Valtio suosii porvarisoitumiskehitystä!

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Laskin osuuspankin lainatarvelaskurissa, veroprosenttilaskurissa ja KELA:n eläkkeen saajan asumistuen laskurissa että saisin n. 70 000€:n hintaisen ja 28m2:n kokoisessa asunnossa asumismenoja vuokra-asuntoon nähden enemmän yhtiövastikkeen johdosta.

Vuokra espoossa olevasta 28m2 asunnosta on noin 700€/kk ja tasalyhennyksen osuus n. 700€/kk. Yhtiövastike olisi n. 160€/kk.

Kuitenkin käteen jäävät rahat kasvaisivat n. 160€:lla n. 500€:oon valtionveroprosentin pienentyessä 13,5:stä 4:jään ja eläkkeen saajan asumistuen noustessa 200€:sta reiluun 400€:oon kun huomioon otetaan tasalyhenteinen laina jossa koron osuus 1. vuonna oli n. 5840€, lainan lyhennyksen ollessa minimaalinen.

Sitten kun työkyvyttömyyseläke alkaa juosta alan keräämään säästöjä omistusasunnon hankkimista varten, näin olen laskelmoinut että se kannattaa.

-

Kommentit (4)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Teuvo
Suomalaiset asuvat kalliisti, ahtaasti.

Asialle pitäisi saada jotain tolkkua.

Onko heittää jotain dataa kehiin vaihtelusta koskien eri läänejä?

Veikkaan että landella väljemmin kasvukeskuksissa ahtaammin.

Kasvukeskuksissa on, tai pitäisi olla tilaa kaavoittaa uusia asuntoja. Esim. mitä vittua joku Viikki, Maa- ja Metsätaloustieteellisen tiedekunnan alue tekee Suomen kaupungistuneimmassa asuin- ja työympäristössä.

Kaavoittamalla lisää työpaikka- sekä asumiseen tarkoitettuja tontteja Helsinki saisi hervottomasti lisää verotuloja, uusimaa lisää työpaikkoja rakennusmiehille- ja naisille ja positiivista taloudellista kehitystä tukevia kerrannaisvaikutuksia.

Ilmeisesti kyseess ei ole niinkään mahdollisuuksien puute vaan poliittisen tahdon riittämättömyys, mikäli valistuneesti arvasin oikein...

-

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009

Kommunismin rikokset eli ilmainen koulutus, ilmainen terveydenhuolto, eläkä ja joukkoliikenne ovat kohta jo kaikki eliminoitu. Sitä se oikeistolaisuus on. Väittävät olevansa "oikeassa ja oikealla" mutta tosiasissa ovat "väärässä ja vasemmalla". Ei ne porvarit osaa edes ilmansuuntia. Eikä heidän tarvitsekkaan tietää, koska kyllä orja oppii mihin suuntaa pitää hattupäitä viedä ettei jatkuvasti tule raipasta.

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

Vierailija

En ymmärrä että miksi pitäisi siirtyä pohjois-korean tyyppiseen kommunismiin sen takia,että pari hippiä haluaa asua pk-seudulla samaan hintaan kuin minä asun 200m2 omakotitalossa, ilman vastiketta.

Espoo on kallis, mutta jos ei tarvi asua siellä niin esim siuntiossa voi asua okt:ssa satasella kuussa, yksin.

Uusimmat

Suosituimmat