Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010

On löytynyt viirus joka tekee ihmiset entistä tyhmemmiksi. Leviääkö se internet foorumeiden kautta?

http://www.independent.co.uk/news/science/virus-that-makes-humans-more-stupid-discovered-9849920.html

Virus that 'makes humans more stupid' discovered

A virus has been discovered that affects cognitive abilities in healthy people
Ben Tufft

Sunday 09 November 2014

A virus that infects human brains and makes us more stupid has been discovered, according to scientists in the US.

The algae virus, never before observed in healthy people, was found to affect cognitive functions including visual processing and spatial awareness.

Scientists at Johns Hopkins Medical School and the University of Nebraska stumbled upon the discovery when they were undertaking an unrelated study into throat microbes.
Read more:
• How to keep your brain young

Surprisingly, the researchers found DNA in the throats of healthy individuals that matched the DNA of a virus known to infect green algae.

Dr Robert Yolken, a virologist who led the original study, said: “This is a striking example showing that the ‘innocuous’ microorganisms we carry can affect behaviour and cognition.

“Many physiological differences between person A and person B are encoded in the set of genes each inherits from parents, yet some of these differences are fuelled by the various microorganisms we harbour and the way they interact with our genes.”

Of the 90 participants in the study, 40 tested positive for the algae virus. Those who tested positive performed worse on tests designed to measure the speed and accuracy of visual processing. They also achieved lower scores in tasks designed to measure attention.

Humans’ bodies contain trillions of bacteria, viruses and fungi. Most are harmless, but the findings of this research show that there some microbes can have a detrimental impact on cognitive functions, while leaving individuals healthy.

The study’s findings were published in the Proceedings of the National Academy of Sciences.

Sivut

Kommentit (22)

Japetus
Seuraa 
Viestejä9721
Liittynyt20.6.2009
SamikoKu

On löytynyt viirus joka tekee ihmiset entistä tyhmemmiksi. Leviääkö se internet foorumeiden kautta?

Markusmarkusmarkus - herkkua röllipöytään!

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010
Japetus
SamikoKu

Markusmarkusmarkus - herkkua röllipöytään!

Täytyy taputtaa karvaisia käsiään ja todeta että viesti on mennyt perille.
Siemet on kylvetty ja ehkä sinussakin kasvaa lopulta kelpo ihminen kyynisyyden sisällä ja saat silmäsi auki oikeaan maailmaan.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9721
Liittynyt20.6.2009
SamikoKu

Siemet on kylvetty ja ehkä sinussakin kasvaa lopulta kelpo ihminen kyynisyyden sisällä ja saat silmäsi auki oikeaan maailmaan.

Hivenen kummallista, jos kuvittelet kokovajaalla trollauksella ylpeilyn kylvävän jotain muuta kuin kyynisyyden siemeniä. Oikeaa maailmaa tämä trollikuona kieltämättä edustaa, mutta se nyt on heräämättäkin selvää.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010
Japetus
SamikoKu

Hivenen kummallista, jos kuvittelet kokovajaalla trollauksella ylpeilyn kylvävän jotain muuta kuin kyynisyyden siemeniä. Oikeaa maailmaa tämä trollikuona kieltämättä edustaa, mutta se nyt on heräämättäkin selvää.

Sun käyttäytyminen vaan todistaa että sä tarttet apua. Mun kirjotukset ei häiritse ketään muita kun henkisesti epävarmoja ihmisiä jotka kantaa itselleen todistamisen taakkaa. Jossain vaiheessa sä oivallat ja sun rimpuilus lakkaa.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9721
Liittynyt20.6.2009
SamikoKu

Sun käyttäytyminen vaan todistaa että sä tarttet apua. Mun kirjotukset ei häiritse ketään muita kun henkisesti epävarmoja ihmisiä jotka kantaa itselleen todistamisen taakkaa.

Melko huono kuvaus ihmisistä, joita trollaava paskanjauhanta silittää vastakarvaan.

Jossain vaiheessa sä oivallat ja sun rimpuilus lakkaa.

Kun vain sinä oivailtaisit, ettet saa pyöräytettyä älyttömästä provosoinnistasi mitään oivallettavaa. Kerran sen jo näytit hetkeksi tajunneen. Kaksi viimeistä lausetta ovat aivan täyttä asiaa. Koetapa samaa uudelleen.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010

Katos, sä vastaat nähin kirjotuksiin koska ne aktivoi sua. Siihen voi olla monta syytä. Ehkä ne yksinkertasesti vituttaa tai olkoonkin se ihan mikä tahansa negatiivinen tunnetila mikä sinulle näistä nousee, mutta se aktivoi sua. Eli sä reagoit asioihin ihan yleisesti negatiivisesti, enkä nyt puhu pelkäästään itsestäni vaan ylipäätään. Se on hallitseva piirre sun nettikäyttäytymisessä, mahdollisesti myös elämässä. Siinä vaiheessa kun nää sanomiset ei aiheuta sussa mitään reaktiota negatiivisessa mielessä niin silloin sä vasta oot oivaltanu asioita. 

Toissaaltaan, sä muuten et ymmärrä ainuttakaan asiaa mitä mä oon kirjottanu, koska sä et edes yritä etkä sä kykene kattomaan ulos omasta laatikostas. Mä opin koko ajan kun mä kirjotan, sä et edes avaa silmiä.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010
DedMoroz

Murut, murut... koittakaas nyt keskittyä asiaan <3

Äläs nyt puutu ku mä yritän "rokottaa" Japetusta virusta vastaan.

Sitäpaitsi Jape alotti. Koska sen "genomi" on vajaa...hähää...

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010
homer
DedMoroz

Aiheesta oli jo erittäin asiallinen keskustelu.

http://www.tiede.fi/keskustelu/4002374/ketju/vajakkivirus

Siinä se nyt taas nähtiin. Jos hommaan ei laita "keskisormen hajua" niin ketään ei kiinnosta.

Linkkaan tähän tuon aloittamasi postauksen.

Amerikkalaiset tutkijat ovat löytäneet viruksen, joka voi tehdä ihmisestä hitaamman ja tyhmemmän.

Independent kertoo tutkimuksesta, joka sai selville, että terveissä ihmisissä saattaa olla aktiivisena virus, joka hidastaa heidän ajattelutoimintaansa ja tekee heistä tyhmemmän oloisia.

90:stä tutkimukseen osallistuneesta ihmisistä 40:llä todettiin elimistössä virus, jonka olemassaolon sai selville vain, jos asiaa osasi tutkia. Kun näitä ihmisiä verrattiin keskenään, saatiin tietää, että kaikki virusta kantavat saivat huonompia tuloksia huomiokykyä, tarkkuutta sekä nopeutta vaativissa tehtävissä.

Tutkijat summasivatkin, että vaikka kaikissa ihmiselimistöissä on biljoonia bakteereja, voivat jotkut niistä vaikuttaa paljonkin ihmisen kykyyn ajatella ja toimia. Tämä siis siitä huolimatta, että ihmiset ovat periaatteessa täysin terveitä, eikä virus vaikuta heihin mitenkään muuten.

Tutkimustulokset näkivät päivänvalon Proceedings of the National Academy of Sciences -julkaisussa.

http://www.voice.fi/ilmiot/no-se-selittaa-paljon-qterveissakin-ihmisissa-voi-jyllata-virus-joka-tekee-heista-tyhmiaq/8/68171

A virus that infects human brains and makes us more stupid has been discovered, according to scientists in the US.

The algae virus, never before observed in healthy people, was found to affect cognitive functions including visual processing and spatial awareness.

Scientists at Johns Hopkins Medical School and the University of Nebraska stumbled upon the discovery when they were undertaking an unrelated study into throat microbes.

Surprisingly, the researchers found DNA in the throats of healthy individuals that matched the DNA of a virus known to infect green algae.

Dr Robert Yolken, a virologist who led the original study, said: “This is a striking example showing that the ‘innocuous’ microorganisms we carry can affect behaviour and cognition.

“Many physiological differences between person A and person B are encoded in the set of genes each inherits from parents, yet some of these differences are fuelled by the various microorganisms we harbour and the way they interact with our genes.”

Of the 90 participants in the study, 40 tested positive for the algae virus. Those who tested positive performed worse on tests designed to measure the speed and accuracy of visual processing. They also achieved lower scores in tasks designed to measure attention.

Humans’ bodies contain trillions of bacteria, viruses and fungi. Most are harmless, but the findings of this research show that there some microbes can have a detrimental impact on cognitive functions, while leaving individuals healthy.

The study’s findings were published in the Proceedings of the National Academy of Sciences.

http://www.independent.co.uk/news/science/virus-that-makes-humans-more-stupid-discovered-9849920.html?cmpid=facebook-post

Japetus
Seuraa 
Viestejä9721
Liittynyt20.6.2009
SamikoKu

Katos, sä vastaat nähin kirjotuksiin koska ne aktivoi sua. Siihen voi olla monta syytä. Ehkä ne yksinkertasesti vituttaa tai olkoonkin se ihan mikä tahansa negatiivinen tunnetila mikä sinulle näistä nousee, mutta se aktivoi sua.

Toisinaan vastaamaton älyroska on hieman kuin puoliksi täytetty ristikko. Ei vain voi jättää sikseen.

Eli sä reagoit asioihin ihan yleisesti negatiivisesti, enkä nyt puhu pelkäästään itsestäni vaan ylipäätään. Se on hallitseva piirre sun nettikäyttäytymisessä, mahdollisesti myös elämässä.

Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Tuo vaikutelma vain syntyy, koska positiivisiin tai samanmielisiin viesteihin ei ole paljon kommentoitavaa.

Siinä vaiheessa kun nää sanomiset ei aiheuta sussa mitään reaktiota negatiivisessa mielessä niin silloin sä vasta oot oivaltanu asioita.

Tämä nyt taas on aivan suoraa tuubaa. Ei se ole mikään hiton nirvana, jos räkäpäisyys ei enää ota edes miedosti korvaan. Räkäpään on varmasti oikein mielevää kuvitella niin, muttei se aktiviteettinsa typeryyttä mihinkään muuta.

Toissaaltaan, sä muuten et ymmärrä ainuttakaan asiaa mitä mä oon kirjottanu, koska sä et edes yritä etkä sä kykene kattomaan ulos omasta laatikostas.

Älä viitsi. Älytön geenitrolliuskonto, pippelipimppihihitys joka toisessa ketjussa ja ylpeily näiden lisäksi valheellisella paskanjauhannalla eivät ole ihan maailman monimutkaisimmasta päästä.  

Mä opin koko ajan kun mä kirjotan, sä et edes avaa silmiä.

Mitä jos sitten oppisit tältä kaverilta? Etenkin nuo kaksi viimeistä lausetta ovat mieleenpainamisen arvoisia.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9721
Liittynyt20.6.2009
SamikoKu
DedMoroz

Äläs nyt puutu ku mä yritän "rokottaa" Japetusta virusta vastaan.

Sitäpaitsi Jape alotti. Koska sen "genomi" on vajaa...hähää...

Koko aloitus oli aika selkeä trollaus. Mutta oli varmasti myös pieni vikatikki vastata idiootille tämän äidinkielellä. Joskus kuitenkin on tylsää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12778
Liittynyt12.7.2010

Joka kerta kun sä kirjotat sä kirjotat omaa luonnnekuvaas ja ihmiset rekisteröi sen tiedostaen tai tiedostamattaan. 
Tässä sitä taas on tullu.

Sivut

Thread has been locked.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat