Seuraa 
Viestejä1296
Liittynyt1.9.2006

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Kommentit (10)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

Helposti. Jos se olisi totta, Black Knight Satellite olisi kirjoitettu paljon isommalla fontilla ja huomiotaherättävällä värillä. Sitä paitsi oikeasti se on Pink Elephant Satellite ja Kuun pimeän puolen natsien työtä. Sitä ei tarvitse eikä voi todistaa vääräksi, koska järki sanoo sen.

L
Seuraa 
Viestejä7878
Liittynyt17.3.2005

George Hanson

Kirjoitit:

”Olisi hienoa jos jostain löytyisi vaikka omakielistä tietomateriaalia tästä. Lupaan lukea.”

Tuo juttu on ihan älytöntä hurupaskaa. Mitään tietomateriaalia tuosta ei voi olla millään kielellä.

Voit tietenkin laittaa allaolevan Wikin artikkelin Googlekääntäjään, mutta sinuna en haaskaisi sekuntiakaan tähän asiaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1515
Liittynyt13.11.2014
L

George Hanson

Kirjoitit:

”Olisi hienoa jos jostain löytyisi vaikka omakielistä tietomateriaalia tästä. Lupaan lukea.”

Tuo juttu on ihan älytöntä hurupaskaa. Mitään tietomateriaalia tuosta ei voi olla millään kielellä.

Voit tietenkin laittaa allaolevan Wikin artikkelin Googlekääntäjään, mutta sinuna en haaskaisi sekuntiakaan tähän asiaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite

On aivan varmaa että kukaan, en edes minä itse, hyödy mitään siitä, että luen Black Knight materiaalia joka erittäin todennäköisesti on puhdasta fiktiota.

Toisaalta, olen minä lukenut Vanhaa Testamenttiakin ja Jerry Cottonia myös.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005
George Hanson
On aivan varmaa että kukaan, en edes minä itse, hyödy mitään siitä, että luen Black Knight materiaalia joka erittäin todennäköisesti on puhdasta fiktiota.

Eikö rehellinen scifi ole kaikin puolin laadukkaampaa ja viihdyttävämpää tarinankerrontaa kuin puolimieliset salaliittohörhöilyt?

asdf
Seuraa 
Viestejä11660
Liittynyt16.3.2005
George Hanson

Tässä on se ongelma, että kaikki materiaali on fiktiota. Erikseen on tietysti aineisto, joka käsittelee aihetta ilmiönä, aivan kuin tuo Wiki-sivu. On tuo tietysti folkloristiselta kannalta mielenkiintoinen tapaus, jos sellaisista on kiinnostunut.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1515
Liittynyt13.11.2014
asdf
George Hanson

Tässä on se ongelma, että kaikki materiaali on fiktiota. Erikseen on tietysti aineisto, joka käsittelee aihetta ilmiönä, aivan kuin tuo Wiki-sivu. On tuo tietysti folkloristiselta kannalta mielenkiintoinen tapaus, jos sellaisista on kiinnostunut.

Niin juuri.

Kaikki kirjoitettu materiaali on ainakin joiltakin osin fiktiota...prosenttiosuus vain vaihtelee. Matemaattiset kaavat ovat ainoita kirjoituksia  jotka ovat lähellä 100% faktaa - jos ne ovat vailla painovirheitä. Ja tarkasti ottaen, nekin vain tässä meidän todellisuudessamme, se tosin lienee tällä hetkellä riittävä tarkastelukulma.

Mistä arvasit, että folkloristiikka voisi kiinnostaa...siellä on parhaimman näköiset naiset...

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Googlailin aiheesta hieman ja vaikuttaa siltä että Black night satelliitti on paitsi melko suosittu aihe ainakin rapakon takana, myös suurissa määrin urbaani legenda johon on sekoitettu kaikenlaista aina Teslan radiosignaalihavainnoista jopa Philip K Dickiin asti ;) Maailman ensimmäinen satelliittihan oli Sputnik 1 joka laukaistiin radalleen lokakuussa 1957.

Siltikin kaiken sekamelskan seasta löytyy pari suhteellisen mielenkiintoista faktaa.

Elokuussa 1954 Aviation Week-lehti kertoi artikkelissaan, että oli löydetty kaksi satelliittia jotka kiertävät maata 400 ja 600 mailin etäisyydellä. Asia levisi myös muihin aikalaislehtiin, ja aiheesta haastateltiin myöhemmin kahta tunnettua astronomia Clyde Tombaughia ja Lincoln LaPazia (jotka tutkivat tuolloin maata kiertäviä luonnollisia satelliitteja), astronomien vastaukset löydöksistä olivat kieltäviä. Ylipäätään haastattelut ja lehtijutut jäivät aiheesta varsin ristiriitaisiksi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clyde_Tombaugh

Elokuussa 1960 taas Grummanin optinen valvontajärjestelmä havaitsi vastakiertävällä (?) radalla tuntemattoman satelliitiin jota seurattiin ja kuvattiin. Asian jatkotutkimuksista ei löydy enempää tietoa mutta alemmassa linkissä on tuo alkuperäinen tutkimus.

On 25 August 1960, an unidentified retrograde satellite appeared on photographs taken by the master station of Grumman's Optical Surveillance System. The photographic plates (shown here) and written reports of several visual sightings of the object were transmitted soon after to SPACE TRACK at L. G. Hanscom Field for official identification. Analysis of the data there revealed no clue to the satellite's history; its identity remained unknown.

Air Force interest continued, however, and on 19 October 1961, Major Robert Friend of the Foreign Technology Division, Wright-Patterson AFB, and Dr.  J. Allen Hynek, USAF consultant, discussed the problem with us during a visit to our Bethpage engineering offices. As a result of this meeting, Grumman intensified its efforts to learn more about the satellite's characteristics and to gather data which, hopefully, would lead to positive identification 

http://www.nicap.org/grummanreport.htm

Kokonaisuudessaan suhtautuisin aiheeseen kuitenkin varsin skeptisesti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat