Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

Kilpailutin hetki sitten Sähköni netissä, sain hetkessä säästöä liki 250 € vuodelle, uusi sopimus astuu voimaan vuoden alusta koska silloin nykyinen päättyy silloin, aika hyvä tarjous, no en enää muista mikä yhtiö oli, pitää funtsia..... Nordic Green Energy tuo se oli vahistus tulee myöhemmin postissa. n. 5 Centtiä kWh, entinen oli yli kuuden.

Kannattaa kilpailuttaa, onhan nuo puhelin myyjät olleet jo kimpussa, nyt ei ole kahteen vuoteen.

Tietsikan hinnan säästää kahden vuoden sopimuksella.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

Kommentit (13)

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

Hommahan alkaa mennä mielenkiitoiseksi, nyt soitti entinen eli vielä nykyinen enargiayhtiö, kysyi miksi olet vaihtamassa, sanoin hinnan, 5,02 c/kWh, pisti vielä paremmaksi 4,83c, kysyin onnistuuko vielä vaihtaminen, sanoi eihän entistäkään ole vielä purettu, no nyt jatkuu entisen voimin huomattavasti halvemalla.

Lupasivat soittaa sinne uudelle tarjokkaalle että näin tällä kertaa.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005

No nordic green on 100% uusiutuvaa energiaa, vettä ja tuulta norjasta.

Käytän kanssa itse sitä vaikkei niin väliä olisi vaikka muukin tuotantotapa. Hinta kumminkin suht ok.

Mutta voin sitten pistää ituhipit hiljaiseksi, kun sähkö on uusituvaa ja sauna lämpiää puulla. Jätöksetkin kompostoituu omalla tontilla. Samaan harva kerrostaloluukuissa lymyilevä ituhippi pystyy.

ps. Muista että sähkön tuotanto ja siirto on 2/3 laskusta. Valtio vie veroina 36% sähkölaskusi summasta!

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012
vorrester

Mutta voin sitten pistää ituhipit hiljaiseksi, kun sähkö on uusituvaa ja sauna lämpiää puulla. Jätöksetkin kompostoituu omalla tontilla. Samaan harva kerrostaloluukuissa lymyilevä ituhippi pystyy.

Samalla systeemillä elävänä (+maalämpö ja monta uunia) voi kertoa, että ituhippi valittaa:

- pienhiukkaspäästöistä, joita pientalon puulämmitys tuottaa

- kotikompostoinnin kasvihuonepäästöistä, prosessi kuulemma on tehokaampi isommissa laitoksissa.

- pohjavesien riskeeraamisesta maalämpökaivon vuoksi

Lisäksi olen luontoa pilaava ja luonnonvaroja haaskaava paskiainen,, joka onneksi kuolee myrkkyihin, kun kasvatan kurkkuni, paprikani, chilini ja tomaattini kaupallisesti saatavissa kasvusäkeissä. Vaikka kuinka ovat Biolanin. 

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014
vorrester

No nordic green on 100% uusiutuvaa energiaa, vettä ja tuulta norjasta.

Käytän kanssa itse sitä vaikkei niin väliä olisi vaikka muukin tuotantotapa. Hinta kumminkin suht ok.

ps. Muista että sähkön tuotanto ja siirto on 2/3 laskusta. Valtio vie veroina 36% sähkölaskusi summasta!

Ei siinä ole mitään muistamista, mulle on aivan sama mistä sähkölasku  muodostuu, se on jokatapauksessa maksettava, enkä usko että se tämän kilpailuttamisen jälkeen muuksi muuttuu, paitsi että pienenee.

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009

Täällä syrjäseudulla ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin ostaa sähkö oman alueen sähköyhtiöltä. Ovat nuo myrskyt ja sen seurauksena linjavaurion sen verran yleisiä. Vaikka kuinka sanotaan että sähkön myynti ja verkkotoiminta ovat erillisiä, niin kyllä sähköyhtiö on tyhmä jos ei hoida omia asiakkaitaan ensin.

Kilpailutusta tämä ei tietenkään estä. Silloin kun kilpailutus tuli mahdolliseksi soitin sähköyhtiöön ja sanoin että antakaas tekin tarjous, vaikka en muualta edes kysynyt. Lasku pieneni muistaakseni pari tonnia, markkaa siis.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
kohe

Täällä syrjäseudulla ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin ostaa sähkö oman alueen sähköyhtiöltä. Ovat nuo myrskyt ja sen seurauksena linjavaurion sen verran yleisiä. Vaikka kuinka sanotaan että sähkön myynti ja verkkotoiminta ovat erillisiä, niin kyllä sähköyhtiö on tyhmä jos ei hoida omia asiakkaitaan ensin.

Kilpailutusta tämä ei tietenkään estä. Silloin kun kilpailutus tuli mahdolliseksi soitin sähköyhtiöön ja sanoin että antakaas tekin tarjous, vaikka en muualta edes kysynyt. Lasku pieneni muistaakseni pari tonnia, markkaa siis.

Kyllä itse energian voi ostaa mistä tahansa, oma söhkö yhtiö vain toimittaa sen kohteeseen eli sähkön siirto ja energian osto on kaksi eri asiaa.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Octopitos
kohe

Kyllä itse energian voi ostaa mistä tahansa, oma söhkö yhtiö vain toimittaa sen kohteeseen eli sähkön siirto ja energian osto on kaksi eri asiaa.

Tietysti voi, mutta käytännössä se kasvattaa pitkän sähkökatkon riskiä edellä mainitusta syystä. 

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
kohe
Octopitos
kohe

Tietysti voi, mutta käytännössä se kasvattaa pitkän sähkökatkon riskiä edellä mainitusta syystä. 

Siinä tapauksessa olen ainakin minä onnistutut valitsemaan oikean yhtiön, vaikkei se olekkaan oma sähköyhtiö, ei ole sähkökatkot piinanneet.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Octopitos
kohe
Octopitos

Siinä tapauksessa olen ainakin minä onnistutut valitsemaan oikean yhtiön, vaikkei se olekkaan oma sähköyhtiö, ei ole sähkökatkot piinanneet.

Onneksi olkoon.

Mutta pointtini oli se että jos sähköyhtiöllä on pienjännitelinjaa esim. 2000 km, korkeajännitelinjaa 1000 km ja 1000 muuntajaa pitkin metsiä niin ennemmin tai myöhemmin tulee myrsky joka kaataa puita linjoille ympäri toimialuetta. Tällöin ei miehiä riitä jokapuolelle korjaustöihin yhtäaikaa. Jos minä olisin yhtiössä priorisoimassa korjauksia niin isommista linjoista tietysti aloitetaisiin mutta pienempien haarojen kohdalla en kyllä muiden sähkönmyyjien asiakkaita listan kärkeen pistäisi.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Eihän asiakas maksa linjan korjauksia ainakaan suoranaisesti, ja kun on sähköt poikki säästyy sähköä eli lasku pienenee, ja pitkäaikaisita katkoista voi penätä korvauksia.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Maldorado

Eihän asiakas maksa linjan korjauksia ainakaan suoranaisesti, ja kun on sähköt poikki säästyy sähköä eli lasku pienenee, ja pitkäaikaisita katkoista voi penätä korvauksia.

Noin voi ajatella omakotiasuja jolle sähkökatkoksesta ei aiheudu hurjasti ylimääräistä työtä ja/tai tulon menetyksiä. Korvauksia saa vasta 30 tunnin jälkeen eivätkä ne ole missään suhteessa mahdollisiin vahinkoihin.

Tietysti arimmilla aloilla onkin nykyään omat vara generaattorit, mutta niissäkin on omat ongelmansa.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Ei ole agrekaatteja enkä koskaan olisi tarvinnutkaan, en muistakkaan milloin olisi sähköt ollut muutamaa minuuttia kauempaan, enkä usko että kukaan tälläisestä vaivasta on liikaa kärsinyt, muutamat suuret myrskyt voidaan katsoa sellaisesksi jossain päin suomea että mainta kannattaa.

Outoa puhua vaivasta jota ei edes ole, enemmän on haittaavia häiriöitä netti, ja tv lähetyksissä eikä niistäkään kovin hirmuista haittaa kellekkään ole.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Maldorado

Outoa puhua vaivasta jota ei edes ole, enemmän on haittaavia häiriöitä netti, ja tv lähetyksissä eikä niistäkään kovin hirmuista haittaa kellekkään ole.

???????

Helsinkiläinen?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat