Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Milloin sitä viisastuis, milloin olet tietoisesti tajunnut mikä on homman nimi?

Kuinka kauan tarvit aikaa, jotta käsittäisit eleämää suuremman asian, joka vois olla se, että isot systeemit meidät tajunnassa vois pysyä koskemattomina.

Ehkä nyt ois se aika.

PS. Viisastuminen lähtee ehkä siitä että lopetan suhteet liika-ajatteluun.

Ei välttämättä mielenterveys tykännyt kun vuosia rakensin "tekoälyä" suuriin tarkoituksiin.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (10)

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008
deep'n'dark

Silloin olet jo viisastunut

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Jorma on oikeassa, liika-ajattelun lopettaminen korreloi suoraan mielenrauhan ja aika paljon muunkin kanssa, viisastumisen alku on kuulemma tosiasioiden tunnustaminen mitä itse en todennäköisesti koskaan tule saavuttamaan, sen enempää kuin mielenrauhaakaan silti suutaani soitan ;)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3199
Liittynyt30.5.2010
deep'n'dark

Milloin sitä viisastuis, milloin olet tietoisesti tajunnut mikä on homman nimi?

Kuinka kauan tarvit aikaa, jotta käsittäisit eleämää suuremman asian, joka vois olla se, että isot systeemit meidät tajunnassa vois pysyä koskemattomina.

Ehkä nyt ois se aika.

Ei välttämättä mielenterveys tykännyt kun vuosia rakensin "tekoälyä" suuriin tarkoituksiin.

Mikä tahansa uskonto tarjoaa vastaukset näihin kysymyksiin. Valitse vain omasi. Ajattelun ja älyn käytön voikin lopettaa siihen.

Eikä kiristä sädekehäkään päätä!

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Jorma, minun aivot on ollut tosi isossa käytössä liian kauan. Olen skitsofreenikko, mutta ihan tavallinen ihminen minäkin, siinä missä sinäkin Jorma. Ehkä skitsoilla on omanlainen EGO, tahtomattaan itse sitä. En halua kulkea enää tätä tietä. Mutta ei hätää, viisaat asiat täytyy sisäistää ajan kanssa. Voi olla että olen viisastunut nyt pikkasen, mutta yleensä huomenna olen unohtanut, miksi tavoitin hetkellisen paalupaikan.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Skitsofreniaan kuuluu se että minä luulen että minulla on vihollisia. Ehkä ei tässä missä minä itse olen, vaan jossain ties missä. Ehkä he on olemassa, ehkä ei. Toivottavasti siis ei. Äänten autoriteetti on mysteeri, ei pelkästään teille vaan myös minulle. Ketä ovat vuosien aikana ne tyypit, joita pään sisällä koko ajan kuulin?

Voisipa unistalloida heidät.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Kävin juoksemassa pienen lenkin, osan matkasta kävelin ja osan juoksin. Venyttelin selkälihaksia ja muita lihaksiakin. Teki hyvää. Minun kuntoutuminen sairaalassa on ohi, nyt aion pitää itsestäni hyvää huolta myös kotona. =)

Peli ei ole menetetty, päinvastoin, tästä se nousukausi alkaa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Ehkä mulla on sittenkin väärä diagnoosi.

Mitäs, jos aivoni toimii vain raskaalla taakalla, mikä johtuu korkeasta disipliinistä.

En osaa samaistua "skitsofreenikko" diagnoosiin muutenkaan.

Olen joittenkin muitten skitsojen kanssa samaa mieltä, kaikki diagnosointi on suorastaan vammaista. EN minä ole mikään vitun profiili > olen määrittämätön henkilö ja se on minun oikeutta pyyhkiä tulostetulla diagnooosi-paperilla persettä! Tuokaa se, niin kakin sen täyteen ripuliiiiiii!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Ei ihmiselämässä ole sijaa viisaudelle. Teit mitä tahansa, ei se ole sen viisaampaa. Se on ihan sama kuleksitko raiskaamassa kulkukissoja vai alatko harrastaa nirvanaa. Jossain vaiheessa kuolet kuitenkin ja se siitä. 

くそっ!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Ronron

Ei ihmiselämässä ole sijaa viisaudelle. Teit mitä tahansa, ei se ole sen viisaampaa. Se on ihan sama kuleksitko raiskaamassa kulkukissoja vai alatko harrastaa nirvanaa. Jossain vaiheessa kuolet kuitenkin ja se siitä. 

Ihan totta, toisaalta epäilen ettet sinäkään voi käydä takuuseen kuoleman jälkeisestä statuksesta.

Jos se status on nyt olla ihminen planeetalla maa, niin vittu et voi tietää, jos synnyn uudestaan johonkin linnunradan viereiselle planeetalle.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
deep'n'dark

Skitsofreniaan kuuluu se että minä luulen että minulla on vihollisia. Ehkä ei tässä missä minä itse olen, vaan jossain ties missä. Ehkä he on olemassa, ehkä ei. Toivottavasti siis ei. Äänten autoriteetti on mysteeri, ei pelkästään teille vaan myös minulle. Ketä ovat vuosien aikana ne tyypit, joita pään sisällä koko ajan kuulin?

Miksi arvelet että pään sisällä syntyvät äänet olisi jonkun ulkopuolisen aiheuttamia?

Eräässä tutkimuksessa ääniä kuulevilla aivot aktivoituivat samalla tavalla kuin äänestä, joka tulee korvien kautta.

Sairauden kanssa oppii paremmin elämään, kun tiedostaa äänien johtuvan aivojen toimintahäiriöstä, eikä kuvitelluista vihollisista.

Ajoissa aloitettu hoito ja lääkkeiden syöminen jatkossakin voi kannattaa, ettei sairaus pahene.

Aivotilavuus, harmaan ja valkean aineen tilavuus olivat 2–3 % pienempiä ja aivoselkäydinnesteen tilavuus 7 % suurempi skitsofreniapotilailla (n = 54) verrattuna syntymäkohortin kontrollihenkilöihin (n = 100), joilla ei ollut sairaushistoriassaan psykoosiepisodia. Skitsofreniapotilailla harmaan aineen tiheys oli alentunut otsa-, ohimo-, päälaen- ja takaraivon lohkon kuorikerroksessa, syvällä harmaan aineen alueella sekä pikkuaivoissa. Harmaan aineen tiheys oli lisääntynyt tyvitumakealueilla sekä paikallisesti otsalohkon kuorikerroksessa. Valkean aineen tiheys oli vähentynyt laaja-alaisesti aivojen eri lohkoissa. Aivoselkäydinnesteen määrä oli lisääntynyt aivokammioissa. Harmaan ja valkean aineen tiheyden muutos edellä mainituilla alueilla oli suhteessa sairauden kestoon siten, että pitempään sairastaneilla tiheys oli vähentynyt enemmän. Hippokampustilavuus oli pienentynyt 2–3 %, mutta tämä selittyi aivojen kokonaistilavuuden pienenemisellä.

Varmistimme aiempia tutkimuslöydöksiä rakenteellisista aivomuutoksista skitsofreniassa epidemiologisessa otoksessa väestötasolla. Muutokset olivat laaja-alaisia, ja tulokset viittaavat etenevään prosessiin.

http://jultika.oulu.fi/Record/isbn978-951-42-6297-5

Kuka tahansa voi saada aistiharhoja kun on riittävän kauan ärsykkeettömässä tilassa.

Jos ei tule ärsykkeitä riittävästi, aivot alkavat tuottamaan niitä itse.

Skitsofreniassa viestit voi mennä huonosti perille, mikä altistaa aistiharhoille, varsinkin jos eristäytyy muusta maailmasta.

Lääkitys mahdollisimman pienellä toimivalla annoksella ja minkä tahansa muun asian kuin uskontojen opiskelu normalisoi pään toimintaa.

Itse ainakin selvittäisin mitä aivoissa tapahtuu kun kuulee ääniä ja muutenkin mistä sairaudessa on kysymys.

Kun tiedostaa asiat, jää turhat kuvitelmat ehkä pois.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat