Seuraa 
Viestejä1197

Jotkut ihmiset ja heidän luonne tartuttaa positiivisia terveydellisiä vaikutuksia. Heidän luontevuus ja esimerkillisyys ovat minulle kovaa valuuttaa. Käyttäytyminen ylseensäkin pitäisi olla mallikasta, jotta muut vosisivat toleroida sinua. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisten käyttäytyminen on mennyt huonommaksi. Voiko toleroida niitä ihmisiä, jotka ei varo olemasta paskoja, vahingoniloisia narsistisikoja?? Voiko toleroida tyhmän ja egositin hybridejäkään?? Tunnemaailman vahingoittajatkin sekä paskantärkeät "Mini-Hitlerit" voisivat etsiä itselleen uuden kotiplaneetan. Sietokyky on kovalla koetuksella tätänykyä. Huhh!!

If you want to understand me, you need to be universal, if you don't understand me, you suck at it.

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
deep purpose

Voiko toleroida niitä ihmisiä, jotka ei varo olemasta paskoja, vahingoniloisia narsistisikoja?? Voiko toleroida tyhmän ja egositin hybridejäkään?? Tunnemaailman vahingoittajatkin sekä paskantärkeät "Mini-Hitlerit" voisivat etsiä itselleen uuden kotiplaneetan.

Hmm jaa - ehkä mä toleroin sitten jotenkin tosi hyvin, kun en juurikaan huomaa tuollaisia kohtaavani?

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1775

Vaihdokas, ihan varmasti. Nimittäin itse taas päivittäin kohtaan toinen toistaan ärsyttävämpiä ihmisiä. Niitä on kaupassa ja liikenteessä ja töissä ja telkkarissa ja netissä. Juuri kukaan ei osaa käyttäytyä niinkuin pitäisi, ja sen lisäksi he tietenkään eivät _vahingossa_ tai ajattelemattomuuttaan ole sellaisia ärsyttäviä kusipäitä, vaan nimenomaan siksi koska haluavat ärsyttää muita tai nimenomaan minua. Esimerkkeinä tästä ne hitaat mummot jotka tarkoituksella ovat juuri minun edessäni kassajonossa, tai vaikkapa paloautot jotka häiritsevät autoiluani ihan kiusallaan.

lokki
Seuraa 
Viestejä5928
Vaihdokas
deep purpose
Voiko toleroida niitä ihmisiä, jotka ei varo olemasta paskoja, vahingoniloisia narsistisikoja?? Voiko toleroida tyhmän ja egositin hybridejäkään?? Tunnemaailman vahingoittajatkin sekä paskantärkeät "Mini-Hitlerit" voisivat etsiä itselleen uuden kotiplaneetan.
Hmm jaa - ehkä mä toleroin sitten jotenkin tosi hyvin, kun en juurikaan huomaa tuollaisia kohtaavani?

Aivan -ja niitä, jotka eivät huomaa mitään, pidetään sosiaalisesti taitavina. Onko sosiaalinen taitavuus noita seikkoja huomioimatonta mekaanista sosiaalisen pelin pelaamista ja fraasien toistoa ilman todellista kohtaamista. -Vai onko silloin yksi noista luetelluista. 

Pelkkä tolerointi vaatii, joko kepulikonsteilla hankittua ylemmyydentuntoa -joka helposti muuttuu paskamaisuudeksi- tai todella hyvässä vireessä olevan sielun. Toisaalta, jos sielu on oikeasti hyvässä vireessä, onnistuu kohtaaminenkin, jopa noita edellä lueteltuja rooleja esittävien kanssa.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä1197

Ei voi sanoa ettenkö ole parhaani mukaan yrittänyt toleroida muita. Mutta sitten mitta tulee täyteen jossain kohtaa ja napsahtaa! Kovaksi mennyt tää peli. Missä se rentous ja lepsyys? Missä rakkaus ja harmonia?

If you want to understand me, you need to be universal, if you don't understand me, you suck at it.

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039
-:)lauri

Jos toleroinnin mittayksikkö on sekunti, niin toleroin eilen ainakin 30 sekunttia.

Minäkin ehkä joskus teininä, mutta iän myötä toleroinnin kesto on pidentynyt.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
lokki

Aivan -ja niitä, jotka eivät huomaa mitään, pidetään sosiaalisesti taitavina. Onko sosiaalinen taitavuus noita seikkoja huomioimatonta mekaanista sosiaalisen pelin pelaamista ja fraasien toistoa ilman todellista kohtaamista. -Vai onko silloin yksi noista luetelluista. 

Pelkkä tolerointi vaatii, joko kepulikonsteilla hankittua ylemmyydentuntoa -joka helposti muuttuu paskamaisuudeksi- tai todella hyvässä vireessä olevan sielun. Toisaalta, jos sielu on oikeasti hyvässä vireessä, onnistuu kohtaaminenkin, jopa noita edellä lueteltuja rooleja esittävien kanssa.

Jaa että jos ei yleensä pidä muita ihmisiä paskamaisina, niin pelaa mekaanisesti sosiaalista peliä, on ylemmyydentuntoinen ja muuttuu itse paskamaiseksi? :)

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039
Vaihdokas
Jaa että jos ei yleensä pidä muita ihmisiä paskamaisina, niin pelaa mekaanisesti sosiaalista peliä, on ylemmyydentuntoinen ja muuttuu itse paskamaiseksi? :)

Näinhän se menee. Ymmärtäisit edes hävetä.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239
asdf
-:)lauri

Jos toleroinnin mittayksikkö on sekunti, niin toleroin eilen ainakin 30 sekunttia.

Minäkin ehkä joskus teininä, mutta iän myötä toleroinnin kesto on pidentynyt.

Sä oletkin aina ollut toleroinnissa mun idoli.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Vierailija
Vaihdokas
deep purpose

Nobelaner

Vaihdokas, ihan varmasti. Nimittäin itse taas päivittäin kohtaan toinen toistaan ärsyttävämpiä ihmisiä. Niitä on kaupassa ja liikenteessä ja töissä ja telkkarissa ja netissä. Juuri kukaan ei osaa käyttäytyä niinkuin pitäisi, ja sen lisäksi he tietenkään eivät _vahingossa_ tai ajattelemattomuuttaan ole sellaisia ärsyttäviä kusipäitä, vaan nimenomaan siksi koska haluavat ärsyttää muita tai nimenomaan minua. Esimerkkeinä tästä ne hitaat mummot jotka tarkoituksella ovat juuri minun edessäni kassajonossa, tai vaikkapa paloautot jotka häiritsevät autoiluani ihan kiusallaan.

Tässä se tuli sanotuksi.
Molemmat on homman alkujuurilla, mutta toinen on oivaltanu että toista ei voi muuttaa, voi muuttaa vaan omaa suhtautumistaan. Toinenkin on oivaltanut mutta ei kykene muuttamaan itseään.

deep purpose

Jotkut ihmiset ja heidän luonne tartuttaa positiivisia terveydellisiä vaikutuksia. Heidän luontevuus ja esimerkillisyys ovat minulle kovaa valuuttaa. Käyttäytyminen ylseensäkin pitäisi olla mallikasta, jotta muut vosisivat toleroida sinua.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisten käyttäytyminen on mennyt huonommaksi. Voiko toleroida niitä ihmisiä, jotka ei varo olemasta paskoja, vahingoniloisia narsistisikoja?? Voiko toleroida tyhmän ja egositin hybridejäkään?? Tunnemaailman vahingoittajatkin sekä paskantärkeät "Mini-Hitlerit" voisivat etsiä itselleen uuden kotiplaneetan. Sietokyky on kovalla koetuksella tätänykyä. Huhh!!

Ekassa kappaleessa nappaa juuri noin. Tokasta en ole aivan varma. Onko oma sietokyky heikentynyt vaiko ympäristössä tapahtunu negatiiivinen muutos? Toisaaltaan "itkua ja hammasten kiristelyä" on nykyään aika paljon. Mediassa on ollu harvinaisen paljon koskettavia negatiivisia uutisia lähelläkin ym. Onkohan yleisessä ilmapiirissä tapahtunu jotain muutosta?

Nobe ja Vaihdokas kyllä tiivisti asian hyvin. Noin se menee ja noin se on aina menny.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä1197

Sietokyky on ollut koetuksella jo monta vuotta. EN niinkään ole vittuuntunut katutasolla, vaan globaalisella tasolla. Kyllä moni muukin on sanonut että nykymaailma on ahterista.

Osa minusta haluaisi suvaita, mutta toinen piru olkapäällä kertoo, että ei pitäisi suvaita ketään, jos siltä tuntuu. Ei väkisin ole mahdollista toleroida - sehän olisi sama kuin alkaisi näyttelemään ja feikkaamaan, että olet OK. Mitä tehdä vihan tunteelle - ei varmaan pitäisi ainakaan tukahduttaa niitä. Ehkä kandeis ostaa nyrkkeilysäkki? Eniten ärsyttää noi tyhmän ja egositin hybridit. Tai ehkä vihaan eniten niitä, jotka harrastaa fyysistä tai henkistä väkivaltaa?? Tai moraalittomia/epäeettisiä johtajia?

Vierailija
deep purpose

Sietokyky on ollut koetuksella jo monta vuotta. EN niinkään ole vittuuntunut katutasolla, vaan globaalisella tasolla. Kyllä moni muukin on sanonut että nykymaailma on ahterista.

Nykymaailmassa on tapahtumassa valtavia muutoksia. Tällä vuosisadalla maailma tulee muuttumaan enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Isoja ratkasuja täytyy miettiä ja vastuuta täytyy kantaa mikäli halutaan että hommat etenee hallitusti. Jos ne päästetään lapasesta niin silloin tulee hallitsematon korjausliike ja se tarkottaa yleensä väkivaltaa.

deep purpose
Osa minusta haluaisi suvaita, mutta toinen piru olkapäällä kertoo, että ei pitäisi suvaita ketään, jos siltä tuntuu.

Tää on ihan normaalia ihmisen kamppailua. Kaikki sitä tekee enempi tai vähempi. Ne ehkä enempi jotka miettii paljon, mutta kyllä siihen asennekkin vaikuttaa.

deep purpose
Ei väkisin ole mahdollista toleroida - sehän olisi sama kuin alkaisi näyttelemään ja feikkaamaan, että olet OK. Mitä tehdä vihan tunteelle - ei varmaan pitäisi ainakaan tukahduttaa niitä.

Ei tarvii feikata. Mä oon funtsinu ton homman niin että jos mua joku asia askarruttaa ja riepoo niin koitan funtsia sen ympäri ja ämpäri. Yleensä se auttaa vitutukseen, koska siinä myös selvii että miks se asia saa itessä niin suuren numeron. Kaikkee tietenkään ei voi "latistaa" semmoseks että ymmärtää asian olemassaolon ja se ei vituta. Maailmassa on todellakin asioita joidenka puolesta kannattaa kamppailla ja ottaa kantaa. 

deep purpose
Ehkä kandeis ostaa nyrkkeilysäkki? Eniten ärsyttää noi tyhmän ja egositin hybridit. Tai ehkä vihaan eniten niitä, jotka harrastaa fyysistä tai henkistä väkivaltaa?? Tai moraalittomia/epäeettisiä johtajia?

Urheilu on kyllä hyvä keino stressiin ja vitutukseen. Kunnollinen lihaksistoa rasittava reeni saa aikaan hyvänolontunteen. Kunto nousee ja mieliala paranee.

Egoisteihin sun muihin ei juuri voi vaikuttaa. Mut kun niitäki juttuja miettii että miks toinen on semmonen ku se on niin sieltä voi löytää takaa juttuja ja se ärsyyntyminen saattaa muuttua jokskin muuks tunnetilaks. (tää muuten laajentaa omaa maailmaa melkosesti) Jos niitten ihmisten kanssa ei tarvii diilata kuin hetkittäin niin silloin ongelma on aika mitätön. Jos taas ongelma on jossain perheenjäsenessä tai muutoin läheisessä niin sitte on paljo vaikeempaa.

MooM
Seuraa 
Viestejä10416
deep purpose

Osa minusta haluaisi suvaita, mutta toinen piru olkapäällä kertoo, että ei pitäisi suvaita ketään, jos siltä tuntuu. Ei väkisin ole mahdollista toleroida - sehän olisi sama kuin alkaisi näyttelemään ja feikkaamaan, että olet OK. Mitä tehdä vihan tunteelle - ei varmaan pitäisi ainakaan tukahduttaa niitä. Ehkä kandeis ostaa nyrkkeilysäkki? Eniten ärsyttää noi tyhmän ja egositin hybridit. Tai ehkä vihaan eniten niitä, jotka harrastaa fyysistä tai henkistä väkivaltaa?? Tai moraalittomia/epäeettisiä johtajia?

Auttais vähän, jos tietäisi, mistä puhutaan. Mitä käytöstä pidät tyhmänä ja egoistina? Ja mitä tapahtuu, kun "et toleroi" (suomessa on sana 'sietää', joka tarkoittaa suunnilleen samaa)

Aika rankka duuni on, jos lähtee kouluttamaan koko maailmaa pois egoismista niin, että puuttuu kaikkeen ylimieliseen tai tylyyn käytökseen. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7568

Sen aikaa kun oma talous kasvaa tai on ok kuosissa perusperttiä ei kiinnosta vaikka pääministerit olisivatkin järjestään saatananpalvojia ja Englannin kuningatar popsisi lapsia aamupalaksi.

No 10 miljardia velkaa vuodessa ja EKP:n määräelvistelyt päälle. Joten kyllä se oman navan kaivelu tulee tiensä päähän Suomessakin kohtuu nopeasti. Sitten se peruspertti yrittää epätoivon vimmalla ulkoistaa ikävät  asiat (saada sodan päälle) mutta ei onnistu koska se juna meni jo, ja lopulta sitten kääntää kahelin katseensa vähän enemmän kohti todellisuutta ja etsii syyllistä myös sieltä missä se on, eli ylläripylläri niissä jotka ovat olleet asioista päättämässä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä55344
deep purpose

Ei voi sanoa ettenkö ole parhaani mukaan yrittänyt toleroida muita. Mutta sitten mitta tulee täyteen jossain kohtaa ja napsahtaa! Kovaksi mennyt tää peli. Missä se rentous ja lepsyys? Missä rakkaus ja harmonia?

Näin on, pitäisi lyödä niitä jotka meitä ärsyttää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat