Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014

Äkkiseltään en keksinyt mitään toimintaa mistä ei miesporukassa syntyisi ajan kuluessa kilpailua, kuka suoriutuu parhaiten.

Sivut

Kommentit (33)

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Ehkä sellaiset miesporukat, jotka ovat olleet kasassa jo pitkään, eivät niinkään ole niin kilpailuun taipuvaisia. Meinaan, että silloin nokkimisjärjestys eli paikka hierarkiassa on jo selvillä - ei tarvita kilpailutilannetta, jotta miehet asetettaisiin paremmuus- tai stutsjärjestykseen.

Naisetkin ehkä kilpailevat, mutta vähän toisista asioista, kuten lastenkasvatustaidoista. Entä mistä muusta?

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Nämä asiat taitavat olla melko näkymättömiä.

Väittäisn, että selkeän ylivoiman edessä ei kannatta alkaa kilpailemaan.

Entäpä jos yksilöllä on jokin poikkeava mieltymys, jolle ei porukasta löydy vastakaikua?

JNÈ

Eli, jos mennään kellokäyrän ääripäihin mieltymysten/ominaisuuksien/asioiden suhteen ja kyseinen ryhmä ei anna sille tukea.

Olen huono menemään käytännön puolelle...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014
BCK

Ehkä sellaiset miesporukat, jotka ovat olleet kasassa jo pitkään, eivät niinkään ole niin kilpailuun taipuvaisia. Meinaan, että silloin nokkimisjärjestys eli paikka hierarkiassa on jo selvillä - ei tarvita kilpailutilannetta, jotta miehet asetettaisiin paremmuus- tai stutsjärjestykseen.

Näin voisi luulla. Näyttäisi kuitenkin siltä, että alkuperäisessä nokkimisjärjestyksessä häviölle jääneet vaanivat alfauroksen mahdollisia heikkoja kohtia joihin sitten pyritään iskemään.

Ts. vaihdetaan lajia paremman menestyksen toivossa, tai odotetaan vanhenemisen mukanaan tuomaa suoriutumisen heikentymistä.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Noh, kertokaapa lisää noista miehisistä kokoontumisistanne. Mitä oikein puuhaatte keskenänne? Kisaatte kaikilla kuviteltavissa olevilla elämänaloilla? Pidätte juoksukilpailuita ja painikisoja, ratkaisette kilvan älyllisiä tehtäviä, sepitätte runoja ja laulatte toisianne suohon, vertailette kotienne huonekaluja, viihde-elektroniikkaa ja astiasarjoja, tuotte nähtäville palkkakuittinne, vaimonne, lapsenne, koiranne ja ystävänne? 

asdf
Seuraa 
Viestejä11383
Liittynyt16.3.2005
Vaihdokas

Noh, kertokaapa lisää noista miehisistä kokoontumisistanne. Mitä oikein puuhaatte keskenänne? Kisaatte kaikilla kuviteltavissa olevilla elämänaloilla? Pidätte juoksukilpailuita ja painikisoja, ratkaisette kilvan älyllisiä tehtäviä, sepitätte runoja ja laulatte toisianne suohon, vertailette kotienne huonekaluja, viihde-elektroniikkaa ja astiasarjoja, tuotte nähtäville palkkakuittinne, vaimonne, lapsenne, koiranne ja ystävänne? 

Joo, noin mä ainakin aina kavereideni kanssa teen. Miten muut?

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
asdf
Vaihdokas

Meillä on myös ihan reilua Fight Club -tyyppistä tappelua. Se voittaa joka hakkaa mahdollismman monta muuta teho-osastolle. 

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5206
Liittynyt6.5.2007
Pseudohippi
asdf
Vaihdokas

Meillä on myös ihan reilua Fight Club -tyyppistä tappelua. Se voittaa joka hakkaa mahdollismman monta muuta teho-osastolle. 

Ja aina ko alkaa olee kevättä rinnassa ja menojalkaa vipattamaa nii se jokavuotinen kuolemanralli..

Per se

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
George Hanson

Äkkiseltään en keksinyt mitään toimintaa mistä ei miesporukassa syntyisi ajan kuluessa kilpailua, kuka suoriutuu parhaiten.

Mitenkähän näihin siittiönmuodostuksen vaiheisiin sitten pitäisi vastata?

Useimpien miesten vastaus tietenkin on että ei mitenkään, ei ainakaan naisten taholta. Miehet tykkäävät kilpailla miesten kanssa, eivät naisten. Siksi kilpailullinen nainen on riidanhaastaja, hormonaalisista syistä pois tolaltaan, epänaisellinen, epäviehättävä eli ruma, hullu, frigidi, miesmäinen tms.

Mutta en tästä mitään naisketjua ole vääntämässä. Tunnen vain lievää vahingoniloa että kerrankin tehdään aloitus miehistä ja voitaisiin keskustella heidän piirteistään, ilman että ne pitää ottaa jotenkin itsestäänselvyyksinä ja täten täysin näkymättömänä, jopa niin että mies = ihminen.

Eihän sellainen itseään ihmettele, joka pitää itseään normina. Mutta jos nyt ajatellaan kerrankin tätä miesötökkää, niin ehkäpä juurikin se että niitä siittiöitä muodostuu niin kiivasta tahtia saa miehestä eräänlaisen luontaisen live fast die young -tapauksen. Kun palaa kuumemmalla liekillä, tulee loppukin aiemmin.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014

Pätkä eräästä blokista:

Miehisyys on yleisesti sanottuna muiden miesten/auktoriteettien kyseenalaistamista, kun taas naisellisuus on auktoriteetin/miehen edessä alistumista. Tästä syystä miehisyyttä ja miehisiä arvoja vähätellään valtamedian toimesta, kuten vahvuutta, uskollisuutta, veljeyttä, voimaa, rohkeutta, itsenäisyyttä, omavaraisuutta ja auktoriteetin kyseenalaistamista. 

klip

Miehet kilpailevat aina keskenään hyväksikäyttäen ja astuen muiden miesten yli aina kun on mahdollista. Naiset taas toimivat kollektiivina yhdessä ylläpitäen valtiota ja valtaeliitin luomaa ilmapiiriä ja arvoja. http://sananvapausjaajatus.blogspot.fi/2014/05/ajatuksia-sukupuolipolitiikasta.html

Kilpailutilanteisiin miehet hakeutuvat saadakseen todistettua ominaisuuksiensa ylivoimaa, lajien kirjoa lisäämällä parantaa mahdollisuuksiaan.

Esimerkki uudesta kilpailulajista:

Tässä erikoisessa, mutta hauskan näköisessä lajissa kaksi miestä kilpailee kummalta onnistuu leikata auto kahtia nopeammin käyttäen pelkkää kirvestä.

http://www.topgearsuomi.fi/content/uusi-urheilulaji-nain-miehet-kilpailevat-auton-halkaisusta

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28272
Liittynyt16.3.2005
George Hanson

Miehet kilpailevat aina keskenään hyväksikäyttäen ja astuen muiden miesten yli aina kun on mahdollista.

En ole koskaan ollut tuollaisessa miesyhteisössä. Kilpailulla on aina ollut tiukat säännöt ja se on ollut hyvin rajoitettua. Sääntöjen rikkojat on luokiteltu epäluotettaviksi öykkäreiksi tai pyrkyreiksi. Ja yleensä vain pieni osa miehistä osallistuu siihen ainakaan tosissaan. Keskivertomiehelle riittää hyvin leikkimielinen kilpailu, muuten he ovat hyvin turvallisuushenkisiä.

Naiset taas toimivat kollektiivina yhdessä ylläpitäen valtiota ja valtaeliitin luomaa ilmapiiriä ja arvoja. http://sananvapausjaajatus.blogspot.fi/2014/05/ajatuksia-sukupuolipolitiikasta.html

Niin, naiset tosiaan muodostavat erittäin kurinalaisia auktoriteettien valtaan perustuvia yhteisöjä, kuten yrityksiä ja armeijoita, joissa kaikki puhaltavat yhteiseen hiileen. Naisvaltaisilla työpaikoilla on yleisen uskomuksen mukaan aina tosi hyvä ja reilu ilmapiiri. Miesporukat ovat anarkistisia tappelujengejä, joissa öykkärit mekastavat ääneen ja pikkunilkit yrittävät pärjätä puukottamalla selkään. Vai miten se nyt meni.

Kilpailutilanteisiin miehet hakeutuvat saadakseen todistettua ominaisuuksiensa ylivoimaa, lajien kirjoa lisäämällä parantaa mahdollisuuksiaan.

Esimerkki uudesta kilpailulajista:

Tässä erikoisessa, mutta hauskan näköisessä lajissa kaksi miestä kilpailee kummalta onnistuu leikata auto kahtia nopeammin käyttäen pelkkää kirvestä.

Joo, uskon kyllä, että tuonkin lajin osallistuja- ja katsojakunta on aika äärimmäisellä tavalla erilaista kuin ne miehet, joiden kanssa minä olen tehnyt elämässäni yhteistyötä.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Voisiko minun lähes täydellinen kilpailuvietin puuttuminen olla yksi syy siihen että olen kaikkien mielestä kelvoton friikki? Onko se teidän ihmisten mielestä niin oleellista ja tärkeää, että kun joku ei ole kilpailusta kiinnostunut niin ei ole enää ihminen lainkaan?

Mouho_2
Seuraa 
Viestejä471
Liittynyt4.1.2014
Nobelaner

Voisiko minun lähes täydellinen kilpailuvietin puuttuminen olla yksi syy siihen että olen kaikkien mielestä kelvoton friikki?

En usko. Minä en ole lainkaan kilpailuhenkinen ja olen vain suurimman osan mielestä kelvoton friikki, en kaikkien.

Nobelaner

Onko se teidän ihmisten mielestä niin oleellista ja tärkeää, että kun joku ei ole kilpailusta kiinnostunut niin ei ole enää ihminen lainkaan?

Joidenkin mielestä saattaa olla oleellista ja tärkeää, mutta luulisin, että suurinta osaa ei voisi vähempää kiinnostaa oletko kiinnostunut kilpailusta vai et.

”The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.”

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014
Nobelaner

Voisiko minun lähes täydellinen kilpailuvietin puuttuminen olla yksi syy siihen että olen kaikkien mielestä kelvoton friikki?

Voi olla osasyy. Kilpailuvietin puuttuminen muokkaa käytöstä sellaiseen suuntaan, että miestä pidetään jotenkin outona.

Jos kilpailuvietti puuttuu ja liikunnallisuus on vielä heikkoa, on jo lapsuus melko friikkiä, kun suurin osa harrastuksia muiden samanikäisten poikien kanssa ei juuri ole.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1435
Liittynyt13.11.2014
Mouho
Nobelaner

Onko se teidän ihmisten mielestä niin oleellista ja tärkeää, että kun joku ei ole kilpailusta kiinnostunut niin ei ole enää ihminen lainkaan?

Joidenkin mielestä saattaa olla oleellista ja tärkeää, mutta luulisin, että suurinta osaa ei voisi vähempää kiinnostaa oletko kiinnostunut kilpailusta vai et.

Luultavasti kilpailuhenkisemmät ovat vain salaa tyytyväisiä kun on heti yksi mikä vapaaehtoisesti jättäytyy pois kisasta, voitonmahdollisuudet kasvavat - ja outous toisten silmissä.

Kilpailuhenkisyyttä vaaditaan aina vaan enemmän, ihan merkityksettömiin palkkatöihinkin pääsemiseksi on silmitön kilpailu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat