Seuraa 
Viestejä43
Liittynyt30.7.2013

Minulla alkaa olla lahjat jo juotu viikon loppuna meni viimeiset.

Se on Viron reissu edessä ennen joulua onneksi kaveri vaihto farkun pakuun, niin sopii uudenvuoden"lahjat" samaan kuormaan.

Paasikivi-Kekkosen linjalla!

Sivut

Kommentit (63)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Mitään en ole ostanut Juleksi. Ainakaan vielä. Tiukille menee muutenkin ostamiset. Kaikki liikenevä on tullut pistettyä osakkeisiin tänä(kin) vuonna. Ja taannoin levisi kuormaajasta kytkin, jonka korjauslasku tullenee lähiaikoina + 2 vk. Nyt ei kaipaa enää yhtään taloudellista ylläriä ennen vuodenvaihdetta. Elämässäni en vielä lainaa ole ottanut, enkä ole aikonut ottaa vastakaan*. Luottokortti toki on, eli muutama tonni pelivaraa löytyy, eli nou hätä kuitenkaan.

Sapuskat ostan talvipäivän seisaukseen just ennen tarvitsemista. Palvatun kinkun yms. Lähisuvulle jotain käyttötavaraa ja makeata paljon. Aattelin tilata juleksi uuden videotykin kun wanha on mennyt jo niin huonoksi, että ei huvita katsella. Voi sitten julena mässyttää ja katsella liikkuvia.

Viinaa on ja huolettaa miten kauan se säilyy hyvänä muovipulloissa. Olen vaihtanut tyylin jossain vaiheessa niin kuivaksi, että jos joskus itse joudun ostamaan alkoa, ostan sen lasipulloissa. Luulen, että olen joutunut itse ostamaan viimeksi viinaa pullokaupalla joskus n. 10 v sitten. Uudenvuodenkuohareita. Sittemmin on korruptio pelannut paremmin.

Aloituksessa mainittua Joulua en vietä, enkä juhli, sillä olen uskontovapaa. Kirkko yhdisti roomalaisen Voittamattoman Auringon päivän juhlan Jeesuksen fiktiiviseen syntymään 350-luvulla saadakseen markkinanäkyvyyttä. PR ennen kaikkea. Itse en lukeudu mainostuksen uhreihin.

*Ei kiveen kirjoitettu.

- Ubi bene, ibi patria -

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Alkaa oleen hyvällä mallilla. Lampussa on joululampunvarjostin ollu viime joulusta asti asennettuna, joten siitä ei tartte huolehtia.

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Tuleeko kuusi? Itse olen pitänyt jouluna kuusta ym. rekvisiittaa jälkikasvun ilmiintymisen jälkeen. Nyt jälkikasvu on opiskelemassa, mutta näyttäytynee joululomilla, joten vakaa aikomus on taas joulukräki tupaan tuoda. Minusta tällaiset juhlan ulkoiset tunnusmerkit ovat aika tärkeitä juttuja, koska niistä jää hyviä muistijälkiä ja lujittavat kuppikunnan siteitä.

Jussina on rantasauna, juhannuskoivut, kansanlauleja, veneilyä...

Kevään ja syksyn juhlat on hakusessa. Ei ole mitään perinteitä vappuun tai päästäiseen. Sama juttu Syksyllä, joskin itsellä ollut tapana lähteä pikku päännollaukseen marraskuussa, eli vetämään lärvit johonkin päin Suomea. Selkeää olisi, että kansainvälisesti virallisesti kiinnitettäisiin neljä vuodenaikajuhlaa auringon mukaan ja kaikki eri hihhulit ja epähihhulit saisivat kytkeä omat juhlansa näihin. Tulisi selkeyttä peliin. Uusivuosi on kouluesimerkki kansainvälisestä kivasta yhteisestä hulabaloosta.

Tiedän toki, että uskontokunnat valtaosin  (etenkin juutalaiskristillisislamilaiset uskontokunnat) ovat niin änkyröitä ja eripuraisia, ettei juhlapyhien yhtenäistäminen onnistu. Ennemmin vaikka sota,

- Ubi bene, ibi patria -

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

^Tullee kuusi jos hinta sattuu kohilleen/pokasahaan terää. Viime jouluna oli malliksi ja ihmeen rauhassa se sai kisseleiltä olla.

Jos totta puhutaan, niin pitää sitä vähäsen kotia joulua laittaa. Lapsuuden jouluista on ihan hyvät muistot niin siitä rauhallisesta tunnelmasta tahtoo nauttia omassakin kodissa.

Nostan tontun pöyälle, laitan ehkä jouluvalot (yksi hillitty), tullee se kuusi ja isä on perinteisesti tuonu meille kakaroille useamman kilon kinkun jokaiselle, sinappia, kahvia yms. jouluruokakrääsää niin että saa senki puolesta joulun tuoksua kotiinsa, vaikka varsinaisen jouluaterian meikä käy vetään porukoilla.

Uuden vuoden tienoilla sitte siitä kuuen kilon kinkusta vuollaan loput kinkkupiirakkaan, jonka yleensä maustan välimeren henkeen ku alkaa siinä kohtaa jo jouluruoat tursuta sieraimista.

Hämmentää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Joulu on perseestä, paitsi että silloin pääsee ulkomaille.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Perinteiset jouluruuatkaan niin kaksisia ole. Niitä syö mielellään kerran vuodessa, toisella kerralla alkaa jo puuduttaa. Paitsi kalaosasto. Joku kinkkukin on vaan älytön möhkäle suolalla maustettua lihaa, jota täytyy sitten tunkea kylmänä kitusiin monta päivää. Ainoa etu, että kokin ei tartte tehdä keittiössä mitään, jos ei hotsita.

Joululaulut on täyttä paskaa ja niistä tulee huono olo, etenkin kun niitä aletaan soittaa joka tuutista jo monta viikkoa ennen h-hetkeä. Joulukuusi on ruma. Puu jonka päälle on kaadettu askartelukaupan roskis. Sähkövalot kuusessa on rumia myös. Jokin hemmetin muovinaru risteilemässä siellä muitten roskien joukossa.

Lahjoja en halua saada enkä antaa, paitsi ehkä just jollekin, jolle oikeasti lahjan haluaa antaa, tai jolta lahjan haluaa saada tietäessään, että se annetaan aidosta antamisen halusta, mutta velvollisuuslahjat koko perhanan suvulle ja suvulta on perseestä. Parempi unohtaa lahjat tykkänään.

Se lasten jouluriemu on pelkkää ahneutta. Inhottaa kattoa kun ne repii lahjapapereita silmät kiiluen. Ittekin tietty olin semmoinen mukulana...

Vanhempien luona jos vietetään joulua, ei viitti juoda viinaa. Menee sekin hauskuus siinä. Tekemistä olis kotona, mutta täytyy vaan istua se ainokainen olutpullo kourassa jossain olohuoneessa, joka on täynnä lahjapaperia ja teeskentelyä ja pahimmassa tapauksessa vielä kiljuvia lapsia.

Eli en kyllä haluaisi viettää joulua en sitten millään. Mutta kyllä mulle ne vapaapäivät kelpaa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9287
Liittynyt18.8.2008
Aweb

Perinteiset jouluruuatkaan niin kaksisia ole. Niitä syö mielellään kerran vuodessa, toisella kerralla alkaa jo puuduttaa. Paitsi kalaosasto. Joku kinkkukin on vaan älytön möhkäle suolalla maustettua lihaa, jota täytyy sitten tunkea kylmänä kitusiin monta päivää. Ainoa etu, että kokin ei tartte tehdä keittiössä mitään, jos ei hotsita.

Joululaulut on täyttä paskaa ja niistä tulee huono olo, etenkin kun niitä aletaan soittaa joka tuutista jo monta viikkoa ennen h-hetkeä. Joulukuusi on ruma. Puu jonka päälle on kaadettu askartelukaupan roskis. Sähkövalot kuusessa on rumia myös. Jokin hemmetin muovinaru risteilemässä siellä muitten roskien joukossa.

Lahjoja en halua saada enkä antaa, paitsi ehkä just jollekin, jolle oikeasti lahjan haluaa antaa, tai jolta lahjan haluaa saada tietäessään, että se annetaan aidosta antamisen halusta, mutta velvollisuuslahjat koko perhanan suvulle ja suvulta on perseestä. Parempi unohtaa lahjat tykkänään.

Se lasten jouluriemu on pelkkää ahneutta. Inhottaa kattoa kun ne repii lahjapapereita silmät kiiluen. Ittekin tietty olin semmoinen mukulana...

Vanhempien luona jos vietetään joulua, ei viitti juoda viinaa. Menee sekin hauskuus siinä. Tekemistä olis kotona, mutta täytyy vaan istua se ainokainen olutpullo kourassa jossain olohuoneessa, joka on täynnä lahjapaperia ja teeskentelyä ja pahimmassa tapauksessa vielä kiljuvia lapsia.

Eli en kyllä haluaisi viettää joulua en sitten millään. Mutta kyllä mulle ne vapaapäivät kelpaa.

Jeskamandeera. On se joulu ja sen lähestyminen ihmeellistä aikaa.

Löytyi aihe, josta olemme Aweb:n kanssa samaa mieltä.

Tosin Aweb:n joulun vihuu saattaa kummuta eri lähteestä. Epätykkää joulusta koska se on metsiä raiskaavan metsäteollisuuden inha juoni saada tuotteitaan kaupaksi.

TieKu
Seuraa 
Viestejä581
Liittynyt25.5.2010

Olen ollut valmiina jouluun jo kohta viisitoista vuotta, eli tulee sen verran kun päätin että minun puolestani saa muut "hössöttää" niin paljon kuin hyväksi näkevät mutta itse en mokoman joulun vuoksi tikkua ristiin laita.

ps. En siis kuitenkaan katso kieroon niitä jotka joulusta ja sen tuomasta ylimääräisestä hälinästä nauttivat.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
syytinki

Epätykkää joulusta koska se on metsiä raiskaavan metsäteollisuuden inha juoni saada tuotteitaan kaupaksi.

Niin. Sekin vielä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

On tunnustettava, että vastuullisena joulunjärjestäjänä itsekin saan vatsanväänteitä ja muita stressireaktioita ja odotan aikaa kun voin jättää koko homman. Luulen, että aika iso osa ihmisistä stressaantuu, masentuu, väsyy, jne. joulurumbasta, joka kaikilla miltei poikkeuksetta aina lähtee lapasesta.

Oma toivejoulu olisi ostettu palvelu. Jouluristeilyt iski joskus läpi notta tärähti. Samoin etelänreissut jouluna. Jouluristeily kuullostaa mukavalta, kun on satama alta puolen tunnin matkan päässä, mutta se ryysis. En pidä ihmisjoukoista, jonottamisesta, tunkemisesta, hälinästä... Varmasti joku iso laatuhotelli järjestää joulujuttuja, joten se voisi olla, joskin viikonloppu suomalaisessa hotellissa maksaa sen mitä kuukausi etelässä matkoineen, ilman ylöspitoa.

No, hällä väliä, tämän joulu lusin kotona vielä. Ensi joulusta en ole varma. Saatan olla silloin kuollut, tai Palmasissa. Tai Tallinnassa.

Se on sanottava, että tykkään hyvästä uuni- ja palvikinkusta. Se on joulun kohokohta. Lapsuuden jouluista jäänyt mieleen koko päivän piirretyt. Silloin ei ollut videoita, yms, joten se oli harvinaista herkkua.

Yritän myös löytää piimäjuustoa. Sianpääsylttyä ei taida saada mistään enää. Suomesta ei saa myöskään syötäviä nakkeja. Lihapullia löytyy.

Hitto kun alkoi tehdä mieli vastapaistettua silakkaa...

- Ubi bene, ibi patria -

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1515
Liittynyt13.11.2014

Suhtaudun joka vuosi joulun tuloon kriittisesti ja pidättyväisesti kuten ainakin sivistynyt hlö. Kieltäydyn ostamasta joululahjoja kenellekään, paitsi muutama konvehtirasia on varastossa vastapalloksi jos joku sattuu tulemaan lahjojen kanssa.

Aina kuitenkin käy niin, että jouluaaton aamuna vastustuskyky romahtaa ja liikun raketin lailla ostaen kaikenlaista turhaa ja tarpeetonta läheisille.

Paitsi tänä vuonna en aio...

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

Joulun aka on juhlista paras, kaikki se tunnelma, eipä sitä muissa juhlissa saavuteta, lahjan osto on vanhemmiten tyssännyt, lapsen lapsille yhden jokaiselle.

Tämää lienee papan velvollisuus, akalle en osta mitään.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

MooM
Seuraa 
Viestejä6947
Liittynyt29.6.2012
Vatkain

Nostan tontun pöyälle, laitan ehkä jouluvalot (yksi hillitty),

Tulipa hieno mielikuva pöydälle nostetusta CE-hyväksytystä tontusta, jolla on puettu jouluvalot. Onneksi hillityt.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

MooM
Seuraa 
Viestejä6947
Liittynyt29.6.2012

Lasten takia tulee tehtyä sellainen about perinteisen kaavan joulu.  Kuusta ei yleensä hankita, jos mennään mummoloihin, mutta valoja senkin edestä, niin kynttilöinä kuin sähköisinäkin.

BTW, onkohan 10-vuotias jotenkin hidasälyinen, kun se uskoo vieläkin joulupukkiin? Ei tietysti niihin kauppakeskusten pukkeihin yms. mutta miettii ihan tosissaan valonnopeutta ja eri maiden aika-eroja selityksenä sille, miten pukki ehtii kaikkialle yhdessä illassa... Tosin niin uskoo luokkakaverinsakin.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Hercules
Seuraa 
Viestejä906
Liittynyt3.10.2014
MooM

BTW, onkohan 10-vuotias jotenkin hidasälyinen, kun se uskoo vieläkin joulupukkiin? Ei tietysti niihin kauppakeskusten pukkeihin yms. mutta miettii ihan tosissaan valonnopeutta ja eri maiden aika-eroja selityksenä sille, miten pukki ehtii kaikkialle yhdessä illassa... Tosin niin uskoo luokkakaverinsakin.

Vahvistettu oppiminen auttaa niin harhoihin kuin niistä irtautumiseenkin. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat