Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Siirryin vuosikymmenen kestäneen keskiolutkuurin jälkeen alkoholittomiin oluisiin ja ilokseni olen huomannut, että ihan marketeistakin löytyy nykyään jo montaa laatua.

Tähän mennessä olen testannut Finkbräu (saksa), Buckler (hollanti), Bavaria(hollanti), Lasso zero(belgia), rainbow tumma ja vaalea lager, Lapin kulta 0,0 Ja Nikolai (listan vikat kotimaisia).

Finkbräu ja Lasso zero ovat ylivoimaisia suosikkejani, Finkbräu (lidlistä) johtaa kisaa puolet halvemman hintansa takia.

Onko muilla kokemuksia hyvistä alkoholittomista oluista? Mielelläni ottaisin suosituksia vastaan, koska etanolia en enää koskaan suuhuni työnnä, mutta olut on silti mieluisin juomavalintani lähes kaikkiin tilanteisiin.

Lopuksi pientä nurinaa hinnoista: rainbow-oluet ovat kohtuuhintaisia ja Finkbräu suorastaan ilmaista, mutta mikä ihme vaikka Nikolaissa maksaa. Se on kotimaista eikä alkoholiverokaan rasita. Ei mahdu minun järkeeni, että se maksaa enemmän kuin saman kokoinen Sandels-tölkki alkoholilla.

Lisäksi olen miettinyt tilaamista ulkomailta, sillä en näe estettä alkoholittoman litkun tilaamiselle postitse. Luulisi löytyvän halpoja ja hyviä tuolta euroopan suunnalta, koska siellä osataan muutenkin panemisen taito meitä paremmin.

Lopuksi esitän väitteen, että litra alkoholitonta olutta illassa on terveellisempää kuin litra kokista. Jos on eri mieltä niin mielelläni näkisin itselleni sen osoitettavan jotenkin luotettavasti.

T: entinen juoppo, ikuinen oluen ystävä

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Kommentit (4)

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007

Itsekin vaihdoin kesällä karjala-keskarin Finkbräuhin, mutta kuukauden verran kestin sitä, kun se alkoi maistumaan suomalaiselta ykkösoluelta: Olutympyrä

Kolme litraa päivässä keskaria meni ihan kivasti kovilla helteillä, mutta helteiden mentyä piti vaihtaa kevyempään. Tuo Finkki maistui ensialuun ihan kivasti oluelta, mutta kuten totesin, niin jokin siitä puuttui, joten siitä saakka olen jälleen keskarilinjalla.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Alkottomien plussaksi voi laskea 24h myynnin.

Keppanaa sitä itsekin mieluiten joisi, mutta kun sisäelimet muistittivat olemassaolostaan, niin päätin luopua lopullisesti, eli finksulla mennään.

Sen olen huomannut, että 3-4 menee hyvin ja nautiskellen, mutta 12 tuhoaminen on jo aika työlästä (toisin kuin keskarin kohdalla).

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Brylkcrem
Seuraa 
Viestejä32
Liittynyt30.5.2014
Minijehova

Alkottomien plussaksi voi laskea 24h myynnin.

Keppanaa sitä itsekin mieluiten joisi, mutta kun sisäelimet muistittivat olemassaolostaan, niin päätin luopua lopullisesti, eli finksulla mennään.

Sen olen huomannut, että 3-4 menee hyvin ja nautiskellen, mutta 12 tuhoaminen on jo aika työlästä (toisin kuin keskarin kohdalla).

Jaa, käytkö keskiyölläkin pilsun ostossa.

Nuorena tuli jollain tanssi lavalla serkkupojan kanssa juotua I-olutta 20 pulloo mieheen ei minkään laista humaltumista ollut havaittavissa, pakko oli yöllä kotio tultua pölliä ukon viina pullo ja kipata se naamariin.

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Minijehova

Lopuksi pientä nurinaa hinnoista: rainbow-oluet ovat kohtuuhintaisia ja Finkbräu suorastaan ilmaista, mutta mikä ihme vaikka Nikolaissa maksaa. Se on kotimaista eikä alkoholiverokaan rasita. Ei mahdu minun järkeeni, että se maksaa enemmän kuin saman kokoinen Sandels-tölkki alkoholilla.

Eiköhän tuo selity pienillä valmistus ja myyntimäärillä. Tuollaisen marginaalituotteen voi hinnoitella korkeaksi koska se, joka sitä haluaa sen ostaa ja paljon sitä ei myydä vaikka se olisi kuinka halpaa. Eli se on enemmänkin sellainen "meillä on tätäkin" -juttu.

Ulkolaiset taas on tehty isommille markkinoille "ihan tositarkoituksella".

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat