Seuraa 
Viestejä78

Vetyhän se on ratkaisu.

Kun polttelee, niin tulee putkesta= vettä.

Tässä liikkumiseen ja kehitystä;

http://cleantechnica.com/2014/12/11/2015-hyundai-fuel-cell-ev-nails-10-best-engines/

https://www.hyundaiusa.com/tucsonfuelcell/

Toytalla, Hondalla ja Mersulla ym tulossa monia malleja.

Suomen "kaasumiehet" Woikoski aloittaa;

http://www.woikoski.fi/articles/p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6j%C3%A4-nolla-%E2%80%93-woikosken-vedyn-tankkausasema-ja-vetyauto-startattiin-k%C3%A4yntiin

Liian hyvähän se on, kun pääsee 500km yhdellä tankkauksella ja paikalisesti voi tuottaa

oman vedyn esim aurinkoenergialla jne

Ainoastaan vettä..

Eli systeemi vesitetään !

Täältä "cleantech" Suomesta;

pentti

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä33601
Vanha jäärä
Ja vedyn saamme sitten rajattomista ja täysin ekologisista vetykaivoksista?

No ollaan sitä nyt vanhaa jäärää. Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta. Toki sen aurinkokennon vai laittaa lediajovalon hajakeilaan, jos muotoilu sen sallii. Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1578
Neutroni

No ollaan sitä nyt vanhaa jäärää. Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta. Toki sen aurinkokennon vai laittaa lediajovalon hajakeilaan, jos muotoilu sen sallii. Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Nyt todella komppaan. Vety on käyttökelpoinen silloin, kun ylijäämäenergiaa on yllin kyllin vedyksi muutettavaksi.

Silloin ei edes alhainen konversiosuhde haittaa yhtään.

Vanha jäärä

homer
Seuraa 
Viestejä391
Neutroni

Vety saadaan tietenkin elektrolyysikennosta käyttäen energianlähteenä kämmenen kokoista aurinkopaneelia. Yöksi laitetaan avattava tuulimylly, joka jauhaa elektrolyysiin tarvittavan sähkön ajoviimasta.

Moderni energiatekniikka on ihmeellistä.

Niin,

Uuden Mercedes-Benzin G-Code-konseptiauton pinta on maalattu erikoismaalilla, joka tuottaa polttoainetta auringosta ja tuulesta, kertoo ExtremeTech.

G-Code on sähköauto, jossa on sekä akut että vetytankki. Sähkömoottori pyörittää takarenkaita ja saa virtansa akkujen lisäksi kineettisistä generaattoreista, renkaista ja puskureista.

Eturenkaita pyörittävä sähkömoottori saa energiansa polttokennosta. Vety polttokennoon syntyy sähkön avulla, ja sähkö puolestaan syntyy suoraan ilmasta erikoismaalin ansiosta.

Maalissa on sähköstaattinen tuuligeneraattori maalatun aurinkokennon päällä. Kun tuuli puhaltaa auton yli, syntyy varaus, jonka auto pystyy käyttämään vedyn tuotantoon.

Kun auto jarruttaa punaisissa valoissa, syntyy sähköä, ja kun auto odottaa valojen vaihtumista, syntyy vetyä.

Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon. Polttokennossa syntyvä vesi puolestaan kierrätetään takaisin vedyn tuotantoon.

Konsepti on suunniteltu niin, että auto tuottaa itsestään koko ajan energiaa. Tuotto ei ole kuitenkaan yhtä suurta kuin kulutus, joten auto tarvitsee myös ulkopuolista energiaa. Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/mersun+polttokennomalli+ottaa+energiaa+ilmasta++vahentaa+vedyn+tankkaamisen+tarvetta/a1027237

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33601
homer
Uuden Mercedes-Benzin G-Code-konseptiauton pinta on maalattu erikoismaalilla, joka tuottaa polttoainetta auringosta ja tuulesta, kertoo ExtremeTech.

G-Code on sähköauto, jossa on sekä akut että vetytankki. Sähkömoottori pyörittää takarenkaita ja saa virtansa akkujen lisäksi kineettisistä generaattoreista, renkaista ja puskureista.

Eturenkaita pyörittävä sähkömoottori saa energiansa polttokennosta. Vety polttokennoon syntyy sähkön avulla, ja sähkö puolestaan syntyy suoraan ilmasta erikoismaalin ansiosta.

Mersulla ollaan konservatiiveja. Volga Ö 753 on paljon nerokkaampi. Sen etupyörät pyörittävät generaattoria, joka lataa akkuja ajon aikana. Virralla käytetään takapyöriä käyttävää sähkömoottoria. Ylijäämävirran voi syöttää kotona sähköverkkoon tai sillä voi ladata virkistäviä energiakristalleja. Länsimaiden iso paha öljyteollisuus valitettavasti torppaa moiset edistysaskeleet.

Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

Joo, veikkaanpa ettei liene kovin myyvä luku se. Mutta ehkä se erikoismaali maksaa hintansa, jos ajaa alfa Kentauriin ja takaisin. Viimeistään toisella reissulla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33601
homer
Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon.

Tätä en huomannutkaan. Vaikuttaa helvetinmoiselta paloturvallisuusriskiltä (googlaa Apollo 1), ja happirikas ilma on myös terveydelle haitallista. Tai sitten kertoo siitä, että happea syntyy täysin merkityksetön määrä.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Vanha jäärä

Ja vedyn saamme sitten rajattomista ja täysin ekologisista vetykaivoksista?

 

Joo, halvin tapa tuottaa vetyä on metaanin ja veden reaktio nikkelikatalysaattorilla 500-800 asteen lämpötilassa.

Lämmittäminen onnistuu aurinkokeräimillä.

 

homer
Seuraa 
Viestejä391
Neutroni
Mercedes ei ole paljastanut tarkkoja tietoja siitä, kuinka paljon erikoismaali vähentää auton polttoaineen kulutusta.

Joo, veikkaanpa ettei liene kovin myyvä luku se. Mutta ehkä se erikoismaali maksaa hintansa, jos ajaa alfa Kentauriin ja takaisin. Viimeistään toisella reissulla.

Suuntaa-antavasti voi itse laskea.

Yhdysvalloissa on saavutettu ensimmäisenä maailmassa 10 prosentin hyötysuhde niin sanotulla orgaanisella aurinkokennolla, kertoo ScienceDaily.

Kennojen kehittäjät arvioivat, että parhaimmillaan sähköä tuottavaa ”aurinkomaalia” voisi tulevaisuudessa myydä suunnilleen samaan litrahintaan kuin tavallista talomaalia.

http://www.tekniikkatalous.fi/energia/luovaa+energiaa+parhaimmillaan+tulevaisuuden+halvimmat+aurinkokennot+maalataan+kattoon/a901258

Talon katonkin kun maalaa sillä, ajelee ilmaiseksi ainakin kauppaan ja takaisin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

くそっ!

homer
Seuraa 
Viestejä391
Neutroni
homer
Auton synnyttämä vety johdetaan polttokennoon ja happi ohjaamoon.

Tätä en huomannutkaan. Vaikuttaa helvetinmoiselta paloturvallisuusriskiltä (googlaa Apollo 1), ja happirikas ilma on myös terveydelle haitallista. Tai sitten kertoo siitä, että happea syntyy täysin merkityksetön määrä.

Tulevaisuuden autoissa on tietysti happitunnistin, jonka avulla happipitoisuus pidetään 21 prosentissa.

homer
Seuraa 
Viestejä391
Ronron

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

 

Akut ovat kalliita ja painavia, niiden kehitys voi tehdä kuitenkin vetyautoista kannattamattomia.

pentti 11
Seuraa 
Viestejä78

Jonkinlainen happitunnistin tietysti pitää olla mukana joka tilanteessa täällä

pallollamme joka ihmisellä, jos tulevaisuudessa aikoo hengitellä,

meinaan, että jos nykyinen polttomoottori tekniikka jatkuu.

 

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
homer
Ronron

Vety ei tule olemaan se juttu. Suora sähkö sen sijaan on. Vety on vain epäonnistunut välivaihe tässä siirtymässä bensasta sähköön. Se johtuu ihan siitä että ei ole mitään järkeä liittää prosessiin ylimääräistä välikappaletta, tässä tapauksessa vetyä, kun sitä sähköä voidaan ladata ja käyttää ihan sellaisenaankin. Kaikkiin muunnoksiin sisältyy aina hukkaa. 

 

Akut ovat kalliita ja painavia, niiden kehitys voi tehdä kuitenkin vetyautoista kannattamattomia.

Tekee. Ei se ole millään lailla edes kyseenalaista. Minkälainen salaisuus se oikein tänä päivänä on että teknologia kehittyy jatkuvasti? Ikään kuin tyyliin 20 vuoden päästä akut olisi edelleen yhtä surkeita kuin nykyään. Ei tietenkään. 

くそっ!

Kurkö
Seuraa 
Viestejä180

Millanenhan verotus tähänkin sitten tulisi? Entä miten käy talvella? Jäätyykö auto kauttaaltaan? Kiva idea vedyllä toimiva auto on, mutta miten hallitus ja öljysheikit suhtautuu :/

Toisaalta en tästä tarpeeksi tiedä, joten pidän turpani kiinni.

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

salai
Seuraa 
Viestejä8029
pentti 11

Ilmankos nuo Ruotsalaiset on edelläkävijöitä;

ja Saksalaiset;

Penttien suku on laaja, kielitaidoton ja aatelinen, olisko tuo Antti 11  Nelosen pojanpoikia:

Pentti Nelosen Blogi

Kommunismi on tuomittu kaatumaan, niin myös linux!

Pentti Nelosen mielenterveys? - Iltalehden keskustelufoorumi

 

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3182

Onneksi Japanissa ei lueta Tiede-lehden keskustelupalstaa, niin Toyotallakaan eivät tiedä että vety on tuhoon tuomittu auton energialähteenä:

Lainaus:

Toyotan kuukausi sitten esittelemä vetypolttokennoauto Mirai on saanut Japanissa jo nyt nelinkertaisesti tilauksia koko ensimmäisen vuoden myyntiodotuksiin verrattuna, NyTeknik kertoo.

Toyota Mirai tulee aivan aluksi vain Japanin markkinoille. Ensimmäisen vuoden myynniksi siellä oli arvioitu 400 autoa, mutta tilauksia on tullut jo 1200. Tilauksista puolet on tullut julkiselta sektorilta ja puolet yksityishenkilöiltä.

Jo tämän vuoden puolella Miraita aiotaan alkaa myydä myös Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Tanskassa. Mirhaihin tankataan vetyä ja sillä on 650 kilometrin toimintasäde yhdellä tankkauksella.

Uutistoimisto AFP:n mukaan Japanin pääministeri Shinzo Abe on kehottanut kaikkia hallinnonaloja vaihtamaan virka-autot polttokennoautoihin. Honda aikoo tuoda Japanin-markkinoille oman polttokennoautonsa ensi vuonna.

Lähde: http://www.tekniikkatalous.fi/autot/kuukausi+esittelysta++vetyauto+mirai+saanut+4kertaisesti+tilauksia+ensimmaisen+vuoden+myyntiodotuksiin+nahden/a1042998

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat