Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Elokuvassa Lucky Number Slevin, eräällä päähenkilöllä oli omien sanojensa mukaan sellainen psyykkinen sairaus, joka esti kyvyn olla huolissaan, mistään. Onko tämmöistä tilaa oikeasti olemassa? Siis että ihminen on muuten normaali ja terve, mutta ei vain osaa murehtia? Vaikka kaikki vaikuttaisi menevän todella pahasti päin persettä ja hengenlähtö hyvin lähellä, niin sitä vain olisi ihan normaali fiilis, normipäivä, mielessä pyörisi tavalliset arkiset asiat. Sellainenhan olisi todella jees, vaikkakin mahdollisesti jossain määrin tuhoisaa, vähän kuin kipuaistin puute. 

くそっ!

Kommentit (4)

ID10T
Seuraa 
Viestejä2500
Liittynyt3.10.2007

Joskus TV:stä tuli dokumentti miehestä, joka oli auto-onnettomuuden seurauksena (*) menettänyt kykynsä tuntea enää ylipäätään mitään, joten kai se murehtiminenkin häneltä lakkasi siinä sivussa. Miehelle tuli sitten avioero, koska eihän kukaan kestä täysin tunnekylmää ihmistä puolisona.

(*) En muista yksityiskohtia täysin, mutta jonkun traumaattisen kokemuksen seurausta miehen psyyken muutos joka tapauksessa oli.

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014

Sitä kutsutaan vanhuudeksi. (Ja se ei ole konditio. Se on lopputulema. Eli älkää huoliko, kyllä se kuolemanpelko kasvavalla todennäköisyydellä teistäkin kaikkoaa.)

Mulle joskus muuten aikoja sitten eräs henkilö joka uskoi inkarnaatioon, sanoi että olen kuulemma vanha sielu. En sitä silloin ymmärtänyt, enkä vieläkään siihen usko, mutta enenemissä määrin ymmärrän.

IdioottiNRO100
Seuraa 
Viestejä13
Liittynyt5.11.2014

Uskon täysin,että tuollainen kyky on olemassa,ettei osaa murehtia.

Täydellisen vastakohtaisesta "kyvystä" tiedän liiankin hyvin ja tekisin mielelläni vaihtokaupat.

Ihmismieli on kummallinen,eikä ainakaan minua yllätä mikään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat