Seuraa 
Viestejä9555
Liittynyt17.2.2006

Suuronnettomuuksia on tapahtunut taas viimeisen viikon aikana useita. Tässä threadissa voi keskustella suuronnettomuuksista ja niiden syistä. Laitan aluksi tähän pari onnettomuutta viimeiseltä viikolta.

Missing AirAsia Flight QZ8501: At a glance

The search for missing AirAsia Flight QZ8501 continues with few clues to go on. Searchers are focusing efforts on an area near the last known coordinates of the plane.

Here is a time line of the events leading up the plane's disappearance, according to Djoko Murdjatmojo, the acting director general for Air Transportation Affairs in Indonesia:

Sunday (Local time in Indonesia)

5:36 a.m. -- AirAsia Flight 8501 takes off from Surabaya International Airport in Indonesia.

6:12 a.m. -- Pilot asks air traffic control permission to avoid clouds by turning left and ascending to 38,000 feet.

6:16 a.m. -- Flight 8501 is still visible on radar.

6:18 a.m. -- The plane disappears from air traffic control's radar. (AirAsia reports a slightly different time, 6:24 a.m., for when contact with air traffic control was lost).

7:30 a.m. (8:30 a.m. Singapore time) -- This is when Flight 8501 was scheduled to land in Singapore.

7:55 a.m. (8:55 a.m. Singapore time) -- Flight 8501 is officially announced as "missing." Its last known position is in the Java Sea, between Belitung and Borneo.

FLIGHT MANIFEST

According to AsiaAir, there were 162 people on board Flight 8501:

Nationalities of passengers:

1 Singapore

1 Malaysia

3 South Korea

1 United Kingdom

149 Indonesia

Nationalities of crew:

1 France

6 Indonesia

There were 23 "no shows."

MONDAY SEARCH

Authorities are searching the water near Pulau Galang all through Tanjung Pandan and Pulau Balitung. It is a heavily travelled shipping channel with shallow waters. They say they plan to divide what they called a "very broad search area" into four sections of 120 by 240 nautical miles.

Indonesia: 7 ships, 2 helicopters

Singapore: 1 C-130 plane, 2 ships

Malaysia: 3 ships, 3 aircraft

Australia: one patrol plane, an AP-3C Orion

http://edition.cnn.com/2014/12/28/world/asia/airasia-flight-qz8501-time-line/

Sunnuntaina kadonneen AirAsia-lentokoneen kapteeni pyysi lupaa nostaa koneen lentokorkeutta väistääkseen myrskyn.

Kapteenin viimeisen sanat kuultiin vain muutamaa minuuttia ennen kuin lento QZ8501 katosi tutkasta.

-  Pyydämme saada nousta korkeammalle, pyysi kapteeni Iriyanto lennonjohdolta aamulla kello 12 yli 6 paikallista aikaa sunnuntaina 28. joulukuuta.

Lennonjohto pyysi kapteenilta tarkennusta, mille korkeudelle tämä halusi nousta.

- 38 000 jalkaan (noin 11 600 metriä), kuului vastaus

Lennonjohto ei New York Postin mukaan voinut antaa lupaa heti, sillä ilmatilassa oli ruuhkaa. Kuusi muuta lentokonetta oli jo noussut korkeammalle, pakottaen lennon QZ8501 pysymään matalammalla.

Kun lennonjohto parin minuutin kuluttua antoi koneelle luvan nousuun, ei kukaan enää vastannut.

Muutamaa minuuttia myöhemmin kone katosi tutkasta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014123018962656_ul.shtml

Kreikan lauttaturman uhreja yhä kateissa – syyttäjä vaatii aluksen hinaamista Italiaan
Italialaisen Barin kaupungin syyttäjä uskoo, että Norman Atlantic -alukselta löytyy vielä lisää uhreja.

Italian syyttäjäviranomaiset epäilevät, että Italian ja Albanian välisellä merialueella tuleen syttyneestä matkustajalautasta voi löytyä vielä uusia uhreja.

Norman Atlantic -laiva ajelehtii vielä merellä, kolme päivää sen jälkeen, kun sillä syttyi tulipalo.

Barin kaupungin syyttäjä Giuseppe Volpe on antanut määräyksen laivan hinaamisesta Brindisin satamaan Italiaan rikostutkimusta varten. Volpe sanoo saaneensa kiistämättömiä todisteita siitä, että aluksella oli laittomia maahanmuuttajia. Hän uskoo, että laivan rahtitiloista löytyy lisää uhreja. 

Norman Atlanticia yritetään saada yhä hinaukseen, mutta kova merenkäynti vaikeuttaa hinausvaijerien kiinnittämistä. Kaksi albanialaisen hinaajan työntekijää kuoli tiistaina, kun turmalaivaa ja hinaajaa yhdistänyt vaijeri katkesi.

Italian viranomaisten mukaan laivalta saatiin maanantaihin mennessä evakuoitua 427 matkustajaa ja miehistön jäsentä. Turmassa on vahvistettu kuolleen kymmenen ihmistä, mutta kateissa on yhä kymmeniä.

Laivan autokannella sytty tulipalo sunnuntaina aamulla. Italian lipun alla purjetiva alus oli matkalla Kreikan Patrasista Anconaan Italiaan.

http://yle.fi/uutiset/kreikan_lauttaturman_uhreja_yha_kateissa__syyttaja_vaatii_aluksen_hinaamista_italiaan/7712985

 

 

 

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat