Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Tänään yks pappa kysyi että olenko kastettu ja sanoin että en. Siihen pappa kysymään että olenko pakana, vastasin että olen agnostikko. Äijä oli vittumaisen näköisenä, eikä tiennyt mikä on agnostikko. Minä sitten tokaisin että on niitä muitakin uskontoja, mut pappa puolhuutaen että tämä on pyhä asia! 

Aika mielenkiintoista että kristityt saattaa olla ihan kahjoja tyyppejä eikä tiedä muista uskonnoista mitään. Minä olen sitäpaitsi sitä mieltä että olen puoliksi pakana ja puoliksi jumalanlapsi ja ripauksen verran kaikkea muutakin.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Kommentit (14)

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Jumalanvaltakunta laskeutui maanpäälle, kun ihmisen aivokennojen maailmaa tekevät jutut paljastuivat. x Ihmisten syntymäketju pitää huolen omistaan. On "hauskaa" tavallaan, kuinka kiinni ihminen jyrsii itsensä tiettyyn asiaan, kun muuta ei ole tarjolla tai saa liian suuren vakiintumiskohtauksen, mikään ei ole sen oleellisempaa, että peruna kulkee kauppaan ja astiallesi, että ei uskovaista kannata siitä syyttää, että näin työttömänä hihhulina saan ruokani siitä johtuen, että pinnertymät todellakin toimii. 

Hyvin polkee.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Ilmaisjakelulehden tekstiviestipalstalla (klassikko!) oli "hyvä" kirjoitus. Joku paheksui sitä, että 7-kanavalla näytetään huuhaata. Kuulemma jokin yliluonnollis-sarja siellä pyörii. Lapsia ja nuoria pitäisi mielestään suojella moiselta hapatukselta.

Toinen vastaava tapaus oli hiljattain samalla tai vastaavalla palstalla näkemäni protesti siitä, että kouluissa juhlitaan vanhemmilta lupaa kysymättä Halloweenia, joka siis kuulemma on suoraan pimeyden voimien palvontaa.

Miten tämä liittyy mihinkään? En tiedä, mutta huuhaanvastustajien kommentointi oli ainakin minun mielestäni huvittavaa ironisuudessaan. Ilmeisesti jumalan lapseksi itsensä laskeva purnaaja tietää eron yhden huuhaan ja toisen huuhaan välillä sekä pystyy luokittelemaan hyvän ja pahan huuhaan. Joka tapauksessa moralisointi on kiivasta, kun juuri se oma suosikkihuuhaa pitäisi pyhittää ja yleistää myös kaikkien muiden ihmisten moraaliseksi ja käytännön ohjenuoraksi.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
deep purpose

Tänään yks pappa kysyi että olenko kastettu ja sanoin että en. Siihen pappa kysymään että olenko pakana, vastasin että olen agnostikko. Äijä oli vittumaisen näköisenä, eikä tiennyt mikä on agnostikko. Minä sitten tokaisin että on niitä muitakin uskontoja, mut pappa puolhuutaen että tämä on pyhä asia! 

Aika mielenkiintoista että kristityt saattaa olla ihan kahjoja tyyppejä eikä tiedä muista uskonnoista mitään. Minä olen sitäpaitsi sitä mieltä että olen puoliksi pakana ja puoliksi jumalanlapsi ja ripauksen verran kaikkea muutakin.

Pakko taas kerran todeta, että agnostikko ei ole uskovaisen vaihtoehto. Uskova voi olla agnostikko ja pakana/ateisti voi olla agnostikko. Ihminen on aina joko uskova tai ateisti, välimuotoja ei voi olla. Joko sitä uskoo johonkin yhteen tai useampaan jumalaan/uskonkappaleeseen tai sitten ei mihinkään.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Kosh
deep purpose

Pakko taas kerran todeta, että agnostikko ei ole uskovaisen vaihtoehto. Uskova voi olla agnostikko ja pakana/ateisti voi olla agnostikko. Ihminen on aina joko uskova tai ateisti, välimuotoja ei voi olla. Joko sitä uskoo johonkin yhteen tai useampaan jumalaan/uskonkappaleeseen tai sitten ei mihinkään.

Kuule, luulenpa että moni jumalanuskoinen ei edes tiedä miltä jumala näyttää ja sitten on niitäkin jotka on wannabe uskovaisia eli hihhulointia harrastetaan muuten vaan, koska se on syvällisesti niin cool. Kuinkahan moni uskovainen aidosti uskoo jumalaan tai jumaliin? Sitäpaitsi voi agnostikkokin uskoa jumalaan vaikka ei sinetöi kantaansa, siitähän siinä kyse onkin.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
deep purpose
Kosh

Kuule, luulenpa että moni jumalanuskoinen ei edes tiedä miltä jumala näyttää ja sitten on niitäkin jotka on wannabe uskovaisia eli hihhulointia harrastetaan muuten vaan, koska se on syvällisesti niin cool.

Niin. Mitä sitten? Uskominen ei ole kiinni siitä, tietääkö jotakin. Määritelmällisesti suorastaan kyse nimenomaan on silloin uskosta, jos ei tiedä.

deep purpose
Sitäpaitsi voi agnostikkokin uskoa jumalaan vaikka ei sinetöi kantaansa, siitähän siinä kyse onkin.

Tietenkin, tätähän juuri yritinkin selittää. Agnostikko voi siis olla yhtä hyvin ateisti kuin uskovainenkin ja on vääjäämättä jompi kumpi, koska jokainen ihminen on joko ateisti tai uskovainen. Määritelmällisesti. Näin ollen vastasit papparaisen kysymykseen väärin.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Mustavalkoisuutta puskista, jos älylle keksitään rajoitteita. Jumalankieltäjäkin voi uskoa jumaluushahmojen teutarointiin taustalla, kunhan muistetaan vähentää pois ihmisen oma nerous ja jäljelle tuskin jää mitään oleellista, minkä perusteella aivo olisi kytköksissä ilmoitteelliseen ylimääräiseen kuin omaan ihmisketjunsa tositteeseen, mikä taas itsessään on maailman synnynnäinen, mutta uskoisin ketjun olevan erillinen syntymälinja, mikä jatkuu ilmeisesti tulevaisuuteen, jos olosuhteet pysyy kunnossa. Ei aivot ole mikään taustatajunnan profeetta, vaan vain elämää käyttävien liikunnaisten profetointiväline, jonka pauloissa mäyhkivät.

- On paljon järjellisempää katsella aivokuvia kuin puhua sisäisiä profetioita.

Hyvin polkee.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Kosh. Sanoin että on muitakin uskontoja erillisesti siitä agnostikko asiasta. Ne on eri lauseissa ne sekoittamasi asiat. 

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
deep purpose

Kosh. Sanoin että on muitakin uskontoja erillisesti siitä agnostikko asiasta. Ne on eri lauseissa ne sekoittamasi asiat. 

Nyt en ehkä ymmärrä mitä yrität sanoa. Joka tapauksessa sinä olet käsittänyt agnostikko-termin väärin. Se ei ole vaihtoehto uskovaisuudelle tai uskonnottomuudelle. Et siis vastannut papan kysymykseen lainkaan (oikein), joten ehkä tämä ärtyi sen vuoksi, että SINÄ et tiennyt mikä se on, eikä siksi ettei itse olisi tiennyt. Sillä ei ole mitään oleellista tekemistä asian suhteen, että on olemassa useita uskontoja.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Kosh
deep purpose

Nyt en ehkä ymmärrä mitä yrität sanoa. Joka tapauksessa sinä olet käsittänyt agnostikko-termin väärin. Se ei ole vaihtoehto uskovaisuudelle tai uskonnottomuudelle. Et siis vastannut papan kysymykseen lainkaan (oikein), joten ehkä tämä ärtyi sen vuoksi, että SINÄ et tiennyt mikä se on, eikä siksi ettei itse olisi tiennyt. Sillä ei ole mitään oleellista tekemistä asian suhteen, että on olemassa useita uskontoja.

Ainoat kysymykset mitä pappa kysyi oli "oletko kastettu" ja "oletko pakana" 

Mene äijä nyt uusimaan silmälasis vitun pelle!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Panteisti voi ajatella kaiken olemassaolevan yhdeksi kokonaisuudeksi, jota periaatteessa voi tietysti "Jumalaksikin" nimittää, mutta ei se ole sellainen erillinen jumaluus kuin aavikkouskonnot asian ajattelevat. Ei se kyllä oikeastaan ole kai mikään jumala, jos jumala voi olla vain olento, taikka taho joka kokoajan puuttuu kaikkeen ja rukkaa olemassaolevaa. Entä jos "Jumala" on prosessi, joka tuntemattomasta syystä on käynnistynyt ja prutkuttelee tässä kokoajan eteenpäin, atomeja ja DNA-koodeja sikisten, mutta antaen kaiken vaan edetä omalla painollaan?

Kristityt pitäisivät panteistia ateistina, ateistit teistina. Kumpaankaan porukkaan ei kelpaa. 

Tässä hyvä virsi pakanalle:

http://www.youtube.com/watch?v=PGjR1jTuves

The river is deep and the road is long
Daylight comes and I want to go home

Awoke this morning to find my people's tongues were tied
(Amen)
And in my dreams they were given books to poison their minds
(Amen)

The river is deep and the mountain high
How long before the other side

We are their mortar, their building bricks and their clay
(Amen)
Their gold teeth mirror both our joys and our pain
(Amen)

The river is deep and the ocean wide
Who will show us how to read the signs

The earth is our mother she taught us to embrace the light
(Amen)
Now the Lord is master She suffers an eternal night
(Amen)
I say

You blocked up my ears
You plucked out my eyes
You cut out my tongue
You fed me with lies, oh Lord

Oh Lord
Oh Lord
Oh Lord

Niitä ukkoylijumalia ei tarvita yhtään mihinkään. 

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
deep purpose

Juuri niin. Sinä sen sijaan et vastannut kysymyksiinsä vaan aloit sepostaa jotain agnostismistasi ja monista uskonnoista. Tämä ilmeisesti johtuu siitä, että et tiedä, mitä agnostismi on.

deep purpose

Kiivastumisestasi johtuva asiattomuuksiin syyllistymisesi ei auta keskustelun muodostumisessa rakentavammaksi hengeltään. Mutta kertoo toki jossain määrin henkisestä kapasiteetistasi ja valmiuksistasi ylipäänsä keskustella ja oppia asioista.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013
Kosh
deep purpose

Juuri niin. Sinä sen sijaan et vastannut kysymyksiinsä vaan aloit sepostaa jotain agnostismistasi ja monista uskonnoista. Tämä ilmeisesti johtuu siitä, että et tiedä, mitä agnostismi on.

deep purpose

Kiivastumisestasi johtuva asiattomuuksiin syyllistymisesi ei auta keskustelun muodostumisessa rakentavammaksi hengeltään. Mutta kertoo toki jossain määrin henkisestä kapasiteetistasi ja valmiuksistasi ylipäänsä keskustella ja oppia asioista.

Agnostismissa ei ole mitään tajuttavaa koska ainoa asia mitä siitä pitää tietää ei vaadi mitään superälyä jotta sen tajuaisi. Johan minä jo vastasin mitä agnostikko on. Se miksi sanoin papalle muitten uskontojen olemassa olosta, oli ihan järkevä veto koska vanhus luulee että ihminen on pakana jos ei ole kastettu. Voisin yhtä hyvin olla buddhalainen, eiväthän hekään kasta. 

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt16.3.2005
Kosh

Varajeesusten kanssa keskusteleminen on aivan yhtä hyödyllistä ja rakentavaa kuin matematiikan opettaminen ameeballe.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat