Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Onkohan tietyt emotionaalit, kuten viha sellaisia tunteita jotka ei purkaudu?

Ihminen siis saattaa vältellä koko tuntemusta (vihaa), vaikka pitäisi tasaiseen tahtiin purkaa myös tätä emotionaalia pois systeemistään. Jos kieltää mitä tahansa tuntemusta, onkohan se hyväksi sitten?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (3)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jotkut kiltit ihmiset suorittavat itse itseään kohtaan eräänlaisen "esivihaamisen", ettei sitten muiden enää tarvitse. Esim. ihminen pelkää muiden ihmisten kritiikkiä, ja sen vuoksi arvostelee itsensä erittäin julmasti, niin kukaan muu ei sitten enää kykene häntä säikäyttämään ilkeydellään, kun on itse ollut niin ilkeä kuin ylipäätään on mahdollista olla.

Ikävää ja tragikoomista on että jos itse itsensä vihaileva vihaa itseään ääneen, se yleensä herättää hämmennystä ja närää muissa ihmisissä, ja heidän kielteisen reaktionsa itse itsensä vihannut kokee vihana, ja yrittää panna vieläkin paremmaksi eli vihata itseään pikkuisen lisää, että se vihaamiskiintiö saataisiin täyteen ja saavuttaisi rauhan. Mutta eihän se onnistu. Mitä kielteisemmäksi heittäytyy miellyttääkseen muita, sitä kielteisemmin muut suhtautuvat.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

^Neroilee siis keskenään ja ihmiset pokoilee vaan kuin koirat tunnistaen äänenpainoja. Joo, ei. Aika usein sitä on muista sellainen taantunut käsitys, koska itse on siinä kokijana ja imee korkeintaan ne heijastehahmot käsittelyyn, vaikka olenkin viime aikoina miettinyt ihmisen aivotoiminnan synnyttämää elämisen kokemusta, jonka taustaa voitaisiin myös tulkita mahdollisesti etälukemalla ja keksimällä mitä ihminen tekee seuraavaksi, mikä siis perustuisi suoraan luentaan eikä ennalta arvioon.

Joo älä pelkää sinä nuorukainen x, en skitsoo tätä mitenkään totena, vaan mahdollisena tutkimuksen aiheena. En usko ennen kuin toimii, mutta periaatteessa hyvinkin mahdollista aivojen synnyttäessä ns. filmin tyhjyyteen kaiken keskelle.

Ps. kallistun assiuteen, että ei siis skitson puheita. x Aina kuitenkin ollut samanlainen pohtiva todellisuus from childhood.

Hyvin polkee.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat