Seuraa 
Viestejä11383
Liittynyt16.3.2005

Nyt olis ollut äänestykselle paikka, mutta käy tämä ilmankin. Mitkä ovat itsellesi luontevimmat suunnat haravoida? Haravoitko oikealta vasemmalle vai toisinpäin? Kuljetko haravoidessasi eteen, taakse vai sivulle? Aika harva varmaankaan kulkee sivulle.

Itse haravoin oikealta vasemmalle ja kuljen taaksepäin. Mutta kun olen saanut sopivan suikaleen haravoitua, otan pari askelta vasemmalle ja jatkan eteepäin. En kuitenkaan jostain syystä jatka taas suikaleen haravoituani taakse vaan kävelen suikaleen alkupäähän ja jatkan taas eteen. En ole koskaan miettinyt miksi noin teen, se vaan tuntuu luontevalta.

Kommentit (12)

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012
asdf

Itse haravoin oikealta vasemmalle ja kuljen taaksepäin. 

Tuo on luontevin minullekin. Mutta jos on isompi homma, vaihtelen puolta ja tekniikkaakin (pitkä veto vs. rapsutus). Muuten jumittaa selästä.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005

Haravoin vasemmalta oikealle ja eteenpäin. Tosin toisinkin päin onnistuu, mutta se ei ole niin luontainen suunta.

Raivaussahalla taas pyyhkäisen toiseen suuntaan, mutta siihen varmaan vaikuttaa terän pyörimissuunta. Muuten viikatteetkin taitavat olla tämänkätisiä.

Vanha jäärä

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Haravoin vasemmalta oikealle ja liikun eteenpäin. Samalla tavalla käytän viikatetta ja jääkiekkomailaa. Eli vasen käsi alempana. Myös pesismailalla lyön vasemmalta oikealle ja siinä lajissa se taitaa olla aika harvinaista. Ja kuitenkin olen oikeakätinen. Lapiota käytän myös vasen käsi alempana mutta siinähän se tarkoittaa päinvastaista työskentelysuuntaa eli lapiollisten heittelyä oikealta vasemmalle. 

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Haravoin tai lakaisen vasemmalta oikealle. Lakaisu siis sellaisella isolla harjalla. Eli vasen käsi alempana ja oikea siinä harjan varren päässä. En osaisi lakaista/haravoida toisin päin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

Mitä sitä turhia haravoimaan. Lumi peittää lehdet ja ravinteet palaavat maahan kiertoon. Hölmöläisten hommaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

kytoann
Seuraa 
Viestejä1915
Liittynyt16.3.2005

Vasemmalta oikealle  yleensä, mutta vaihtelen kyllä usein suuntaa. ja peruutan vinosti. 

Kun lumi sulaa, niin siinä ne lehdet on taas.   

Onneksi uudessa  kodissa ei ole puita  pihassa. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat