Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

On aika monta tässä maailmassa. Mutta aloitan sillä, että miksi samaa sukupuolta olevien pariskuntien perheitä sanotaan sateenkaariperheiksi? Kun nehän on nimenomaan vaan yksivärisiä. Prisman väri ei hajoa vaan yksi valonsäde vaan, joka ei siroa. Heterothan niitä sateenkaaria on, joskin siinäkin on vaan kaksi väriä. Toisaalta taas jokainen ihminen on sateenkaari individuaalisesti, harva sentään seksuaalisesti.

Toinen asia mitä en älyä on pehmopaperin kulutus. Miksi laitoksiin ostetaan niin hemmetin ohutta paperia? Se on halpaa, mutta samalla sitä pitää käyttää ihan hillitön tukko että saa ihtesä siistiksi ja puhtaaksi. Että sitä menee kuitenkin monenkertainen määrä verrattuna kunnon serlaan. Toisekseen, miksi kyökkiin pitää ostaa tyyristä talouspaperia korealla kuosilla, kun tavan serla ajaa täsmälleen saman asian edullisemmin? Onko pehmopapereiden kuluttajat täysiä idiootteja?

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (267)

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008

Ensimmäiseen en osaa vastata, mutta yritän hakea tietoa, ja vastaan myöhemmin.

Jotkut, esim minä tarvitsevat paperia todella vähän. Meistä, jos meitä nyt on enemmänkin, löytyy se säästö.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

^Arvostan pyrkimyksiänne!

Voisin lisätä tähän kapitalistien kuluttaja-ansan. Pelsepuupin keksinnot nimeltään tikkarit! Tikkari maksaa 75 cent, mutta samalla rahalla saa jopa 3-4 kovaa, imeskeltävää namia massaltaan enemmän kuin kyseinen tikkari. Näin sitä taas kapitalisti riistää.

Hämmentää.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3199
Liittynyt30.5.2010

No, tässä tämmöisenä säilöjänä ja keräilijänä tulee mieleen heti yksi asia, mitä en älyä.

Pilttipurkki tms. on erinomaisen kokoinen säilöntäastia. Vaan yritäpäs saada sen kansi uudestaan jengoilleen! - Uusiokäyttö on mahdotonta.

Onko tosiaankin niin, että purkin myyntihinta halpenee, kun se vauvoille tarkoitettu mössö pannaan sinne sisään?

Eli, onko purkki tarkoitettu kertakäyttöiseksi?

Vaikka lasi käykin kierrätykseen, niin kansi ei kelpaa - liikaa muovia ja maalia.

Mistä on kymysys?

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

^EOS. Minä oon aina saanu pilttipurkit takasin kiinni ihan vittuilemati. Niissä on näppärä säilyttää kerta-annos pontikkaa.

Hämmentää.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008
Vatkain

^Arvostan pyrkimyksiänne!

Voisin lisätä tähän kapitalistien kuluttaja-ansan. Pelsepuupin keksinnot nimeltään tikkarit! Tikkari maksaa 75 cent, mutta samalla rahalla saa jopa 3-4 kovaa, imeskeltävää namia massaltaan enemmän kuin kyseinen tikkari. Näin sitä taas kapitalisti riistää.

Norjassa kesällä 2013 halusimme vaimon kanssa ostaa jäätelöt. Hinta oli 23 nokkia kappale, mutta 6 kappaleen pakkauksen sai 20 nokkia. Hämmästelivät penskat pihalla kun puoliväkisin  työnsin niille jäätelöitä käteen.

Zaibowski
Seuraa 
Viestejä1387
Liittynyt5.3.2011

Eräs asia, jota en älyä, että miksi homoliike on ottanut sateenkaaren kuvaamaan kirjoaan ja merkikseen, homokenttä sisällyttää itseensä kaikki seksuaalisen kentän poikkeavuudet samoin kuin sateenkaari sisältää kaikki päävärit.

Vanhastaan sateenkaari on Jumalan asettama liiton merkki, ettei vesi enää hävitä kaikkea lihaa maan päältä, tämän Raamatussa mainitun merkinkin homokenttä on ominut:

1. Mooseksen kirja 9

12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:

13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.

14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,

15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."

salai
Seuraa 
Viestejä7365
Liittynyt17.3.2005
Zaibowski
Vanhastaan sateenkaari on Jumalan asettama liiton merkki, ettei vesi enää hävitä kaikkea lihaa maan päältä, tämän Raamatussa mainitun merkinkin homokenttä on ominut:

1. Mooseksen kirja 9

12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:

13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.

14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,

15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."

Missä tuossa mainitaan homot? Mitä Raamattu sanoo ylipäänsä lipuista? Minkälaiset ovat sallittuja ja mitkä eivät?

Miksi jätit pois nämä:

9. "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
10. ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."

Eivätkö homot kuulu kaikkiin eläviin olentoihin, vai eikö heillä ole lihaa (jonka himot kai löytyvät sentään)? Jos homot eivät olleet alustavasti mukana arkissa, loiko Jumala heidät asettaakseen uskovaiset kiusauksen alaisiksi?

Tarkoittaako Jumala tuossa (11) vedenpaisumuksella pelkästään sadetta, ei esimerkiksi viime vuosien tsunameita? Voisi olettaa, että tsunamin lähestyässä rantaa sen aallon huipun pärskeissä näkyisi sateenkaari sopivasta kulmasta katsoessa. Tietysti, jos Jumala ei olisi juuri silloin siinä katsomassa tai olisi jäänyt se sopimuspaperi kassakaappiin . . .

Kaksi viimeistä suurtakin hyökyaaltoa tappoivat satojatuhansia lihallisia ja turmelivat maata ja omaisuutta rahallisesti arvioiden ainakin yli 300 mrd dollarilla. Noista elävistä olennoista taisi olla aika pieni prosentti homoja, erilaisia ei-oikeita-kristittyjä musulmaaneja toki suurin osa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12761
Liittynyt12.7.2010
Vatkain
On aika monta tässä maailmassa. Mutta aloitan sillä, että miksi samaa sukupuolta olevien pariskuntien perheitä sanotaan sateenkaariperheiksi? Kun nehän on nimenomaan vaan yksivärisiä. Prisman väri ei hajoa vaan yksi valonsäde vaan, joka ei siroa. Heterothan niitä sateenkaaria on, joskin siinäkin on vaan kaksi väriä. Toisaalta taas jokainen ihminen on sateenkaari individuaalisesti, harva sentään seksuaalisesti.

Mun tulkintani mukaan sateenkaari vois nimenomaan kuvastaa sitä että on olemassa yksi ja sama, mutta siinä on kuitenkin kaksi päätä. Eli tässä tapauksessa se sukupuoli on se sama, mutta se on kuitenkin kahden ihmisen liitto (ne päät). Ne sateenkaaren värit vois kuvastaa sitä että näitä liittoja on koko värien kirjo. Värien kirjo kuvastais siis sitä että kyse on lesboista, homoista ja ties mistä noiden variaatioista, mutta samaa sukupuolta olevista suuntautumista. Kolmanneks ehkä vaan sen takia että sateenkaari on kaunis ja ajautksena se symboloit tuota asiaa positiivisessa valossa. Eli se synnyttää tiettyjä mielikuvia ja on jo sen takia hyvä valinta.

Vatkain
Toinen asia mitä en älyä on pehmopaperin kulutus. Miksi laitoksiin ostetaan niin hemmetin ohutta paperia? Se on halpaa, mutta samalla sitä pitää käyttää ihan hillitön tukko että saa ihtesä siistiksi ja puhtaaksi. Että sitä menee kuitenkin monenkertainen määrä verrattuna kunnon serlaan.

Mä oon aina tilaisuuden tullen markkinoinu ajatusta että puhtaus pitää hoitaa pesemällä. Eli alapesusuihkua vaan peliin ja peperilla sitten hoidetaan vain se kuivaaminen. Uskomatonta muuten suomessa että äärettömän moni vaan pyyhkii perseensä.

Totta kuitenkin tuo että laitospaperi on aivan paskaa siihen kuivaamiseenkin.
Täällä taikamaassa olen pähkäillyyt sen niin että se laitospaperi hajoo helpommin vedessä. Se on niin ohutkuitusta että on hetkessä mössönä. Eli estää putkien tukkeutumista. Rööriroope käydessään kuittaa helposti vuoden veskipaperit. Ehkä sitä kuitenkin pituus suunnassa palaa enempi mutta määrällisesti painoon suhteutettuna vähempi. En tiedä onko tutkittu juttu vaan tuossa olis ihan tutkimuksen aihetta jollekkn näppärälle tutkijalle hyötytarkoitukseen. hih.

Vatkain
Toisekseen, miksi kyökkiin pitää ostaa tyyristä talouspaperia korealla kuosilla, kun tavan serla ajaa täsmälleen saman asian edullisemmin? Onko pehmopapereiden kuluttajat täysiä idiootteja?

Itse en ymmärrä miksi ylipäätään pitää olla talouspaperia keittiössä. Erilaiset "tiskirätit" ajaa sen asian ihan hyvin jollei paremminkin pyhkimisessä. Nojoo, sen verta myönnytystä että onhan se ihan kätevää laitttaa joskus pala paperia jonkun alle tarvittaessa tai oman suun pyyhkimiseen. Sekä siihen että se paperirulla on pöydässä jos ei viitsi persettään nostaa tiskirättiä hakemaan mikäli jotain hieman pöydälle lorahtaa.

Nimimerkillä: Pyllyasioissa sivistänyt suomen kansaa jo vuodesta 1997

asdf
Seuraa 
Viestejä11383
Liittynyt16.3.2005
SamikoKu

Itse en ymmärrä miksi ylipäätään pitää olla talouspaperia keittiössä. Erilaiset "tiskirätiit" ajaa sen asian ihan hyvin jollei paremminkin pyhkimisessä. Nojoo, sen verta myönnytystä että onhan se ihan kätevää laittta josukus pala paperia jonkun alle tarvittaessa tai oman suun pyyhkimiseen. Sekä siihen että se paperirulla on pöydässä jos ei viitsi persettaan nostaa tiskirättiä hakemaan mikäli jotain hieman pöydälle lorahtaa.

Totta. Mä olen niin julma isä, että jos lapset pyyhkivät sotkunsa ilman hyvää syytä (laiskuus ei ole sellainen) rätin sijaan talouspaperilla, siitä seuraa aina jotain ylimääräistä siivousnakkia.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Olen nähnyt enneunia sellaisista uhkakuvista että vessassakin pyyhkimiseen aletaan käyttää paperia rättien sijaan. Jos meillä lapsi pyyhkii naapurista säälistä saamaansa vessapaperiin tulee tukkapöllyä. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Puukuitu on erinomaista puhdistukseen.

http://www.cc-company.fi/files/1114_teollisuusliina.pdf

Kokeilkaa, ottakkaa yksi arkki keittiörullasta ja ikkunan lasin puhdistus, tuntee kädessä missä on likaa kitkan kautta vaikka ei silmällä erottaisikaan jostain kulmasta. 

Sanomalehtipaperi erityisen hyvä ikkunalasien puhdistukseen siinä mustassa musteessa on hiiltä joka toimii hyvänä hankausaineena. Ensin vatkain pontikkaa ikkunaan ja sitten sanomalehtipaperilla puhdistus.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jussipussi

Kokeilkaa, ottakkaa yksi arkki keittiörullasta ja ikkunan lasin puhdistus, tuntee kädessä missä on likaa kitkan kautta vaikka ei silmällä erottaisikaan jostain kulmasta. 

Sanomalehtipaperi erityisen hyvä ikkunalasien puhdistukseen siinä mustassa musteessa on hiiltä joka toimii hyvänä hankausaineena. Ensin vatkain pontikkaa ikkunaan ja sitten sanomalehtipaperilla puhdistus.

Tai ainakin kuivaus, sanomelehdellä kun kuivaa niin ei pitäisi jäädä jälkiä ikkunaan. Mutta sen ehkä pitää olla vanhaa ja kuivaa sanomalehteä, uunituore ei välttämättä toimi, mutta tästä en ole ihan varma kun en muista. 

くそっ!

Goswell
Seuraa 
Viestejä10994
Liittynyt8.3.2010
jussipussi

Ja pöh, pontikka sisäisesti, aivan sama millä ikkunan laamit. Ikkunanpesu on paljon hauskempaa pikku pontikassa eikä mahdollisesti ikkunaan jäävät pikku raidat tai pesemättömät kohdatkaan haittaa yhtään, aina voi vetää verhot eteen jos jotakuta häiritsee.

Minun mielestä noin.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12761
Liittynyt12.7.2010
jussipussi

Olen nähnyt enneunia sellaisista uhkakuvista että vessassakin pyyhkimiseen aletaan käyttää paperia rättien sijaan. Jos meillä lapsi pyyhkii naapurista säälistä saamaansa vessapaperiin tulee tukkapöllyä. 

Menikös tossa nyt rätit ja paperit sekasi?

Vaan miksi ylipäätään paperia ollenkan, kyllä se kivuu ilmanki.

Onkos täällä paljoki "paperimiehiä"? 
Vaikuttaa siltä että sivistys ei ole vielä saapunut pohjolaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat