Seuraa 
Viestejä78
Liittynyt9.12.2014

Vetyhän se on ratkaisu.

Kun polttelee, niin tulee putkesta= vettä.

Tässä liikkumiseen ja kehitystä;

http://cleantechnica.com/2014/12/11/2015-hyundai-fuel-cell-ev-nails-10-best-engines/

https://www.hyundaiusa.com/tucsonfuelcell/

Toytalla, Hondalla ja Mersulla ym tulossa monia malleja.

Suomen "kaasumiehet" Woikoski aloittaa;

http://www.woikoski.fi/articles/p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6j%C3%A4-nolla-%E2%80%93-woikosken-vedyn-tankkausasema-ja-vetyauto-startattiin-k%C3%A4yntiin

Liian hyvähän se on, kun pääsee 500km yhdellä tankkauksella ja paikalisesti voi tuottaa

oman vedyn esim aurinkoenergialla jne

Ainoastaan vettä..

Eli systeemi vesitetään !

Täältä "cleantech" Suomesta;

pentti

Sivut

Kommentit (25)

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005
pentti 11

Vetyhän se on ratkaisu.

Kun polttelee, niin tulee putkesta= vettä.

Ja vedyn saamme sitten rajattomista ja täysin ekologisista vetykaivoksista?

Vanha jäärä

Näinonnäreet
Seuraa 
Viestejä938
Liittynyt27.5.2013

Pitää olla siellä autotallissa elektrolyysilaitteisto ja vedyn kompressointi- tai nesteytyslaitteisto. Ja aurinkoenergiaa käytettäessä soveltuu vain kesäautoiluun.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28277
Liittynyt16.3.2005
Vanha jäärä
Ja vedyn saamme sitten rajattomista ja täysin ekologisista vetykaivoksista?

No ollaan sitä nyt vanhaa jäärää. Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta. Toki sen aurinkokennon vai laittaa lediajovalon hajakeilaan, jos muotoilu sen sallii. Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005
Neutroni

No ollaan sitä nyt vanhaa jäärää. Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta. Toki sen aurinkokennon vai laittaa lediajovalon hajakeilaan, jos muotoilu sen sallii. Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Nyt todella komppaan. Vety on käyttökelpoinen silloin, kun ylijäämäenergiaa on yllin kyllin vedyksi muutettavaksi.

Silloin ei edes alhainen konversiosuhde haittaa yhtään.

Vanha jäärä

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Neutroni

Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta.

Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Niin,

Uuden Mercedes-Benzin G-Code-konseptiauton pinta on maalattu erikoismaalilla, joka tuottaa polttoainetta auringosta ja tuulesta, kertoo ExtremeTech.

G-Code on sähköauto, jossa on sekä akut että vetytankki. Sähkömoottori pyörittää takarenkaita ja saa virtansa akkujen lisäksi kineettisistä generaattoreista, renkaista ja puskureista.

Eturenkaita pyörittävä sähkömoottori saa energiansa polttokennosta. Vety polttokennoon syntyy sähkön avulla, ja sähkö puolestaan syntyy suoraan ilmasta erikoismaalin ansiosta.

Maalissa on sähköstaattinen tuuligeneraattori maalatun aurinkokennon päällä. Kun tuuli puhaltaa auton yli, syntyy varaus, jonka auto pystyy käyttämään vedyn tuotantoon.

Kun auto jarruttaa punaisissa valoissa, syntyy sähköä, ja kun auto odottaa valojen vaihtumista, syntyy vetyä.

Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon. Polttokennossa syntyvä vesi puolestaan kierrätetään takaisin vedyn tuotantoon.

Konsepti on suunniteltu niin, että auto tuottaa itsestään koko ajan energiaa. Tuotto ei ole kuitenkaan yhtä suurta kuin kulutus, joten auto tarvitsee myös ulkopuolista energiaa. Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/mersun+polttokennomalli+ottaa+energiaa+ilmasta++vahentaa+vedyn+tankkaamisen+tarvetta/a1027237

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28277
Liittynyt16.3.2005
homer
Uuden Mercedes-Benzin G-Code-konseptiauton pinta on maalattu erikoismaalilla, joka tuottaa polttoainetta auringosta ja tuulesta, kertoo ExtremeTech.

G-Code on sähköauto, jossa on sekä akut että vetytankki. Sähkömoottori pyörittää takarenkaita ja saa virtansa akkujen lisäksi kineettisistä generaattoreista, renkaista ja puskureista.

Eturenkaita pyörittävä sähkömoottori saa energiansa polttokennosta. Vety polttokennoon syntyy sähkön avulla, ja sähkö puolestaan syntyy suoraan ilmasta erikoismaalin ansiosta.

Mersulla ollaan konservatiiveja. Volga Ö 753 on paljon nerokkaampi. Sen etupyörät pyörittävät generaattoria, joka lataa akkuja ajon aikana. Virralla käytetään takapyöriä käyttävää sähkömoottoria. Ylijäämävirran voi syöttää kotona sähköverkkoon tai sillä voi ladata virkistäviä energiakristalleja. Länsimaiden iso paha öljyteollisuus valitettavasti torppaa moiset edistysaskeleet.

Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

Joo, veikkaanpa ettei liene kovin myyvä luku se. Mutta ehkä se erikoismaali maksaa hintansa, jos ajaa alfa Kentauriin ja takaisin. Viimeistään toisella reissulla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28277
Liittynyt16.3.2005
homer
Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon.

Tätä en huomannutkaan. Vaikuttaa helvetinmoiselta paloturvallisuusriskiltä (googlaa Apollo 1), ja happirikas ilma on myös terveydelle haitallista. Tai sitten kertoo siitä, että happea syntyy täysin merkityksetön määrä.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Vanha jäärä

Ja vedyn saamme sitten rajattomista ja täysin ekologisista vetykaivoksista?

 

Joo, halvin tapa tuottaa vetyä on metaanin ja veden reaktio nikkelikatalysaattorilla 500-800 asteen lämpötilassa.

Lämmittäminen onnistuu aurinkokeräimillä.

 

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Neutroni
Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

Joo, veikkaanpa ettei liene kovin myyvä luku se. Mutta ehkä se erikoismaali maksaa hintansa, jos ajaa alfa Kentauriin ja takaisin. Viimeistään toisella reissulla.

Suuntaa-antavasti voi itse laskea.

Yhdysvalloissa on saavutettu ensimmäisenä maailmassa 10 prosentin hyötysuhde niin sanotulla orgaanisella aurinkokennolla, kertoo ScienceDaily.

Kennojen kehittäjät arvioivat, että parhaimmillaan sähköä tuottavaa ”aurinkomaalia” voisi tulevaisuudessa myydä suunnilleen samaan litrahintaan kuin tavallista talomaalia.

http://www.tekniikkatalous.fi/energia/luovaa+energiaa+parhaimmillaan+tulevaisuuden+halvimmat+aurinkokennot+maalataan+kattoon/a901258

Talon katonkin kun maalaa sillä, ajelee ilmaiseksi ainakin kauppaan ja takaisin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

くそっ!

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Neutroni
homer
Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon.

Tätä en huomannutkaan. Vaikuttaa helvetinmoiselta paloturvallisuusriskiltä (googlaa Apollo 1), ja happirikas ilma on myös terveydelle haitallista. Tai sitten kertoo siitä, että happea syntyy täysin merkityksetön määrä.

Tulevaisuuden autoissa on tietysti happitunnistin, jonka avulla happipitoisuus pidetään 21 prosentissa.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt26.3.2014
Ronron

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

 

Akut ovat kalliita ja painavia, niiden kehitys voi tehdä kuitenkin vetyautoista kannattamattomia.

pentti 11
Seuraa 
Viestejä78
Liittynyt9.12.2014

Jonkinlainen happitunnistin tietysti pitää olla mukana joka tilanteessa täällä

pallollamme joka ihmisellä, jos tulevaisuudessa aikoo hengitellä,

meinaan, että jos nykyinen polttomoottori tekniikka jatkuu.

 

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
homer
Ronron

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

 

Akut ovat kalliita ja painavia, niiden kehitys voi tehdä kuitenkin vetyautoista kannattamattomia.

Tekee. Ei se ole millään lailla edes kyseenalaista. Minkälainen salaisuus se oikein tänä päivänä on että teknologia kehittyy jatkuvasti? Ikään kuin tyyliin 20 vuoden päästä akut olisi edelleen yhtä surkeita kuin nykyään. Ei tietenkään. 

くそっ!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat