Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010

Lumia 620 puhelin ei lataa lisämuistiin karttoja. Muuten puhelimessa on 8G muistia, josta järjestelmä vie 1,9G, sovellutukset 0,8G ja väliaikaiset tiedot 1,4G (ei voi poistaa). Karttoja voi siten ladata vain muutamasta suuresta maasta.

Lisämuistin toiminta on muutenkin kummallista. Puhelin rosvoo siitä heti 544k. Otin muutaman kuvan, jotka ladattiin lisämuistiin. Kuvat kuluttivat 8,25M. Poistin sitten kuvat, jolloin muistista katosi lisäksi 224k (kaikkiaan käytöstä poissa 768k), eikä kuvia enää näkynyt. Kun yritti poistaa turhaa muistia, laite ilmoitti, ettei se ole mahdollista.

Muistin suhteen puhelin on keskeneräinen tekele.

Kommentit (12)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13940
Liittynyt16.3.2005

Jos puhelimen käyttöjärjestelmänä on Windows, niin ei siinä voi olla mitään vikoja, ainoastaan ominaisuuksia.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Kuinkahan paljon karttoja sä tarviit? Noihan on noin 300MB per maa noin äkkiseltään tsekattuna. (Mulla just nyt Suomi 391MB ja Thaimaa 308MB. En kyllä myöskään löytänyt tapaa valita mihin noita tallennellaan.

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010
Nobelaner

Kuinkahan paljon karttoja sä tarviit? Noihan on noin 300MB per maa noin äkkiseltään tsekattuna. (Mulla just nyt Suomi 391MB ja Thaimaa 308MB. En kyllä myöskään löytänyt tapaa valita mihin noita tallennellaan.

Jos liikut satunnaisesti Euroopassa, karttoja tarvitaan joka maasta. Niiden lataamiseen tarvitaan WLAN yhteys, eikä sitä aina ole saatavilla. Kartat eivät millään keinoin mene SD-kortille.

Muutenkin naviohjelma on surkea. Jos Euroopassa on 300 suosikkia, Lumia esittää ne aakkosjärjestyksessä. Jos satut olemaan Espanjassa ja haet siellä sopivaa taukopaikkaa läheltä, ei ole mukavaa, kun ei nimi ole tiedossa ja puhelin esittää paikkoja 1000 km:n etäisyydellä. Vanha Nokia esitti paikat lyhimmän etäisyyden mukaan järkevästi.

Lumia löytää mitä kummallisempia reittejä. Jos tunnet hiukan maisemia ja oikaiset toista tietä, Lumia jaksaa vain ohjata alkuperäiselle tielle, vaikka matka pitenisi kymmeniä kilometrejä. Entinen Nokia 5320 ei koskaan erehtynyt, haki heti uuden reitin.

Joskus Lumia kehottaa jokaisen bussipysäkin kohdalla ryhmittymään vasemmalle. Lumian navigaattori ja muistijärjestelmä on tekele kaukana vanhasta Nokianavista.

Käyttiskin on monimutkainen, jotkut tutut ovat ottaneet vanhan näppäinpuhelimen uudelleen käyttöön.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006

Hmm.. mitä nyt olen nettiä kahlannut ja kaikenlaisia arvosteluita ja käyttökokemuksia lukenut, niin pääsääntöisesti HERE -karttoja on kehuttu. Voikohan sulla olla jotain asetuksia perseellään siinä jos se noit toimii?

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010
Jäärä

Hmm.. mitä nyt olen nettiä kahlannut ja kaikenlaisia arvosteluita ja käyttökokemuksia lukenut, niin pääsääntöisesti HERE -karttoja on kehuttu. Voikohan sulla olla jotain asetuksia perseellään siinä jos se noit toimii?

Minulla ei ole muuta kuin vertailu Nokia 5320 ja Lumia 620 välillä. Nokia oli helppo käyttää ja toimi moitteettomasti. Useilla on Tomtom navikaattori ja siinä on samoja vikoja kuin Lumiassa. Tähän ole tullut kuunneltuani kavereitten juttuja.

Here lienee tehty jollain "kehitetyllä" ohjelmalla, joten aukeaminen kestää kauan ja vaatii paljon muistitilaa ja siihen helposti jää virheitä. Ei hyvä. Lähempänä konekieltä oleva ohjelma toimisi nopeasti ja vaatisi vähemmän muistia.

Tulipa mieleen yksi tapaus, kun olin sateessa ja pimeässä tulossa etelästä Tukholmaan Vikingin terminaaliin. Tukholma on Euroopan pahimpia kaupunkeja suunnistaa ja niin harhauduin keskustaan. Here ei osannut ohjata keskustasta pois. Kun tiesin olevani lähellä terminaalia, pysäytin ja tutkin karttaa ja sijaintia. Terminaali oli 500 metrin päässä, seuraavasta tuli kääntyä vasemmalle ja sitten oikealle. Here olisi käännyttänyt oikealle takaisin keskustaan. Vanha Nokia ei koskaan sekoillut noin pahasti. Reitin asetuksilla ei ole sekoilemiseen osuutta.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006

Ymmärtäisin kyllä jos kartta heittää vähän mitä sattuu jossain Kambodzassa, mutta että Tukholman kesustassa, niin hivenen outoa kyllä. Empä osaa sanoa tuohon juuta tai jaata. Mitä yleisesti ottaen puhelimiin tulee, niin olen aina kehoittanut ihmisiä lataamaan uusimmat päivitykset, sekä puhelimen, että sovellusten osalta. Harvemmin menee huonommaksi, tosin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010
Jäärä

Ymmärtäisin kyllä jos kartta heittää vähän mitä sattuu jossain Kambodzassa, mutta että Tukholman kesustassa, niin hivenen outoa kyllä. Empä osaa sanoa tuohon juuta tai jaata. Mitä yleisesti ottaen puhelimiin tulee, niin olen aina kehoittanut ihmisiä lataamaan uusimmat päivitykset, sekä puhelimen, että sovellusten osalta. Harvemmin menee huonommaksi, tosin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Ei kartta heitä, mutta ohjelma on huono. Ryhmittymiskehoitus tulee epäselvänä ja ohjelma tulkitsee reittiä huonosti. Lumian pahin vika on siinä, että se muistaa vanhan reitin ja yrittää vain komentaa palaamaan sille, vaikka maali on aivan lähellä toisenta tietä käyttäen.  Tämän havaitsee selvästi, kun tutkii reittiä Lumian kartalla.

---
Seuraa 
Viestejä3434
Liittynyt6.9.2006

Mahtaako Windows föönille olla mitään apuohjelmia tuollaisten prosessien varalle? Aiakin Androidille niitä liene lukematon määrä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat