuudessaan sen verran vastenmielisiä, etteivät oikein ansaiste muiden kunnioitusta. Tai ainakin torjuvat palautteet ovat hyvin ymmärrettävä reaktio, jota perseily todennäköisesti aiheuttaa.

Minä olen sikäli onnellisessa asemassa, että minulla ei ole minkäänlaista uskonnollista historiataakkaa. Vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon tai puolueisiin, eikä meillä koskaan puhuttu uskonnosta tai politiikasta. Näyttää siltä, että keskustelijoista suurella osalla ei tilanne ole samanlainen: täällä puhuvat lahkolaisten lapset, joilla asioista on korjaamattomia komplekseja. Pakkouskovaisuudesta he ovat siirtyneet pakkoateismiin. Siksi elämän syntymisestä sattumalta ei voida käydä asiallista keskustelua; jotenkin asia siirtyy aina kreationismiin ja jumalaan, vaikka sitä ei alun alkaen käsitelty lainkaan.

Sherlock Holmes sanoi: jos kaikki mahdottomat vaihtoehdot on suljettu pois, mahdollisen täytyy olla totta vaikka se olisi kuinka epätodennäköinen. Tätä olen ajanut takaa. Vaikka Jumalan alulle panema elämä on mukava ajatus, se voitaneen sulkea mahdottomana pois. Mutta valitettavasti vastakkaisen mielipiteen kannattajat ovat lähes yhtä heikoilla: pyynnöistäni huolimatta en ole saanut asiallisia vastauksia. Päinvastoin, vastaukset ovat olleet tasoa: Kyllä se näin on. Samalla tavalla vastaavat myös uskovaiset: Kyllä se näin on (kun Mooseksen evankeliumissa sanotaan).

,

Seuraa 
Viestejä27433
Liittynyt13.5.2005
Follet
Follet

Minä olen sikäli onnellisessa asemassa, että minulla ei ole minkäänlaista uskonnollista historiataakkaa. Vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon tai puolueisiin, eikä meillä koskaan puhuttu uskonnosta tai politiikasta.

Jos et onnellisesta asemastasi huolimatta osaa käyttätyä sen paremmin eli eri tavalla kuin kreationistit käyttäytyvät, palaute ei tule olemaan tämän parempaa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011

En vieläkään ole varma, tukeeko buddhalaisuus kreationismia vai ei. Jos tukee, sitten olen kreationisti. Mutta tämä ei ole asian ydin. Kyse on siitä, mitä tieteellisiä todisteita sattumalta syntyneestä elämästä on. Luulin löytäväni niitä palstalta heti, niin ei käynytkään. Toinen ulottuvuus tuli kuitenkin ilmi. Rastita hirvittänin olento:

a) Pedofiili

b) Sarjamurhaaja

c) Kreationisti

d) Raiskaaja

Vaihtoehto c on tietenkin oikea. Useimmille tavallisille ihmisille kreationismilla ei ole minkäänlaista merkitystä. On aivan samantekevää loiko jumala maailman vai alkoiko se sattumalta. Tällaisia asioita ei kerta kaikkiaan pohdiskella, kun niillä ei ole hitonkaan merkitystä. Olen nyt oppinut, että tämä on palstalaisille kaikkein tärkein asia. Ne jotka ovat kreationisteja, eivät omaa ihmisarvoa, eikä heille kannata selittää tai perustella mitään. No on toki selvä, että jos menet lestadiolaisten palstalle, ei siellä ateistille vastata tai perustella. Kuitenkin.

,

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat