Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minua nyt sattui alkamaan kiinnostaa semmonen asia, että lähetätkö tänä vuonna joulukortteja? Perinteisiä, e-kortteja tai s-postitervehdyksiä, tekstareita tai watsappeja tms? Siis siten, että valkkaat saajat erikseen, kollketiivista "Hyvää joulua!" -FB-päivitystä ei tässä lasketa.

PEUKKU YLÖS JOS LÄHETÄT JOULUTERVEHDYKSIÄ TÄNÄ VUONNA, PEUKKU ALAS JOS ET.

Itse en tänä vuonna lähetä. Olen lähettänyt ehkä keskimäärin joka kolmas joulu tjs. Tai ehkä pitää avopille laittaa ja mummoille... En siis ole vielä ihan varma.

Hämmentää.

Kommentit (15)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Saan joulukortteja, ja jos urpot laittaisivat niihin lähettäjän osoitteen, saisin sen niistä ja voisin lähettää joulukortteja takaisinpäin, mutta koska minulla ei ole ihmisten osoitteita, enkä edes muista kaikkien etu tai sukunimeä, en lähetä kortteja.

Pistäkää jumalauta niihin läpyköihin lähettäjän osoite! Ei ole vaikeaa!

- Ubi bene, ibi patria -

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Pacanus Rusticanus

Saan joulukortteja, ja jos urpot laittaisivat niihin lähettäjän osoitteen, saisin sen niistä ja voisin lähettää joulukortteja takaisinpäin, mutta koska minulla ei ole ihmisten osoitteita, enkä edes muista kaikkien etu tai sukunimeä, en lähetä kortteja.

Pistäkää jumalauta niihin läpyköihin lähettäjän osoite! Ei ole vaikeaa!

Jospa ne ei halua kortteja sulta.

Sinbad
Seuraa 
Viestejä40
Liittynyt28.10.2008

Lähetän todennäköisesti tänä jouluna kuten aiemminkin tervehdyksiä mutta sähköisinä, siis e-kortteina ja kenties aatona joitain tekstiviestejä. Mitään erikoisia runoelmia en niihin kyhäile paitsi kenties ihan läheisimille tutuille ja siten kuin tuo runosuoni nyt sattuu ylipäätään kukkimaan.

Mitä luultavinta on, että saan taas "biljoonittain" tavanomaisia kortteja, joita sitten joulun jälkeen tulee sullottua milloin minkäkin hyllyn väliin, kirjanmerkiksi tai jotain vastaavaa. Itse en ole enää vuosikausiin lähettänyt tavallisia kortteja ehkäpä laiskuudesta johtuen; onhan se melkoinen ruljanssi käydä ensin ostamssa kortit, kirjoittaa ne ja sitten raahata koko pino postiin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Yllättävän tasan on menny vastaukset. Ihan joulukorttiväkeä täällä, ajattelin että ei olisi juuri ketään joka lähettelee, mutta näköjään perinne elää vahvana.

Mitkähän olis lukemat jos olis laittanu että pelkät paperiset kortit.

Lähettelijät vois kertoa, että missä  formaatissa laittavat

Hämmentää.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006

Olishan se kiva ehkä lähettääkin, mutta vaiva, kun ne pitäisi tehdä tietenkin ite. Kaupan myymät joulukortit ovat hirveitä. Kaupan myymät mitkä tahansa kortit ovat pääsääntöisesti hirveitä.

Eräänä vuonna tosin lähetin joulukortteina valmiskortteja, mutta niiden teema oli jokin ihan muu kuin joulu. Joka vuosi saan itse 3-5 korttia, joista yksi on sellainen itse teetetty jostain perhepotretista tai vastaavasti. Ihan mukava niitä on saada. Jouluksi pääsevät jääkaapin oveen tai kirjahyllyyn tunnelmaa luomaan.

Sitten jos joskus vien jollekin synttärilahjan, niin en vie sen lahjan ohessa ikinä korttia, koska siihen olisi pakko keksiä joku paska vitsi, eikä niitä kuitenkaan kukaan säästä, joten miksi edes viedä.

Olen asentanut luuriin Fonecta finderin ja se skannaa kännykkään tallennettujen nimien osoitteet hetkessä, elleivät ole salaisia numeroita tai muuta, mutta harva näemmä nykyään on, tosin työpaikan osoite tulee monen kohdalle.

Mutta edelleen jaksaa mietityttää ne kauppojen kortit, sehän on miljardibisnis edelleen, vaikka ne on kaikki järjestäen ihan paskoja. Viedäkkö 50-vuotiaalle sen kortin jossa punainen ruusu ja kullan värisillä kirjaimilla 50, vai jonkun 5-vuotiaalle tarkoitetun (paljon kivemman) kortin ja piirtää siihen vaan tussilla nolla perään. Vanha ja paska vitsi sekin, mutta siinä korttihyllyn edessä kun toppavaatteisillasi hikoilet, niin tyhjää lyö. Vähän sama kun pitäisi vanhainkodista vaimo valita ja pakko vaan olisi joku ottaa. Ei sellaiseen tilanteeseen saisi ihmistä asettaa, jonka tarkoituksena on vain tuoda hyvää. Kiusatkaa ilkeitä!

Rahanpesijä
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt4.11.2014
Vatkain

Minua nyt sattui alkamaan kiinnostaa semmonen asia, että lähetätkö tänä vuonna joulukortteja? Perinteisiä, e-kortteja tai s-postitervehdyksiä, tekstareita tai watsappeja tms? Siis siten, että valkkaat saajat erikseen, kollketiivista "Hyvää joulua!" -FB-päivitystä ei tässä lasketa.

PEUKKU YLÖS JOS LÄHETÄT JOULUTERVEHDYKSIÄ TÄNÄ VUONNA, PEUKKU ALAS JOS ET.

Itse en tänä vuonna lähetä. Olen lähettänyt ehkä keskimäärin joka kolmas joulu tjs. Tai ehkä pitää avopille laittaa ja mummoille... En siis ole vielä ihan varma.

6 kappaletta perinteisiä, kolme sähköistä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla jäi nyt kortit lähettämättä. En laske niitä jotka laittoin menemään joululahjojen mukana kun ne ei olleet ns. vasiten.

Hämmentää.

MooM
Seuraa 
Viestejä6905
Liittynyt29.6.2012
Jäärä

Olishan se kiva ehkä lähettääkin, mutta vaiva, kun ne pitäisi tehdä tietenkin ite. Kaupan myymät joulukortit ovat hirveitä. Kaupan myymät mitkä tahansa kortit ovat pääsääntöisesti hirveitä.

Ostin tuolta, alesta tietysti. http://www.minnakortti.fi/verkkokauppa/tuotteet/joulu_outlet/joulukortit_50/

Tuommoisia ainakin

http://www.minnakortti.fi/verkkokauppa/tuote/jk_5029_75/

ja näitä http://www.minnakortti.fi/verkkokauppa/tuote/jk_2514/

Muina vuosina on paskarreltu niitä lasten kanssa, mutta nyt ei kyennyt jaksamaan. Sitäpaitsi pikuisen myös hävettää lähettää niitä poikien töläämiä räpellyksiä. Viimeksi isompi valopää teki hääparille kortin ja laittoi nätin sydämen pariskunnan nimen väliin. Hetken päästä siinä oli sitten joku sapeli pystyssä. Käskystä naamioi sen sitten ruusuksi tms. Toinen taas ei voi tehdä korttia ilman, että piirtää siihen talon. Oli se sitten synttäreille, jouluksi tai tuliaisiksi. Talo pitää olla.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

kytoann
Seuraa 
Viestejä1924
Liittynyt16.3.2005

Ostelen vuoden mittaan taidenäyttelyistä, museoista ym.  kortteja silläkin mielellä mitkä voisivat sopia joulukorteiksi.  Jotain enkelihahmoja, talvimaisemia, tähtiä. Niitä on kiva valkkailla mikä  kenellekin sopisi.  Kalliimpia tietysti ovat kuin tarjousjoulukortit.  Tänä  vuonna lähetin jotain viitisentoista korttia. 

Tulo Betlehemiin

Tästä maalauksesta tehtyä korttia ostin parikin kappaletta. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat