Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013

On helvetin tyhmää että jatkuvasti lukitaan threadeja heti kun joku riidan kylvääjä on postannut käyttäjälle tärkeässä viestiketjussa. Pitää vissiin perustaa oma palsta missä tiedettä voidaan kehittää vapaasti ja kaikki ääliöt bannataan. Moderointi on sitä varten että kunnialliset käyttäjät pääsee eroon trolleista, sekä muista häiriköistä. Tällä hetkellä palsta on niitä täynnä. Kiitos!

If this world isn't about me and it certanly isn't about of you either, - then who the f**k about of us it is then?"

Sivut

Kommentit (60)

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
deep purpose

Pitää vissiin perustaa oma palsta missä tiedettä voidaan kehittää vapaasti ja

"Ihminen on syntinen jo syntymästään. Kaikki mielenterveysongelmat liittyy sinun syntisyyteen"

Tiedettä on tämä?

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1434
Liittynyt13.11.2014

Totta.

Hyvään ketjuun asettuu trolli ja tekee sen jatkumisen vaikeaksi, ketju suljetaan ja aihe menetetään.

Ihan niinkuin raiskauksessakin syyllinen olisi raiskattu, ei raiskaaja. Rangaistus kohdistuu väärään maaliin.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
homer
deep purpose

"Ihminen on syntinen jo syntymästään. Kaikki mielenterveysongelmat liittyy sinun syntisyyteen"

Tiedettä on tämä?

Minä ilmaisen itseäni usein kuvainnollisesti. Jos sinä itse et ole jotain ymmärtänyt oikein voit aina kysyä niin sinulle selvennetään. Mielestäni threadini on usein helposti ymmärrettäviä. Vapaan tahdon käyttäminen mielenterveysongelmia vastaan ON tiedettä parhaimillaan.

If this world isn't about me and it certanly isn't about of you either, - then who the f**k about of us it is then?"

Raspu
Seuraa 
Viestejä12760
Liittynyt12.7.2010
deep purpose

On helvetin tyhmää että jatkuvasti lukitaan threadeja heti kun joku riidan kylvääjä on postannut käyttäjälle tärkeässä viestiketjussa. 

Tuo on muuten totta.
Tietyt henkilöt alkaa häiriköidä ketjuissa ja ketjut menee lukkoon tai ne poistetaan. 

Jos ei pysty kommentoimaan aiheeseen asiallisesti, vaikka se itseä sieppaisikin, niin silloin pysykööt sellaiset henkilöt poissa aiheesta taikka moderaattori ne poistakoon.

Se olisi reilu meininki.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
SamikoKu
deep purpose

On helvetin tyhmää että jatkuvasti lukitaan threadeja heti kun joku riidan kylvääjä on postannut käyttäjälle tärkeässä viestiketjussa. 

Tuo on muuten totta.
Tietyt henkilöt alkaa häiriköidä ketjuissa ja ketjut menee lukkoon tai ne poistetaan. 

Jos ei pysty kommentoimaan aiheeseen asiallisesti, vaikka se itseä sieppaisikin, niin silloin pysykööt sellaiset henkilöt poissa aiheesta taikka moderaattori ne poistakoon.

Se olisi reilu meininki.

Just näin.

Takerrutaan johonkin epäolennaiseen ja nysvätään sitten jotain epätärkeitä pikkuisia pilkkuja.

asdf
Seuraa 
Viestejä11383
Liittynyt16.3.2005
SamikoKu
deep purpose

Tuo on muuten totta.

Kenen tai keiden takia teidän mielestänne ketju lukittiin? Minulle ainakin on epäselvää, oliko syynä viimeiset viestit vai koko ketjun sävy yleensä. Se kun meni aika rajatiedoksi ja koko ketjun pointti oli ainakin minulle hakusessa.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12760
Liittynyt12.7.2010
asdf
SamikoKu
deep purpose

Tuo on muuten totta.

Kenen tai keiden takia teidän mielestänne ketju lukittiin? Minulle ainakin on epäselvää, oliko syynä viimeiset viestit vai koko ketjun sävy yleensä. Se kun meni aika rajatiedoksi ja koko ketjun pointti oli ainakin minulle hakusessa.

Niin, jos tuota käyttää perusteluna niin silloin voidaan varmaan kerätä kaikki homoaiheetkin yhden otsikon alle ettei ole koko palkki niitä täynnä. Vähän samaan tyyliin kuin aikoinaan Israel ketjuille.

Kyllä ihmisten pitäis saada hyvien tapojen raameissa keskustella asioista joista keskustelua syntyy. 

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Ihmettelin minäkin tuota lukitsemista. Snänsä juttu on samaa genomijaaritusta, mutta jos lähdetään moderoimaan jankkausta, niin se homma ei lopu ihan heti. Ja samoja aiheita voi hyivn olla muutamassa ketjussa, onhan noin hitausvoimiakin saanut jauhaa kaikissa vähänkin mekaniikkaan/dynamiikkaan liittyvissä keskusteluissa.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014

Hyviin tapoihin ei kuulu minkäänlainen uskonnollinen julistaminen tiedeaiheisessa foorumissa.

Asia ei siitä muuksi muutu, vaikka väittäisi julistamista tieteelliseksi.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä9562
Liittynyt20.1.2013
homer

Hyviin tapoihin ei kuulu minkäänlainen uskonnollinen julistaminen tiedeaiheisessa foorumissa.

No, kyllä tiedekin käytännössä monella sarallaan tukeutuu erilaisiin esitettyihin tieteellisiin uskomuksiin, joita sitten rukataan aina tarpeen niin vaatiessa.

Esimerkiksi psykologiassa on sielu omaksuttu hyväksyttäväksi termiksi, vaikka ns yleinen tiede käytännössä kieltää sellaisen.

Tuli vaan mieleen...

asdf
Seuraa 
Viestejä11383
Liittynyt16.3.2005
SamikoKu

Kyllä ihmisten pitäis saada hyvien tapojen raameissa keskustella asioista joista keskustelua syntyy. 

Totta. Hiukan outo lukitus.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
Brainwashed
homer

No, kyllä tiedekin käytännössä monella sarallaan tukeutuu erilaisiin esitettyihin tieteellisiin uskomuksiin, joita sitten rukataan aina tarpeen niin vaatiessa.

Esimerkiksi psykologiassa on sielu omaksuttu hyväksyttäväksi termiksi, vaikka ns yleinen tiede käytännössä kieltää sellaisen.

Ei psykologiassa puhuta (tätä nykyä ainakaan) sielusta. Eikä muuten synnistäkään. Vapaasta tahdostakaan ei taideta psykologiassa puhua, se liittynee pikemminkin mielenfilosofiaan (tai ehkä neurotieteeseen?) tätä nykyä.

Ei ole mikään ihme, jos täyttä puuta heinää, puuppua ja höttöä perustelematonta mielipidemössöä olevat aloitukset lukitaan, ainakin jos ne eivät ole Vapaa sana-alueella. Vaikka ei silti, harmittaa se minuakin, jos lukitaan sellaisia ketjuja, joihin itse olen osallistunut.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12760
Liittynyt12.7.2010
BCK
Brainwashed
homer

Ei psykologiassa puhuta (tätä nykyä ainakaan) sielusta. Eikä muuten synnistäkään.

Ei ole mikään ihme, jos täyttä puuta heinää, puuppua ja höttöä perustelematonta mielipidemössöä olevat aloitukset lukitaan, ainakin jos ne eivät ole Vapaa sana-alueella. Vaikka ei silti, harmittaa se minuakin, jos lukitaan sellaisia ketjuja, joihin itse olen osallistunut.

Kyllä minä näin potentiaalia siinä keskustelussa jatkua ja keskustella. 

Perusteluja on ihan hyvä vaatia. Kuitenkin jos joku kanta perustuu omaan mielipiteeseen niin silloin sen mielipiteen perustelu itsessään on jo riittävää perustelua. Jos sille löytyy tieteellisiä argumenttteja niin silloin vielä parempi.

Kuitenkin mielestäni jokaisella on oikeus puolustaa kantaansa ja keskustella sekä esittää niitä ajatuksia ja mielipiteitä jotka itsestä tuntuu oikealta. Jos ne ei kelpaa niin ne voi kumota, ohitttaa tai jättää omaan arvoonsa.

Jotenkin tuntuu epäoikeudenmukaiselta että joku vaan määrittää että tästä nyt ei puhuta.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
deep purpose
homer
deep purpose

Tiedettä on tämä?

Minä ilmaisen itseäni usein kuvainnollisesti. Jos sinä itse et ole jotain ymmärtänyt oikein voit aina kysyä niin sinulle selvennetään. Mielestäni threadini on usein helposti ymmärrettäviä. Vapaan tahdon käyttäminen mielenterveysongelmia vastaan ON tiedettä parhaimillaan.

Ainakaan tämä threadisi Psykologia, aivot ja aistit: Ihminen on syntinen jo syntymästään ei ollut helposti ymmärrettävä, koska se oli väärällä aihealueella ( ei liittyne psykologiaan, aivoihin ja aisteihin?), koska et määritellyt käsitteitä, joita käytit toisessa merkityksessä kuin yleiskielessä - tämä määrittely kuuluisi hyviin tapoihin - , koska et perustellut väittämiäsi mitenkään, ja koska et edes erikseen kysyttäessä perustellut asioita ymmärrettävästi, vaan aloit vaan vittuilemaan, kuten tässä: http://www.tiede.fi/keskustelu/4002503/ketju/ihminen_on_syntinen_jo_syntymastaan/viesti/9#9

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat